مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

روش های نگهداری صحیح از عطر

how Perfume maintenance
فهرست مطالب

عطر یک رایحه مطبوع است که از مواد طبیعی و مصنوعی ساخته می ‌شود. اغلب ما از کم بودن ماندگاری عطر و ادکلن شاکی هستیم. ممکن است دلیل کم بودن ماندگاری عطر، محل نگهداری آن باشد. به همین جهت در این مبحث با ما همراه باشید تا روش های نگهداری صحیح از عطر را به شما معرفی کنیم. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، بهترین محل نگهداری عطر شیشه است. شیشه حل نمی ‌شود و هوا به هیچ وجه در آن جریان پیدا نمی کند. همین امر باعث می ‌شود از فاسد شدن عطر جلوگیری کند.

معمولاً عطر ها گران قیمت هستند و باید در شیشه نگهداری عطر باشند که ماندگاری داشته باشند. البته مقداری الکل، نگهدارنده و ثابت کننده هم در عطر های مختلف موجود است. برخی از این مواد تشکیل دهنده مانند الکل و روغن، در معرض رطوبت، هوای گرم و نور از بین می‌ روند. اگر شما هم علاقه مند به انجام کار هایی برای افزایش طول عمر ادکلن و افزایش ماندگاری عطر هستید، چند روش را به شما معرفی می کنیم.

Proper-storage-of-perfume

روش های مراقبت و نگهداری صحیح از عطر

یکی از عواملی که بوی عطر را از بین می‌ برد نور است؛ بنابراین همیشه دقت داشته باشید که شیشه نگهداری عطر را در معرض نور قرار ندهید.

رطوبت و گرما نیز فاکتور های دیگری هستند که باعث از بین رفتن رایحه و بوی خوش عطر می‌ شوند.

تکان دادن شیشه عطر و باز گذاشتن درب آن نیز همین تأثیر را روی عطر دارد. بهتر است اگر برای خریدن عطر هزینه زیادی را پرداخت کرده اید، به این نکات دقت کنید تا طول عمر ادکلن شما افزایش پیدا کند.

بهترین محل نگهداری عطر

بهترین محل نگهداری عطر بطری شیشه ای تیره رنگ است. همان‌طور که گفتیم نور و گرما بوی عطر را تحت تاثیر قرار می ‌دهد؛ بنابراین سعی کنید شیشه نگهداری عطر را داخل کشور یا بین لباس های خود قرار دهید. اگر دوست دارید شیشه عطر و ادکلن را روی میز آرایش خود بگذارید، آن را داخل جعبه قرار دهید تا باعث افزایش ماندگاری عطر شود. برای نگهداری ادکلن در ماشین هم باید بگوییم که دقت به خطراتی مانند، دما و نور بسیار مهم است. البته برای اینکه شیشه عطر گرم نشود، نیازی به گذاشتن عطر در فریزر نیست و رعایت همین نکات ساده می‌ تواند به ماندگاری عطر کمک کند.

Perfume-maintenance-1

شیشه نگهداری عطر

بیشتر عطر های مرغوب و برند های با کیفیت را در بطری شیشه ای تولید می‌ کنند. شیشه های تیره تر، نور را عبور نمی دهند و می ‌توانند به ماندگاری عطر کمک کنند.

گذاشتن عطر در فریزر

شاید شنیده باشید که بعضی افراد عطر خود را در یخچال یا فریزر می‌ گذارند و گمان می‌ کنند با این کار طول عمر ادکلن افزایش پیدا می ‌کند؛ اما اگر دانستنی های عطر را در این مقاله مطالعه کنند، بعید است دیگر چنین کاری انجام دهند. عطر و ادکلن اگر در یخچال قرار بگیرند بوی خود را از دست می دهند. 

حتی ممکن است اتفاق بدتری هم بیفتد. می پرسید چه اتفاقی؟ باید بگوییم که مواد غذایی مانند پنیر یا کره بو را جذب می ‌کنند و ممکن است پس از گذاشتن عطر در فریزر و یخچال این مواد بوی عطر بگیرند. پس بهترین روش های نگهداری صحیح از عطر، در کشور کمد یا جعبه آن است.

بیشتر بخوانید: عطر های پرفروش زنانه

افزایش طول عمر ادکلن

شاید شما هم چنین تجربه ای داشته باشید که بوی یک عطر خاطرات خوبی را در ذهن شما تداعی کند. به همین خاطر سعی می کنید کمتر از آن استفاده کنید و یا فقط در موقعیت های خاص از عطر مورد نظر استفاده می کنید و گمان می کنید که همیشه کیفیت و بوی خود را حفظ خواهد کرد؛ اما باید به شما بگویم که عطر ها هم تاریخ انقضا دارند و ترکیبات شیمیایی آن ها در گذر زمان دچار تغییراتی می شود. 

نتیجه چنین تغییراتی ممکن است تغییر بوی بد عطر به بو های زننده و نامطلوب باشد و یا موجب بروز حساسیت شود. به همین جهت همیشه باید به تاریخ تولید و انقضای عطر توجه داشته باشید. اگر تمایل دارید دانستنی های عطر و روش های نگهداری صحیح از عطر را بدانید حتماً به مطالبی که عنوان شد دقت کنید.

Extending-the-life-of-the-cologne

دانستنی های عطر

در قرون گذشته همواره از ترکیبات گیاهی مانند لیمو، نارنج یا رزماری برای ساخت عطر و ادکلن استفاده می شد. ابتدا بیشتر در مراسم های مذهبی از عطر استفاده می‌ کردند. اما در قرن هجدهم میلادی اولین بار کشور فرانسه با ساخت ادکلن و فروش آن در بطری ‌های شیشه ‌ای نام خود را در تاریخ ثبت کرد. 

امروزه هم بسیاری از مردم معتقدند بهترین عطر های جهان ساخت فرانسه هستند. با گذشت زمان علاقه مردم فرانسه به استفاده از Eau de cologne یا همان ادکلن افزایش یافت. عطر در ابتدا به عنوان یک کالای لوکس و اشرافی شناخته می شد. اما با گذشت زمان استفاده از عطر و ادکلن برای همه قشر ها امکان ‌پذیر شد. در حال حاضر بیشتر مردم در جستجوی روش های نگهداری صحیح از عطر هستند. می خواهند تا حد امکان از روش ‌هایی استفاده کنند که باعث افزایش ماندگاری عطر می شود.

بیشتر بخوانید: بادی اسپلش چیست

نگهداری ادکلن در ماشین

عطر ها شامل ترکیبات شیمیایی و طبیعی محلول در یک مایع حلال هستند. این ترکیبات به عوامل خارجی مانند آب نور و دما واکنش نشان می ‌دهند. نگهداری ادکلن در ماشین باعث از بین رفتن ماندگاری و بوی عطر می شود. 

قبلاً اشاره کردیم که تکان دادن عطر، باز ماندن درب ادکلن قرار گرفتن در معرض نور و قرار گرفتن در محیط گرم و مرطوب به سرعت باعث از بین رفتن ترکیبات عطر شده است. نمی توان نگهداری ادکلن در ماشین را به عنوان یکی از روش های نگهداری صحیح از عطر معرفی کرد. اگر شما هم همیشه ادکلن خود را در داخل داشبورد ماشین می گذارید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید. باید از خطراتی که ممکن است عطر گران قیمت شما را تهدید کند اطلاع داشته باشید.

افزایش ماندگاری عطر

بهترین دما و محیط برای افزایش ماندگاری عطر و نگهداری از آن در دمای اتاق است. زیرا عطر هم در چنین دما و شرایط تولید می شود. پس انجام دادن کار های عجیب و غریب، مثل گذاشتن عطر در فریزر و یا مخفی کردن آن در جا های تاریک و سرد لزومی ندارد. همین که نکات گفته شده را در نظر بگیرید و فقط عطر را داخل جعبه خودش و یا داخل کمد قرار دهید، کافی است. 

عطر های باکیفیت و اورجینال تا مدت طولانی ماندگاری دارند. اگر گاهی اتفاقی، در معرض نور قرار بگیرند یا در محیط گرم باشند فاسد نمی شوند. بنابراین با خیال آسوده از عطرهای خود استفاده کنید و از رایحه خوش آن لذت ببرید.

Permanence-of-perfume

کلام آخر

 باور شخصی ما درباره عطر های خوب این است که اتفاقات خوب توسط عطر ها در خاطر ما ثبت می شوند. خاطره می سازند و همین خاطره ها هستند که ما را مصمم می کنند تا از روش های نگهداری صحیح از عطر استفاده کنیم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید