مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

در مراحل براشینگ چه اتفاقی می افتد؟

hair
فهرست مطالب

سشوار از لوازم ضروری برای براشینگ مو است که هنگام استفاده از آن باید نکاتی را مورد توجه قرار داد تا آسیب کمتری به موها وارد شود. در این مقاله به آموزش مراحل انواع براشینگ مو و براشینگ صورت می‌پردازیم.

آشنایی با انواع براشینگ

انواع براشینگ مو برای مدل های مختلف مو قابل انجام است اما باید برای هر مدل مو نحوه استفاده از سشوار را باید بدانید ؛زیرا استفاده از سشوار برای هر مدل مو تفاوت دارد. انواع براشینگ مو شامل براشینگ مو کوتاه، براشینگ موی متوسط و بلند می شود که در ادامه هر یک توضیح می‌دهیم.

نحوه براشینگ موی کوتاه

در این روش از براشینگ برای حجم دادن و بلند کردن مو موهای کوتاه و کم پشت باید از دستگاه‌های فرم دهنده مو مثل اتو مو و سشوار استفاده کرد. همچنین برای براشینگ موی کوتاه استفاده از برس‌های فلزی با قطر کم مؤثرتر است. براشینگ مدل موی کوتاه باید با فرم صورت هماهنگ باشد. هنگام سشوار زدن موهای کم پشت باید مراقب بود سشوار پوست سر را نسوزاند. اگر مدل کوتاهی مو خرد است باید قبل از براشینگ هر لایه خرد مو را جدا کنید و آن‌ها را جداگانه برس و سشوار بکشید.

بیشتر بخوانید: طرز صحیح سشوار کشیدن مو

براشینگ موی بلند

برای براشینگ موی بلند می‌توان به دو حالت سشوار از داخل یا سشوار از بیرون، شسوار بکشید. ابتدا مدل موی خود را انتخاب کنید و سپس موها را به چهار قسمت تقسیم نمایید. برای اینکه کار راحت‌تر انجام شود، می‌توان از برس‌های گرد و تخت سایز بزرگ استفاده کرد. موهای صاف، متوسط و بلند را می‌توان رو به بیرون یا رو به داخل هم حالت داد. سایز برس باید طوری انتخاب شود که موها حداقل یک دور به برس پیچیده شوند.

براشینگ مو در خانه

براشینگ مو در خانه تفاوتی با براشینگ مو در سالن‌های زیبایی ندارد فقط ممکن است در این سالن‌ها از تجهیزات و وسایل بیشتر و پیشرفته‌تری برای این کار استفاده کنند. برای براشینگ مو در خانه ابتدا موهای خود را بشویید سپس آن‌ها را به خوبی با سشوار خشک نمایید و موها را به چند دسته تقسیم کنید سپس با برس به آن‌ها حالت دهید و در نهایت مدل موهایتان را تثبیت نمایید. در ادامه مراحل براشینگ مو را با جزئیات بیشتری توضیح می‌دهیم. 

بیشتر بخوانید: نحوه درست کردن موهای فر

مراحل براشینگ مو

مرحله اول- تقسیم بندی شش قسمتی سر 

این نوع تقسیم‌بندی برای براشینگ و کوتاهی مو در برخی شینیون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  1. برای این کار ابتدا از وسط دو ابرو باز کردن فرق را شروع می‌کنیم و تا بعد از گودی پس سر ادامه می‌دهیم تا سر به دو قسمت تقسیم شود. 
  2. فرق دیگری از تیزی گوش تا فرق سر ( از وسط فرق سر ) تا تیزی گوش دیگر باز می کنیم تا سر به چهار  قسمت تقسیم گردد. در این حالت مقداری مو در قسمت پایین برجستگی گردن باقی می‌ماند.

مرحله دوم- انجام براشینگ روی مو

در این مرحله به صورت جداگانه موهای هر قسمت سر را با کلیپس نگه می‌داریم.

  1. شستشوی خوب و دقیق ریشه‌های مو تا چربی روی مو نباشد.
  2. ماساژ سر با محلول نرم کننده برای راحت تر صاف کردن موها
  3. خشک کردن موها با سشوار یا زمان دادن به آن تا در دمای اتاق خشک شوند.
  4. به مقداری که بتوانید مو را کنترل کنید در قسمت پایین سر موها را باز کنید. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به گردن و صورت با سشوار باید موها را به طرف بالا بگیرید. این کار را از موهای دو طرف صورت و پشت گردن شروع نمایید و یک دور موها را دور برس بپیچید و بکشید در این حین مو را صاف کنید. 
  5. باید قسمت‌های مرکزی سر را با زاویه نود درجه و به سمت بالا سشوار کشید در این حالت به صورت همزمان باید برس و سشوار حرکت کنند. سپس سشوار را دور نمایید و دوباره حرکت چرخشی را انجام دهید تا موها سرد شوند.

نکته: اگر فرم صورت گرد باشد باید قسمت بالای سر بیشتر پف داشته باشد و برای صورت‌های باریک باید بیشترین پف در قسمت‌های بغل سر ایجاد شود.

مرحله سوم- ثابت کردن حالت مو

در گام بعدی برس را به آهستگی و به حالت چرخشی از موها جدا نمایید. در این حالت مدل موی دلخواه توسط جریان هوای خنک سشوار تثبیت می‌شود. همچنین برای ثابت نگه‌داشتن حالت مو می‌توانید از حالت دهنده‌های مو استفاده کنید. دقت نمایید که مصرف زیاد این مواد منجر به موخوره و نازکی موها می‌شود.

بیشتر بخوانید: آموزش کرلی مو

استفاده از دستگاه براشینگ مو

دستگاه براینگ مو از دسته تجهیزات و لوازم آرایشگاهی است که برای انواع بافت مو کاربرد دارد. راحتی بافت مو با این دستگاه، سرعت بالای بافت و کیفیت بافت مو از مزایای دستگاه براشینگ مو است. برای کار با این دستگاه باید ابتدا بسته به مدل مو و نوع بافتی که می خواهید موها را به یک تا سه دسته جدا کنید. سپس بخش انتهایی دسته مو را درون شکاف سر شاخه دستگاه قرار داده و کلید روی دستگاه براشینگ را فشار دهید و نگه دارید. در این حالت سری دستگاه شروع به چرخش می‌کند تا بافته شدن کامل مو دست را روی کلید نگه دارید و با اتمام بافت کلید را رها کنید. 

براشینگ صورت یک عامل تاثیر گذار در زیبایی پوست

یکی از عوامل مهم در سلامتی و زیبایی پوست، پاکسازی اصولی و منظم است که امروزه با ابزارهای کاربردی می‌توان براشینگ صورت را انجام داد. با استفاده از فیس براش به راحتی و بدون تحریک پوست و ایجاد حساسیت در پوست می‌توان پوست را پاکسازی کرد. خانم‌ها به دلیل آرایش‌های مکرری که می‌کنند نیاز زیادی به انجام براشینگ صورت دارند تا منافذ پوست را باز شود و پوست بتواند تنفس کند. زیرا ماندن مواد آرایشی در طولانی مدت بر روی پوست موجب بسته‌شدن منافذ پوست شده که منجر به افتادگی پوست، ایجاد جوش روی صورت و پیری زودرس و ایجاد چین و چروک می‌شود. 

جمع بندی

براشینگ مو برای موهای بلند و کوتاه و متوسط قابل انجام است و طی مراحلی با استفاده از شسوار و برس‌های مختلف می‌توان به موهای خود حالت دلخواهی بدهید و از داشتن موهایی زیبا لذت برد. در کنار براشینگ مو، براشینگ صورت مطرح می‌شود که می تواند به از بین بردن هر نوع آلودگی پوست، شستشوی زیر چشم و پلک، پاکسازی عمیق چربی‎های روی پیشانی، گونه و چانه و جداسازی سلول‌های مرده کمک کند. استفاده از روش‌های آرایشی مطمئن می ‌واند زیبایی و سلامتی را یک جا برای افراد به ارمغان آورد.

اشتراک گذاری

متن سربرگ خود را وارد کنید