مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

تزریق ژل و بوتاکس

lips
فهرست مطالب

تزریق ژل و بوتاکس

جالب است بدانید حدود 20 سال است که متخصصین چشم از بوتاکس ها برای درمان نمودن بیماری های چشمی استفاده می نمایند و این نشان از اهمیت بسیار بالای این متد دارد اما لازم است انجام این فرآیندها را به پزشکانی بسپارید که در حوزه کاری خود تخصص های لازم را داشته و می توانند با تکیه بر دانش بالای خود مانع از بروز هرگونه مشکلی برای شما شوند. در ادامه این نوشتار قصد داریم تا به بررسی کاربردها و ویژگی های بارز تزریق ژل و بوتاکس پرداخته و در این راستا اطلاعات مفیدی را به شما انتقال دهیم. از شما خواستاریم تا انتها ما را مهمان نگاه های زیبای خود نمایید. 

تزریق ژل و بوتاکس چیست؟

ژل و بوتاکس نوعی پروتئین خالص به شمار می‌روند که به عنوان متدهای غیرجراحی شناخته می‌شوند. آنها کاربردهای خاص خود را در حوزه پزشکی داشته و عمدتا توسط پزشکان برای برطرف نمودن برخی مشکلات تجویز می‌گردند. از معمول‌ترین کاربردهای تزریق ژل و بوتاکس می‌توان به از بین بردن خطوط پیشانی، چین و چروک‌های صورت و چال‌ها را نام برد که هرکدام در زیبایی شما نقش بسیار موثری را ایفا می‌کنند و نباید نادیده گرفته‌شوند.

در راستای بررسی هر چه بیشتراین متدهای درمانی و زیبایی باید بگوییم که در ایالات متحده آمریکا جز درمان‌های محبوب هستند و قادرند علائم پیری را معکوس نموده و شرایطی مطلوب را برای شما رقم بزنند. بهبود با استفاده از این متدها نیاز به زمان زیادی ندارد و شما در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانید به واسطه آن‌ها به نتایج دلخواه خود دست یابید. فراموش نکنید که درمانی موقتی بوده و پس از طی نمودن حدود 4 ماه نیاز به تمدید مجدد دارند. به طور کلی تزریق ژل و بوتاکس را می‌توان درمان‌هایی بسیار ساده اما فوق‌العاده عالی دانست؛ بنابراین توصیه داریم به سادگی از کنار مزیت‌های ویژه آن‌ها عبور ننمایید. 

نحوه تزریق ژل و بوتاکس 

در این بخش از نوشتار خود قصد داریم تا به بررسی نحوه تزریق ژل و بوتاکس برای برطرف نمودن مشکلات پوستی بپردازیم.
ساختار چنین تزریق‌هایی به این شکل است که پزشکان با استفاده از سوزن‌های خاصی مقدار مشخصی از ژل یا بوتاکس را به طور مستقیم به ماهیچه‌های صورت شما تزریق می‌کنند. کل مدت زمانی که برای تزریق نمودن این مواد نیاز می‌باشد 10 دقیقه بیشتر نخواهد بود. به همین جهت است که می‌گوییم درمان‌هایی سریع به شمار می‌روند. تزریق ژل و بوتاکس مزیت‌های قابل توجه‌ای برای شما به همراه دارند که اگر بخواهیم به صورت مختصر اشاره‌ای به آن‌ها داشته باشیم می‌توان عدم احساس درد و امکان از سرگیری فعالیت‌های روزانه بلافاصله پس از تزریق را نام برد، اما توجه داشته باشید نباید ناحیه‌ای که ژل یا بوتاکس به آن تزریق شده‌است را تا 4 ساعت مالش دهید.

اثرات جانبی و عوارض تزریق ژل و بوتاکس

ممکن است شما همچون برخی از کاربران با این پرسش که تزریق ژل و بوتاکس چه اثرات جانبی و عوارضی به همراه دارد نیز مواجه شوید. برای پاسخ به این پرسش باید بگوییم که برخی بیماران ممکن است با علائمی همچون قرمزی ، حساسیت و یا کبودی در ناحیه ای که ماده به آن تزریق گردیده است مواجه شوند، اما باید بدانید که این اثرات موقتی بوده و سریعا از بین خواهند رفت. برخی دیگر نیز ممکن است با اثرات دیگری مانند ضعف عضلانی ، حالت تهوع و یا افتادگی پلک مواجه شوند که این از عوارض انتخاب نادرست پزشک و مراکز تزریق ژل و بوتاکس می‌باشد. به همین جهت است که تاکید داریم در انتخاب این مراکز و پزشکان نهایت دقت عمل را به کار گیرید تا در ادامه با چنین مشکلاتی مواجه نگردید.

کاربردهای تزریق ژل و بوتاکس

تزریق ژل و بوتاکس کاربردهای خاص خود را دارد که از اولین کاربرد آن‌ها برطرف نمودن چین و چروک‌هایی است که در سطح پوست صورت ایجاد شده و شما را رنج می‌دهند. این متدهای زیبایی و درمانی طبق تحقیقاتی که تاکنون صورت پذیرفته‌اند به عنوان محبوب‌ترین راهکارهای درمانی در سراسر دنیا شناخته می‌شوند و جالب است بدانید در سال 2016 بیش از 7 میلیون نفر در سراسر دنیا تزریق ژل و بوتاکس را برای هرچه زیباتر نمودن خود انتخاب نموده‌اند. همان گونه که در بخش‌های قبل نیز اشاره نمودیم اثرات مثبتی که این متدها برای شما به همراه دارند دائمی نبوده و براساس نوع درمانی که انتخاب شده‌است امکان دارد پس از 3 تا 12 ماه نیاز به تمدید مجدد داشته‌باشند. از مهم‌ترین کاربردهای تزریق ژل و بوتاکس می‌توان موارد زیر را نام برد که هر کدام اهمیت بسیار بالایی دارند.

  • برطرف نمودن چین و چروک و خطوط ایجاد شده میان ابروها 
  • از بین بردن چین و چروک اطراف چشم 
  • از بین بردن چین‌های افقی پیشانی 
  • حذف خطوط ایجاد شده در گوشه‌های دهان 

اثرات تزریق ژل در زیبایی شما 

ژل‌های تزریقی از جدیدترین متدهای دنیا به شمار می‌روند که جالب است بدانید انتخاب افراد بسیاری بوده و این نشان می‌دهد از سطح محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشند. ژل‌ها با اثرات فوق العاده عالی خود در صاف نمودن و برطرف نمودن چین و چروک‌های پوستی این قابلیت را دارند تا به جوانسازی پوست شما کمک‌های شایانی نمایند، اما این‌ها تنها کاربردهای تزریق ژل به شمار نمی‌روند بلکه امروزه از آن‌ها برای بزرگ‌تر نمودن لب‌ها و گونه‌ها نیز استفاده می‌شود. 
در بخش‌های قبل نیز اشاره نمودیم که تزریق ژل و بوتاکس فیلرهای پوستی موقت بوده و هرکدام از ماده‌های خاصی تولید می‌شوند. ژل‌ها را عمدتا با استفاده از ماده‌ای با نام اسید هیالورونیک تولید می‌کنند که مزیت‌های قابل توجه‌ای داشته و قادر است تا با تکیه بر این مزیت‌ها پوست شما را آبرسانی نموده و حجم از دست رفته آن را بازگرداند. این ژل‌ها از ایمنی بسیار بالایی برخوردار بوده و می‌توان با آن‌ها به نتایج قابل توجه‌ای دست یافت. لازم به ذکر است که مدت ماندگاری آن‌ها حدود 1 ساعت می‌باشد و ما برای حفظ نمودن این نتایج باید مجددا آن‌ها را تمدید کنید. 

مصارف پزشکی تزریق ژل و بوتاکس

تزریق ژل و بوتاکس علاوه بر زیبایی در حوزه پزشکی نیز کاربردهای خاص خود را داشته و در سطح گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. از مهم‌ترین مصارف پزشکی این متدهای بی‌نظیر می‌توان موارد زیر را نام برد

  • برطرف نمودن اختلالات چشمی همچون استرابیسم در افراد بالای 12 سال 
  • درمان نمودن اسپاستیسیتی اندام‌های فوقانی در افراد بالای 2 سال 
  • پیشگیری نمودن از بروز میگرن در افرادی که دچار سردردهای میگرنی مداوم می‌شوند.
  • برطرف نمودن اسپاسم پلک 
  • درمان نمودن اختلال حرکتی عصبی دیستونی دهانه رحم

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید