مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

با انواع اکستنشن آشنا شوید

hair
فهرست مطالب

اکستنشن دارای تنوع زیادی می‌باشد و انواع مختلفی از آن در بازار وجود دارد. اکستنشن‌های ارزان قیمت از الیاف و موی مصنوعی ساخته می شود و اکستنشن‌های گران قیمتی نیز وجود دارند که از موی طبیعی ساخته شده اند. به طور کلی دو نوع اکستنشن وجود دارد: اکستنشن سرد و اکستنشن گرم. در اکستنشن سرد از کراتین استفاده می‌شود تا موی اضافی به ریشه متصل شود. همینطور روش دیگری برای اکستنشن سرد وجود دارد که با استفاده از حلقه های فلزی، موی اضافی به ریشه اتصال پیدا می‌کند. البته باید اضافه کرد که معمولا از روش دوم برای موهای ضخیم تر استفاده می‌شود.

در اکستنشن گرم اما دستگاه برای اضافه کردن موی اضافی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اکستنشن گرم نیز به دو دسته تقسیم می‌گردد: اکستنشن لیزری و اکستنشن با چسب. اکستنشن لیزری به وسیله اشعه انجام گرفته و اکستنشن با چسب همانطور که از نامش پیداست، با استفاده از دستگاه های چسب صورت می‌گیرد. 

با اکستنشن مو، مو‌های خود را پرپشت‌تر کنید

یکی از روش‌های کاربردی و رایج برای پرپشت‌تر کردن و بالابردن حجم مو، اکستنشن مو است. یکی از نکات قابل توجه در رابطه با اکستنشن طبیعی، خاصیت رنگ پذیری آن می‌باشد. به این معنی که شما این امکان را دارید که اکستنشن طبیعی را رنگ کرده و دیگر نیاز به انجام اکستنشن‌ مو با رنگ دیگر پیدا نخواهید کرد. 

امروزه با وجود انواع اکستنشن شما گزینه های مختلف و زیادی برای اکستنشن‌ مو پیش رو دارید. اگر می‌خواهید جهت یک مناسبت خاص مدل موی خود را تغییر دهید و یا آدم تنوع طلبی هستید، ‌می‌توانید اکستنشن موقت را در نظر بگیرید. در غیر این صورت این امکان را دارید که از اکستنشن موی دائم استفاده کنید و آن را امتحان نمایید.

بیشتر بخوانید: پروتئین تراپی مو

اکستنشن مژه بهترین پیشنهاد برای درمان کم پشتی مژه

الیاف نرمی از جنس مینک مصنوعی ساخته شده و از اکستنشن مژه با استفاده از این الیاف انجام می‌شود. اکستنشن مژه نیز همانند اکستنشن مو راه حلی کارساز برای از بین بردن کم پشتی می‌باشد. اکستنشن مژه در اصل به بالای مژه ها اتصال پیدا کرده و به این شکل حجم مژه ها افزایش پیدا می‌کند.

اکستنشن مژه یک روش اکستنشن نیمه دائمی می‌باشد و مثل اکستنشن مو نیست که انواع مختلفی داشته باشد. طراحی اکستنشن مژه به شکلی است که با مژه طبیعی هماهنگی کامل دارد و می‌تواند تقریبا شما را از استفاده از ریمل بی‌نیاز کند. از انواع اکستنشن مژه باید به دو نوع والیوم و هیبریدی اشاره کرد. اکستنشن والیوم که به اکستنشن سه‌بعدی نیز معروف است برای پرپشت کردن بیش از اندازه و زیاد مژه استفاده می‌شود و اکستنشن هیبریدی برای بوجود آوردن مژه های کلاسیک و شیک کاربرد دارد.

اکستنشن ابرو چگونه انجام می‌شود؟

یکی دیگر از انواع اکستنشن، اکستنشن ابرو است که می‌تواند کم پشتی ابرو را به خوبی و طور کامل از بین ببرد. اکستنشن ابرو با اضافه شدن به موهای ابرو و یا ابرو های تتو شده، به ابرو حجم داده و آن را پرپشت می‌سازد. از آنجایی که اغلب افراد حجم دادن به ابرو با استفاده از روش‌های طبیعی را ترجیح می‌دهند، اکستنش ابرو متقاضیان بسیاری پیدا کرده است.

اکستنشن ابرو به کمک چسب پزشکی شفاف به ابرو متصل می‌شود و الیاف آن نسبت به انواع اکستنشن همانند اکستنشن مو و اکستنشن مژه ظریف‌تر و نازک‌تر است. اکستنشن ابرو، یک اکستنشن نیمه دائمی بوده و فرم خوب و مناسبی به ابرو‌های شما می‌دهد. زمان معمولی که اکستنشن ابرو انجام می‌شود، با توجه به میزان حجمی که در نظر دارید بین 30 تا 120 دقیقه متغیر می‌باشد.

فوایا و مزایای اکستنشن مو و مژه

اکستنشن مژه می‌تواند جایگزین مناسبی برای مژه های مصنوعی و ریمل باشد و مژه های شما را به خوبی پرپشت کند. از مزایای اکستنشن مو و مژه می‌شود به تنوع بالای آن اشاره کرد. شما این امکان را دارید که درباره انواع اکستنشن تحقیق کرده و اکستنشن مد نظر خود را انتخاب کنید.

قطعا یکی از اصلی ترین مزایای اکستنشن مو و مژه زیبایی بخشیدن و افزودن جذابیت شماست. هنگامی که به دنبال تنوع هستید و موهای خود را کوتاه می‌کنید اما برای مراسم و یا مناسبت خاصی دوست دارید موهای بلند و پرپشت داشته باشید، می‌توانید از مزایای اکستنشن مو و مژه بهره ببرید. به طور کلی امروزه اکستنشن طرفداران زیادی پیدا کرده است و همه به دنبال مزایای اکستنشن مو و مژه هستند تا اکستنشن مد نظر خود را بتوانند انتخاب کنند.

ضر‌ر‌های اکستنشن برای مژه و مو‌های شما

حال که از مزایای اکستنشن مو و مژه صحبت کردیم، خالی از لطف نیست که ضررهای اکستنشن را نیز بیان کرده و آن ها را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که نمی توان مزایای اکستنشن مو و مژه و تاثیرگذاری آن در زیبایی را نادیده گرفت، در نظر گرفتن ضررهای اکستنشن نیز قابل انکار نمی‌باشد. اگر کسی که قصد دارد مژه های شما را اکستنشن کند از تجربه کافی برخوردار نبوده و ماهر نباشد ممکن است مژه‌های پلک‌ها را به یکدیگر بچسباند. در این حالت است که مژه های طبیعی شما کنده می‌شود.

از دیگر ضررهای اکستنشن می‌توان به ورود چسب به چشم اشاره کرد که ممکن است به چشم آسیب های جدی بزند. همینطور از ضررهای اکستنشن برای مو نیز نباید قافل شد. اگر اکستنشن مو به درستی انجام نشود و به طرز صحیح بسته نشود می‌تواند موی سر شما را بکشد و حتی می‌توان خطر منجر شدن به طاسی هم بوجود آورد. پس حتما توصیه می‌شود که فردی مناسب و با تجربه برای اکستنشن پیدا کنید. 

شیوه گذاشتن اکستنشن توسط آرایشگر

شیوه گذاشتن اکستنشن می‌تواند به شما کمک کند که موهایی جذاب‌تر و با حجم بیشتر داشته باشید.  شیوه گذاشتن اکستنشن بسته به نوع و جنس آن متفاوت است. یکی از نکات مهم در رابطه با شیوه گذاشتن اکستنسشن این است که رنگ اکستنشنی که انتخاب می‌کنید تا جایی که می‌شود همرنگ موی خودتان باشد. در این صورت اکستنشن شما طبیعی‌تر بنظر میرسد. 

یکی دیگر از نکاتی که باید در شیوه گذاشتن اکستنشن آن‌را در نظر بگیرید، طول مناسب اکستنشن است. سعی کنید طول مناسب‌را برای موی خود پیدا کنید. کاربرد اصلی اکستنشن گذاشتن، افزایش حجم و بلند کردن طول مو است. اما اگر طول اکستنشن را بیش از اندازه بلند انتخاب کنید غیر طبیعی بنظر میرسد.

شیوه گذاشتن اکستنشن به این شکل است که ابتدا باید موهای خود را به دو قسمت تقسیم کرد. سپس قسمت نازکی از مو را به پشت گردن ببرید. در آخر اکستنشن را اضافه کرده و موهارا به حالت عادی بازگردانید. 

هرچند روز یکبار به ترمیم اکستنشن احتیاج است؟

دوام و ماندگاری و مدت زمان مورد نیاز برای ترمیم اکستنشن به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. نوع اکستنشن، قد و ارتفاع آن، سرعت رشد مو و طرز نگهداری، همگی از عوامل اصلی برای تخمین زمان مورد نیاز برای ترمیم اکستنشن است.

اکستنشن های موقت که معمولا با استفاده از چسب صورت می‌گیرند ماندگاری زیادی ندارند و به سرعت نیاز به ترمیم اکستنشن نیاز پیدا می‌کنند. اکستنشن های نیمه دائمی اما به ندرت دوام بیشتری دارند و تا 6 تا 8 هفته نیاز به ترمیم اکستنشن پیدا نمی‌کنند. در آخر نیز میرسیم به اکستنش های دائم که می‌توان گفت تقریبا نیازی به ترمیم اکستنشن ندارند و تا ماه ها می‌توانند روی سر باقی بمانند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید