مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

آنزیم تراپی چیست؟+انواع، مزایا و معایب

type of Enzyme therapy
فهرست مطالب

از آنزیم تراپی و یا فواید ویتامین تراپی چه می دانید؟ آنزیم تراپی به صورت طبیعی و بدون مواد شیمیایی و متناسب با نوع پوست و موتان به شما کمک می‌ کند تا بهترین پوست و مو را داشته باشید و همانطور که از اسم آنزیم تراپی مشخص است. از مواد و آنزیم‌ هایی استفاده می‌ شود که در پوست و مو شما وجود دارد و این موضوع سازگاری خوبی را به ‌وجود می‌ آورد. در این مقاله قصد داریم در ارتباط با  آنزیم تراپی صورت، مو و عوارض آن، بینی و ابرو … اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس ما را همراهی کنید.

آنزیم تراپی را بهتر بشناسید

به مجموعه کارهایی که موجب تقویت مو می شود و با پروتئین تراپی همراه است آنزیم تراپی گفته می شود. این روش انواع مختلف دارد که در بین جوانان و افراد مسن بسیار پرطرفدار می باشد. یکی از از انواع آن آنزیم تراپی مو قلمداد می شود که در نهایت با این روش پروتئین ها به عمق مو نفوذ می کنند. در ادامه برای آشنایی با انجام این روش ویدئویی در این قالب برای شما فراهم کردیم تا با این روش بیشتر آشنا شوید.

انواع آنزیم تراپی

روشی نوین است که به تازگی وارد بازار شده و توانسته با روش های متنوع خود، بهتر خودش را در دل مخاطبان جا کند. این روش ها از قبیل آنزیم تراپی ابرو، مو و بینی و میتوان برای زانو هم گاهی استفاده کرد که در ادامه به معرفی هر کدام می پردازیم.

آنزیم تراپی ابرو

این روش به شما کمک می‌ کند اگر ابرو خود را تتو کردید و دیگر از آن خسته شدید، تتو را برای شما پاک کند. راهکار آنزیم تراپی ابرو برعکس تمامی روش‌ هایی که وجود دارند اصلاً خطرناک نیست و شما می ‌توانید با خیالی آسوده برای از بین ‌بردن تتوی قدیمی خود از راه آنزیم تراپی ابرو استفاده کنید.

یکی از وظایف ابرو محافظت از چشم در برابر عرق ‌های پیشانی است و مو های ابرو تار های نازک و حساسی را دارا هستند و تمامی عواملی که موجب ریزش مو می‌ شوند، می ‌توانند دلیلی بر ریزش ابرو باشند. وجود ابرو در چهره بسیار موثر است. شما با آنزیم تراپی ابرو آسوده ‌خاطر خواهید شد که از ریزش ابروی خود جلوگیری کرده ‌اید.

Enzyme-eyebrow-therapy

آنزیم تراپی مو

راه و روش ‌های متفاوتی در آنزیم تراپی برای تقویت و بازسازی مو وجود دارد، اما تمامی روش‌ ها در کنار تقویت، عوارضی را با خود به همراه دارند. آنزیم تراپی مو از دسته روش‌ هایی است که بهترین حالت از تقویت و بازسازی مو خود را مشاهده خواهید کرد. در مو یکسری آنزیم ‌ها وجود دارند که با کاهش آنها ریزش مو از مقدار طبیعی خود افزایش می‌ یابد.

پیشنهاد مطالعه: اسکالپ موی سر چیست؟

شما با این روش آنزیم‌ های از دست‌ رفته را به ریشه ‌های مو بر می‌ گردانید و به آن ‌ها کمک می‌ کنید بار دیگر خود را احیا کنند. جنس ‌های مختلفی از مو وجود دارند از جمله؛ صاف (straight)، فر (wavy)، موج‌ دار (curly) و خیلی فر و پیچی (coily) و مواردی چون چربی پوست سر، منافذ مو، قابلیت کشسانی مو، ضخامت مو و … در جنس مو مؤثر هستند. این متد متناسب با تک ‌تک ویژگی مو شما انجام می‌ شود و هدف بر متعادل شدن مو شما در چربی و حالت را دارد.

Enzyme-hair-therapy

آنزیم تراپی پوست

یک روش فیشیال صورت است که مویرگ های شما را با گشاد کردن کانال های آن تحریک می کند تا اکسیژن و خون تازه در صورت جریان پیدا کند. سلول های مرده پوست را لایه برداری می کند و آن‌ها را از روی پوست پاک می کند. این روش باعث می شود سموم و مواد زائد از طریق تخلیه لنفاوی از پوست خارج شده، لکه های پوستی کمرنگ تر شود و در نهایت پوستی سالم و سرشار از مواد مغذی برای شما ایجاد شود.

Enzyme-skin-therapy-2

آنزیم تراپی بینی

بینی در قسمت مرکزی صورت قرار دارد و تأثیر بسزایی در زیبایی چهره دارد و تعدادی از افراد سایز بینی اهمیت زیادی برایشان دارد. امروز در کنار عمل جراحی، راهکار های دیگری به وجود آمده که شما می‌ توانید از آن طریق اقدام به کوچک کردن بینی خود کنید و آن راه چیزی نیست جز آنزیم تراپی بینی! شما با مراجعه به دکتر متخصص و با تشخیص مناسب ایشان می ‌توانید با تزریق آنزیم‌ های خاص توسط متخصص به بینی‌ تان، سایز بینی خود را کوچک کنید.

در این روش شما دردی را احساس نمی‌ کنید و مقدار زمان استراحت بعد از تزریق آنزیم بسیار کمتر از عمل جراحی است. این راهکار برای بینی‌ های گوشتی مؤثرتر است. قابل اهمیت است که بدانید دائم ماندن تغییرات بینی‌ تان حدود 2 تا 5 سال است و با تزریق مجدد آن به فرم خود بر می‌ گردد.

Nasal-Enzyme-Therapy

آشنایی با روش DMK در آنزیم تراپی

آنزیم تراپی DMK از بهترین گزینه‌های درمان برای مراقبت ‌های پوستی شماست. ماسک محکمی که از آنزیم زنده و طبیعی می باشد و به‌صورت کاملاً طبیعی تولید آنزیم را در پوست افرایش می ‌دهد. هم ‌زمان با قرارگرفتن ماسک بر روی پوست فشاری بر روی پوست ایجاد می‌کند که در نهایت این نوع باعث افزایش گردش خون در آن نواحی می ‌شود. آنزیم تراپی DMK متناسب با پوست هر فرد طراحی می‌شود.

روش DMK مزایایی بسیاری دارد از جمله:

  • تقویت پوست و سم‌ زدایی
  • اصلاح و برطرف‌ کردن ناراحتی‌ های پوستی
  • جوان‌ سازی پوست
  • سفت و روشن‌ کردن پوست

پودر پیلینگ آنزیمی چه کاربردی برای پوست دارد؟

در زبان انگلیسی peel یعنی پوست و پیلینگ به معنای پوست‌ اندازی یا لایه ‌برداری است. پودر پیلینگ راهی برای لایه ‌برداری پوست است. لایه‌ برداری پوست بسیار مهم است. زمانی که بر روی پوست شما قرار می‌گیرد باعث می‌ شود تمامی سلول ‌های مرده پوست شما از بین بروند.

در کنار لایه ‌برداری و از بین ‌بردن سلول ‌های مرده، باعث لطیف شدن پوست شما خواهد شد و کمک به ساخت سلول‌ های جدید می‌ کند و اگر شما به طور منظم در طول سال حداقل سه بار لایه ‌برداری انجام دهید. پوست صورتتان از ابتلا به بیشتر بیماری ‌های پوستی در امان خواهد بود. لایه‌ برداری قوی انجام می‌ دهد و اگر پوستی حساس دارید ممکن است اگر از این روش استفاده کنید، باعث تحریک و قرمزی و عفونت در پوستتان شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد روش های لایه برداری پوست کلیک کنید.

Enzyme-peeling-powder

دستگاه های آنزیم تراپی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی مدل‌های مختلفی از دستگاه های آنزیم تراپی در بازار و آرایشگاه‌ ها وجود دارد که بهترین نتیجه را در حیطه تقویت و بازسازی پوست و مو به افراد ارائه می ‌دهند. یک سری از دستگاه‌ های آن حجم زیادی را در برمی‌ گیرند. در این مدل ها نیمکرة پشت سر در آن قرار می‌ گیرند و دمای خاصی به مو و پوست سر انتقال داده می‌ شود.مدل دیگر دستگاه آنزیمی حجم کمی را در بر می‌ گیرد و به‌ صورت سیار می ‌توان آن را حمل کرد و از طریق آن، قسمت ‌های مختلف سر را مد نظر قرارداد.

آنزیم تراپی چه فوایدی برای پوست دارد؟

شما با انجام سه بار آنزیم تراپی صورت در سال بهترین پوست را خواهید داشت. در آنزیم تراپی صورت ماسک و ژل‌ های متناسب با پوست شما بر روی صورتتان قرار می گیرد. برجسته ‌ترین کمک آنزیم تراپی این است که باعث از بین رفتن سلول ‌های مرده پوست می‌ شود و شادابی را در پوست خود احساس می‌کنید.

یکی از راه ‌هایی که به ‌سلامت پوست صورت شما کمک می‌کند، این است که روزانه صورت خود را با مایع شستشوی صورت که مناسب پوستتان است، بشویید؛ این کار باعث می ‌شود آلودگی از منافذ پوست وارد نشود و آکنه و جوشی به وجود نیاید. هر زمان تصمیم به اقدام برای آنزیم تراپی صورت خود داشتید با تحقیقات بسیار به مرکز های معتبر بروید. اگر آنزیم و ماسک‌ هایی که مارک معتبر ندارند را برای شما استفاده کنند، به پوست شما آسیب زیادی وارد می ‌شود.

پیشنهاد مطالعه: اوزون تراپی چیست؟

عوارض آنزیم تراپی مو

بسیار برای مو مفید است و موجب احیا و سلامت مو می‌ شود. اما اگر در این موضوع بی ‌پروا و بدون هیچ تحقیقی وارد عمل شویم. با وجود تمام خوبی ‌ها با کلمه چون عوارض آن مو مواجه خواهیم شد. که قطعا خاطر ما را مکدر خواهد کرد.

یکی از عوارض این روش این است که نه تنها جنس مو را تغییر می‌ دهد و ممکن است تغییرات برگشت ناپذیر داشته باشد. بلکه امکان ایجاد آسیب به ریشه و پوست سر نیز خواهد داشت. آنزیم ‌ها موادی نیستند که آسیب جبران ناپذیر جای بگذارند اما زمانی که آنزیمی بر روی مو ها قرارگیرد. در مدتی بر روی مو ها باقی بماند به صورت قطع ‌به‌ یقین آسیب خواهد زد.

عوارض آنزیم تراپی

هزینه ی آنزیم تراپی چقدر است؟

یکی از موضوعاتی که همیشه در هر بحثی مطرح بوده، هزینه است. در رابطه با هزینه این روش امکان اظهار نظر قطعی و اعلام یک هزینه مشخص وجود ندارد، زیرا باید به فاکتور های مختلفی توجه شود. برای مثال اولین فاکتوری که در هزینه این روش تاثیر دارد، مرکزی است که شما به آن مراجعه می ‌کنید.

کلام آخر

پوست و مو در تمامی دوره ‌ها گزینه‌ هایی از زیبایی افراد بوده و همچنان هستند. به همین دلیل اهمیت زیادی برای سلامت و حفظ آن ‌ها وجود دارد. امروزه به دلیل افزایش آلودگی هوا و مواد مضری که در هوا وجود دارد. قطعاً تأثیرات زیادی بر پوست و مو شما خواهند داشت. شما می ‌توانید از راه و روش ‌های طبیعی از پوست و موی خود مراقبت کنید. با وجود تمام عوامل بیرونی که موجب آسیب به پوست و مو شما می ‌شوند. خودتان از این موارد بکاهید و از شامپو و صابون ‌های مناسب پوست و مو  استفاده کنید.

 

اشتراک گذاری

9 پاسخ

  1. تشکر از مقاله خوبتون … برای پاک کردن تتو ابرو، آنزیم تراپی موثره . حتما یه فیلم هم درباره آنزیم تراپی ابرو بذارید.

  2. چه باحال یعنی واقعا تاثیر داره؟ اگر واقعا تاثیر داره برای موهام اقدام کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید