مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

لیفت بینی چیست و چگونه انجام می شود ؟

nose
فهرست مطالب

در رینوپلاستی از تزریق نمودن ماده‌های پرکننده جهت اصلاح فرم بینی استفاده می‌کنند، اما باید بدانید که این تغییر ساختار موقتی بوده و شما برای حفظ آن باید مراجعات خود را به متخصصین زیبایی ادامه دهید. این متد زیبایی کاملا بی خطر بوده و از سطح کارآمدی بسیار بالایی برخوردار می‌باشد به همین جهت است که امروزه محبوبیت بسیار بالایی دارد.  رینوپلاستی را به عنوان یک روش سرپایی می‌شناسند که طول درمان کوتاهی داشته و به راحتی می ‌توان آن را انجام داد. افزایش سطح اطلاعات درباره این متد درمانی به شما کمک می‌کند تا دوره درمانی بهتری را سپری نموده و به راحتی به نتایج دلخواه خود دست یابید به همین جهت تصمیم گرفتیم تا طی این نوشتار به بررسی لیفت بینی و لیفت شقیقه پرداخته و به این طریق دانش شما را افزایش دهیم. 

لیفت بینی چیست ؟

در ابتدای این نوشتار قصد داریم تا به این پرسش که لیفت بینی چیست پاسخ دهیم. ممکن است شما این متد را با نام جراحی بینی مایع نیز شنیده باشید. این متد به عنوان یک عمل پرکننده پوستی شناخته می‌شود که با قابلیت‌های بی‌نظیر خود قادر است تا فرم بینی شما را به مدت 6 ماه اصلاح کند. ساختار این روش درمانی به این شکل است که چند نخ قابل جذب را از زیر بینی رد نموده و در زیرپوست بینی شما جایگذاری می‌گمایند. طی این فرآیند ساختار سالم بینی شما حفظ می‌گردد و شما هیچ گونه آسیب و یا شکستگی را برای استخوان‌های بینی خود مشاهده نخواهید نمود. امروزه به طور گسترده‌‍ای از رینوپلاستی استفاده می‌شود زیرا با  ویژگی‌ها و مزیت‌های بارز خود می‌تواند فرم بینی شما را اصلاح نموده و زیبایی چشمگیری را به آن ببخشد. تمام این دلایل درکنار هم موجب شده‌اند که بیش تر مردم دنیا از این روش برای برطرف نمودن مشکلات بینی خود بهره گیرند. 

بیشتر بخوانید: کانتور انواع فرم بینی

افراد مناسب برای انجام لیفت بینی

به طور معمول رینوپلاستی محدودیت خاصی برای افرادی که قصد دارند تا از آن برای اصلاح فرم بینی خود استفاده نمایند ندارد و تمام افرادی که از مشکلات بینی خود رنج می‌برند می‌توانند از این متد استفاده نموده و مشکلات خود بر برطرف سازند. متخصصینی که در این زمینه فعالیت دارند اصلاحات خود را بر روی نواحی مختلفی از بینی شما همچون تیغه‌ها ، نوک ، پره و پوست انجام می‌دهند تا در نهایت بتوان به نتایج لذت بخشی دست یافت.

 با وجود تمام مطالبی که بیان شد در برخی شرایط ممکن است کاندید مناسبی برای انجام لیفت بینی نباشید و پزشک انجام جراحی را توصیه کند و این امر معمولا برای افرادی تجویز می‌گردد که با انحرافات بیشتری در ناحیه بینی خود مواجه هستند. زمانی که شما به پزشک برای انجام لیفت بینی مراجعه کنید این متخصصین با تکیه بر دانش بالای خود مشاوره‌های مناسبی را به شما ارائه نمایند بنابراین توصیه داریم حتما یک جلسه را به دریافت این مشاوره‌ها اختصاص دهید. 

روش‌های لیفت بینی 

همان گونه که در بخش‌های قبل نیز اشاره نمودیم روش‌های خاصی برای انجام لیفت بینی وجود دارند که در این قسمت قصد داریم تا به بررسی این روش‌ها بپردازیم. رینوپلاستی را به طور کلی به دو صورت انجام  می‌دهند و این دو با نام‌های جراحی و بدون جراحی شناخته می‌شوند. زمانی که شما از روش بدون جراحی استفاده کنید هیچ گونه ماده بی‌هوشی دریافت نخواهید نمود و اصلاح بینی شما نیز در کمترین زمان ممکن به پایان می‌رسد اما باید این مورد را نیز در نظر بگیرید که ماندگاری این روش نسبت به روش جراحی کمتر بوده و عمدتا برای افرادی مناسب است که از جراحی بینی خود واهمه و ترس دارند. از متداول‌ترین راه‌های لیفت بینی می‌توان موارد زیر را نام برد که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند. 

  • لیفت بینی با نخ 
  • لیفت بینی با تزریق ژل 

بیشتر بخوانید: لیفت و جوانسازی

مراقبت‌های پس از انجام لیفت بینی

در بخش‌های قبل نیز اشاره نمودیم که لیفت بینی از کم تهاجمی‌ترین راهکارهای زیبایی به شمار  می‌روند که دارای دوره‌های درمانی کوتاهی نیز می‌باشند اما باز هم نباید برخی مراقبت‌ها را فراموش نمود. بروز درد، تورم و کبودی در قسمت‌هایی که لیفت بر روی آن‌ها انجام شده است جای نگرانی ندارد، اما برای برطرف شدن سریع‌تر ان ها بهتر است تا چند روز پس از انجام این متدها فعالیت‌های فیزیکی سنگین را کنار گذاشته و استراحت کنید. همچنین باید 2 تا 3 روز از حمام رفتن پرهیز نموده و از قرار گرفتن این نواحی در برابر آب جلوگیری نمایید تا زخم‌های ایجاد شده در سریع‌ترین زمان ممکن بهبود یابند. براساس تجویزهای پزشک خود عمل نموده و در این زمینه هرگونه سهل انگاری را کنار بگذارید. در ادامه می‌توانید مقاله “درمان جای زخم” را مطالعه نمایید.

اشتراک گذاری

متن سربرگ خود را وارد کنید