مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

بهترین راه برای از بین بردن زائده‌‌ی گوشتی

moles
فهرست مطالب

زائده گوشتی غیر سرطانی ممکن است در جا‌های مختلف بدن ظاهر شوند. بیشتر در جاهایی به وجود می‌ آیند که هر دو پوست بهم برخورد دارند. مانند پوست گردن و بدن که ممکن است در بین این دو، یک زائده ایجاد شود، اما به طور معمول زائدهای گوشتی در پشت پلک، گردن، بازو‌ ها، قسمت پایینی سینه و زیر بغل ممکن است ایجاد شوند. 

راه‌ های متفاوتی برای از بین بردن این خال‌ های گوشتی وجود دارد، بهترین راه برای از بین بردن زائده‌ ی گوشتی،  مراجعه به پزشک یا درمانگر است. از طریق روش گیاهی نیز می‌ توان این زائده‌ ی گوشتی را از بین برد که نیاز به صبر و زمان بیشتری نسبت به درمان پزشک دارد. در این مطلب سعی می‌ کنیم شما را با انواع زوائد گوشتی، دلایل ایجاد زائده گوشتی، روش‌ های پیشگیری از ایجاد زائده‌ ی گوشتی، عوارض سوزاندن منگوله‌ ی پوستی، درمان خانگی زائده‌ ی گوشتی آشنا کنیم و بهترین راه برای از بین بردن زائده گوشتی معرفی کنیم. 

a-mole-for-skin

زائده گوشتی و انواع آن

خال های گوشتی معمولا زائده های پوستی هستند که در بیشتر موارد کوچک و بدون رنگ ظاهر می شوند. در اصطلاح علمی به این زائده های گوشتی آکروکوردون گفته می شود.

بیشتر بخوانید: قارچ های پوستی

زائده های گوشتی آکروکوردون

این خال های گوشتی انواع زوائد گوشتی به صورت مختلفی هستند مثل خال های گوشتی مادرزادی: انواع زوائد گوشتی به رنگ قهوه ای یا مشکی است که در هنگام تولد یا کمی بعد از آن روی پوست فرد ایجاد می شود. البته اکثر افراد بدون خال های گوشتی متولد می شوند و این خال در بعد از تولد در بدن ایجاد می شود. انواع زوائد گوشتی مثل: خال گوشتی مرکب.

خال گوشتی مرکب

ترکیبی از خال گوشتی و خال جانکشنال است  که در نواحی کف پا و ناحیه ی تناسلی ایجاد می شود. خال گوشتی مرکب معمولا روی تنه دیده می شود. به رنگ قهوه ای و تیره و روشن است. 

a-mole-skin

خال گوشتی دیسپلاستیک

خال گوشتی دیسپلاستیک که بیشتر در افراد با رنگ پوست روشن ایجاد می شود و ترکیب خال گوشتی با خال های دیگر است. این خال گاهی کمی  برجسته و گاهی کاملا مسطح است. و معمولا روی شانه ها و کمر دیده می شود. 

بیشتر بخوانید: علت خارش پوست

اصلی ترین دلایل ایجاد زائده گوشتی چیست؟

زائده‌ ی گوشتی بیشتر اکتسابی هستند. این زائده‌ ها به صورت کوچک یا متوسط در بدن ایجاد می‌ شوند. از جمله دلایل ایجاد زائده‌ گوشتی:

  • چاقی و بیشتر در افراد میانسال با پدیدار شدن اضافه وزن ایجاد می شود. 
  • در هنگام بارداری زنان، با تغییر هورمون‌ های بدن ممکن است این خال‌ های گوشتی در بدن به وجود بیایند می‌ تواند از دلایل ایجاد زائده‌ باشد.
  • این منگوله‌ های پوستی از طریق وراثت نیز بر بدن ما ایجاد می‌ شوند. 
  • شیوع یک ویروس انسانی به نام پاپلیوم که در 45 در صد مردم جهان بررسی شده نیز می‌ تواند دلایل ایجاد زائده گوشتی و ایجاد این بیماری در افراد باشد.
  • افرادی که دچار دیابت از نوع دو هستند ممکن است این منگوله‌ های پوستی در آن‌ ها ایجاد می شود.
  • اشخاصی نیز که دارای اختلالات جنسی مثل استروئیدی هستند در بدنشان این بیماری ایجاد می‌ شود. _ افراد مبتلا به ویروس HPV ، ایجاد این خال‌ های گوشتی در بدنشان شایع است. 
  • در این میان افرادی نیز هستند که به طور طبیعی هورمون‌ های بدنشان دچار اختلالاتی است و دچار تغییر و تحولاتی می‌ شود در نتیجه ممکن است در بدنشان این منگوله‌ های پوستی ایجاد ‌شود.
a-mole-skin-reasons

نحوه صحیح از بین بردن زائده‌‌ی گوشتی

بهترین راه از بین بردن زائده ی گوشتی، مراجعه به پزشک است. که با روش الکترولیز و یا سوزاندن این زائده گوشتی می‌ توانید زیبایی ظاهری خود را دوباره بدست آورید. از راه‌ های دیگر از بین بردن زائده ی گوشتی که پزشک می‌ تواند برای شما و برای از بین بردن این خال گوشتی انجام دهد، انجماد و سپس قطع کردن از پوست با استفاده از نیتروژن مایع یا کربوتراپی است. مسدود کردن رگ‌ های خونی که این خال گوشتی از آن تغذیه می‌ کند نیز از جمله کارهایی است که برای از از بین بردن زائده ی گوشتی می‌ توان انجام داد. 

چه کسانی مستعد منگوله‌‌‎های گوشتی هستند؟

در بیشتر موارد افراد مستعد به منگوله‌ های گوشتی، کسانی اند که زمینه ارثی داشته‌ باشند. البته عوامل محیطی نیز در ایجاد زائده گوشتی نقش دارد. سایر افراد مستعد به منگوله‌ های گوشتی کسانی‌ اند که دچار بیماری چاقی از کودکی هستند یا دچار دیابت نوع دو هستند و یا با فشار خون بالا دست و پنجه نرم می‌ کنند. البته این منگوله‌ های پوستی سرطانی نیستند و در بیشتر موارد خوش‌ خیم هستند و با مراجعه به پزشک می‌ توان آن‌ ها را از بین برد.

درمان خانگی زائده‌ گوشتی چگونه است؟

یک درمان خانگی زائده گوشتی برای از بین بردن زائده استفاده از روغن درخت چای است. به صورتیکه یک تا سه قطره از روغن درخت چای را روی زائده بچکانید و با پنبه ی خیس شده تمام محلی خال گوشتی را آغشته کنید تا از بین برود. 

درمان خانگی زائده ی گوشتی با پیاز هم روشی کاربردی است. پیاز به چند تکه برش دهید و در ظرفی که مقداری نمک در آن وجود دارد قرار دهید و صبح روز بعد آب پیاز را بگیرید و با پنبه به ناحیه گوشتی بمالید. این کار را چندین بار در هفته انجام دهید. 

یکی از روش های توصیه شده در درمان خانگی زائده گوشتی استفاده از آب آناناس است. در روز حداقل دو تا سه بار آب آناناس را به روی منگوله پوستی بمالید و تا سه هفته این کار را تکرار کنید تا از بین ببرید. 

Home-treatment-for-mole

روش‌‌های پیشگیری از ایجاد زائده‌‌های گوشتی

اگر بخواهیم واقعیت را بیان کنیم. هیچ داروی پیشگیری از ایجاد زائده های گوشتی در جهت از بین بردن زائده‌ ی باشند جلوگیری کرد. افرادی که سبک زندگی سالمی ندارند و از غذا‌هایی با چربی اشباع استفاده می‌ کنند. ممکن است دچار اسکین تگ ها شوند که این نیز خود یک هشدار برای زندگی ناسالم آن‌ ها است. لباس‌ های تنگ باعث می‌ شود سطح پوست بدن با لباس به صورت مداوم برخورد داشته‌ باشد که این موضوع از تنفس راحت پوست جلوگیری می‌ کند.

بیشتر بخوانید: پوسته پوسته شدن پوست

به همین دلیل ممکن است بدن شما واکنش نشان دهد و شما دچار زائده پوستی شوید. پس بهتر است برای  پیشگیری از ایجاد زائده از پوشیدن این نوع لباس خود داری کنید. در هنگام سائیده شدن پوستتان از پود بچه استفاده کنید. تا پوستتان کمتر سائیده شود. نکته جالب این است که شما با پیشگیری از ایجاد زائده های گوشتی همزمان می‌ توانید از ایجاد زگیل تناسلی نیز جلوگیری کنید. 

سوزاندن منگوله پوستی چه عوارضی دارد؟

اگر شما زائده ی گوشتی را بسوزانید ممکن است بعد از سوزاندن دچار درد و ناراحتی شوید. هرچه منگوله بزرگتر باشد احساس درد نیز بیشتر است. اگرچه پزشک یا درمانگر از بی‌ حسی موضعی برای سوزاندن استفاده می‌ کند، اما به هرحال ممکن است دچار درد شوید. 

کلام آخر

زائده‌ ی گوشتی، یک زائده ی غیر سرطانی می باشد. بهتر است با انواع زائده گوشتی، درمان خانگی روش‌ های پیشگیری از ایجاد زائده‌ های گوشتی و عوارض سوزاندن آن آشنا شوید. خانم های باردار به خاطر بسپارند قبل از هرگونه اقدامی با پزشک مربوطه ی خود مشورت کنند. شما روش دیگری برای از بین بردن زائده‌ های گوشتی می شناسید برای ما کامنت بگذارید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید