مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

زیر سازی آرایش قبل از میکاپ چه اهمیتی داره؟

built-up
فهرست مطالب

شاید عبارت زیر سازی پوست را زیاد شنیده باشید. در واقع اگر با نکات آرایش پوست آشنایی داشته باشید می ‌دانید که بدون یک زیر سازی مناسب قبل از آرایش، حتی با وجود کیفیت خوب لوازم‌آرایشی، بازهم آرایش شما ماندگاری نداشته باشد. ممکن است اکنون این سؤال برای شما پیش‌آمده باشد که قبل از آرایش چه کنیم و یا بهترین زیر سازی آرایش چیست. برای آشنایی با مراحل زیر سازی  پوست‌ بهتر است تا انتهای این مبحث با ما همراه باشید.

قبل از زیر سازی آرایش چه کنیم؟

اولین کاری که برای زیر سازی پوست باید انجام بدهید تمیز کردن و پاک‌ سازی پوست است. برای داشتن یک آرایش ماندگار و بی ‌نقص حتماً پوست خود را کاملاً تمیز کنید و سپس شروع به آرایش کنید. زیرسازی آرایش به ‌هیچ‌ وجه نباید آرایش قبلی شما باشد. برای لایه ‌برداری می ‌توان از اسکراب صورت استفاده کرد. البته لایه ‌برداری و زیرسازی پوست خشک با زیرسازی پوست چرب متفاوت است که در ادامه به آن می ‌پردازیم. پس از شستشوی پوست صورت با استفاده از شوینده مناسب صورت را به‌ خوبی خشک‌کنید. حالا از یک کرم آب‌رسان و مرطوب‌کننده استفاده کنید تا خشکی پوست صورت برطرف شود. در این مرحله قبل از استفاده از کرم پودر، بهتر است از یک پرایمر استفاده کنید تا ماندگاری آرایش زیاد شود.

قبل از کرم پودر چی بزنیم؟

استفاده از یک پرایمر مناسب برای دوام آرایش و زیر سازی پوست بسیار مهم است. سعی کنید برای زیر سازی آرایش از یک پرایمر مناسب استفاده کنید تا منافذ پوست و چروک ­های سطحی پوستتان را پوشش داده و سطح پوست را صاف و یکنواخت کند. پرایمر پوست و پرایمر مخصوص چشم، جز لوازم زیر سازی آرایش هستند که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس از پرایمر نوبت استفاده از کرم پودر است. اگر برای شما این سؤال مطرح است که چند دقیقه بعد از پرایمر کرم پودر بزنیم، ما را همراهی کنید.

چند دقیقه بعد از پرایمر کرم پودر بزنیم؟

قبل از صحبت درباره انواع کرم پودر بهتر است توضیح مختصری درباره انواع پوست و زیر سازی پوست خشک و زیر سازی پوست چرب ارائه کنیم. پوست ­های خشک اگر دارای چین ‌و چروک باشند، باید برای زیر سازی آرایش از پرایمر هایی استفاده شود که مرطوب هستند و کرم پودر های استفاده‌ شده برای زیر سازی پوست خشک اگر مایع باشند بهتر اند، چون حالت خشکی پوست را از بین می ‌برند. برای زیر سازی آرایش در پوست‌ های چرب بستن منافذ پوست بسیار مهم است. بهتر است چند دقیقه بعد از پرایمر کرم پودر بزنیم. توصیه می ‌شود از پرایمر های مات و کرم پودر هایی که چربی پوست را می‌گیرند برای زیر سازی پوست چرب استفاده کنید.

حالا برگردیم به این سؤال که چند دقیقه بعد از پرایمر کرم پودر بزنیم. پس‌ از انجام مراحل مربوط به زیر سازی آرایش و استفاده از پرایمر، نوبت به کرم پودر می ‌رسد. وظیفه اصلی کرم پودر پوشش دهی لکه ‌ها و شفاف کردن پوست صورت است. پس از استفاده از پرایمر مناسب برای زیر سازی پوست چرب و همچنین زیر سازی پوست خشک می ‌توانید از کرم پودر استفاده کنید. سعی کنید از کرم پودر های مایع یا پودری استفاده کنید و با استفاده از پد آرایشی آن را به‌ خوبی روی پوست پخش‌کنید.

استفاده از کانسیلر یکی از روش ­های زیر سازی پوست قبل از آرایش

کاربرد کانسیلر ها برای پوشاندن سیاهی زیر چشم ها و پر کردن جای جوش و گودی مربوط به زخم است. گاهی اوقات حتی استفاده از کرم پودر هم خاصیت پوشانندگی جای جوش و گودی را ندارد؛ اما کانسیلر ها به­راحتی این کار را انجام می ‌دهند؛ بنابراین می ‌توانید از کانسیلر برای از بین بردن لکه قرمزی پوست و تیرگی استفاده کنید.

برای زیرسازی پوست چرب ، بجای کانسیلر از چی استفاده کنیم؟

کانسیلر ها دارای کیفیت و رنگ ‌های متفاوتی هستند که هر یک برای یک نوع پوست کاربرد دارند. شاید شما هم شنیده باشید که بعضی از خانم‌ ها مواردی را مطرح می‌کنند و پیشنهاد می ‌دهند که به ‌جای کانسیلر از چی استفاده کنیم. کانسیلر ها برای پوشش دهی حلقه ­های زیر چشم بسیار مفید هستند و برخی از آن‌ ها نیز برای از بین بردن رنگ قرمز پوست و فرورفتگی ­های پوست که مربوط به جوش هستند، کاربرد دارند.

 بنابراین ممکن است در جواب به این سؤال که به‌جای کانسیلر چی استفاده کنیم، بتوانیم به شما بگوییم که استفاده از سایه و در برخی از موارد رژگونه می ‌تواند مفید باشد. به‌عنوان‌ مثال برای پوشش دهی حلقه ­های سیاه زیر چشم، می ‌توانید از کانسیلر یا سایه رنگ هلویی استفاده کنید. اگر این سؤال برای شما هم پیش‌آمده که به‌جای کانسیلر از چی استفاده کنیم، سایه می ‌تواند یک گزینه آسان و مناسب در صورت نداشتن کانسیلر باشد. با ما همراه باشید تا به سؤال بهترین زیر ساز آرایش چیست نیز پاسخ بدهیم.

بهترین زیرساز آرایش چیست؟

تا این قسمت از بحث درباره زیر سازی پوست و استفاده از کرم پودر، کانسیلر و پرایمر برای زیر سازی آرایش صحبت کردیم. به سؤالاتی نظیر چگونگی زیر سازی پوست چرب، قبل از کرم پودر چی بزنیم، چگونگی زیر سازی پوست خشک، چند دقیقه بعد از پرایمر کرم پودر بزنیم و به‌جای کانسیلر از چی استفاده کنیم، پاسخ دادیم. در این قسمت به ‌طورکلی به این سؤال پاسخ می­ دهیم که بهترین زیر ساز آرایش چیست.

همان‌طور که اشاره کردیم به آماده‌سازی پوست قبل از آرایش زیر سازی آرایش و زیر سازی پوست گفته می ‌شود که باعث یکنواختی و دوام آن می ‌شود. اگر می ‌خواهید بدانید مواد تشکیل ‌دهنده بهترین زیر ساز آرایش چیست، باید بگوییم ترکیبات اصلی این زیر ساز ها بر پایه سیلیکون هستند و مانند دایمتیکون خاصیت نرم‌کنندگی بسیار زیادی دارند. استفاده از زیر ساز آرایش نیاز به تجربه دارد و برای هر پوست نوع خاصی از این مواد استفاده می ‌شود. برای برخی از خانم ‌ها این سؤال پیش می‌آید که برند بهترین زیرساز آرایش چیست. معمولاً زیر ساز های باکیفیت دارای قیمت بالایی هستند و انتخاب آن‌ ها به نوع پوست شخص بستگی دارد.

زیر سازی پوست با روغن صورت قبل از آرایش

استفاده از روغن صورت قبل از آرایش از دیرباز در میان خانم ‌ها رایج بوده است. درگذشته از روغن برای مرطوب ‌سازی و زیبایی پوست استفاده می‌کردند. اما امروز از روغن صورت قبل از آرایش به‌ عنوان زیر سازی آرایش استفاده می ‌شود. این روغن ‌ها مزایای بسیاری برای پوست ‌دارند. همین امر باعث شده تا برای مراقبت از پوست و هنگام زیر سازی پوست از روغن صورت قبل از آرایش استفاده شود. این روغن‌ ها به دلیل داشتن تأثیر پاک‌کنندگی باعث نظافت منافذ باز پوست شده و به ‌مرور زمان اندازه آن‌ ها را کاهش می ‌دهند. البته برای انجام زیر سازی پوست با استفاده از روغن صورت قبل از آرایش باید به‌ خوبی آن را روی پوست ماساژ داده و بعد با آب ولرم بشویید.

نکات مربوط به زیرسازی پوست خشک قبل از آرایش

برای داشتن یک آرایش با دوام باید بدانیم که قبل از کرم پودر چی بزنیم. دانستن این نکته که چند دقیقه بعد از پرایمر کرم پودر بزنیم هم بسیار مهم است. اولین سؤال این است که قبل از آرایش چه کنیم؟ انجام پاک‌ سازی و زیر سازی آرایش و پس ‌ازآن زیر سازی پوست با استفاده از مواد آرایشی با کیفیت، جزء اولین مراحل شروع آرایش است. بنابراین با استفاده از شوینده مناسب و استفاده از مرطوب‌کننده متوجه شدیم که قبل از آرایش چه کنیم. حالا برای اینکه بدانیم قبل از کرم پودر چی بزنیم، باید بگوییم که پرایمر قبل از کرم پودر لازم است. اگر می‌ خواهید جواب سوال “چند دقیقه بعد از پرایمر کرم پودر بزنیم” را بدانید باید به شما بگوییم  پس از ماساژ کامل پرایمر روی پوست، از کرم پودر استفاده کنید.

منبع: تیم تحریریه صندلی

اشتراک گذاری

2 پاسخ

  1. خداااایی معجزه می کنه، من از وقتی که پرایمر استفاده می کنم دیگه کرم پودر روی بینی ام پوسته پوسته نمیشه😁

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید