مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

بهترین روتین های پوستی قبل از خواب

The best skin routines
فهرست مطالب

اگر می خواهید پوستتان سالم و بی عیب به نظر برسد، مهم است که در طول روز و شب، قبل از رفتن به رختخواب از آن مراقبت کنید. در حالی که محصولات روتین مراقبت از پوست در طول روز برای آبرسانی و محافظت از پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش و سایر عوامل محیطی فرموله شده اند، محصولاتی که در زمره روتین پوستی قبل خواب هستند، سلول های پوست را ترمیم می کنند تا از بهبودی سریع تر اطمینان حاصل کنند. در ادامه می خواهیم درباره روتین های پوستی قبل از خواب مانند پاک کردن آرایش، استفاده از پاک کننده ملایم و همچنین درمان پوست چرب نیز صحبت کنیم.

روتین پوستی قبل خواب

برای اینکه پوست سالمی داشته باشید می توانید از روتین پوستی قبل خواب استفاده کنید.

روتین پوستی قبل خواب

پاک کردن آرایش اولین قدم در روتین های پوستی قبل از خواب محسوب می‌ شود. رفتن به رختخواب با آرایش یکی از بزرگ ترین اشتباهات مراقبت از پوست است. فقط شستن صورت با پاک کننده و آب کافی نیست. بیشتر محصولات آرایشی برای ماندگاری بیشتر، ضد آب طراحی شده اند، به همین دلیل است که اکثر فرمول ها به راحتی پاک نمی شوند. برای پاک کردن آرایش های سرسخت، صورت خود را با روغن نارگیل یا روغن زیتون ماساژ دهید و سپس از یک پد پنبه ای برای پاک کردن محصول استفاده کنید. اگر پوست خشکی دارید از تکنیک پاکسازی روغن و اگر پوستتان چرب یا حساس است از آب میسلار استفاده کنید.

استفاده از تونر

کسانی که از تونر استفاده می کنند می گویند که این محصول به طور معجزه آسایی پوست رااز هر گونه آلودگی پاکسازی می کند، در حالی که کسانی که از آن استفاده نکرده اند فکر می کنند خرید این محصول اتلاف پول است. حقیقت این است که استفاده از تونر گام مهمی در روتین های مراقبت از پوست در روز و شب است.

علاوه بر آبرسانی مجدد به پوست شما پس از شسته شدن تمام روغن ها از صورت شما در حین پاکسازی، منافذ را نیز کوچک می کند و هر گونه آلودگی را که ممکن است پشت سر گذاشته شده باشد را از بین می برد. استفاده از تونر آسان است و تونرهایی که الکل ندارند برای انواع پوست مناسب هستند. برای استفاده از تونر می توانید آن را کمی روی پنبه بریزید و به آرامی در تمام ناحیه صورت و گردن بمالید تا پوستی شاداب داشته باشید.

درمان پوست

سرم های درمان پوست فرمول های غلیظی هستند که برای رفع یک نگرانی خاص مانند آکنه یا چین و چروک طراحی شده اند. از آنجایی که این یک موضوع خاص را هدف قرار می دهد و به راحتی جذب می شود، استفاده از آن بلافاصله پس از استفاده از تونر ایده خوبی است.

اگر از روال مراقبت از پوست توصیه شده توسط متخصص پوست پیروی می کنید. در این مرحله از سرم یا درمان لکه استفاده کنید. مطمئن شوید که حداقل یک یا دو دقیقه قبل از رفتن به مرحله بعدی در روتین مراقبت از پوست شبانه خود صبر کرده اید. بهترین راه برای استفاده از سرم های درمان پوست روی صورت، حرکات ضربه ای ملایم است، زیرا جذب بهتر را تضمین می کند. همچنین برای درمان پوست چرب و درمان پوست خشک نکات زیر را بخوانید.

درمان پوست چرب

برای درمان پوست چرب باید به طور منظم صورتتان را با آب ولرم بشویید و از تونرهای حاوی الکل که باعث کم کردن چربی پوست می شوند استفاده کنید. همچنین می توانید از ماسک های صورت و مرطوب کننده های مخصوص پوست چرب نیز استفاده کنید.

درمان پوست خشک

برای درمان پوست خشک باید حداقل دو بار در روز صورت خود را به آرامی بشویید و مرطوب کنید. همچنین از آب گرم استفاده کنید و زمان حمام را محدود کنید و از صابون مرطوب کننده بدون حساسیت استفاده کنید.

استفاده از کرم چشم

هر روتین مراقبت از پوست در شب بدون استفاده از کرم چشم خوب ناقص است. ناحیه اطراف چشم شما کاملاً ظریف است و یکی از اولین مکان هایی است که علائم پیری را نشان می دهد. استفاده از کرم چشم خوب به برنامه روزانه خود، باعث آرامش و مرطوب شدن ناحیه چشم می شود و از پف کردگی جلوگیری می کند. و پوستی صاف و بدون چین و چروک در اطراف چشم برای شما به ارمغان می آورد.

استفاده از مرطوب کننده

آخرین اما نه کم اهمیت ترین روتین پوستی قبل خواب، استفاده از مرطوب کننده است. اگر می‌خواهید هر روز صبح با پوستی سالم و لطیف از خواب بیدار شوید، مرطوب‌کننده‌ ها یا کرم ‌های شب باید آخرین مرحله در روتین مراقبت از پوست شبانه شما باشند. به عنوان مثال، اگر پوست چرب دارید، از استفاده از فرمولی که منافذ پوست شما را می بندد خودداری کنید و به جای آن از یک مرطوب کننده مبتنی بر ژل استفاده کنید.

Skin-routines

کلام آخر

بیشتر فرآیندهای بازسازی و نوسازی پوست در شب اتفاق می‌افتد. بنابراین، باید از این فرصت برای دریافت بهترین نتایج با پیروی از روتین های پوستی قبل خواب استفاده کنید. ترکیبات موجود در محصولات شما روند بازسازی و بهبودی را تسریع کرده و در کمترین زمان به شما پوستی سالم و بی عیب می بخشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید