مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

ویتامین تراپی چگونه انجام می شود؟

ویتامینه-تراپی-مو
فهرست مطالب

همانطور که می دانید، ویتامین ها از اصلی ترین مواد مورد نیاز برای سلامت پوست و مو به شمار می روند. اما گاهی اوقات به دلیل تغذیه نادرست، مراقبت نکردن از پوست و مو، عوامل موروثی و ژنتیکی و… سلامت پوست و مو به خطر افتاده و با کمبود ویتامین و مواد مغذی مواجه می شوند.  ویتامین تراپی مو و پوست فرایندی است که طی آن تمام مواد مغذی مورد نیاز پوست و مو به آن ها رسانده می شود.

ویتامین تراپی چیست؟

در واقع از مهم ترین فواید ویتامین تراپی این است که به سلامت پوست و موی شما کمک می کند و تمام مشکلات آن ها را برطرف خواهد کرد.

ویتامین تراپی یک تکنیک کاملا مدرن است و شما به کمک آن می توانید بسیاری از مشکلات خود در زمینه زیبایی را برطرف کرده و روند پیری را به تعویق بیندازید. در بخش های بعدی شما را با مزایای ویتامین تراپی آشنا خواهیم کرد.

Vitamin-therapy-hair

انواع ویتامینه تراپی

در فرایند ویتامین تراپی از انواع ویتامینه مختلفی برای رفع نیاز های پوست و مو استفاده می شود. انتخاب این ویتامین ها کاملا به مشکل فرد و نوع نیاز او بستگی دارد. اما در اکثر مواقع از این ویتامین ها به صورت ترکیبی استفاده خواهد شد.

سایر تراپی های پوست

ویتامین تراپی پوست چیست؟

ویتامین تراپی پوست معمولا با تکنیک مزوتراپی انجام می شود. یعنی برای اینکار باید ویتامین های مورد نیاز پوست را به آن تزریق کرد. تزریق ویتامین ها با نوعی سوزن خاص به زیر پوست انجام می شود و به هیچ عنوان با درد و یا خونریزی و ایجاد زخم روی پوست همراه نخواهد بود.

برای رسیدن به نتیجه بهتر باید جلسات درمانی ویتامین تراپی پوست تکرار شود. تعداد جلسات مورد نیاز به مشکل پوستی و شدت آن بستگی خواهد داشت؛ اما معمولا بین 7 الی 15 جلسه و در فواصل زمانی 3 الی 6 ماهه انجام می شود. 

Vitamin

از خواص ویتامین تراپی پوست چیزی می دانید؟

مهم ترین خواص ویتامین تراپی پوست عبارتند از:

  • کمک به صاف و درخشان شدن پوست
  • آبرسانی به پوست صورت
  • رفع چین و چروک های پوستی
  • از بین بردن منافذ باز پوست
  • رفع جای جوش و اسکارهای پوستی
  • تنظیم چربی پوست
  • جلوگیری از شل شدن و پیری پوست
  • افزایش حس شادابی و طراوت در پوست
  • روشن سازی پوست
انواع ویتامینه

از مهم ترین انواع ویتامینه مورد نیاز پوست و مو می توان به ویتامین A، ویتامین B5، ویتامین B2، ویتامین B8، بیوتین، ویتامین C، کوآنزیم 10 و… اشاره کرد.  

ویتامین تراپی مو چیست؟

ویتامین تراپی مو یک روش درمانی است که به ترمیم و احیای ساقه مو ها کمک می کند. این روش باعث تقویت مو ها شده و از ریزش و مشکلاتی مثل شکنندگی یا موخوره را برطرف خواهد کرد.

برای انجام ویتامین تراپی مو می توانید به کلینیک های تخصصی مراجعه کرده و اینکار را به یک پزشک ماهر بسپارید. تعداد جلسات انجام این کار هم به نیاز شما و مشکلتان بستگی خواهد داشت.

قیمت ویتامین تراپی مو را می دانید؟

قیمت ویتامین تراپی مو با توجه به نوع و برند مواد ویتامینه، کلینیک مورد نظر، مهارت پزشک، میزان مواد مصرفی، تعداد جلسات و… بستگی خواهد داشت.

بنابراین بهتر است برای اطلاع دقیق از قیمت ویتامین تراپی مو با یک پزشک متخصص مشورت نمایید.

Vitamin-therapy-steps

مزایای ویتامین تراپی مو

از مهم ترین مزایای ویتامین تراپی برای مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن موهایی شفاف و درخشان
  • رفع مشکلات مو مثل موخوره، ریزش، شکنندگی و…
  • جلوگیری از ریزش مو
  • آبرسانی به ساقه و ریشه مو
  • کمک به خوش حالت شدن موها
  • تقویت و پرپشتی مو

تراپی های مفید برای سلامت مو :

کلام آخر

ویتامین تراپی یک روش بسیار کارآمد و مفید برای رفع مشکلات پوست و مو بوده و به افزایش زیبایی و جذابیت در افراد کمک می کند. در این مطلب سعی کردیم شما را با فواید ویتامین تراپی آشنا کنیم تا بتوانید به کمک آن زیبایی و جذابیت را به چهره خود باز گردانید. به عنوان نکته پایانی باید به شما بگوییم که این روش کاملا تخصصی بوده و بهتر است انجام آن را به یک پزشک متخصص و ماهر بسپارید.

اشتراک گذاری

17 پاسخ

  1. کسی اینجا تا حالا رفته انجام بده بگه چجوریه؟ یه جورایی مثل همون کراتیه کردن میمونه آیا؟

    1. هر دو برای تقویت و احیای موها انجام میشن، اما خب تو روند انجامشون، هزینه، موادی که استفاده میشه، زمان تمدیدشون و..متفاوتن. مثلا محافظت بعد کراتینه نسبت به ویتامینه باید بیشتر باشه چون حساس تره!

  2. سلام و وقت بخیر
    ضمن عرض تبریک بابت پست های بسیار مفیدتان.. سوالی داشتم آیا ویتامین تراپی برای افراد باردار ضرری ندارد؟

  3. سلام و عرض ادب
    اول از همه ممنونم بابت مطالب تون. یه سوال خیلی ذهنم درگیر کرده من میکرواسکالپ کردم هفته گیش می خواستم بدونم میشه ویتامین تراپی هم بکنم آیا؟

  4. سلام سلام نیلام، خواستم تشکر کنم از سایت خوب تون… کیفیت مطالب تون واقعا بالاست. خدا قوت

  5. واییییییی مقاله تون مقاله عالی بود فقط یه سوال داشتم من هنوز نفهمیدم دقیقا فرق بین اوزون تراپی و ویتامین تراپی چیه ممنون میشم راهنماییم کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید