مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

تشخیص رژلب اصلی و تقلبی

original and fake lipstick
فهرست مطالب

لوازم آرایشی مستقیماً با سلامت پوست و سلامت بدن ارتباط دارند؛ بنابراین استفاده از انواع تقلبی آن ها مضرات زیادی برای بدن دارد. یکی از لوازم آرایشی پرکاربرد و مورد علاقه بانوان رژلب است. به همین خاطر همه بانوان قبل از استفاده از یک رژلب بایستی به نکاتی توجه کنند. اولین نکته بی ضرر بودن رژلب است. ما از راه دهان غذا می خوریم و هنگام غذا خوردن ممکن است مقداری از رژ لب را نیز همراه مواد غذایی وارد بدن کنیم. راه های تشخیص رژلب اصلی و تقلبی به ما کمک می کنند تا از رژلب های سرطان زا استفاده نکنیم.

lipstick

سرب موجود در برخی از رژلب ها بسیار مضر است؛ بنابراین تشخیص رژلب بدون سرب با استفاده از روش هایی که به شما آموزش می دهیم، قطعاً به شما کمک خواهد کرد تا قبل از انتخاب رژ لب دقت بیشتری به خرج دهید. علاوه بر تاریخ مصرف رژلب، شما باید به بوی رژلب و اینکه آیا حاوی اکسی بنزن یا فتالات است یا خیر، توجه کنید. اگر می خواهید ترفند ها و راه های تشخیص رژلب اصلی و تقلبی را یاد بگیرید تا انتهای این بحث با ما همراهی کنید.

راه حل های تشخیص رژلب اصلی از تقلبی

اولین نکته ای که قبل از خرید رژلب باید به آن دقت کنید، اصل بودن آن است. برند های معروف از ترکیباتی در محصولات خود استفاده می ‌کنند که بی ضرر هستند و مراحل تست و نظارت را سپری کرده اند. رژلب های تقلبی علاوه بر مضر بودن، کیفیت چندانی هم ندارند؛ بنابراین با خرید یک رژلب تقلبی هم سلامت خودتان را به خطر می ‌اندازید، هم هزینه زیادی را بابت یک رژ لب بی کیفیت پرداخت می‌ کنید.

بیشتر بخوانید: فیلر لب

Original and fake lipstick

تشخیص رژلب بدون سرب

یک روش برای تشخیص رژلب بدون سرب وجود دارد که با استفاده از آن می توانید بفهمید که آیا رژ لب شما سرب دارد یا بدون خطر است. یکی از راه های تشخیص رژلب اصلی و تقلبی استفاده از طلا است. به این صورت که مقداری رژلب به پوست دستتان بمالید و یک قطعه طلا روی روژ لب بکشید، اگر رژ لب روی طلا به رنگ سیاه درآمد، نشانه این است که رژلب شما سرب دارد.

البته برخی از رژلب ها ترکیبات دیگری مانند موم عسل دارند که آن هم پس از ترکیب با طلا تیره رنگ می شود؛ بنابراین می ‌توان به صورت قطعی گفت که تیره شدن رنگ طلا به خاطر سرب موجود در رژلب است. یکی از روش ‌های قطعی برای تشخیص اصل و بی ضرر بودن رژلب این است که از مارک هایی استفاده کنید که ارگانیک و بدون سرب هستند.

Lead-free lipstick

بوی رژلب اصل

یکی از راه های تشخیص رژلب اصلی و تقلبی بوی خوب آن است. رژ لب هایی که با کیفیت و اصل باشند بوی خوبی دارند؛ اما رژ لب هایی که سرب دارند، بوی بدی دارند؛ بنابراین هنگام خرید رژلب آن را بو کنید اگر بوی خوبی دارد، حتماً اصل است. پس از بوی رژلب، نکته ‌ای که باید هنگام خرید به آن توجه کنید، رژ لب خشک یا چرب است. در ادامه بحث درباره این ترفند نیز راهنمایی هایی را به شما ارائه می کنیم.

بیشتر بخوانید: انواع رژ لب

تفاوت رژ لب خشک با رژ لب براق

یکی دیگر از راه های تشخیص رژلب اصلی و تقلبی دقت به بافت آن است. رژلب هایی که خشک هستند جز رژلب های تقلبی محسوب می شوند. شاید شما هم تجربه استفاده از رژ لب های خشک را داشته باشید. پس از استفاده از رژلب خشک، لب ها ترک می ‌خورند یا پوسته پوسته می شوند. همین مشکل نشان می ‌دهد که رژ لب خشک اصل نیست. تفاوت رژ لب خشک با رژ لب براق و اصل در مواد تشکیل دهنده آن است. برای تولید رژ لب های اصل از روغن های گیاهی استفاده می ‌کنند که برای تقویت پوست مفید هستند و حالت براق و درخشنده به لب ها می دهند.

Glossy lipstick

تاریخ مصرف رژلب

همه لوازم آرایشی و بهداشتی تاریخ تولید و انقضا دارند؛ بنابراین باید قبل از خرید به تاریخ مصرف رژلب دقت کنید.

رژلب های سرطان زا

وقتی صحبت از سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی می ‌شود، باید به این نکته توجه داشته باشید که ترکیبات و مواد تشکیل دهنده محصولات آرایشی، نقش مهمی در کیفیت و سلامت آن ها دارند. به عنوان نمونه یکی از مواد تشکیل دهنده محصولات تقلبی و رژلب های سرطان زا، پارابن است.Paraben یک ماده خطرناک است که در تولید برخی از محصولات مانند، کرم ها یا رژ لب ها به کار می رود؛ بنابراین یکی از راه های تشخیص رژلب اصلی و تقلبی توجه به ترکیبات آن ها است. اگر در ترکیبات این محصول آرایشی به مواد مضری مانند پارابن، اکسی بنزن و فتالات برخوردید، از خرید آن خودداری کنید. چرا که باعث بروز بیماری های خطرناک می ‌شوند و سلامت شما را به خطر می ‌اندازند.

بیشتر بخوانید: چین و چروک دور لب

اکسی بنزن در رژلب تقلبی

وجود ماده اکسی بنزن در رژلب های مضر و تقلبی به سلول های بدن آسیب می زند و موجب بروز اختلالات هورمونی در بدن می شود. شاید در نگاه اول رنگ و کیفیت رژلب توجه شما را جلب کند؛ اما نباید به مواد تشکیل دهنده آن بی تفاوت باشید. گاهی اوقات ممکن است به خاطر هزینه‌ های بالای محصولات از خرید آن ها خودداری کنید؛ اما این کار به هیچ وجه درست نیست. چرا که سلامتی انسان بیشتر از هر چیزی ارزش دارد و در وهله اول باید به سلامت خود اهمیت بدهید. البته همیشه مارک ها و برند های اصل هم نسخه تقلبی دارند و ممکن است قیمت آن ها هم بالا باشد؛ اما با در نظر گرفتن مطالبی که بیان کردیم و استفاده از راه های تشخیص رژلب اصلی و تقلبی می توانید یک محصول با کیفیت خریداری کنید.

exi benzen fake lipstick

فتالات Phthalates

وجود فتالات می ‌تواند یکی از راه های تشخیص رژلب اصلی و تقلبی باشد. هر بار روی برچسب مواد تشکیل دهنده رژ لب نام ماده فتالات را دیدید، از خرید آن خودداری کنید؛ زیرا فتالات هم می ‌تواند در بدن اختلالات هورمونی ایجاد کند و سلامت شما را مختل کند. مواد دیگری مانند Butylated Hydroxyanisole هم از مواد سرطان زای موجود در رژلب تقلبی هستند. همیشه به بسته بندی لوازم آرایشی توجه کنید. معمولاً برند های اصل، به کیفیت بسته بندی هم توجه دارند و از بسته بندی های شکیل و زیبا استفاده می کنند.

دقت به بارکد روی بسته ‌بندی و روی محصول آرایشی کمک می ‌کند که متوجه اصل یا تقلبی بودن آن شوید. مورد دیگری که می ‌تواند به شما کمک کند رژلب اصلی را از تقلبی تشخیص دهید، مشاهده رنگ ها و شماره های محصول، در وب سایت رسمی شرکت تولید کننده آن است. برخی از رژلب های اصلی به هیچ وجه، چنین رنگ و شماره‌ هایی ندارند که در بازار موجود است. همین نشانه نیز تقلبی بودن محصول را اثبات می کند. رژلب های اصلی دارای روغن های گیاهی و ویتامین هستند و علاوه بر بوی خوب کیفیت و ماندگاری بالایی دارند. امید است با مطالعه این مقاله بتوانید به راحتی محصولات فیک را از محصولات اصلی تشخیص دهید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید