مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

جوش‌ های سر سیاه؛ درمان خانگی+ معرفی ماسک

جوش‌ های سر سیاه
فهرست مطالب

ما با معرفی چند نمونه از ماسک جوش سر سیاه و ارائه راه‌ های درمان خانگی این بیماری پوستی، علائم آن و … شما را در این امر کمک کنیم که هم از دست آنها رها شوید و هم گرفتار عوارض جوش‌ های سر سیاه نشوید. اگر شما هم با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید و برای ما از راه حل های پیشنهادی تان کامنت بگذارید.

جوش‌ های سر سیاه چیست؟

این جوش‌ ها زمانی ظاهر می‌ شوند که منافذ باز پوست با یک ترکیبی از سلول‌ های مرده همراه با چربی اضافه پوست که  به نام سبوم نیز شناخته می‌ شوند مسدود شوند. بر خلاف جوش سرسفید که در منافذ بسته ایجاد می‌ شود، جوش‌ های سر سیاه در منافذ باز پوست ایجاد می‌ شوند. برخی از افراد به خصوص نوجوانان با فشار دادن این جوش‌ ها سعی دارند آن‌ ها را تخلیه کنند. اما باید بدانید هنگامی که این کار را انجام می‌ دهید بعد از خالی شدن جوش ممکن است پوست شما زخم شود یا دچار یک نوع التهاب در پوست خود شوید که به صورت قرمز شده روی پوست تان باقی می ماند. در این مقاله قصد داریم چند نوع روش برای بهبود این معضل یا کم کردن آن‌ ها بیان کنیم.

بیشتر بخوانید: درمان جای زخم

جوش‌ سر سیاه التهابی

علائم جوش سرسیاه چیست؟

منافذ گسترده و باز در صورت می‌ تواند یکی از علائم جوش سر سیاه باشد که بیشتر هنگام صبح قبل از شستن صورت این منافذ مشاهده می‌ شوند یا هنگامی که به آرایشگاه می‌ روید و برای تقویت پوست خود بخور استفاده می‌ کنید، این منافذ باز مشاهده می‌ شوند که می‌ تواند علائم جوش سر سیاه باشد

ممکن است شما در صورت تان  لکه‌ های کوچک و ریزی را مشاهده کنید که قبل از به وجود آمدن جوش‌ های سر سیاه در صورت وجود داشته‌ اند. این لکه‌ ها که قابل تخلیه نیستند، خود می‌ توانند یکی از علائم جوش سر سیاه باشند. برآمدگی‌ های سیاه انفرادی و تجمعی علائم جوش سر سیاه هستند. جوش های سر سیاه می‌ توانند به آرامی در کنار هم به وجود بیایند و یا به صورت تکی در یک نقطه با منافذ باز ایجاد شوند. این برآمدگی‌ های سیاه معمولا در پشت بدن به صورت تکی و در کنار چانه و روی بینی به صورت تجمعی ایجاد می‌ شوند.

بیشتر بخوانید: درمان جوش

راه‌ های درمان خانگی جوش سر سیاه

روش های درمانی زیادی برای درمان جوش های سر سیاه وجود دارد، اما درمان خانگی جوش سر سیاه بیشتر توصیه می‌ شود و مناسب‌ تر است.

جوش شیرین

جوش شیرین از انواع درمان خانگی جوش سر سیاه به شمار می‌ آید که، نه تنها پوست‌ های مرده را از بین می‌ برد و پوست نرم و لطیف را جایگزین آن می‌ کند؛ بلکه دشمن خوبی برای از بین بردن جوش‌ های سر سیاه است. یک قاشق چای خوری جوش شیرین با آب را مخلوط کنید و به پنبه آغشته کنید و آرام آرام به مناطقی که جوش سر سیاه دارند بمالید و پس از ده دقیقه آن را بشورید. 

عسل

عسل نیز یکی از انواع  درمان خانگی جوش سر سیاه است. دارای خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده است که باعث از بین رفتن میکروب‌ می‌ شود. برای درمان خانگی جوش سر سیاه با عسل یک قاشق چایخوری عسل آب شده را با پنبه روی پوست خود بمالید و ماساژ دهید و پس ده دقیقه آن را بشورید.

عسل و جوش‌ های سر سیاه

بلغور جو دو سر

بلغور جو دو سر یکی دیگر از روش‌ های درمان خانگی جوش سر سیاه است. این دانه‌ های غنی برای پوست‌ حساس و پوست دارای جوش‌ های سر سیاه بسیار مفید است. بلغور جو دو سر را با آب جوشیده بپزید سپس بر روی پوست خود بمالید و چند دقیقه ماساژ دهید و در نهایت بشویید.

معرفی ماسک جوش سر سیاه

انواع زیادی ماسک برای پاکسازی پوست وجود دارد که یکی از انواع ماسک‌ ها، ماسک جوش سر سیاه است. در این جا با برخی از ماسک ها برای بهبود این بیماری آشنا شوید.

ماسک خاک رس

شما می‌ توانید از ماسک خاک رس برای جوش‌ های سر سیاه استفاده کنید. این ماسک برای پوست های چرب بسیار مفید است و می تواند منافذ بسته را باز و تمیز کند.

ماسک زغالی

ماسک زغالی یک نوع ماسک جوش سر سیاه محسوب می‌ شود که با نفوذ در عمق پوست، چربی و سلول های مرده را از بین می‌ برد. زغال موجود در ماسک جوش سر سیاه موجب از بین بردن ناخالصی پوستی هم می‌ شود. 

ماسک لایه بردار

ماسک لایه بردار یکی از انواع ماسک جوش سر سیاه است که برای لایه برداری از جوش‌ های سر سیاه تهیه‌ شده‌ است و می‌ تواند گزینه مناسبی برای از بین بردن این بیماری می باشد. 

آیا تخلیه جوش سر سیاه کار درستی‌ است؟

یکی از راه‌ های از بین بردن جوش‌ های سر سیاه تخلیه آن است.  برای اینکه بتوانید تخلیه جوش سر سیاه را انجام دهید به کومودون اکستراکتورنیاز دارید. در غیر این صورت تخلیه جوش سر سیاه باید توسط افراد متخصص و درمانگر انجام شود؛ زیرا فشار دادن بیش از حد جوش‌ های سر سیاه موجب التهاب می‌ شود.

مزیت‌ های لیزر جوش‌ های سر سیاه

از روش‌ های دیگر برای از بین بردن این بیماری پوستی، لیزر درمانی است. با لیزر جوش‌ های سر سیاه، پرتو‌های لیزر مناطقی که جوش‌ های سر سیاه وجود دارند را از بین می برند. با استفاده از لیزر جوش‌ های سر سیاه و نفوذ پرتو لیزر جوش سر سیاه  به لایه‌ های زیرین تمامی باکتری‌ ها و چربی‌ ها که عامل ایجاد جوش‌ های سر سیاه هستند نیز از بین می روندلیزر جوش‌ های سر سیاه با تمرکز می‌ تواند ریشه جوش‌ ها را خشک کند.

طریقه از بین بردن جوش سر سیاه چیست؟

از بین بردن جوش سر سیاه روش‌ های متفاوتی وجود دارد. یک راه برای از بین بردن جوش ها استفاده از روش میکرودرم آبریژن است که با مراجعه به مراکز پوستی  می‌ توانید از این خدمات بهره ببریداین دستگاه برای از بین بردن جوش سر سیاه بسیار مفید است و پوست را لایه برداری و گرفتگی منافذ  پوستی را باز می‌ کند. 

بیشتر بخوانید: درمان چربی پوست

آشنایی با عوارض این بیماری

یکی از عوارض جوش‌ های سر سیاه این است که اگر این جوش‌ ها خراشیده یا فشار داده‌ شوند ممکن است ملتهب یا قرمز شوند. دومین مورد از عوارض جوش‌ های سر سیاه مربوط به این می‌ شود که اگر بعد از فشار دادن ناحیه‌ ی جوش سر سیاه را ضد عفونی نکنید ممکن است باکتری‌ ها از طریق منافذ باز وارد پوست شما شوند و برای شما مشکل ایجاد کنند، مانند بیماری های پوستی و یا ملتهب شدن پوست.

سومین مورد این است که اگر این جوش‌ های سیاه درمان نشوند ممکن است زخم ایجاد شود یا ممکن است به دلیل از بین نرفتن جوش‌ های سیاه لکه‌ های قهوه ای رنگ روی پوست شما ایجاد شود که بسیار ناخوشایند است. بهتر است قبل از زیاد شدن جوش‌ های سر سیاه، پوست خود را پاکسازی کنید یا برای از بین بردن ریشه‌ های جوش‌ به درمانگر و مطب پزشک مراجعه نمایید. 

کلام آخر

 شما قادر خواهید بود نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان گذاشته و اگر از این مشکل رنج می برید، می توانید از تجربیات تان و همچنین راه حل های پیشنهادی را در کامنت به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید