مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

با فواید ویتامینه مو بیشتر آشنا شوید!

vitamin hair
فهرست مطالب

مراقبت از موها این توانایی را دارد تا از بروز هرگونه عارضه‌ای همچون خشکی، ریزش، شوره و … برای موهای شما جلوگیری نماید، اما به چه صورت می‌توان از موهای خود مراقبت نمود؟ ویتامینه‌ مو با خواص بی‌نظیر خود قادر است تا به شما در این راستا کمک‌های شایانی نماید.

در حال حاضر انواع ویتامینه‌ مو همچون ویتامینه موهای خشک، ویتامینه موهای چرب و ویتامینه موخوره‌ها به روش‌های مختلفی انجام می‌شوند و مهارت کامل و داشتن اطلاعات لازم درباره روش انجام ویتامینه مو اهمیت بسیار بالایی دارد. به همین جهت است که توصیه داریم برای دستیابی به نتایجی بهتر و بهره‌مندی از خواص ویتامینه مو حتماً به مراکز معتبر و تخصصی مراجعه نمایید. 

hairs

اهمیت مراقبت از موها 

مراقبت از موها امری بسیار ضروری به شمار می‌رود که نباید در راستای آن سهل‌انگاری نمود؛ چرا که عدم توجه به آن می‌تواند موجب بروز آسیب در ریشه‌ی موهای شما شده و شرایط بدی را برایتان رقم بزند. همان گونه که از اعضای دیگر بدن خود مراقبت می‌کنید موهای شما نیز نیاز به نگهداری درست دارند تا به این طریق از ریزش مو، شوره‌ی مو، وزی و خشکی آن‌ها جلوگیری نمود. این‌ها جز مواردی به شمار می‌روند که این روزها دغدغه آن را دارند و همواره به دنبال راهی برای برطرف نمودن آن‌ها هستند. 

عوامل مختلفی زمینه‌ ساز چنین مشکلاتی هستند، اما توجه داشته باشید با مراقبت از موها می‌ توان از تشدید شدن آن‌ ها جلوگیری نمود. ممکن است شما با افرادی مواجه شده باشید که تجویزهای گوناگونی برای درمان ریزش مو دارند و بر این باور باشند که داروهای گیاهی با خاصیت تقویتی مو قادرند تا به‌ راحتی از ریزش موهای شما جلوگیری کنند؛ درحالی‌ که این روش‌ ها ممکن است به درستی موهای شما را تقویت و تغذیه ننمایند. در چنین شرایطی است که ویتامینه کردن موها اهمیت بسیار بالایی می‌یابد. برای شما سوال پیش می آید که ویتامینه مو چیست؟ در ادامه به این سوال ها پاسخ خواهیم داد. 

ویتامینه مو چیست؟ 

ویتامینه مو را با نام تغذیه مو نیز می‌شناسند و از جمله متدهای درمانی به شمار می‌رود که با خواص بی‌نظیر خود این توانایی را دارد تا مواد موردنیاز برای تغذیه موها را فراهم سازد. به بیان ساده‌تر باید بگوییم که ویتامینه مو از رگ‌هایی که به قسمت پایه یا ریشه موها متصل هستند استفاده نموده و این مواد غذایی لازم را به سلول‌های سازنده موی شما می‌رساند. 

جالب است بدانید از خواص ویتامینه مو این است که مواد زائدی که در سلول‌ها قرار گرفته‌اند و می‌توانند به موهای شما آسیب وارد سازند را به‌واسطه همان رگ‌ها خارج ‌کند تا به‌راحتی بتوان چنین مشکلاتی را برطرف نمود. این روزها این متد درمانی به محبوبیت بسیار بالایی دست‌ یافته‌است و برای مراقبت از موها به‌عنوان یک امر الزامی به شمار می‌رود؛ چرا که مواد موردنیاز مو مانند ویتامین‌ها و پروتئین‌ها را تأمین نموده و از بروز عارضه‌هایی که در بخش‌های قبل نیز به آن‌ها اشاره شد پیشگیری می‌نماید. 

vitamins-in-hair

خواص ویتامینه مو 

در این بخش از نوشتار خود قصد داریم تا به بررسی مهم‌ترین خواص ویتامینه مو پرداخته و در این راستا اطلاعات مفیدی را به شما انتقال دهیم. ویتامینه کردن موها می‌تواند قسمت‌هایی از موهای شما که آسیب‌دیده‌اند را ترمیم نموده و به این طریق زمینه‌های تقویت آن‌ها را نیز فراهم سازد.

اگر با ساختار نرم‌کننده‌های مو آشنایی داشته‌باشید می‌دانید که این مواد می‌توانند میزان رطوبت موردنیاز برای موهای شما را تأمین نموده و ازاین‌جهت به شما کمک‌های شایانی نمایند.

بیشتر خواص ویتامینه مو در راستای فرم‌دهی به موهای شما است، اما نباید فراموش کنید که این متد درمانی می‌تواند میزان مقاومت موهای شما را نیز افزایش داده و شرایط بهتری را برای شما رقم بزند. خواص ویتامینه مو مراقبت از موها را به امری ساده تبدیل می‌کنند تا دیگر دغدغه‌ای در این باره نداشته باشید. 

انواع ویتامینه مو 

زمانی که تصمیم می‌گیرید تا از این متد برای تغذیه موهای خود استفاده کنید. با انواع ویتامینه مو مواجه می‌شوید که هرکدام با ساختار بی‌نظیر خود مزیت‌های قابل ‌توجه‌ای را برای شما به دنبال دارند. انواع ویتامینه مو شامل ویتامینه موهای خشک، ویتامینه موهای چرب و ویتامینه موخوره‌ها می‌شوند که در ادامه به تشریح هرچه بیشتر هرکدام خواهیم پرداخت. 

روش ویتامینه موهای خشک 

ویتامینه موهای خشک زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که ساختار موهای شما کاملاً خشک و زبر شده‌باشد و همین خشک ‌شدن موجب عدم حالت‌پذیری درست موهای شما گردد. در چنین شرایطی برای ویتامینه موهای خشک از مواد خاصی استفاده می‌گردد تا بتوان میزان لطافت موهای شما را تأمین نمود. به طور معمول خشکی مو زمانی رخ می‌دهد که موهای شما در شرایط بد آب و هوایی، گردوغبار و یا عدم تغذیه مناسب قرار گیرد. ویتامینه موهای خشک از ترکیبات بی‌نظیری برای برطرف نمودن این زبری‌ها استفاده می‌کند، اما دقت کنید که برای دریافت نتایج بهتر از این متد درمانی لازم است از افراد متخصص کمک گیرید. بنابراین توصیه داریم به‌ هیچ‌ عنوان موهای خود را به افرادی نسپارید که تخصص لازم را در این حوزه ندارند.

Vitamins-for-dry-hair

طریقه‌ی ویتامینه موهای چرب 

دومین نمونه از انواع ویتامینه مو که به آن اشاره نمودیم ویتامینه موهای چرب است که اهمیت بسیار بالایی دارد. باید بدانید که موهای چرب از جمله موهایی به شمار می‌روند که شما را با دردسرهای بسیاری مواجه می‌سازند و بیشتر افرادی که چنین موهایی دارند مشکلات پوستی زیادی دارند. به طور معمول زمانی که موهای شما چرب باشد این چربی‌ها نهایتاً یک روز پس استحمام خود را دوباره نشان می‌دهند و موجب بروز عارضه‌هایی همچون شوره‌ی مو می‌شوند. 

به بیان ساده‌ تر باید بدانید شوره‌ ی مو یکی از عوارض داشتن موهای چرب است. که برای برطرف نمودن آن لازم است به سراغ ویتامینه موهای چرب بروید. ویتامینه موهای چرب این خاصیت را دارد تا مجموعه فعالیت غدد چربی ساز را کنترل کند. و در این راستا شرایط بهتری را برای شما رقم بزند. همچنین شما با استفاده از این متد قادر خواهید بود تا هورمون‌ ها و ویتامین‌ های موردنیاز موهای خود را تأمین کرده. و به این طریق زمینه‌ های تقویت موهای خود را فراهم سازید. 

ویتامینه موخوره‌ها 

لازم به ذکر است موخوره‌ ها عوارض بسیاری برای موهای شما دارند و قادرند تا از رشد موهای شما جلوگیری کنند. بهترین راه کار برای از بین ‌بردن این مو خوره‌ ها استفاده از ویتامینه موخوره‌ ها است که خواص بی‌نظیری در این زمینه دارد. این روزها مراکز بسیاری ویتامینه موخوره‌ ها را انجام می‌دهند،اما توجه داشته‌باشید که با انتخاب نادرست یک مرکز نمی‌توانید به نتایج دلخواه خود دست یابید. ویتامینه موخوره‌ها می‌تواند از بروز هرگونه خشکی و شوره برای موهای شما جلوگیری کند. موخوره‌ها قادرند تا موهای شما را خشک نموده و شرایط نامطلوبی را برای شما رقم بزنند. 

روش انجام ویتامینه مو 

روش انجام ویتامینه مو به این صورت است که متخصصین ابتدا موهای شما را به طور کامل شستشو می‌دهند. تا تمام آلودگی‌هایی که ممکن در موهای شما وجود داشته‌باشند از بین بروند. در گام بعد موها به شانه‌زده شده و با استفاده از شامپوهای مخصوص ویتامینه مو و آب گرم شسته می‌شوند. تا بتوان به‌راحتی مواد و ویتامین‌های لازم را به موهای شما رساند. 

Hair-vitamin-method

ویتامین تراپی مو در خانه هم امکان پذیر است، اما چگونه؟

برای ویتامین تراپی مو در خانه می توانید از انواع ویتامینه هایی که در بازار وجود دارند و یا حتی مواد ویتامینه خانگی استفاده کنید. این مواد به صورت ماسک روی مو ها قرار می گیرند و مواد مغذی و ویتامین ها را به تار های مو می رسانند.

مراحل انجام ویتامین تراپی مو در خانه به صورت زیر است:

ابتدا باید مو های خود را به خوبی شستشو دهید. برای اینکار می توانید از شامپو های قلیایی استفاده کنید که مو های شما را به طور کامل پاکسازی کرده و فلس های مو را برای جذب بهتر ویتامین باز می کنند.

بعد از شستشوی مو ها می توانید آن ها را با سشوار یا یک حوله نرم خشک کنید. خشک کردن مو ها اهمیت زیادی دارد و وجود رطوبت روی مو می تواند مانع از نفوذ مواد ویتامینه به تارهای مو شود.

در این مرحله باید مو های خود را به چند دسته کوچک تقسیم کنیم. تعداد دسته ها به حجم موهای شما بستگی خواهد داشت. هرچقدر که دسته ها را کوچک تر بگیرید احتمال آغشته شدن تمام تار های مو به مواد ویتامینه بیشتر خواهد شد.

سپس می توانید مواد ویتامینه را روی مو های خود قرار دهید. برای اینکار باید مواد را در داخل یک ظرف پلاستیکی ریخته و با یک قلم مو سعی کنید تمام مو ها را به این مواد آغشته کنید. توجه داشته باشید که این مواد نباید به ریشه مو و کف سر بخورند. چرا که ویتامین تراپی مو در قسمت ریشه یک کار تخصصی است و حتما باید توسط پزشک انجام شود.

هرکدام از دسته های مو را بین فویل بپیچید و حدود 30 الی 60 دقیقه بعد آبکشی نمایید. البته برخی از محصولات مخصوص ویتامینه به آبکشی نیازی ندارند و درخصوص آن ها باید مطابق با دستور العمل نوشته شده روی جعبه عمل کنید.

در مرحله پایانی هم می توانید برای افزایش جذابیت مو ها، آن ها را به خوبی خشک کرده و با یک اتوی سرامیکی کاملا استاندارد اتوکشی کنید.

کلام آخر

ما در مورد ویتامینه مو و خواص آن و همچنین روش انجام آن صحبت کردیم. ما به شما توضیح دادیم که ویتامینه مو چیست و چه فوایدی دارد و برای انجام آن چه کاری باید کرد. امیداوریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و توانسته باشید از آن بهره ی کافی را ببرید. اگر شما هم از ویتامینه مو استفاده کرده اید و از آن نتیجه گرفتید برای ما هم نظرات خود را به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید