مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

جدیدترین مدل‌های بافت مو در سال 2023

hair
فهرست مطالب

بیشتر خانم‌ها به استفاده از بافت موقت علاقه دارند و می‌خواهند فقط برای چند ساعت روی موهایشان بافت انجام دهند. خانم‌هایی که موهای بلند دارند می‌توانند از انواع مدل‌های زیبای بافت مانند بافت موی آفریقایی، بافت موی هلندی و بافت موی فرق وسط استفاده کنند. همه خانم‌ها در هر سنی که باشند می‌توانند از مدل‌های گوناگون بافت برای آراستن موهای خود استفاده کنند. با توجه به کوتاهی و بلندی موها، امکان آرایش مو با بافت موی کوتاه یا بافت موی جلوی سر و … وجود دارد.

بافت مو چیست؟

 بافت مو یکی از مدل‌های آرایش مو است که هم برای زیر روسری و هم برای مجلس و مهمانی مناسب است. بسیاری از خانم‌ها به استفاده از این نوع آرایش مو علاقه دارند. انواع مختلفی از بافت مو وجود دارد که با توجه به مراسم و حجم موها می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. اگر علاقه‌مند هستید با انواع مختلف بافت مو آشنا شوید می‌توانید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. انتخاب مدل بافت به فرم صورت خانم‌ها نیز بستگی دارد. یکی از پرطرفدارترین مدل‌های بافت که در میان خانم‌ها معروف شده است، بافت موی آفریقایی یا بافت سیاه پوستی است که جذابیت خاصی به چهره خانم‌ها می‌بخشد؛ اما فراگیری تکنیک انجام این بافت­ها نیاز به آموزش دارد.

بافت موی دخترانه

از گذشته تاکنون بافت موی دختران مرسوم بوده و دختر خانم‌ها برای مهمانی و جشن‌ها موی خود را می‌بافتند؛ اما رفته رفته انواع جدیدتری از بافت موهای مختلف در بین دختر خانم‌ها محبوب شد. همان‌طور که گفتیم می‌توان از ترکیب مدل‌های شینیون و بافت مو برای مراسم‌ها و مهمانی‌ها استفاده کرد. انتخاب مدل بافت مو با توجه به حجم موهای فرد انجام می‌شود. به‌عنوان‌ مثال برای بافت موی دخترانه اگر حجم موها کم باشد می‌توان بافت موی جلوی سر را انجام داد. 

آموزش انواع بافت موی دخترانه بسیار شیک و زیبا توسط آرایشگرهای حرفه‌ای انجام می‌شود. البته اکثر خانم‌ها تا حدودی با بافت مو آشنایی دارند اما مدل‌های جدیدی مانند بافت موی آفریقایی، بافت موی فرانسوی، بافت موی فرق وسط، بافت موی تیغ ماهی و … نیاز به آموزش دارد.

بافت موی کوتاه

هرچند امکان بافتن موهای کوتاه وجود ندارد؛ اما برای بافت موی دخترانه و سایر مدل‌ها می‌توان از بافت موی کوتاه استفاده کرد. جدیدترین مدل‌های بافت مو و آموزش مرحله به مرحله انواع بافت در وب‌ سایت‌های مختلف موجود است و خانم‌های جوان می‌توانند برای زیباتر شدن موهای خود و جلوگیری از تعریق در فصول گرم از انواع بافت مو استفاده کنند. اگر در جستجوی آموزش تصویری و مرحله به مرحله بافت موی کوتاه هستید می‌توانید به وب‌سایت زن شاد مراجعه کنید و با جدیدترین مدل‌های بافت آشنا شوید. همان‌طور که در ابتدای این بخش اشاره کردیم پیدا کردن یک مدل موی زیبا برای موهای کوتاه کار دشواری است؛ بنابراین می‌توان از انواع بافت موی کوتاه برای آرایش مو استفاده کرد.

بافت موی آفریقایی یا کورنرو

یکی از مدل‌های محبوب و پرطرفدار بافت مو در میان خانم‌های جوان و مسن بافت موی آفریقایی است. خواه موهای شما کوتاه باشد خواه بلند، می‌توان از بافت موی کوتاه آفریقایی و بافت موی بلند استفاده کرد. بافت موی آفریقایی یا کورنرو یا سیاه‌پوستی از مدل‌های محبوب است که در سراسر جهان خانم‌ها از آن برای بافت­های آرایش موهای خود استفاده می‌کند. 

اولین مرحله برای انجام بافت موی آفریقایی شستن و تمیز کردن موها است. بایستی به موها نرم کننده بزنید و گره‌های مو را باز کنید تا بتوانید بافت منظم‌تری داشته باشید. سعی کنید موها را کامل خشک نکنید و کمی رطوبت داشته باشد. برای انجام این بافت به وسایل و ابزار خاصی نیاز است. داشتن یک شانه دم باریک، ژل مو، شانه دندانه ریز، اکستنشن مو و کش و گیره مورد نیاز است. می‌توانید برای انجام این بافت ویدیوهای آموزشی موجود در وب‌ سایت نیز بهره ببرید.

بافت موی جلوی سر

دختر خانم‌ها خیلی به بافت موی جلوی سر علاقه‌مند هستند. افرادی که موهای کوتاه دارند نیز می‌توانند بافت موی جلوی سر را به کار ببرند. مدل‌های مختلفی از بافت موی جلوی سر وجود دارند مانند بافت آبشاری، بافت موی فرانسوی جلوی سر، بافت موی تاجی و بافت موی خطی. 

 تمام این مدل بافت­ها در زمان کوتاه قابل انجام هستند و وقت زیادی از شما نخواهند گرفت. بافت موی هلندی نیز یکی از نمونه‌های بافت موی جلوی سر است. هرچند این بافت­ها شباهت زیادی به یکدیگر دارند، اما تکنیک انجام آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

بافت موی فرانسوی

یکی از نمونه‌های ساده و شیک بافت مو، مدل بافت موی فرانسوی است که به‌راحتی می‌توانید در منزل نیز آن را انجام دهید. ابتدا باید موهایتان را به‌صورت فرق وسط یا فرق کج باز کنید و مانند تمام بافت­ها موهای خود را به سه قسمت تقسیم کنید و شروع به بافتن کنید. این بافت را تا زمانی ادامه دهید که به بالای گوش‌ها می‌رسد و سپس تا انتها موها را ببافید و این کار را برای طرف دیگر سر نیز انجام دهید. در انتهای کار بافت موی فرانسوی، باید این دو بافت را از دو طرف سر بردارید و پشت سر به هم وصل کنید. این کار را با استفاده از گیره مو انجام دهید. اصطلاحاً به این مو بافت موی فرانسوی تاجی گفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: سفید شدن موها

 بافت موی هلندی

به مدلی که بافت را دور سر می‌پیچند، بافت موی هلندی گفته می‌شود. برای این کار ابتدا باید موها را به یک طرف شانه کنید و از روی خط فرق یک دسته مو انتخاب کنید و آن را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و شروع به بافتن کنید. آموزش تصویری انجام بافت موی هلندی در وب ‌سایت زن شاد موجود است. این بافت باید به‌گونه‌ای انجام شود که تا طرف دیگر سر را ادامه پیدا کند و دورتا دور سر بافته شود. ابزارهایی مانند کش و گیر هم برای بافت موی هلندی مورد نیاز است تا در آخر به ‌وسیله آن‌ها موها را ثابت کنید. معمولاً در این نوع بافت، در انتهای کار موها را به‌صورت شلخته جمع می‌کنند.

 بافت موی فرق وسط

در انجام این مدل ترکیبی از تکنیک بافت موی فرق وسط و بافت موی هلندی و فرانسوی به‌کاربرده می‌شود. همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید برای انجام این مدل بافت ابتدا بایستی موها را به‌صورت فرق از وسط باز کنید و از جلوی سر شروع به بافتن کنید تا پشت سر، انواع مختلفی از بافت موی فرق وسط وجود دارد که برای دختر خانم‌ها مناسب است. این مدل به خاطر اینکه قدیمی نمی‌شود مناسب هر سن و سالی است و می‌توان آن را با انواع بافت و شینیون ترکیب کرد. بسیاری از خانم‌ها از ترکیب شینیون‌های ساده و بافت موی فرق وسط برای آراستن موها در عروسی و مراسم‌های مختلف استفاده می‌کنند.

اشتراک گذاری

متن سربرگ خود را وارد کنید