مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

آموزش مرحله به مرحله خودآرایی

فهرست مطالب

آموزش مرحله به مرحله خودآرایی

مهارت خودآرایی زمانی به کار می­آید که به مهمانی و مراسمی دعوت هستید و فرصت ندارید به آرایشگاه بروید. در این مواقع استفاده از تکنیک­های خودآرایی که در این کلاس‌ها فراگرفته­اید، می­تواند به شما کمک کند و دیگر نیازی به آرایشگاه رفتن نخواهید داشت. اگر برای آشنایی با ترفند­های خودآرایی و آرایش ساده در اینترنت جستجو می­کنید، به هدف خود رسیده­اید. ما در این بحث قصد داریم مراحل انجام خودآرایی را به ترتیب بیان کنیم و شما را با انواع مدل­های خودآرایی و لوازم خودآرایی آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

مرحله اول خودآرایی پاک‌سازی ‌پوست

اولین مرحله از آرایش شستن پوست صورت و پاک‌سازی آن است. پوست چرب و کثیف باعث می‌شود تا لوازم آرایشی پوشش‌دهندگی مناسبی روی پوست نداشته باشند. به همین جهت ابتدا قبل از شروع خودآرایی بهتر است پوست صورت را با یک شوینده مناسب بشویید و خشک کنید. شوینده‌هایی مانند صابون پوست را خشک می‌کنند و زیاد مناسب نیستند انواع مختلف پن‌های شستشو در بازار موجود هستند که قدرت پاک‌کنندگی بالایی دارند و به پوست صورت آسیب نمی‌رسانند.

مرحله دوم خودآرایی پوست سازی

برای این کار می­توانید از کرم یا کرم پودرهایی که قدرت پوشش دهندگی بالایی دارند استفاده کنید تا پوست شما حالت صاف و یکنواختی پیدا کند. انتخاب رنگ کرم یا کرم پودر بستگی به پوست صورت شما دارد. بهتر است از کرم پودر متناسب با رنگ پوست  خود استفاده کنید. البته رنگ ‌کرم ‌پودر برای آرایش شب بهتر است دو درجه از پوست تیره ­تر باشد. بهتر است برای پخش کردن کرم روی پوست صورت، از پد آرایشی استفاده کنید تا تمام کرم روی قسمت­های مختلف پوست به‌صورت یکدست بخش شود.

مرحله سوم در تکنیک­های خودآرایی زیرسازی پوست

برای انجام انواع مدل­های خودآرایی یکی از مهم­ترین مراحل زیرسازی پوست است. در این مرحله با استفاده از کرم پودری که از کرم قبلی تیره­تر است، قسمت‌هایی از صورت، مانند گونه‌ها را تیره‌تر کنید تا برجسته‌تر به نظر برسند. با استفاده از این سایه روشن و استفاده از رنگ تیره روی بینی و رنگ روشن زیر چشم‌ها، شما می­توانید بینی خود را کوچک­تر و چشم­ها را درشت­تر نشان دهید. بعد از اینکه این خطوط تیره و روشن را با استفاده از قلم مو یا اسفنج تمیز محو کردید، پوست شما حالت طبیعی­تری پیدا می­کند.

 در کلاس خودآرایی به شما آموزش داده می­شود تا پس از محو کردن ‌خطوط کرم، از پودر فیکس برای تثبیت آرایش خود استفاده کنید. البته افرادی که در دوره آموزش خودآرایی شرکت کرده­اند، می‌دانند که در صورت نداشتن فیکساتور می‌توانند با استفاده از قلم بزرگ رژ گونه و پودر بچه، برای فیکس کردن آرایش و یکدست شدن پوست استفاده کنند.

مرحله چهارم طراحی چشم‌ها

سایه یکی از لوازم خودآرایی است که در آرایش چشم‌ها تأثیر زیادی دارد. در انتخاب سایه باید به رنگ لباس خود توجه داشته باشید و سایه هم رنگ لباس خود را انتخاب کنید. معمولاً برای آرایش روز از سایه‌های کم­رنگ و مات استفاده می‌شود؛ اما در آرایش شب بهتر است از رنگ‌هایی که براق و پررنگ هستند استفاده شود. سعی کنید با استفاده از لوازم خودآرایی مخصوص مانند برس مخصوص سایه چشم‌ها، برای محو کردن خطوط و تمیزی سایه استفاده کنید. در نهایت با استفاده از سایه ابرو و قلم مخصوص، ابروها را طراحی کنید.

 در انواع مدل‌های خودآرایی که در دوره آموزش خودآرایی آموزش داده می­شود، کشیدن خط چشم باید با توجه به فرم چشم‌ها انجام شود. زمانی که مهارت کافی در تکنیک‌های خودآرایی پیدا کنید می‌توانید به‌راحتی با استفاده از لوازم خودآرایی مانند خط چشم کار کنید. برای افراد مبتدی روش‌هایی مانند استفاده از چسب‌های آرایشی، استفاده از قاشق، چنگال و گیره سر وجود دارند که می‌توانند با استفاده از آن‌ها به‌راحتی خط چشم بکشند. 

امروزه آموزش کشیدن خط چشم با استفاده از وسایل مختلف در کلیپ‌های اینترنتی زیادی به چشم می‌خورد که می‌تواند برای افرادی که مبتدی هستند کمک کننده باشد. البته در کلاس‌هایی که جدیدترین مدل‌های خودآرایی را آموزش می­دهند با استفاده از ترفندهای ساده انواع مدل‌های خط چشم را به هنرجویان خود آموزش می‌دهند.

مرحله پنجم ریمل زدن

یکی از مهم­ترین مراحل خودآرایی که در کلاس خودآرایی به آن توجه ویژه می‌شود، ریمل زدن است. قبل از ریمل زدن بهتر است از فر مژه استفاده کنید تا مژه‌های شما خوش حالت شوند. استفاده از مژه‌های مصنوعی نیز امروزه بسیار رواج دارد. نصب و چسباندن مژه مصنوعی نیز می‌تواند یکی از تکنیک‌های خودآرایی باشد که در دوره آموزش خودآرایی آموزش داده می‌شود. 

برای ریمل زدن مهم­ترین نکته استفاده از لوازم خودآرایی مرغوب است. سعی کنید از ریمل‌های پلاستیکی که موجب ریزش مژه­ها می‌شوند استفاده نکنید. هنگام استفاده از برس ریمل حتماً محلول اضافی آن را بگیرید تا مانع از چسبیدن مژه­ها به یکدیگر شود. به حالت زیگزاگی ریمل بزنید تا حجم زیادی از محلول در یک قسمت انباشته نشود.

مرحله ششم استفاده از رژ گونه

همان­طور که مراحل انجام خودآرایی را به ترتیب مرور می‌کنیم، نوبت به استفاده از رژ گونه مناسب رنگ پوست که یکی از لوازم خودآرایی است می‌رسد. بهتر است رنگ رژ گونه در انواع مدل‌های خودآرایی متناسب با رنگ رژلب باشد و با استفاده از یک قلم موی مناسب رژ گونه زدن روی پوست زده شود. اصولاً در کلاس خودآرایی به آرایش روز و شب دقت ویژه­ای می‌شود. به این صورت که در آرایش روز از رنگ‌های روشن و مات استفاده می‌شود و طبق نکات گفته شده در دوره آموزش خودآرایی، برای آرایش شب از رنگ‌های براق و پررنگ‌تر استفاده می‌شود. استفاده از رژ گونه کمک می‌کند تا گونه‌ها برجسته‌تر به نظر برسند.

مرحله هفتم از مراحل انجام خودآرایی رژ لب

رژ لب یکی از مراحل تکمیل کننده آرایش است. یکی از تکنیک‌های خودآرایی انتخاب مدل رژ لبی است که با رنگ آرایش تناسب داشته باشد. معمولاً در مدل‌های خودآرایی انواع رژلب‌ رنگ تیره را مناسب آرایش شب می‌دانند.

 قبل از زدن رژ لب بهتر است از یک خط لب مناسب رنگ پوست استفاده کنید، سپس رژ لب بزنید و آن را با دستمال کاغذی پاک کنید. حالا مجدداً رژ لب بزنید و اگر طبق مراحل انجام خودآرایی پیشرفته‌اید برای ماندگاری هرچه بهتر رژلب، از برق لب استفاده کنید.

هشتمین مرحله از مراحل انجام خودآرایی فیکس کردن آرایش و کشیدن مداد چشم

پس از اتمام آرایش می‌توانید از پودر فیکساتور برای تثبیت آرایش و جلوگیری از عرق کردن استفاده کنید. این ترفند کمک می‌کند تا آرایش شما به‌راحتی پاک نشود. در آخر و در صورت تمایل می‌توانید برای جذابیت بیشتر، از یک مداد چشم استفاده کنید و داخل چشم‌ها را مداد بکشید. معمولاً مدادهای چرب ماندگاری بالایی دارند. بانوانی که مسن‌تر هستند می‌توانند از مدادهایی با رنگ تیره و خانم‌های جوان از رنگ­های روشن­تر استفاده کنند و جذابیت آرایش خود را دوچندان نمایند.

اشتراک گذاری

متن سربرگ خود را وارد کنید