مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

میکرودرم چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

فهرست مطالب

میکرودرم یک روش درمانی پوستی است که پزشک متخصص پوست و مو با استفاده از دستگاهی مخصوص، به پاکسازی لایه‌های عمیق پوست می‌پردازد. این روش به عنوان یک درمان جوانسازی پوست استفاده می‌شود و معمولاً برای حذف و بهبود چین و چروک، لکه‌های پوستی در صورت و سایر بخش‌های پوست و همچنین افزایش حجم و شکل‌دهی به لب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
ما در این مقاله از صندلی بیشتر در مورد این روش درمانی صحبت می‌کنیم و کاربرد، مزایا، عوارض احتمالی و همچنین نحوه انجام آن را توضیح می‌دهیم.

میکرودرم چیست؟

همانطور که در ابتدای مقاله توضیح دادیم، میکرودرم روشی است درمانی که از آن برای جوانسازی و پاکسازی پوست خصوصا پوست صورت، استفاده می‌کنند. این روش درمانی کاملا غیرتهاجمی است و می‌توان آن را در فهرست تکنیک‌های درمانی نوین قرار داد. با این روش، سلول‌های مرده سطح پوست به‌آرامی و با دقت زیاد توسط متخصص پوست از بین می‌روند و جوانسازی پوست را درپی دارد.
از میکرودرم برای جوانسازی پوست صورت، گردن، سینه، پشت و دست استفاده می‌شود که متخصص پوست با کمک کریستال‌های بسیار ظریف و خلا سلول‌های مرده پوست را حذف کرده و به کاهش خطوط ریز، اسکارهای جزئی، چین‌وچروک و لکه‌هایی که به دلیل افزایش سن ایجاد شده است، کمک می‌کند. با این روش درمانی، پوستی صاف و جوان خواهید داشت و می‌توانید روند پیری آن را کندتر کنید.

کاربرد میکرودرم

جوانی و طراوت پوست از جمله دغدغه‌های هر بانو و آقایی است که به ظاهر خود اهمیت می‌دهد. برخی از افراد نسبت به سایرین بیشتر نگران افزایش سن و بروز اثرات پیری بر چهره خود هستند و این موضوع به چالشی بزرگ برایشان تبدیل شده است. خوشبختانه کاربرد میکرودرم برای جوانسازی پوست و صافی و شادابی آن باعث شده است که پزشکان و متخصصان پوست و زیبایی، این روش درمانی غیرتهاجمی را به این دسته از مراجعه‌کنندگان پیشنهاد دهند. با کمک این روش درمانی می‌توان تاثیرات زیر را مشاهده کرد:

بهبود جای جوش با میکرودرم

جوش‌های همیشه مزاحم و دوست نداشتنی، از جمله مواردی هستند که بسیاری از مردم خصوصا جوانان با آنها درگیرند و از اینکه در سطح پوستشان ایجاد شده‌اند، شکایت دارند. تصور کنید که برای پوشاندن آنها مجبور به استفاده از لوازم آرایشی هستید که حتی ممکن است به خوبی نتواند آنها را کاور کند.
اینجاست که می‌توانید روی تاثیر میکرودرم حساب کنید. زیرا این روش درمانی کمک می‌کند تا جای جوش‌هایی که معمولا باعث تغییر رنگ، فرورفتگی یا برجستگی شده‌اند را کم‌رنگ کرد. البته به طور کامل از بین نمی‌رود ولی تاثیر بسیار زیادی در کاهش اثر جوش دارد و اگر از محصولات مراقبتی روشن‌کننده و محوکننده لک صورت هم استفاده کنید، نتیجه آن بیشتر خواهد بود.  
جوش‌های سرسیاه را هم که به دلیل تجمع سبوم ایجاد می‌شود، می‌توان با چند جلسه درمانی میکرودرم حذف کرد. این مشکلی است که اغلب گریبان‌گیر بانوان می‌شود و معمولا از ایجاد آنها، شکایت دارند.

از بین بردن لک (کک و مک) صورت با میکرودرم

یکی از کاربردهای میکرودرم، حذف لک‌های ایجادشده (کک و مک) روی سطح پوست است. متاسفانه لک‌های مزاحم تا حدود قابل توجهی بر کاهش زیبایی پوست تاثیرگذار است و این مسئله باعث شده است تا افرادی که با این مشکل مواجه هستند، به فکر درمان و حذف لک‌ها باشند.
برخی از بانوان نیز در دوران بارداری خود با لک‌هایی روی پوست صورت مواجه می‌شوند که می‌توانند با کمک این روش درمانی، آنها را محو یا تا حد قابل توجهی رنگشان را کمرنگ کنند. ضمن اینکه باعث می‌شود تا پوستشان شفاف و شاداب‌تر شود. البته پیشنهاد می‌شود که در کنار این روش، حتما از محصولات بهداشتی و درمانی ضدلک و لکه‌بر هم استفاده کنید.

کاهش لک‌ِ افزایش سن با میکرودرم

کراتوز سبورئیک نوعی لک است که به دلیل افزایش سن، روی سطح پوست ایجاد می‌شود. عمدتا به دلیل تابش اشعه فرابنفش به پوست این لکه‌ها ایجاد می‌شوند. هرچند برای جلوگیری از بروز آنها لازم است تا حتما از ضدآفتاب استفاده کنید، ولی اگر به هر دلیلی این لک‌ها روی پوستتان نشست، می‌توانید از میکرودرم برای کاهش آنها کمک بگیرید. 

بسته شدن منافذ باز پوست با میکرودرم

اگر پوست صورتتان چرب یا مختلط است، احتمالا با مشکل منافذ باز پوست مواجه هستید. مشکلی که به دلیل گشادی غیرطبیعی منافذ طبیعی پوست ایجاد می‌شود و ظاهری نامناسب به پوست شما می‌دهد. میکرودرم در این مورد هم کاربرد دارد و با کمک آن می‌توانید تا میزان قابل توجهی به کاهش منافذ باز پوست خود کمک کنید. ممکن است برای گرفتن نتیجه قابل قبول، پزشکتان تشخیص دهد که چند جلسه درمانی را شرکت کنید تا این منافذ تا جایی که به راحتی قابل مشاهده نباشند، مسدود شوند.

کاهش چروک‌ های سطحی پوست با میکرودرم

یکی دیگر از کاربردهای میکرودرم برای جوانسازی پوست است که کمک می‌کند تا چروک‌های سطحی روی پوست از بین برود. در واقع با افزایش سن و کاهش تولید کلاژن در پوست، چروک‌هایی در بخش‌هایی از صورت مانند اطراف و گوشه‌های لب، دور چشم و پیشانی ظاهر می‌شود که می‌توان با کمک میکرودرم، به حذف و درمان آنها پرداخت.
پزشک متخصص با معاینه وضعیت پوست شما و با توجه به نیاز پوستتان، تعداد جلسات درمانی را تعیین می‌کند و ممکن است بین هر جلسه، وقفه‌ یا فاصله‌ای ایجاد کند تا نتیجه درمان، قابل قبول باشد. با کمک این روش درمانی، پوستی شفاف، مستحکم و جوان خواهید داشت. البته این روش برای افرادی که عمق چروک‌های پوستشان زیاد است، مناسب نیست و نباید توقع داشته باشند که به طور کامل، حذف یا محو شوند.

مزایای میکرودرم پوست

همانطور که قبلا هم توضیح دادیم، میکرودرم پوست، روشی است مناسب برای جوانسازی و شادابی پوست که ممکن است به دلایل مختلف دچار لک، کک و مک، جای جوش و اثرات پیری و چین و چروک شده باشد. این روش مزایای متعددی دارد که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم.

  • میکرودرم پوست از کم‌عوارض‌ترین و درنتیجه غیرتهاجمی‌ترین روش‌هایی است که می‌توان برای درمان مشکلات پوستی از آن استفاده کرد.
  • تحقیقات نشان داده است که اگر این روش روی صورت انجام شود، می‌تواند نسبت به سایر روش‌ها موثرتر عمل کند و در سریع‌ترین زمان ممکن، جای جوش و آکنه را از بین ببرد.
  • احتمال حذف هرگونه چروک در پیشنانی، خط لبخند، کنار چشم وجود داشته باشد و عمق کمی دارند با کمک این روش، زیاد است.
  • انواع لک ناشی از دوران بارداری و کک و مک با کمک این روش یا به طور کل حذف می‌شود یا اثرات آن بسیار کم‌رنگ خواهد شد.
  • منافذ پوست با کمک این روش به خوبی بسته شده یا اگر بیش از حد گشاد شده باشد، به حد نرمال خواهد رسید که باعث کنترل چربی پوست می‌شود.
  • به سفت‌تر شدن پوست کمک می‌کند و باعث بهبود افتادگی‌های جزئی آن می‌شود.
  • پس از آنکه میکرودرم انجام شد، جذب محصولات مراقبتی

معایب میکرودرم برای پوست

این روش درمانی نیز مانند سایر روش‌ها بدون عوارض نیست. البته به دلیل آنکه معایب بسیار کم و در بیشتر موارد نادر پس از انجام آن مشاهده می‌شود، روشی است محبوب که متخصصان پوست و زیبایی آن را توصیه می‌کنند. از جمله عوارض این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخی از افراد ممکن است احساس درد و سوزش را تا چند ساعت پس از اجرای میکرودرم داشته باشند.
  • ممکن است پس از عمل نیز افرادی دچار التهاب و سوزش شوند که کوتاه‌مدت است و به زودی رفع می‌شود.
  • ممکن است برخی از مراجعه‌کنندگان پس از میکرودرم دچار قرمزی و کبودی شوند که به دلیل لایه‌برداری عمقی پوست، طبیعی است و پس از مدتی بهبود می‌یابد.
  • خشکی و پوسته‌شدن سطح پوست از عوارض طبیعی پس از عمل است که باید از داروهای مراقبتی مانند آبرسان و مرطوب‌کننده استفاده کرد.

توجه داشته باشید که اگر هرکدام از عوارض ذکر شده، پس از مدتی بهبود نیافت و تشدید شد، بلافاصله با پزشک تماس بگیرید.

 نحوه انجام میکرودرم

اگر برای انجام میکرودرم همچنان مصمم هستید ولی نگرانی شما بابت پروسه انجام آن است، باید بگوییم که ابتدا و پس از مراجعه به پزشک که با معاینه فیزیکی پوست شما، این روش درمانی را پیشنهاد کرد، دستور انجام میکرودرم توسط او صادر می‌شود. شما با کمک راهنمایی‌ها و توصیه‌های درمانی که پزشک متخصص پوست و زیبایی ارائه می‌دهد، می‌توانید با خیالی آسوده از تاثیر قابل قبول این روش درمانی، نسبت به انجام آن اقدام کنید.

پزشک در یک کلینیک یا مرکز درمانی معتبر با کمک دستگاهی مخصوص شروع به لایه‌برداری می‌کند. پزشک هندپیس دستگاه را روی پوست شما به حرکت درآورده و آن را در قسمت‌های مختلف پوست، خصوصا قسمت‌هایی که دچار مشکلات پوستی است، حرکت می‌دهد. با این کار، سلول‌های مرده پوست به کمک قسمت مکنده‌ دستگاه، برداشته و یک لایه‌بردای عمقی در پوستتان انجام می‌شود. با توجه به مشکلات پوستی شما، زمان انجام این روش متغیر است ولی در حالت عادی، حدود یک ساعت لایه‌برداری سطح پوست شما بدون اینکه آسیبی به بافت زیرین آن وارد شود، طول می‌کشد.

مراقبت های لازم پس از انجام میکرودرم

پس از آنکه روش میکرودرم را برای پاکسازی عمقی پوست و جوانسازی آن انجام دادید، لازم است تا مراقبت‌هایی را انجام دهید که قطعا توسط پزشک به شما اعلام می‌شود. این مراقبت‌ها عبارت‌اند از:

  • صورت خود را با آب ولرم بشویید و آن را تمیز نگه دارید.
  • اجازه ندهید که به پوست ضربه وارد شود.
  • در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
  • استفاده از ضدآفتاب را در روتین مراقبت پوست خود قرار دهید.
  • از لمس زیاد پوست خود بپرهیزید.
  • از داروی ضدالتهاب استفاده کنید.
  • از محصولات مراقبتی پوست مانند انواع آبرسان و مرطوب‌کننده مناسب نوعِ پوست خود استفاده کنید تا پوستتان خشک و پوسته نشود.
  • اگر در روتین مراقبت از پوست خود، لایه‌بردار و اسکراب استفاده می‌کنید، تا مدتی آنها را مصرف نکنید.

هزینه انجام میکرودرم

از جمله متداول‌ترین سوالاتی که مراجعه‌کنندگان کلینیک‌ها برای بررسی مزایا و کاربرد میکرودرم برای پوست مطرح می‌کنند، هزینه انجام آن است. در این رابطه باید بگوییم که با توجه به موارد زیر، هزینه میکرودرم متغیر خواهد بود.

  • روشی که پزشک از آن استفاده می‌کند.
  • تعداد جلساتی که لازم است تا اثربخشی قابل قبول داشته باشد.
  • تخصص و تبحر پزشکی که قرار است این روش درمانی را اجرا کند.
  • کلینیکی که قرار است در آن عمل میکرودرم انجام شود.
  • نوع دستگاهی که برای اجرای میکرودرم استفاده می‌شود.

از این روی برای اینکه از قیمت دقیق میکرودرم پوست مطلع شوید، پیشنهاد می‌کنیم از طریق پل‌های ارتباطی که در سایت موجود است، با کلینیک‌های معتبر فعال در این حوزه ارتباط بگیرید و از مشاوران و کارشناسان قیمت دقیق آن را جویا شوید.

جمع‌بندی

در این مقاله از صندلی، در مورد میکرودرم که روشی است غیرتهاجمی و غیرشیمیایی صحبت کردیم و از مزایای آن برای جوانسازی و از بین بردن چروک‌های زیر و سطحی پوست، لک‌های ایجاد شده به علت افزایش سن، جوش‌های سرسیاه و… گفتیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و با مطالعه آن تصمیمتان برای انجام آن قطعی شده و یک صندلی در سایت برای نوبت گرفتن از کلینیک معتبر که خدمات درمانی پوست را ارائه می‌دهد، رزرو کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید