مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

با توجه به فرم صورتم چجوری آرایش کنم؟

shape of face
فهرست مطالب

برخی اوقات آرایش صورت، آن گونه که باید خوب به نظر نمی رسد. عوامل زیادی در آرایش صورت تأثیرگذار هستند؛ قبل از زیرسازی میک آپ عوامل مهم تری نیز وجود دارند، از جمله آرایش مناسب باتوجه به فرم صورت. جالب است بدانید بسیاری از افراد، طی آزمون و خطا در آرایش های روزمره، ناخواسته طبق فرم صورتی که دارند، آرایش می کنند؛ بدون اینکه آگاهی چندانی از مطابقت آرایش با فرم صورت خود داشته باشند. بنابراین همه این اطلاعات را باتوجه به اشتباهات آرایشی به دست می آورند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با چگونگی تشخیص فرم صورت، انواع فرم صورت و مطابقت آرایش با فرم صورت خود آشنا کنیم.

 تشخیص فرم صورت برای میک آپ

نحوه تشخیص فرم صورت برای میک آپ

برای اینکه بتوانید نوع فرم صورت خود را تشخیص دهید، شکل فک، پیشانی، طول و عرض صورت شما، نقش بسیار زیادی در تشخیص نوع فرم صورت دارند. اولین کاری که باید در تشخیص فرم صورت انجام دهید، پیدا کردن پهن ترین قسمت صورت است. با توجه به اینکه پیشانی پهن یا فک پهنی دارید، نوع فرم صورت شما مشخص می شود.

از طرف دیگر تعیین طول صورت را نیز باید بیاموزید. خطی افقی صورت از زیر چشم ها و خطی عمودی از بالای سر که از وسط بینی عبور می کند و به سمت چانه می رود، مشخص می شود. در این حالت بررسی کردن نسبت افقی به عمودی در تشخیص نوع فرم صورت تأثیرگذار است. در بخش بعدی بیشتر به آن پرداخته می شود. این تشخیص در آرایش مناسب با فرم صورت بسیار تأثیرگذار بوده و آرایش را شیک تر، زیباتر و حرفه ای نشان می دهد.

راهنمای شناخت انواع فرم صورت

راهنمای شناخت انواع فرم صورت

همان طور که در خیابان راه می روید با فرم های مختلفی از صورت مردم روبرو می شوید. جالب است که برخی اوقات با دو فرد با خصوصیت فرم صورت یکسان روبرو می شوید ولی یکی به نظر زیبا و دیگری به نظر این گونه نمی آید. این اختلاف دیدگاه به آرایش مناسب با فرم صورت برمی گردد. در اینجا به انواع فرم صورت پرداخته می شود:

فرم صورت گرد

زمانی که نسبت افقی و عمودی صورت، یکسان بوده؛ فرد دارای فرم صورت گرد است. گونه ها در این نوع فرم صورت نقش بسیار زیادی دارند. بسیاری از افراد، صورت گرد را دوست دارند.

 فرم صورت بیضی

فرم بیضی یکی از رایج ترین انواع فرم صورت بوده که در آن، طول صورت معمولا کمی بیشتر از عرض آن است. معمولا دارای پیشانی پهن بوده و این پهنی در چانه نیز دیده می شود. این نوع فرم صورت معمولا ایده آل به نظر می رسد.

 فرم صورت مثلثی

یکی از فرم های صورت نوع مثلثی معکوس بوده که نام دیگر آن صورت قلبی است. در این نوع فرم صورت پیشانی، پهن ترین قسمت صورت بوده و چانه نوک تیز و باریک است. آرایش صورت مثلثی معمولا وقت گیر است.

 فرم صورت مستطیلی

عرض پیشانی، فک و گونه در این نوع فرم صورت دارای اندازه یکسانی بوده و چانه کمی خمیدگی دارد.

 فرم صورت مربعی

معمولا افرادی که دارای فرم صورت مربعی هستند، دارای صورت جذابی هستند. در این نوع فرم صورت، گونه ها پهن ترین قسمت صورت بوده، انحنای چانه بسیار کم بوده و نسبت افقی و عمودی صورت تقریبا یک به یک است.

 فرم صورت الماسی

این نوع فرم صورت از فرم های کمیاب بوده که فرد در آن دارای گونه ای بلند، چانه نوک تیز و پیشیانی باریک هستند.

چطور مطابق با فرم صورتمان آرایش کنیم

حالا که با انواع فرم صورت تا حدودی آشنا شدید، به احتمال زیاد نوع فرم صورت خود را تشخیص داده اید. البته علاوه بر اینکه باید آرایش مناسب با فرم صورت باشد، بهتر است با رنگ پوست و رنگ چشم نیز متناسب باشد. به هر حال در ادامه این بخش با آرایش مناسب با رایج ترین فرم صورت (آرایش صورت گرد، آرایش صورت الماسی و آرایش صورت مثلثی) آشنا می شوید.

 آرایش صورت گرد

با توجه به اینکه فرم صورت گرد از انواع فرم صورت رایج در ایران بوده، بهتر است آن را به دو بخش آرایش صورت گرد و گندمی و آرایش صورت گرد و سبزه تقسیم کنیم.

میک آپ صورت گرد و گندمی

همان طور که می دانید به رنگ پوست بین رنگ سفید و سبزه، گندمی می گویند. قبل از هر چیزی باید بدانید کرم پودرهای خیلی تیره و یا خیلی روشن مناسب آرایش صورت گرد و گندمی نیستند. برای اینکه آرایشی مناسب و حرفه ای داشته باشید، بهتر است از رنگ کرم پودری استفاده کنید که رنگ آن نزدیک به رنگ پوستتان باشد.از طرف دیگر گونه های صورت گرد، نقطه قوت آرایش صورت هستند، با استفاده از یک کانتور عالی و رژ گونه گلبهی می توانید بهترین نتیجه را بگیرید.

آرایش صورت گرد و سبزه

برخی معتقد هستند آرایش پوست سبزه کمی سخت است؛ اما اگر نکات کلیدی را بدانید از سختی آن کاسته می شود و بهترین آرایش مناسب با فرم صورت را خواهید داشت. باید بدانید برای آرایش صورت گرد و سبزه بهتر است قبل از استفاده از هر نوع مواد آرایشی به خوبی آب‌رسانی و مرطوب کنندگی پوست انجام شود. بهترین رنگ رژ گونه برای این نوع صورت، رنگ برنزی براق است. آرایش چشم و ابرو در آرایش صورت گرد و سبزه نیز بسیار مهم است؛ زیرا این افراد معمولا چشم و ابرو مشکی هستند.

 میک آپ صورت الماسی

با توجه به اینکه در فرم صورت الماسی فرد دارای گونه های کشیده است، بهتر است برای برجسته نشان دادن آنها، از هایلایتر استفاده شود، از طرف دیگر از استفاده رژ گونه های براق نیز خودداری کنید. با توجه به اینکه در فرم صورت الماسی، چانه نوک تیز است و باید از تیزی آن در آرایش صورت الماسی کاست، به هیچ عنوان با مداد لب و رژ، به حجم لب اضافه نکنید و روی خط اصلی لب، آرایش لب را انجام دهید. اگر حجم لب را از آنچه هست، حجیم تر کنید، چانه نوک تیزتر نشان داده می شود.

 میک آپ صورت مثلثی

معمولا آرایش صورت مثلثی وقت گیر است. افراد دارای این گونه فرم صورت، بهتر است هنگام رژ گونه زدن، لبخند بزنند و رژ گونه را به سمت گوش ادامه دهند؛ با این روش، گونه ها برجسته تر به نظر می رسند. بهتر است این گونه افراد، از رژ گونه مات استفاده کنند. همچنین از هایلایتر براق در نواحی بالای گونه های خود غافل نشوند تا آرایش مناسب با فرم صورت، حرفه ای شود. از رژ لب صورتی و قرمز غافل نشوید که آرایش صورت مثلثی را کامل می کند.

کلام آخر

ما در این مقاله تلاش کردیم در وهله ی اول شما را با انواع و اقسام فرم صورت آشنا کرده و سپس به شما آموزش دهیم با توجه به حالت صورت تان چه آرایشی بیشتر به شما می آید. شما با در دست داشتن این اطلاعات فید می توانید به جذابیت چهره خود بیافزایید.

منبع: تیم تحریره صندلی

اشتراک گذاری

متن سربرگ خود را وارد کنید