مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

پروتئین تراپی احیای موها

پروتئین تراپی مو
فهرست مطالب

یکی از آسیب های وارد شده به مو که بیشتر برای خانم ها آزار دهنده است، سوختگی و وز شدن مو ها به خاطر استفاده از رنگ مو و دکلره است. یکی از روش‌ های احیاء مو های آسیب دیده، پروتئین تراپی می باشد. ممکن است با این سوال که پروتئین تراپی چیست، تازه مواجه شده باشید. برای توضیح بهتر این روش و انواع روش های پروتئین تراپی مو، بهتر است قدم به قدم چگونگی و آموزش پروتئین تراپی را برای شما عنوان کنیم. در واقع روش های مواد پروتئین تراپی متفاوت هستند و قیمت مواد پروتئین تراپی هم با توجه به نوع برند و فاکتور های دیگر، با یکدیگر تفاوت دارند.

پروتئین تراپی مو چیست؟

پروتئین هم مانند اکسیژن یکی از مواد موثر در حفظ سلامت مو ها است. در واقع کراتین ماده اصلی تشکیل دهنده مو است که ممکن است به خاطر رنگ کردن و استفاده مداوم از دکلره مو یا آلودگی ‌های محیطی تجزیه شود. تجزیه کراتین باعث می ‌شود مو ها ظاهر طبیعی خود را از دست بدهند. البته کمبود پروتئین در رژیم غذایی نیز یکی از دلایل آسیب‌ دیدگی مو ها است که موجب ریزش آن ها هم می شود. امروزه با پیشرفت علم روش های متعددی برای جلوگیری از ریزش مو و رفع آسیب دیدگی ها وجود دارند که پروتئین تراپی یکی از آن ها است. این کار به دو روش انجام می شود.

  • پروتئین تراپی مو با مواد شیمیایی
  • پروتئین تراپی مو به روش خانگی
پروتئین تراپی مو شیمیایی

آشنایی با مواد پروتئین تراپی

در روش پروتئین تراپی با استفاده از محصولات شیمیایی از مواد موجود در بازار می توانید استفاده کنید. برای انجام پروتئین تراپی با این روش ابتدا مو های خود را بشویید تا قبل از استفاده از مواد پروتئین تراپی تمیز و خشک باشد.

محصولات پروتئین تراپی چیست؟

در مرحله اول مواد پروتئین تراپی را روی قسمت ‌های کوچکی از مو پخش کنید. سعی کنید مو های خودتان را به چند قسمت تقسیم کنید و به صورت جدا هر قسمت را به مواد آغشته کنید. سپس با یک شانه دندانه درشت، آن ها را شانه کنید.

استفاده از متعادل کننده رطوبت

پس از شستشوی کامل مو ها، نوبت به استفاده از محصولات متعادل کننده رطوبت مو می ‌رسد. ۲ دقیقه برای این محصول کافی است و می توانید بعد از ۲ دقیقه مو ها را بشویید و از نتایج و فواید پروتئین درمانی مو لذت ببرید. برای انجام پروتئین تراپی به روش خانگی می توانید از مواد طبیعی و ارگانیک مثل زرد تخم مرغ، عسل، روغن نارگیل، آووکادو، روغن زیتون و یا بسیاری از مواد دیگر استفاده کنید.

خشک کردن مو ها

در مرحله دوم باید مو ها را خشک کنید. کلاه پلاستیکی روی مو ها نکشید و به صورت مستقیم با استفاده از گرمای متوسط سشوار مو ها را خشک کنید. حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت زمان نیاز است تا پروتئین جذب مو شود. برای اطلاع از فون و فن سشوار کشیدن مو به قسمت مقالات سایت صندلی مراجعه نمایید.

شستشوی مو ها

در این مرحله باید مو ها را بشویید تا به طور کامل مواد از روی مو شسته شود.

شستن مو در پروتئین تراپی

قیمت مواد پروتئین تراپی مو چقدر است؟

استفاده از مواد پروتئین تراپی نیاز به تجربه و دانش کافی دارد چرا که ممکن است هم برای سلامت خودمان و هم موهای مان مضر باشد. قیمت مواد پروتئین تراپی به فاکتور های متعددی بستگی دارد. به عنوان نمونه انواع برند های مختلف محصولات مختلفی را در حجم های مختلف تولید کرده اند که با توجه به کیفیت و حجم آن ها قیمت مواد پروتئین تراپی متفاوت است.

پروتئین تراپی یا بوتاکس مو

پروتئین تراپی یا بوتاکس مو هر دو روش هایی هستند که برای ترمیم بافت مو مورد استفاده قرار می‌ گیرند. پس از استفاده از این دو روش، مو ها به حالت صاف نرم و درخشان اولیه خود باز می گردند. اما دو روش پروتئین تراپی مو یا بوتاکس مو کمی با یکدیگر تفاوت دارند. در واقع بوتاکس مو نوعی درمان است که موجب نرم شدن مو می شود. اصلی ترین ماده در ترکیبات بوتاکس مو، همان کراتین است که باعث می ‌شود مو های وز و آسیب دیده که شکننده هستند، حالت صاف و نرمی پیدا کنند. اما پروتئین تراپی علاوه بر ترمیم مو و بازگشت ظاهر نرم و درخشان مو، ساقه آن را هم تقویت می ‌کند؛ یعنی پروتئین هیدرولیز شده روی کوتیکول مو قرار می ‌گیرد و مانند یک سپر محافظ در برابر آسیب‌ ها و تغییرات شیمیایی از مو محافظت می کند.

پروتئین تراپی یا بوتاکس مو

پروتئین تراپی مو خانگی

می توان با استفاده از روش هایی مانند پروتئین تراپی در خانه، با استفاده از محصولات گیاهی و طبیعی مو ها را دوباره احیا کرد. از جمله موادی که برای پروتئین تراپی در خانه استفاده می ‌شود و هزینه ‌های چندانی هم برای شما در بر ندارد، ماست و تخم مرغ است. شما به راحتی می توانید با یک تخم مرغ و دو قاشق غذاخوری ماست یک ماسک مو بسازید. سپس آن را روی مو های آسیب ‌دیده قرار دهید. پس از اینکه سی دقیقه مو ها به همان حالت ماند، می ‌توانید مو های تان را بشویید.

پروتئین تراپی مو خانگی

یکی دیگر از روش های انجام پروتئین تراپی در خانه استفاده از ماسک زرده تخم مرغ و عسل است. برای درست کردن این ماسک، زرده تخم مرغ، ۱ قاشق غذا خوری عسل و روغن بادام را مخلوط کنید. سپس ماسک به دست آمده را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی مو های خود قرار دهید و در آخر با آب خنک بشویید. البته باید دقت کنید که اگر مو های چربی دارید این ماسک برای شما مناسب نیست.

یک ترکیب دیگر برای پروتئین تراپی در خانه مخلوط یک عدد آووکادو، دو قاشق غذا خوری شیر نارگیل و یک قاشق چایخوری روغن زیتون است. برای تهیه این ماسک مو، آووکادو را کاملا له کنید و شیر نارگیل و روغن زیتون را با آن ترکیب کنید. سپس به مدت ۳۰ دقیقه آن را روی مو قرار دهید و در آخر بشویید.

روش های بسیاری برای پروتئین تراپی در خانه، با استفاده از مواد طبیعی و ارگانیک موجود است. ما در اینجا تنها به چند نمونه از آن ها اشاره کردیم.

کلام آخر

با شناخت و بررسی مواد پروتئین تراپی، موهای خود را به آسانی احیا کنید. پروتئین تراپی مو خانگی یکی از روش هایی است که می توانید با مواد گیاهی و کاملا طبیعی مواد خود را تهیه کرده و به موهای تان بزنید. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت ببرید و نظرات و پیشنهادات خود را برای ما کامنت بگذارید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید