مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

با این ترفند های آرایش چشم، 10 هیچ جلویی

eye-makeup
فهرست مطالب

نقش آرایش در زیبایی چیست؟

نمی‌توان گفت نقش آرایش در زیبایی بی ‌تأثیر است، زیرا آرایش کردن می‌تواند تأثیر زیادی در چهره افراد بگذارد، به ‌طوری‌که افراد مسن را چندین سال جوان ‌تر کند. در ادامه می‌ خواهیم درباره نقش آرایش در زیبایی، آرایش چشم برای افراد مسن، آرایش چشم در خانه، آرایش ساده و جذاب، جوانی با آرایش و… صحبت کنیم.

آرایش ساده و جذاب چگونه آرایشی است؟

به ‌طورکلی آرایش ساده، آرایشی است که می ‌توانید به طور روزمره از آن استفاده کنید. برای انجام یک آرایش ساده و جذاب می ‌توانید از مرطوب‌کننده رنگی، سایه چشم براق یا مات، یک خط چشم قهوه ‌ای به همراه ریمل و در نهایت از رژ لب مات یا برق لب ساده با رنگ‌ های روشن استفاده کنید؛ زیرا رنگ ‌های روشن غلیظ بودن و تندی آرایش شما را کمتر می‌ کنند‌.

آرایش فشن، ترکیبی از مد و خلاقیت

حوزه مد و فشن یکی از خلاق ‌ترین حوزه ‌ها به شمار می ‌رود و آرایش نقش مهمی در تمام پروژه‌ های فشن دارد. آرایش فشن معمولاً به‌ گونه ‌ای طراحی می ‌شود که تأثیرگذاری بالایی در زمینه فشن داشته باشد و به این منظور است که مدل‌ ها و طرح ‌های آرایشی به بهترین شکل نمایش داده شوند. می ‌توان گفت تقریبا آرایش فشن، برخلاف آنچه می باشد که درباره آرایش ساده و جذاب گفتیم، زیرا آرایش فشن بیشتر شامل آرایش ‌های پر زرق ‌و برق می‌ شود. در واقع آرایش فشن تا حد امکان تلاش می‌ کند تا ترکیبی از مد و خلاقیت را پیاده سازی کند.

آرایش مد

آرایش مد آرایشی است که طبق به ‌روز ترین مدل‌ های روز دنیا حرکت کند. این نوع آرایش ممکن است به ‌طور مداوم تغییر کند؛ زیرا مد دائماً در حال تغییر است. به ‌طور مثال در دهه‌ های گذشته آرایش مد بیشتر به سمت آرایش‌ هایی با سایه ‌های رنگی و ابرو های نازک ‌تر بود در حالی‌که امروزه این مدل آرایش جای خود را به آرایشی سبک ‌تر و در عین‌ حال طبیعی ‌تر داده است. همین موضوع نشان‌ دهنده تغییر پذیر بودن آرایش مد است. افرادی که به‌عنوان میکاپ آرتیست در حوزه مد کار می‌کنند، می ‌توانند به روش‌ های مختلف آموزش ببینند تا بتوانند ترفند های این حرفه را آموزش ببینند.

معجزه آرایش در زیبایی شما

این موضوع کاملاً طبیعی است که هر چه سن بالاتر برود، پوست صورت شل ‌تر می‌شود و دیگر شادابی قبلی را ندارد؛ بنابراین بسیاری از افراد دوست دارند به‌گونه ‌ای آرایش کنند که جوان‌ تر به نظر برسند. این گونه مشکلات را می‌ توان با ترفند هایی که ما به آن معجزه آرایش می‌گوییم نیز برطرف کنید. به‌طورکلی برای مشاهده معجزه آرایش لازم است نکات زیر را رعایت کنید:

اولین ترفند جوانی با آرایش این است که از پرایمر مناسب پوست استفاده کنید. پرایمر باعث می‌ شود تا منافذ پوست شما کوچک ‌تر شوند و کرم پودر راحت‌ تر و سبک ‌تر روی پوست شما قرار بگیرد و از پوسته ‌پوسته شدن جلوگیری می‌کند.

در قسمتی از پلک که چروک بیشتری دارید، از سایه‌ ای با ‌رنگ بژ یا صورتی هلویی استفاده کنید. همچنین از سایه براق با رنگ ‌روشن روی استخوان ابرو و گوشه داخلی چشم استفاده کنید. این کار باعث باز شدن چشم ‌ها می ‌شود.

برای بلند تر دیده شدن پلک خود می‌ توانید با استفاده از رنگ‌ های قهوه ‌ای تیره، گوشه چشم را برجسته کنید و برای اینکه چشم‌ ها باز تر به نظر برسند، از فر مژه استفاده کنید و سپس ریمل بزنید.

سعی کنید از رژ گونه‌ هایی با رنگ‌ های هلویی یا صورتی روشن استفاده کنید. استفاده از این رنگ ‌ها چهره شما را جوان و شاداب می‌کند و به نقش آرایش در زیبایی شما کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: آرایش خانم های مسن

یادگیری آرایش چشم در خانه

استفاده از سایه چشم نسبتا آسان است. با این‌حال، یادگیری آرایش چشم به روش صحیح کار ساده ‌ای نیست؛ بنابراین می ‌خواهیم به شما نکات آموزشی درباره آرایش چشم در خانه را توضیح دهیم.

با استفاده از برس سایه، سایه مورد علاقه تان را روی پلک خود بکشید. بسته به ظاهری که می‌ خواهید،  می توانید این رنگ پایه را تا استخوان ابروی خود بیاورید.

