مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

تمام آنچه که باید از لیزر موهای زائد بدانید

facial-treatment
فهرست مطالب

اپلاسیون یا اصلاح می دانید علاوه بر تلف نمودن زمان خود زمینه های بروز قرمزی ، برامدگی و تحریک نمودن آکنه ها را نیز فراهم می سازید بنابراین نمی توان این روش ها را موثر دانست زیرا موقتی بوده و عوارض خاصی نیز برای شما به همراه دارند. 

با جایگزین نمودن لیزر موهای زائد می توانید این قیبل مشکلات خود را به راحتی حل کنید و باید بدانید که لیزرها امروزه از سطح محبوبیت بسیار بالایی میان عموم مردم دنیا برخوردار می باشند. لیزر به عنوان یک روش غیر تهاجمی شناخته می شود که قادر است تا نور را از طریق یک منبع انرژی متمرکز نموده و زمینه های جذب را توسط رنگدانه ها و یا رنگ های درون فولیکول مو فراهم سازد. تابانده شدن این نور می تواند به فولیکول مو آسیب زده و به این صورت از رشد مجدد موهای شما جلوگیری نماید. 

لیزر موهای زائد چیست ؟ 

لیزر موهای زائد یکی از بهترین و موثرترین راهکارها برای حذف نمودن موهای زائدی است که در سطح بدن و صورت انسان ها وجود دارند. پزشکان بر این باورند که لیزر با ارسال یک نور قادر است تا ملانین ها را مورد هدف قرار داده و برروی رنگدانه هایی که مو را رنگ می کنند اثر بگذارد. چنین اثراتی موجب بروز آسیب در فولیکول شده و به این طریق مانع از رشد موهای زائد می گردند. برای بهره مندی از لیزر حتما باید مشاوره هایی را دریافت کنید و این مشاوره های قبل از لیزر موها اهمیت بسیار بالایی داشته و نباید نادیده گرفته شوند چرا که عدم توجه می تواند در ادامه نارضایتی شما را به همراه داشته باشد. 

بیشتر بخوانید: دستگاه لیزر

افراد مناسب برای انجام لیزر موهای زائد 

در این بخش از نوشتار خود قصد داریم تا به افرادی اشاره کنیم که کاندید استفاده از متد لیزر موهای زائد بوده و با خیالی آسوده می توانند از این روش استفاده کنند. به طور معمول افرادی که دارای موهای تیره و ضخیم می باشند بهترین افراد برای انجام لیزر به شمار می روند زیرا می توانند از این متد بهترین نتایج را دریافت کنند. افرادی که دارای چنین ویژگی هایی می باشند پوست آن ها به گونه ای است که لیزر می تواند نور خود را بر روی رنگدانه های دورن موهای آن ها متمرکز نموده و شرایط بهتری را رقم بزند. علاوه بر این افرادی که دارای موهای تیره تر می باشند می توانند از لیزرهای خاصی برای برداشتن موهای زائد خود استفاده کنند. این نوع لیزرها درصد موفقیت بسیار بالایی داشته و تاکنون نیز افراد بسیاری از آن ها راضی بوده اند به همین جهت است که می گوییم لیزر موهای زائد محبوبیت بسیار بالایی دارد. 

در مقابل افرادی که مو و پوست تیره دارند افرادی که از موهای بلوند و یا سفید برخوردار می باشند کاندید مناسبی برای انجام لیزر نمی باشند زیرا آن ها رنگدانه های لازم برای جذب نور را نداشته و لیزر نمی تواند آن ها را به نتایجی که انتظار دارند برساند. تمام کسانی که در سطح پوست خود عفونت و یا زخم های پوستی باز و بسته دارند بهتر است تا برطرف شدن این ضایعات پوستی از انجام لیزر موهای زائد خود پرهیز نمایند. امروزه مراکز لیزر بسیاری راه اندازی شده اند که شما با انتخاب درست آن ها می توانید از مشاوره های مفیدی بهره مند شده و شرایط پوستی خود را مورد ارزیابی قرار دهید. 

بیشتر بخوانید: رفع موهای زیرپوستی

انتظاراتی که باید از لیزر موهای زائد خود داشته باشید 

در اینجا این پرسش مطرح می گردد که بیماران باید چه انتظاراتی از لیزر موهای زائد خود داشته باشند ؟ شما برای دریافت نتایج موفقیت آمیز از لیزر خود باید طول درمان مناسبی را طی کنید. به طور معمول این درمان به جلسات مختلفی نیاز داشته و جلسات را بین مرتب هر 4 تا 6 هفته سپری نمایید. انتخاب چنین رویکرد درمانی به دلیل چرخه طبیعی رشد موهای شماست زیرا لیزر تنها زمانی فعال می گردد که موهای شما در امر رشد فعال باشند. 

به بیان ساده تر می توان گفت لیزر تنها در مراحل فعال رشد مو اثر دارد و این امری طبیعی است که نمی توان آن را نادیده گرفت. زمانی که شما از لیزر برای درمان خود استفاده می نمایید موهای شما کاهش می یابد و این انتظاری است که بیماران باید از دوره های درمانی خود داشته باشند. علاوه براین بهترین نتیجه ای که شما می توانید از لیزر موهای زائد خود دریافت نمایید نازک شدن موها و کاهش 80 درصدی آن ها است. 

توجه داشته باشید که لیزر یک روش درمانی مناسب برای همه افراد نیست بنابراین تمام بیماران نباید انتظار دریافت چنین نتایجی را از دوره های درمانی خود داشته باشند به همین جهت است که توصیه داریم حتما با پزشکان متخصص مشورت نمایید. این پزشکان با تکیه بر دانش بالایی که دارند می توانند تعیین کنند که آیا شما کاندید مناسبی برای لیزر موهای زائد می باشید و می توانید به نتایج دلخواه خود دست یابید یا خیر. 

مزیت های بی نظیر لیزر موهای زائد 

زمانی که شما لیزر برای از بین بردن موهای زائد خود انتخاب می نمایید این متد از نور برای مورد هدف قرار دادن ، شکست دادن و از بین بردن رنگدانه های مو استفاده می کند به همین دلیل است که می گوییم که لیزر بر روی موهای تیره تر بیشتر نتیجه می دهد زیرا این موها رنگدانه های بیشتری دارند.

بیشتر بخوانید: وکس صورت

از مهم ترین مزایای لیزر موهای زائد می توان موارد زیر را نام برد که هر کدام اهمیت بسیار بالایی دارند. 

  • لیزر محدودیتی ندارد و می توانید از آن برای از بین بردن موهای نواحی مختلف بدن خود از جمله دست ها، پاها، گردن ، شکم و … استفاده نمایید. 
  • لیزر درد چندانی برای شما به همراه ندارد و این به این دلیل است که طی انجام فرآیندهای از بی حسی های موضعی استفاده می گردد. 
  •  طی انجام لیزر موهای زائد از اشعه ها برای برداشتن موهای زائد شما استفاده می گردد به همین دلیل است که با جوش و یا زخم همراه نخواهد بود. 
  • لیزر می تواند طی یک دوره درمانی 80 درصد از موهای شما را از بین ببرد. 
  • روند انجام لیزر و حذف موها سرعت بسیار بالایی داشته و شما خستگی چندانی را حس نخواهید کرد. 
  • شما پس از انجام لیزر نیازی به بستری شدن ندارید و پس از آن نیز می توانید فعالیت های روزانه خود را ادامه دهید. 

اهمیت انتخاب یک مرکز لیزر مناسب 

انتخاب یک مرکز لیزر مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا امروزه سالن های زیبایی و کلینیک های بسیاری راه اندازی شده اند که خدمات لیزر را ارائه می نمایند اما آیا می توان به همه آن ها اعتماد نمود ؟ قطعا خیر بنابراین توصیه داریم در انتخاب خود دقت نموده از مراکزی استفاده کنید که اعتبار بسیار بالایی داشته باشند چنین مراکزی با بهره مندی از پزشمانی مجرب و تجهیزات به روز قادرند تا خدمات موردنیاز شما را به بهترین حالت ممکن ارائه نموده و دوره های درمانی موثری را برای شما رقم بزنند. علاوه بر این شما می توانید از مشاوره های مفیدی نیز بهره مند شوید زیرا این مراکز تنها به فکر منافع خود نبوده و می توانند در انتخاب درست به شما کمک های شایانی نمایند. 

اشتراک گذاری

متن سربرگ خود را وارد کنید