مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

علت چین و چروک دور چشم و لب

Facial wrinkles
فهرست مطالب

چه بخواهیم و چه نخواهیم زمان در حال گذر است و ما دچار افزایش سن می‎شویم و گذشت ایام بر چهره ما ردپای خود را به صورت چین و چروک بر جای می‎گذارد. چین و چروک‎ها معمولاً در نواحی به وجود می ‎آیند که در هنگام بیان احساسات بیشتر از سایر نواحی درگیر می‎شوند. نواحی اطراف چشم و دهان طبعاً محل های مناسبی برای ظاهر شدن چین و چروک‎ها هستند. از آن جایی که بسیاری از افراد مایلند راه‎هایی را برای پیشگیری یا کاهش این قبیل چین و چروک‎ها پیدا کنند، تصمیم گرفتیم درباره چین و چروک دور چشم و لب، درمان قطعی چروک دور چشم، درمان افتادگی دور دهان و دیگر موضوعات مرتبط بیشتر صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید. 

Wrinkles skin

چگونه خط‌های دور لب را از بین ببریم؟ 

همان طورکه گفتیم دلیل اصلی ایجاد خط‎های دور لب، افزایش سن است. ولی کماکان دلایل دیگری هم برای آن وجود دارد، از جمله قرار گرفتن در زیر نور آفتاب برای مدت‎ طولانی، سیگار کشیدن و… با این وجود همه می‎خواهند بدانند که چگونه خط‌های دور لب را از بین ببریم؟ 

برای این منظور راه‎های مختلفی وجود دارد، از جمله: 

استفاده از فیلرهای پوستی 

تزریق این فیلرها باعث پر شدن خطوط و صاف شدن پوست صورت می‎شود. این فیلرها انواع مصنوعی و طبیعی دارند که پرطرفدارترین آن‎ها فیلرهای حاوی اسید هیالورونیک مانند رستیلن و ژوودرم است.

بیشتر بخوانید: فیلر لب

لایه برداری شیمیایی

 در لایه برداری شیمیایی پزشک متخصص با استفاده از مواد شیمیایی لایه بیرونی پوست را حذف می‎کند.

استفاده از لیزر

 بسیاری از پزشکان با استفاده از لیزر اقدام به لایه برداری سطح پوست می‎کنند. این روش خصوصاً برای نواحی اطراف دهان و چشم‎ها بسیار موثر است و باعث می‎شود تا پوست شما جوان‎تر به نظر برسد. هم چنین نتایج حاصله از لایه برداری با لیزر، در مقایسه با دیگر روش‎ها، ماندگاری بیشتری دارد. 

Laser Wrinkles

میکرودرم ابریژن

 این روش هم نوع دیگری از لایه برداری پوست است که در آن با استفاده از یک دستگاه مخصوص، لایه سطحی پوست برداشته می‎شود. در میکرودرم ابریژن که متد ملایم‎تری نسبت به درم ابریژن است. یک ابزار با پاشیدن کریستال‎های خیلی ریز، سلول‎های مرده را لایه برداری می‎کند. برای اطلاع از انواع میکرودرم ابریژن روی آن کلیک کنید.

 درمان افتادگی دور دهان 

افتادگی دور دهان بیشتر به دلیل ایجاد خطوط ماریونت اتفاق می‎افتد. از کنار لب‎ها تا چانه امتداد می‎یابد و چهره را غمگین و افسرده نشان می‎دهد. درمان افتادگی دور دهان به شیوه‎های مختلفی انجام می‎شود که پزشک با توجه به عمق خطوط ماریونت و سایر شرایط درمان مناسب را به شما پیشنهاد می‎دهد.

تزریق بوتاکس اولین درمان افتادگی دور دهان است که با کنترل انقباض عضلات این ناحیه به از بین رفتن خطوط ماریونت و افتادگی دور دهان کمک می‎کند.

از دیگر روش‎های درمان افتادگی دور دهان، تزریق فیلرهای پوستی است. فیلرهای پوستی با حجیم سازی نواحی دور دهانی باعث لیفت این ناحیه شده و پوست را جوان می‎کند. 

هر دو این روش‎ها موقتی هستند و پس از مدتی از بین می‎روند

بیشتر بخوانید: انواع مدل تزریق ژل لب

 روش های درمان قطعی چروک دور چشم 

با افزایش سن، یکی از نواحی صورت که دچار چین و چروک‎ می‎شود نواحی اطراف چشم است.

راه‎های مختلفی برای کاهش چین و چروک‎های این ناحیه وجود دارد ولی اکثر افراد به دنبال درمان قطعی چروک دور چشم هستند؛ زیرا حذف این خطوط می‎تواند چهره را جوان‎تر از سن واقعی فرد نشان دهد. 

خوشبختانه درمان قطعی چروک دور چشم در دسترس است و می‎توان با کمترین عارضه از آن استفاده کرد. تزریق بوتاکس سال‎هاست که به عنوان درمان قطعی چروک دور چشم شناخته می‎شود، این ماده که سم بوتولینوم نوع A است با شل کردن و فلج موقت عضلات دور چشم به ناپدید شدن چروک‏های پنجه کلاغی کمک می‎کند. ماندگاری نتایج بوتاکس 3 تا 6 ماه است و بعد از این مدت باید آن را تکرار کنید.

 استفاده از لیزر برای درمان چروک دور چشم 

راه‎های زیادی برای درمان چروک زیر چشم وجود دارد. از استفاده از کرم‎های بدون نسخه گرفته تا تزریق بوتاکس. با این حال پزشکان اغلب به دلایل مختلف استفاده از لیزر برای درمان چروک دور چشم را پیشنهاد می‎کنند.

در این روش از لیزر فرکشنال برای رفع چین و چروک‎های پوست استفاده می‎شود.

استفاده از لیزر برای درمان چروک دور چشم به نوعی لایه برداری لایه‎های سطحی است. این لیزر به لایه‎های پوست نفوذ می‎کند و در مدت زمان کوتاهی، لایه‎ای از پوست را برمی‎دارد، بدون اینکه به دیگر بافت‎ها صدمه وارد شود. 

از طرفی استفاده از لیزر برای درمان چروک چشم، باعث تحریک تولید کلاژن پوست می‎شود و باعث می‎شود آسیب‎های وارده به پوست به سرعت ترمیم شود و پوست جوان به نظر برسد.

برای کسب نتایج بهتر از این روش، به چند جلسه لیزرتراپی نیاز خواهید داشت.

Laser Wrinkles

 استفاده از وازلین برای چروک زیر چشم 

بسیاری از افراد استفاده از وازلین برای چین و چروک زیر چشم را یک درمان مؤثر تلقی می‎کنند. در واقع وازلین یک سد محافظتی روی پوست به وجود می‎آورد و مانع از دست رفتن رطوبت پوست می‎شود. 

استفاده از وازلین برای چروک زیر چشم به همین جا ختم نمی‎شود. وازلین می‎تواند با افزایش پپتیدها در سطح پوست به سفت شدن پوست اطراف چشم هم کمک کند؛ همچنین از آن جایی که وازلین یک ماده غیرحساسیت‎زا است، برای افرادی که پوست‎های حساسی دارند، توصیه می‎شود. 

Vaseline Wrinkles

 از بین بردن چروک دور لب در خانه 

همان طورکه درباره استفاده از وازلین برای چروک زیر چشم گفتیم. این ماده با ایجاد یک لایه محافظ روی پوست سبب می‎شود که رطوبت پوست از بین نرود و به دلیل اینکه رطوبت، ضامن پیشگیری از چین و چروک است.

برای از بین بردن چروک دور لب در خانه خوردن میوه و سبزیجات تازه و غذاهای سرشار از امگا۳، آنتی‌اکسیدان‎ها و ویتامین E مؤثر است. زیرا این مواد در تقویت کلاژن‌سازی برای پوست نقش زیادی دارند.
هم چنین استفاده مداوم از کرم ضد افتاب در تمام طول سال برای حفاظت از پوست. در برابر اشعه ‎های مضر خورشید، یک راه دیگر برای از بین بردن چروک دور لب در خانه محسوب می‎شود. 
نوشیدن مقدار کافی آب به صورت روزانه، ورزش کردن، سیگار نکشیدن. خواب کافی و … نیز از دیگر راه‎های از بین بردن چروک دور لب در خانه هستند. 

بیشتر بخوانید: تشخیص رژلب بدون سرب

رفع چین و چروک با ویتامین E

 دلیل اصلی ایجاد چین و چروک‎ های صورت، کاهش کلاژن و الاستین پوست در طول زمان است، یعنی هر چه سن فرد بالاتر می‎رود کلاژن پوست او کمتر می‎شود. با این حال مصرف ویتامین E چه به صورت خوراکی و چه به صورت استفاده در ماسک می‎تواند به بهبود چروک‏ها کمک کند. 

رفع چین و چروک با ویتامین E یک روش درمانی ساده و نسبتاً کم هزینه است. 

روغن ویتامین E

می‎توانید با روغن ویتامین E هر شب زیر چشم را ماساژ دهید تا به از بین بردن چروک‎های زیر چشم کمک کند.
ترکیب روغن ویتامین E با کرم:

شما می‎توانید روغن ویتامین E را با کرم‎های شبانه خود مخلوط کنید و به زیر چشم بمالید.  

ترکیب آن با روغن‎های گیاهی

هم چنین می‎توانید روغن ویتامین E را با سایر روغن‎ها مانند روغن زیتون و روغن بادام مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید.

Vitamin E Oil

سخن پایانی 

در این مقاله درباره‌ی چین و چروک دور چشم و لب صحبت کردیم. و راه‌های از بین بردن خط‌های دور لب و درمان چروک دور چشم و زیر چشم را با هم بررسی کردیم. امید به اینکه این مطالب برای شما مفید واقع شود.

اشتراک گذاری

متن سربرگ خود را وارد کنید