مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

پاکسازی و مراقبت از پوست از ضروری ترین روتین های پوستی

Cleansing and skin care
فهرست مطالب

تنها لباسی که تا آخر عمر همراه شما است، پوست تان می باشد. احتمالا با دیدن پوست بازیگران هالیوود به طراوت و شفافیت آن پی خواهید برد. بی شک آن ها روتین پوستی خاصی را دنبال می کنند.

پاکسازی و مراقبت از پوست از ضروری ترین روتین های پوستی به شمار می رود که نباید در راستای آن ها سهل انگاری نمود. اما این موضوع که چه پاک کننده هایی را برای پوست خود مورد استفاده قرار دهیم نیز اهمیت بسیار دارد. ممکن است.

شما نیز با این پرسش که پاکسازی پوست را چه زمانی باید انجام داد مواجه شده باشید که در پاسخ به این پرسش لازم است. بگوییم هر پوست براساس شرایطی که دارد در روز دوبار به پاکسازی نیاز دارد تا بتواند سلامت کامل خود را حفظ کند. پاکسازی هایی که شما هر روز صبح انجام می دهید اثرات مثبت و قابل توجه ای بر روی پوست شما دارند. و این امر به دلیل لایه برداری های طبیعی است که طی این کار رخ می دهند. زیرا هرگونه سموم ، سلول های مرده و چربی های اضافی از سطح پوست شما برداشته می شوند. 

پاکسازی و مراقبت از پوست در شب نیز بسیار اهمیت دارد. جالب است بدانید طی شب تغییرات فیزیکی خاصی بر روی پوست انسان ها رخ می دهند. و زمانی که ناخالصی های سطحی روی پوست وجود داشته باشد عمل بازسازی به طور صحیحی انجام نمی پذیرد.

امروزه راهکارهای مناسبی برای پاکسازی و مراقبت از پوست روی کارآمده اند. که با استفاده از آن ها می توانید بخش قابل توجه ای از سلول های مرده و چربی های اضافی سطح پوست خود را از بین برده است. شادابی و نشاط وصف نشدنی را برای پوست خود رقم بزنید. اما این راهکارها به چه صورت می باشند ؟ در ادامه این نوشتار به بررسی هرچه بیشتر این موضوع پرداخته. و از شما می خواهیم تا انتها ما را مهمان نگاه های زیبای خود نمایید. 

Cleansing-and-skin

معرفی انواع پوست

پوست صورت یکی از حساس ترین نقاط بدن می باشد. برای داشتن پوستی سالم باید از جزئیات آن اطلاعات کافی داشته باشید. غالبا می توان آن را به 4 دسته مختلط، خشک، چرب و معمولی کرد. در صورتی که قادر نباشید جنس آن را تشخیص دهید (به عنوان مثال از محصولات پوستی نامناسب استفاده کنید) به بیماری های مختلف از جمله اگزما دچار خواهید شد. در اینجا با انواع پوست آشنا شوید.

  • پوست معمولی
  • پوست چرب
  • پوست خشک
  • پوست مختلط
skin-types

 

روش های پاکسازی پوست

جهت پاکسازی پوست شیوه های متعددی وجود دارد. این متدها با توجه به مواد و دستگاه های مختلف به دو دسته خانگی و طبی تقسیم می شود. شما قادر خواهید بود جهت اطلاع بیشتر از خدمت پاکسازی با مادر ارتباط باشید.

پاکسازی پوست به روش خانگی

این روزها اکثر افراد به ویژه خانم ها روش های متعددی را جهت پاکسازی پوست شان به کار می گیرند. مواد طبیعی باعث جوان سازی پوست شده و روغن های مختلف این شفافیت را به ارمغان می آورند. روغن جوجوبا، نارگیل و زیتون از جمله محبوب ترین روغن ها قلمداد می شوند.

 استفاده از روغن جوجوبا 

روغن جوجوبا باعث حفظ سلامت پوست شده و پاک‌کننده‌ ای کاملا طبیعی تلقی می شود.

پاکسازی پوست صورت با استفاده از بخور

بخور دادن صورت، درمانی مقرون به صرفه و فوق العاده جهت پاکسازی پوست صورت می باشد. با این روش منافذ پوست باز شده و آلودگی ها را شسته و از بین می برد.

‌پاکسازی پوست به روش طبی 

اهمیت پاکسازی و مراقبت از پوست 

در اینجا ما از شما می پرسیم که چرا پاکسازی و مراقبت از پوست مهم است ؟ اگر دانش لازم را دراین باره داشته باشید قطعا می توانید به این پرسش پاسخ دهید. اما اگر اطلاعات کافی درباره اهمیت پاکسازی ندارید باید بگوییم که به واسطه پاکسازی می توان آلودگی های سطحی پوست خود را از بین برد. شما با این امر قادر خواهید بود تا تمیز نمودن و از بین بردن کثیفی های پوست خود را به راحتی انجام دهید. 

در طول روز پوست شما به طور مداوم با باکتری ها ، آلاینده ها ، کثیفی ها و ویروس های خاصی مواجه شده و ممکن است این آلاینده ها سطح پوست شما را بپوشانند. پاکسازی و مراقبت از پوست می تواند این آلودگی ها را از بین برده و شرایط مناسبی را برای شما رقم بزند. علاوه بر مواردی که ذکر شد پاکسازی و مراقبت از پوست بهترین راه برای آماده نمودن پوست شماست. تا بتوانید از سایر محصولات مراقبتی نهایت بهره را ببرید. 

منافذ احتقانی که بر روی پوست ایجاد می شوند نه تنها می توانند زمینه های ایجاد جوش را فراهم سازند. بلکه قادرند تا از جذب کامل محصولات مراقبتی نیز جلوگیری کنند. بنابراین پاکسازی و مراقبت از پوست می تواند منافذ پوستی شما را نیز پاکسازی نماید.

نحوه پاکسازی پوست قبل از خواب

طبق پژوهش های انجام شده در راستای روتین پوستی، ترمیم پوست در شب بیشتر شده و این تحقیق نشان دهنده ی این حقیقت است که بازسازی سلول حتی در طول شب ادامه یافته و در نتیجه باید خوابی با کیفیت داشته باشیم. یکی از روش های پاکسازی پوست قبل از خواب بی شک تونر پوست می باشد ک در اسانس های گوناگون در بازار ارائه شده است.

Cleansing-skin-before-bed

روش های پاکسازی و مراقبت از پوست 

از جمله راهکارهایی امروزه برای پاکسازی و مراقبت از پوست روی کارآمده اند می توان به میکرودرم و هیدرودرم ها اشاره نمود که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند. با استفاده از این متدهای پاکسازی می توانید در سریع ترین زمان ممکن پاکسازی پوست خود را انجام داده و از نتایج آن ها نهایت لذت را ببرید. این متدها بر اساس جدیدترین فناوری های روز دنیا پدیده آمده اند و نقش بسیار مهمی را در دنیای کنونی ایفا می کنند. 

میکرودرم و لایه برداری فوق العاده عالی آن 

میکرودرم ابریژن یک روش درمانی است که کاملا غیرشیمیایی بوده که از کریستال های میکرو اسید استفاده نموده و عمل لایه برداری پوست شما را انجام می دهد. طی این روش میکروکریستال ها به آرامی بر روی سطح پوست شما ارسال شده است. و دستگاه های مکش قادرند تا بیرونی ترین لایه های مربوط به سلول های مرده و خشک پوست شما را از بین ببرند.

میکرودرم یک روش غیرتهاجمی بوده و لازم است پس از انجام پاکسازی های سطحی پوست آن را انجام داد. به بیان ساده تر شما برای بهره مندی از این متد ابتدا باید آلودگی های سطحی پوست خود را انجام داده. سپس از این روش استفاده نمایید. 

Microdermabrasion-and-peeling

نحوه انجام میکرودرم پوستی 

در راستای نحوه انجام این روش برای پاکسازی و مراقبت از پوست باید بگوییم. که نوک گرد پلاستیکی دستگاه بر روی سطح پوست شما قرار داده می شود که موجب مکش دستگاه می شوند. سپس میکروکریستال ها از طریق سوراخ کوچکی که بر روی نوک پلاستیکی وجود دارند. بر روی پوست شما دمیده شده و ضربه هایی بر روی کل ناحیه صورت شما زده می شوند. 

زمانی که کل ناحیه پوشانده شد پزشک به سراغ نواحی سرسخت پوست همچون لکه های پرپیگمانتاسون، اسکارهای خفیف، آکنه ها و یا خطور ریز می رود. مجددا عمل ضربه زدن های سبک را بر روی این نواحی نیز انجام می دهد. تا عمل لایه برداری به بهترین حال ممکن انجام پذیرد. پس از پایان پوست شما کاملا آماده جذب محصولات مراقبتی خواهد شد. و این زمان بهترین زمان برای استفاده از این محصولات می باشد. 

درخشش بی نظیر پوست با هیدودرم پوست 

اگر به دنبال راهی برای درخشش هرچه بیشتر پوست خود می باشید ما به شما هیدروم پوست را پیشنهاد می نماییم که یکی از بهترین راهکارهای پاکسازی و مراقبت از پوست می باشد. این متد درمانی برای لایه برداری پوست کاربرد داشته و می تواند با ساختار بی نظیر خود بهترین ها را برای شما رقم بزند.

مزیت های بی نظیر هیدرودرم پوست 

در این بخش از نوشتار خود قصد داریم تا اشاره ای به مزیت های هیدرودرم پوست در راستای پاکسازی و مراقبت از پوست داشته باشیم. هیدرودرم با قابلیت های بی نظیر خود قادر است تا پوست شما را صاف و محکم نموده و نواقص آن را از بین ببرد. یکی از بهترین روش ها برای افرادی است که پوست هایی حساس داشته و با مشکلات متعددی برای مراقبت از پوست خود مواجه می باشند. 

درمان با استفاده از این متد نیز بسیار راحت بوده و شما هیچ گونه دردی طی آن احساس نخواهید نمود. و این امر خود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. علاوه بر این هیدرودرم آبریژن بهترین راهکار پاکسازی و مراقبت از پوست برای افرادی است که از آکنه ، احتقان منافذ پوست و جوش های سرسیاه رنج می برند. زیرا می تواند کاملا موثر عمل نموده و این مجموعه مشکلات را در سریع ترین زمان ممکن برطرف سازد. 

The-advantage-of-hydroderm-skin

رهایی از چربی پوست

پوست چرب به شدت مستعد آسیب می باشد و مواد آرایشی نامناسب، نه تنها این آسیب را بیشتر کرده بلکه باعث بسته شدن بیشتر منافذ پوست می شود. و در نهایت شما با حجم زیادی از جوش و آکنه روی پوست خود مواجه می شوید. برای شروع مراقبت از پوست بهتر است این موضوع را با پزشک متخصص تان در میان بگذارید. راه های دیگری جهت رفع این معضل وجود دارد از جمله؛

  • نوشیدن آب
  • ماسک عسل
  • تغییر رژیم غذایی
  • ماسک گل رس
  • ماسک لیمو و تخم‌مرغ
  • ماسک بلغور جو دو سر

و اما به نظر شما در صورتی که برجستگی های قرمز مثل جوش و آکنه روی پوست پدید آمد، چه باید کرد؟

درمان جوش

جوش یا آکنه صورت اغلب برای افرادی اتفاق می افتد که روزنه پوست شان بسته شده و پوست چرب دارند. و از جمله دلایل اصلی آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • قاعدگی
  • ژنتیک
  • اضطراب و فشارهای روحی
  • عرق کردن
  • آب و هوا
  • قرص‌ های ضد بارداری 
  • بیماری‌ های گوارشی
  • سیستم ایمنی ضعیف

درمان جوش با ماسک آلوئه‌ورا یکی از روش های خانگی قلمداد می شود. باتوجه به ترکیباتی که در خانه دارید، بهترین ماسک صورت را به این منظور آماده کرده و سپس به صورت مداوم از آن استفاده کنید. به این صورت کاملا ارگانیک از شر لک و جوش های مزاحم خلاص شوید.

انواع سرم های پوستی و آبرسان برای مراقبت از پوست چیست؟

سرم های صورت یکی از محصولات روتین پوستی به شمار می روند که در نهایت مواد مغذی را به لایه های بالایی می رساند. با توجه به موادی که در آب رسان ها و سرم ها موجود است، گزینه خوبی جهت استفاده کردن در طول شبانه روز برای پوست صورت تان محسوب می شوند .به خاطر بسپارید، سرم ها می توانند جایگزین مناسبی به جای مرطوب کننده های سنگین باشند.

پوست را آب رسانی کرده، و طراوت و شادابی خاصی به پوست شما می بخشد. در صورتی که پوست به شدت خشکی دارید، ما به شما سرم ها و آبرسان های محبوب موجود در بازار را جهت مراقبت از پوست پیشنهاد می کنیم. یادتان باشد در طول شب، زمانی که به خواب می روید، پوست نیاز به آبرسانی دارد. بنابراین در این جا با چند نمونه از آبرسان ها و بهترین روتین های پوستی قبل خواب و همچنین سرم های پوستی بعد از 30 سالگی آشنا شوید.

کرم شب Deep Moisture Neutrogena


فرمول ویتامین D3 آن سطح رطوبت طبیعی پوست را متعادل می کند. این کرم شب ضد چروک با اسید هیالورونیک برای انواع پوست با فرمول پیشرفته برای هدف قرار دادن و تقویت ظاهر حتی عمیق ترین چین و چروک ها کاربرد دارد.

کرم شب Neutrogena Hydro Boost Hyaluronic Acid Water

ژل آب هیالورونیک اسید دارای اسید هیالورونیک می باشد که رطوبت پوست شما را تا حدودی تامین می کند. این کرم حس خنکی خاصی به پوست شما بخشیده و سریع جذب آن می شود. با توجه به تحقیقات علمی انجام شده، این کرم تا 3 روز آبرسانی پوست شما را تامین می کند تا جایی که کاربران اقرار کرده اند بعد از آشنایی با این کرم لطافت پوست شان دو چندان شده است.

کرم و ژل آبرسان کامان

کرم و ژل آبرسان کامان کلاژن ساز پر کننده چین و چروک های سطحی پوست تحت لیسانس سوئیس است و سرشار از ویتامین A , ویتامین B1 , ویتامین B3 , ویتامین B5 می باشد.

سرم پیگمنتا

این سرم به دلیل فرمولاسیون ویژه خاصیت ضد لک دارد. لایه های بالایی پوست را تحت تاثیر قرار و به این روش جای لک و جوش را در سریع ترین زمان ممکن از بین می برد.سرم ضد لک پیگمنتا رطوبت، شادابی و طراوت را برای پوست تان به ارمغان می آورد و یکی از بهترین سرم های پوستی بعد از 30 سالگی قلمداد می شود.

اشتباهات رایج در مراقبت از پوست

بی شک اطلاع دارید برای داشتن پوست باطراوت و شاداب باید به طور منظم آن را شست و شو دهید تا آلودگی‌ های موجود روی لایه های بالایی پوست تان، از بین برود. گاهی اوقات برای انجام روتین پوستی، اشتباهاتی را مرتکب می شویم که به تدریج، موجب آسیب رسیدن به پوست می گردد. در این بخش به عدم استفاده از کرم ضد آفتاب و بی خوابی می پردازیم.

عدم استفاده از کرم ضد آفتاب

آفتاب سوختگی، یکی از معایب عدم به کار گیری کرم ضد آفتاب می باشد. پرتوهای UVB خورشید موجب می شوند تا به سلول ها و لایه های بالایی پوست آسیب جدی وارد شود و در بعضی موارد موجب بیماری های صعب العلاج مثل سرطان می شود.

sun-cream

بی خوابی

اگر در اثر یک رویداد ناراحت کننده دچار بی خوابی شده اید، سعی کنید این بیماری را به سرعت با کمک داروهایی مثل اسزوپیکلون یا تریازولام با مجوز پزشک استفاده کنید. چرا که به شدت روی پوست اثر منفی گذاشته و باعث تورم زیر چشم، افتادگی پوست، چین و چروک و … می شود و در چنین شرایطی نباید مراقبت از پوست را فراموش کنید.

کلام آخر

امروزه مراکز پاکسازی و مراقبتی بسیاری وجود دارند که می توانید. با مراجعه به آن ها از متدهای ویژه ای برای پاکسازی و مراقبت از پوست خود بهره مند شوید. اما لازم است در انتخاب خود دقت نموده و از مراکزی کمک گیرید که از سطح اعتبار بسیار بالایی برخوردار بوده و از تجهیزات به روزی جهت پاکسازی استفاده می کنند.

ما در این مقاله قصد داشتیم تا شما را با نحوه صحیح مراقبت از پوست و روتین پوستی آشنا کنیم. شما نیز می توانید سرم ها و آبرسان های مختلفی را که می شناسید و روش های متعددی که به مراقبت از پوست کمک می کند را برای ما کامنت بگذارید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید و کاربردی باشد.

اشتراک گذاری

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید