مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

نقش کلاژن برای تقویت پوست

Skin collagen maker
فهرست مطالب

کلاژن ساز پوست یک نوع پروتئین طبیعی موجود است. البته این پروتئین علاوه بر پوست در استخوان، سلول های سازنده ماهیچه صاف، کندروبلاست موجود در غضروف دندان و … موجود است. نوع اسید آمینه های موجود در این رشته های پروتئینی، در هر قسمت از بدن و سلول ‌های مختلف متفاوت است. مهم ترین اندام بدن که برای شادابی و حفظ حالت طبیعی خود به کلاژن نیاز دارد، پوست بدن است. نقش کلاژن برای پوست به عنوان پروتئینی که باعث انعطاف پذیری پوست می شود، حائز اهمیت است.

skin collagen

هنگامی که سن انسان افزایش می ‌یابد و پوست حالت طبیعی خود را از دست می دهد، سنتز پروتئین کلاژن در پوست کاهش پیدا می‌ کند و همین امر موجب خشکی پوست می شود. در نتیجه پوست چین و چروک پیدا می‌ کند و به اصطلاح پیر می شود. به همین خاطر بسیاری از بانوان و آقایان به فکر استفاده از محصولات، مصرف کلاژن خوراکی و یا استفاده از ماسک می ‌افتند. در این مقاله ما قصد داریم بیشتر در رابطه با نقش کلاژن در پوست صورت و مواد غذایی که به عنوان کلاژن طبیعی شناخته می‌ شوند صحبت کنیم. البته هستند افرادی که می ‌خواهند سریع تر به نتیجه برسند و به همین جهت از بهترین قرص و یا روش هایی مانند میکرونیدلینگ استفاده می کنند. برای این گونه افراد هم از قیمت و عوارض کلاژن پوست خواهیم گفت با ما همراه باشید.

قیمت کلاژن ساز پوست

تعیین قیمت کلاژن پوست به صورت دقیق امکان پذیر نیست. فاکتور های بسیاری هستند که بر قیمت کلاژن پوست تأثیر می گذارند. یک پزشک قبل از انجام روش هایی که موجب پوست می شوند، باید بیمار را معاینه کند و با توجه به خدماتی که مورد نیاز است، هزینه دقیق و قیمت کلاژن پوست را اعلام نماید.

 collagen

عوارض کلاژن پوست

قبلاً هم اشاره کردیم یکی از روش های جوان سازی پوست میکرونیدلینگ است. این روش با توجه به نقش کلاژن پوست بسیار مؤثر است. موجب از بین رفتن چین و چروک ها می شود. گفته می ‌شود که روش های به کار رفته مانند لیزر و جراحی می ‌توانند عوارض داشته باشند.

البته تاکنون درباره عوارض کلاژن ساز پوست از طریق میکرونیدلینگ گزارشی در دست نیست. هرچند به دلیل استفاده از سوزن های بسیار ریز در این روش، پوست خونریزی می ‌کند و محل فرو رفتن سوزن ها به صورت زخم در می ‌آید؛ اما عوارض کلاژن با استفاده از این روش طولانی مدت و ماندگار نیستند. میکرونیدلینگ حدوداً ۳۰ دقیقه طول می‌ کشد و ممکن است به چند جلسه درمان به این صورت نیاز باشد؛ اما به جز زخم ها و یا گاهی اوقات تیرگی به دلیل فشار وارد شده بر یک ناحیه، شکایتی از عوارض کلاژن پوست با استفاده از این روش، نشده است. این عوارض نیز کوتاه مدت هستند و نهایتاً تا قبل از یک ماه برطرف می ‌شوند.

Complications of collagen

کلاژن ساز طبیعی

انسان ها پس از بالا رفتن سن خود متوجه نقش کلاژن پوست می شوند. هنگامی که متوجه می شوند دیگر سفتی و شادابی گذشته را ندارد و دچار چین و چروک می شود، به فکر استفاده از مواد کلاژن ساز طبیعی می ‌افتند. پزشکان معتقدند که مصرف مواد غذایی که کلاژن ساز طبیعی هستند از مصرف مکمل ‌های غذایی بهتر است. حتی روش‌ هایی مانند میکرونیدلینگ هستند که وادار می ‌کنند به صورت طبیعی کلاژن را بازسازی کند؛ اما مواردی مانند ترس از عوارض کلاژن پوست، خونریزی و یا هزینه ‌ها و قیمت کلاژن باعث می‌ شوند از این روش ‌ها چشم‌پوشی کنند. این گونه است که به مصرف مواد غذایی که کلاژن سازی طبیعی هستند، روی می ‌آورند. در این قسمت از مقاله به چند ماده غذایی که خاصیت کلاژن سازی دارند اشاره می کنیم.

  • آب قلم
  • سفیده تخم مرغ
  • مرکبات
  • انواع توت
  • سیر
  • میوه های استوایی
  • بادام هندی
  • فلفل دلمه ‌ای
  • سبزی ‌های برگ ‌دار
  • گوجه فرنگی
  • لوبیا
  • مرغ و ماهی و صدف
Natural collagen builder

ماسک برای کلاژن ساز پوست

با توجه به نقش کلاژن در پوست، صورت انواع مختلفی از محصولات مورد استفاده قرار می گیرند. یک نمونه از این محصولات ماسک برای کلاژن پوست است. این ماسک ها از خاک رس، مخاط حلزون، ورقه های طلا و … ساخته شده ‌اند. ساختار ماسک به گونه ‌ای است که علائم پیری را کاهش می دهد و پوست را نرم و صاف می کند. به دلیل وجود کلاژن هیدرولیز در این ماسک ها، موجب آب رسانی به پوست شده و چین و چروک پوست را از بین می برند.

بهترین قرص کلاژن پوست

مکمل هایی مانند بهترین قرص کلاژن سازی پوست، باعث بالا رفتن سوخت و سوز بدن می شود و با سفت کردن عضله های صورت انسان، موجب لیفتینگ و پر شدن چین و چروک ها می شوند. اگر شما هم به دنبال بهترین قرص هستید، می توانید از مکمل هایی مانند قرص کلاژن ساز استفاده کنید. نقش کلاژن برای پوست در از بین بردن شلی و چین و چروک انکار ناپذیر است. به همین خاطر قرص ‌هایی مانند قرص کلاژن گلد آدریان، قرص آنادرم و یا پودر ها برای از بین بردن چین و چروک پوست مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

Collagen tablets

محصولات کلاژن ساز پوست

افزایش میزان کلاژن با استفاده از محصولات مانند قرص ها و پودر ها می تواند به افرادی که پوستشان دچار چین و چروک شده کمک می کند. اگر شما هم به اهمیت نقش کلاژن برای پوست واقف باشید، ممکن است از کلاژن خوراکی و یا قرص و پودر ها استفاده کنید. ماسک های کلاژن ساز هم نمونه دیگری از این محصولات هستند.

کلاژن خوراکی

امروزه علاوه بر محصولات طبیعی حاوی کلاژن مکمل های کلاژن خوراکی هم در داروخانه ‌ها به فروش می‌ رسند که به درخشندگی و سفت شدن پوست کمک می ‌کنند. مصرف خوراکی باید به همراه اسید های آمینه باشد تا بدن بتواند از آن ها برای کلاژن سازی پوست استفاده کند. اگرچه نقش کلاژن برای پوست تأیید شده است و همه پزشکان درباره این مسئله اتفاق نظر دارند، اما هنوز به صورت قطعی ثابت نشده است که مصرف کلاژن خوراکی و مکمل ها باعث ایجاد تغییر چشمگیری در پوست می شود.

Edible collagen

نقش کلاژن در پوست صورت

یکی از قسمت هایی از پوست که بیشتر از همه در معرض نور خورشید و آلودگی‌ های محیطی قرار دارد، پوست صورت است. به همین خاطر ممکن است قبل از سایر قسمت های پوست دچار پیری شده و چروک شود. به همین سبب نقش کلاژن در پوست صورت بسیار قابل توجه است. محصولاتی مانند ماسک، کرم های مخصوص کلاژن سازی صورت، مصرف کلاژن خوراکی و یا روش هایی مانند میکرونیدلینگ برای صورت مورد استفاده قرار می گیرند.

اشتراک گذاری

متن سربرگ خود را وارد کنید