مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

دانستنی‌های لازم درباره وکس صورت

facial-treatment
فهرست مطالب

این روزها وکس صورت به محبوبیت قابل‌توجهی دست‌یافته است و این امر نشان‌دهنده فواید وکس صورت برای افرادی است که رشد موهای آن‌ها بسیار سریع است. رعایت نمودن مراقبت‌های قبل از وکس صورت و مراقبت‌های بعد از وکس صورت به شما کمک می‌کند تا میزان ماندگاری وکس صورت خود را افزایش داده و بهترین اپیلاسیون صورت خود را تجربه کنید. درمان تحریکات وکس صورت برای افرادی که به‌عنوان بهترین کاندید وکس صورت شناخته می‌شود بسیار ساده است؛ زیرا با عوارض چندانی مواجه نخواهند شد. 

وکس صورت چگونه موجب ازبین‌رفتن موها می‌شود؟ 

این روزها وکس صورت با قابلیت‌های بی‌نظیر خود توانسته است به محبوبیت بسیار بالایی دست یابد و این نشان از نیاز مردم به زیبایی است، چرا که این متد قادر است تا با ازبین‌بردن موهای صورت و صاف نمودن آن زیبایی قابل‌توجهی را به پوست شما بخشد. همه انسان‌ها زیبایی را دوست داشته و همیشه به دنبال راهکا‌رهایی هستند تا بتوانند به زیبایی خود بیفزایند. برخی وکس صورت را ناهنجار می‌دانند در این اینجا این پرسش مطرح می‌گردد که این روش به چه صورت موهای صورت را از بین برده و زمینه‌های زیبایی انسان را فراهم می‌سازد؟ 

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که اپیلاسیون صورت از جمله روش‌هایی است که از موم برای حذف موهای صورت شما استفاده می‌کند. افرادی که در راستای وکس صورت فعالیت دارند ابتدا موم را گرم نموده سپس با استفاده از چاقو یا کاردک‌های مخصوص این موم‌ها را روی کل صورت شما پخش می‌کنند تا به این طریق بتوان موهای هر ناحیه را به‌خوبی برداشت. 

در گام بعد از اپیلاسیون صورت یک نوار پارچه‌ای روی صورت شما قرار داده شده سپس این پارچه را فشار می‌دهند تا به‌خوبی به پوست شما بچسبد. زمانی که موم کامل به موهای صورت شما چسبید پارچه را در جهت مخالف رشد مو از پوست جدا می‌کنند. کشیدن پارچه می‌تواند به‌صورت ریشه‌ای موهای صورت شما را جدا نموده و به این صورت روند رشد مجدد موهای شما را به تأخیر بیندازد. به همین جهت است که امروزه وکس صورت محبوبیت بسیار بالایی دارد. 

وکس صورت

مراقبت‌های قبل از وکس صورت 

در این بخش از نوشتار خود قصد داریم تا به بررسی مجموعه مراقبت‌های قبل از وکس صورت پرداخته و در این راستا نیز اطلاعات مفیدی را به شما انتقال دهیم. توجه داشته باشید که اگر قبل از اپیلاسیون صورت خود موهای خود را اصلاح نموده‌اید باید صبر کنید تا این موها مجدداً رشد کنند؛ زیرا کارشناسان زیبایی بر این باورند که برای دریافت بهترین نتیجه از این متد باید طول موهای صورت شما حداقل 1 سانت باشد. از دیگر مراقبت‌های قبل از وکس صورت می‌توان موارد زیر را نام برد که هرکدام اهمیت خاص خود را داشته و نباید نادیده گرفته شوند. 

استفاده نمودن از محصولات اسیدی یا لایه‌بردارها را از 3 تا 4 روز قبل از وکس متوقف نمایید زیرا ممکن است زمینه‌های تحریک پوست شما فراهم سازند. 

بیشتر بخوانید: انواع دستگاه لیزر

به‌عنوان بهترین مراقبت‌های قبل از وکس صورت پوست خود را قبل از اپیلاسیون نمودن مرطوب کنید چرا که این متد بر روی پوست‌های مرطوب نتایج بهتری را از خود نشان می‌دهد. 

اگر قصد دارید تا لب بالایی، گونه‌ها و پهلو خود را اپیلاسیون کنید باید این نواحی بدون هرگونه بریدگی و لک باشند. به گفته کارشناسان زیبایی لایه‌برداری‌های پوست می‌توانند زمینه‌های حساسیت شما به وکس صورت را فراهم سازند بنابراین بهتر است با تمیز نمودن مرتب صورت خود از پوستتان مراقبت کنید تا نیازی به لایه‌برداری نداشته باشید. 

مراقبت‌های بعد از وکس صورت 

از جمله مراقبت‌های بعد از وکس صورت باید موارد زیر را نام برد که دانستن آن‌ها خالی ‌از لطف نبوده و می‌توانند به شما در دریافت نتایجی بهتر کمک کنند. 

حتی‌الامکان از قرارگرفتن زیر نور خورشید خودداری کنید؛ زیرا این امر می‌تواند موجب حساسیت‌های پوستی در شما شود. 

تمیز نمودن صورت خود را به‌صورت روتین انجام دهید. 

تا چند روز از زدن هرگونه کرم و مواد آرایشی بر روی نواحی که اپیلاسیون نموده‌اید خودداری کنید. 

مراقبت‌های بعد از وکس صورت

بهترین کاندید وکس صورت 

به نظر شما چه افرادی به‌عنوان بهترین کاندید وکس صورت به شمار می‌روند؟ این پرسشی است که اگر پاسخ آن را بدانید به‌راحتی می‌توانید شرایط خود را مورد ارزیابی قرار دهید اما اگر اطلاعات چندانی در این راستا ندارید باید بگوییم که افراد زیر به‌عنوان بهترین کاندید وکس صورت شناخته می‌شوند؛ زیرا می‌توانند با خیالی آسوده و بدون هیچ‌گونه نگرانی بهترین‌ها را برای خود رقم بزنند. 

تمام افرادی که موهای ناخواسته زیادی روی صورت خود دارند. 

افرادی که حساسیت پوستی نداشته و یا پوست آن‌ها مستعد جوش زدن نمی‌باشد. 

بیشتر بخوانید: لیزر موهای زائد

افرادی که از داروهای رقیق‌کننده خون، داروهای خوراکی برای آکنه و یا لایه بردار صورت دارویی استفاده نمی‌کنند. توجه داشته باشید اگر از این داروها استفاده می‌کنید بهترین کاندید وکس صورت به‌شمار نمی‌روید و باید حتماً برای وکس صورت خود با پزشک مشورت نمایید زیرا مواردی که به آن‌ها اشاره شد قادرند تا با حساسیت‌های پوستی تداخل داشته و شرایط نامطلوبی را برای شما رقم بزنند. 

از فواید وکس صورت چه می‎دانید؟

تا به اینجای نوشتار ممکن است با این پرسش که فواید وکس صورت چه می‌باشد مواجه شده باشید به همین جهت تصمیم گرفتیم تا در این بخش به تشریح این مجموعه فواید بپردازیم. از مهم‌ترین فواید وکس صورت به موارد زیر اشاره نمود که هرکدام اهمیت بسیار بالایی داشته و می‌توانند هرکسی را ترغیب به انجام این متد برای حذف موهای صورت نماید. 

فواید وکس صورت

مناطق وسیعی را هدف قرار می‌دهد.

اپیلاسیون قادر است تا سطوح بزرگی را مورد هدف قرار دارد. به بیان ساده‌تر می‌توان گفت این متد برای هدف قراردادن سطوح بزرگ بسیار عالی بوده و این امر به‌عنوان مهم‌ترین فواید وکس صورت جایگاه قابل‌توجهی دارد زیرا می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن تعداد بالایی مو را به یکباره از ریشه جدا نموده و موجب شود تا درد کمتری را متحمل شوید.

دقت و درستی بسیار بالای اپیلاسیون

اپیلاسیون به‌عنوان یک تکنیک بسیار دقیق شناخته می‌شود، زیرا می‌تواند موهای قسمت‌های پیچیده صورت شما را به بهترین حالت ممکن از بین ببرد. 

ازبین‌بردن سلول‌های مرده پوست 

وکس صورت یک راهکار بسیار عالی برای ازبین‌بردن سلول‌های مرده صورت شما می‌باشد به همین دلیل است که به‌عنوان یک متد مؤثر شناخته می‌شود؛ زیرا قادر است تا از ایجاد برآمدگی‌های کوچک یا موهای زیرپوستی جلوگیری نماید. 

بیشتر بخوانید: درمان موهای زیرپوستی

آیا اپیلاسیون صورت دردناک است؟ 

دردی که شما حین انجام اپیلاسیون صورت خود حس می‌کنید در حد چند ثانیه است، زیرا افرادی که در این راستا تخصص بسیار بالایی دارند مهارت بالایی در کشیدن درست نوارها دارند و این امر به شما کمک می‌کند تا درد کمتری را حس کنید. 

درمان تحریکات وکس صورت 

تحریکات وکس صورت از جمله مواردی به شمار می‌روند که ممکن بیشتر افراد با آن‌ها مواجه شوند و این امر به دلیل حساس بودن پوست آن‌هاست. حال باید بدانید که با تحریکات وکس صورت چه باید کرد؟ آیا راهکاری برای ازبین‌بردن آن‌ها وجود دارد؟ باید بدانید ژل‌هایی همچون آلوئه‌ورا و روغن نارگیل با خواص بی‌نظیر خود می‌توانند به شما کمک کنند تا از میزان تحریکات وکس صورت کاسته و شرایط بهتری را برای خود رقم بزنید. اگر در منزل خود این ژل‌ها را ندارید می‌توانید از مقادیر مساوی شیر، آب و یخ کمپرس خنک برای ازبین‌بردن تحریکات وکس صورت استفاده کنید زیرا فواید بسیاری در این راستا دارند. 

تحریکات وکس

ماندگاری وکس صورت چقدر است؟ 

به طور معمول میزان ماندگاری وکس صورت بین دو تا هشت هفته می‌باشد و بهترین متد برای افرادی است که رشد موی آن‌ها بسیار سریع بوده و با مشکلات بسیاری در این راستا مواجه هستند. 

اشتراک گذاری

متن سربرگ خود را وارد کنید