اگر خط چشم به ‌درستی زده شود می‌ تواند مژه‌ های شما را پرپشت‌ تر نشان دهد. اگر به خط چشم کشیدن علاقه ‌ای ندارید می ‌توانید با استفاده از یک سایه چشم بسیار تیره و یک برس صاف و کوتاه، رنگ تیره را در امتداد لبه ‌های پلک بالایی که مژه ‌ها شروع می‌ شوند و در امتداد خط مژه ‌های پایین خود بکشید.

با افزودن یک سایه چشم کم ‌رنگ یا مداد براق، زیر ابرو ه و  ابرو های خود را برجسته کنید. همان رنگ روشن را به گوشه داخلی چشمتان نیز اضافه کنید.

نکات مربوط به آرایش چشم ریز

اگر چشم‌ های شما ریز است و می‌ خواهید بدایند از چه نکات و ترفند هایی باید استفاده کنید تا آرایش زیبایی داشته باشید، ترفند های آرایش چشم ریز که می ‌خواهیم بگوییم کمک کننده خواهد بود،  بنابراین مراحل زیر را دنبال کنید:

سایه هایی با رنگ‌ های بژ، قهوه‌ ای و خاکستری و… جز رنگ ‌های خنثی هستند که آرایش شما را بسیار زیبا می‌کنند. بنابراین استفاده کردن از این سایه ‌ها را فراموش نکنید.

استفاده از فر مژه‌ باعث باز تر شدن چشم ‌ها می‌ شوند. این نکته را به خاطر داشته باشید که همیشه قبل از ریمل زدن از فر مژه استفاده کنید نه بعد ازآن.  همچنین ریمل مشکی بهترین رنگ برای همه افراد با هر نوع رنگ پوستی است.

درست است که ریمل کارایی زیادی دارد، اما برای زیبایی و درشت‌ تر کردن چشم‌ ها، مژه مصنوعی را امتحان کنید؛ زیرا آن ‌ها می‌ توانند تفاوت زیادی در چشم ‌ها ایجاد کنند و تأثیر زیادی در آرایش شما بگذارند.

یکی از مهم ترین ترفند ها برای آرایش چشم ریز، استفاده از رنگ ‌های اسموکی یا دودی است. انواع مختلفی از آرایش‌های اسموکی وجود دارند که می‌توانید آن ‌ها را امتحان کنید. می ‌توانید یک آرایش اسموکی‌ روزمره را فقط با استفاده از یک سایه چشم قهوه ‌ای امتحان کنید یا می ‌توانید یک آرایش چشم تیره و غلیظ را برای مهمانی امتحان کنید. فرقی ندارد که کدام یک را انتخاب می‌کنید؛ زیرا در هر صورت آرایش اسموکی چشمان شما را بزرگ ‌تر می‌کند.

ترفند های آرایش چشم درشت

افرادی که چشمان درشتی دارند، دوست دارند بدانند از چه ترفند هایی باید استفاده کنند تا چشمانشان زیبا تر دیده شود. به‌ طورکلی، آرایش چشم‌ درشت را می ‌توان به عنوان آرایش روزمره نیز انجام داد. ترفند های آرایش چشم درشت زیر را بخوانید و سپس آن ‌ها را امتحان کنید و نتیجه شگفت ‌انگیز آن را ببینید.

اگر می ‌خواهید چشم‌ هایتان حالت زیبا تری پیدا کنند، می ‌توانید از یک هایلایتر خوب استفاده کنید و آن را به گوشه چشمتان بزنید. البته دقت کنید که به مقدار مناسب از هایلایتر استفاده کنید. برای زدن هایلایتر از برس یا انگشتان خود برای ضربه زدن آن استفاده کنید.

ترفند دیگر برای کسانی که چشمان درشت دارند این است که از سایه ‌هایی با رنگ روشن استفاده کنند. در واقع این سایه‌ ها به زیبایی هر چه بیشتر چشم‌ ها کمک می‌کنند، اما قبل از استفاده کردن از آن بهتر است بدانید که ترکیب کردن چه رنگ‌ هایی می‌ تواند در کنار هم بهتر باشد.  همچنین در استفاده کردن از سایه زیاده‌ روی نکنید.

می‌ توانید از یک سایه درخشان نیز استفاده کنید. زیرا استفاده از سایه‌ های براق و درخشان می ‌توانند بر گیرایی و زیبا تر شدن چشم‌ ها تأثیر زیادی بگذارند. سعی کنید از سایه ‌های روشن با رنگ‌ های براق استفاده کنید به‌ طوری‌که با پوست شما نیز هماهنگی داشته باشند.

مژه‌ های شما نقش مهمی در چشمانتان دارند. اگر مژه‌ های بلندی دارید، نیازی نیست از مژه مصنوعی استفاده کنید. اما اگر این‌ طور نیست می ‌توانید چند تار از مژه مصنوعی را تنها به گوشه بیرونی مژه خود بچسبانید تا چشمانتان کشیده ‌تر و زیبا تر دیده شوند.

کلام آخر

تکنیک ‌ها و ترفند های آرایشی بسیار زیبایی برای افراد مسن و تمام افراد وجود دارند. از آنجایی‌که آرایش چشم برای زیبایی چهره بسیار اهمیت دارد بنابراین سعی کنید روی این قسمت از یادگیری خود تمرکز بیشتری بگذارید.

منبع: تیم تحریریه صندلی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید