مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

فوت و فن‌های از بین بردن لکه مواد آرایشی

lipstick
فهرست مطالب

فوت و فن‌های از بین بردن لکه مواد آرایشی

گاهی اوقات ممکن است که کودکان به دور از چشم والدین خود به سراغ این لوازم بروند و آن ‌ها را بر روی دیوار، فرش و… بکشند. این اتفاق برای والدین بسیار ناخوشایند بوده و منجر می ‌شود تا کوکان خود را دعوا و تنبیه کنند. به دلیل اینکه پاک کردن لکه مواد آرایشی از روی دیوار، پاک کردن لکه مواد آرایشی از روی لباس، پاک کردن لکه مواد آرایشی از روی فرش و… سخت است.

اگر شما هم با این مشکل رو‌ به ‌رو هستید، دیگر نگران نباشید. شما عزیزان می ‌توانید برای پاک کردن این لکه ‌ها از وسایلی همچون دستمال مرطوب، پارچه نمدار، جوش شیرین و … کمک بگیرید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به طور مفصل و کامل شما را با نحوه استفاده از این وسایل برای پاک کردن لکه لوازم آرایشی از روی اشیاء مختلف آشنا کنیم.

نحوه پاک کردن لکه مواد آرایشی از روی دیوار

همه ما می ‌دانیم که دیوار دارای انواع مختلفی است؛ بنابراین  باید با نحوه پاک کردن لوازم آرایشی از روی انواع آن‌ ها آشنا شوید. در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه پاک کردن رژ لب، کرم پودر و… را از روی دیوار گچی، از روی دیوار پلاستیکی، از روی انواع کاغذ دیواری و از روی دیوار روغنی بیان کنیم.

پاک کردن لکه مواد آرایشی از روی دیوار پلاستیکی

اغلب اوقات، از رنگ پلاستیکی برای رنگ کردن سقف منازل استفاده می‌ شود. اما، گاهی اوقات ممکن است که از این رنگ برای دیوار منازل نیز استفاده شود. اگر دیوار منزل شما پلاستیکی است و بنا به هر دلیلی هر یک از لوازم آرایشی ‌تان از جمله رژ لب، ریمل و… بر روی آن مالیده شد، نگران نباشید. زیرا، به آسانی می ‌توانید آن ‌ها را از روی دیوار پاک کنید. برای از بین بردن لکه ضدآفتاب، پاک کردن لکه کرم پودر، پاک کردن لکه رژ لب، از بین بردن لکه خط چشم، پاک کردن حلال کرم پودر و… شما باید مراحل زیر را با دقت و به درستی انجام دهید.

برای پاک کردن هر یک از لوازم آرایشی ‌تان شما باید ابتدا با کمک یک کاردک، جرم اضافه آن‌ ها را بردارید. سپس، آب، الکل سفید و مقدار خیلی کمی سرکه را به خوبی ترکیب کرده و محلولی را درست کنید. پس از درست کردن محلول، مقداری از آن را بر روی یک پارچه تمیز بریزید و بر روی دیوار بکشید.

بلافاصله پس از آن، یک دستمال نمدار برداشته و بر روی قسمت مورد نظرتان بکشید و بگذارید تا خشک شود. پس از خشک شدن، خواهید دید که لوازم آرایشی از روی دیوار پاک شده است.

پاک کردن لکه مواد آرایشی از روی دیوار روغنی

همان طور که بیان شد، اغلب دیوار های منازل دارای رنگ روغن هستند. شما عزیزان برای پاک کردن هر گونه لوازم آرایشی از روی این دیوار، باید مراحلی را با دقت انجام دهید که شامل موارد زیر می ‌باشند:

برای پاک کردن لکه لوازم آرایشی از روی دیوار پلاستیکی، در ابتدا باید با کمک یک کاردک یا هر وسیله دیگری، جرم اضافه روی دیوار را بدون پخش شدن، بردارید. سپس، یک شوینده قوی را برداشته و مقدار کمی از آن را  به آرامی بر روی لکه بریزید. کمی صبر کنید و سپس از یک پنبه یا اسفنج کمک گرفته و لکه را از روی دیوار بردارید. به یاد داشته باشید که احتمال پخش شدن لکه آرایشی بر روی دیوار روغنی بیشتر از سایر دیوار ها است. بنابراین، در هنگام پاک کردن لکه از روی این دیوار، دقت کنید تا لکه پخش نشود.

نحوه پاک کردن لکه مواد آرایشی از روی دیوار گچی

اگر که دیوار منزل شما هنوز هیچ گونه رنگ و کاغذ دیواری ندارد و گچی است، پاک کردن لوازم آرایشی از روی آن کمی دشوار خواهد بود. اما، شما عزیزان می ‌توانید برای پاک کردن آن‌ ها مراحل زیر را انجام دهید.

شما برای پاک کردن رژ لب، از بین بردن لکه خط چشم و ریمل، حلال کرم پودر و هر گونه لوازم آرایشی دیگری از روی دیوار گچی، ابتدا باید یک قاشق پلاستیکی و یا کاردک نازکی را برداشته و جرم اضافه لوازم آرایشی را از روی دیوار بردارید. فراموش نکنید که نباید کاردک و یا قاشق را بر روی دیوار فشار دهید؛ زیرا ممکن است که گچ دیوار کنده شود. پس از برداشتن جرم اضافه، باید مقداری جوش شیرین را بر روی یک پارچه تمیز و نمدار بریزید و بر روی لکه بکشید. بلافاصله پس از آن، باید به آرامی یک پارچه مرطوب را بر روی قسمت مورد نظر بکشید و مقداری صبر کنید. پس از خشک شدن، خواهید دید که لوازم آرایشی از روی دیوار پاک شده است.

پاک کردن لکه مواد آرایشی از روی کاغذ دیواری

در چند سال اخیر، اغلب افراد به جای رنگ کردن دیوار های منازل خود، از کاغذ دیواری استفاده می‌ کنند. مراقبت از این دیوار ها، بسیار سخت ‌تر از دیوارهایی است که رنگ شده ‌اند. همچنین، پاک کردن لکه از روی کاغذ دیواری نیز سخت تر از پاک کردن لکه از روی دیوار های رنگ شده است. اما، اگر بنا به هر دلیلی کاغذ دیواری منزل شما با لوازم آرایشی و یا هر ماده دیگری کثیف شد، نگران نباشید. برای پاک کردن آن ‌ها باید مراحلی را با دقت انجام دهید که این مراحل، شامل موارد زیر می ‌باشند:

همانند سایر دیوار ها، شما باید ابتدا جرم لوازم آرایش و یا هر ماده دیگری که بر روی دیوار است را بردارید؛ اما مراقب باشید که کاغذ دیواری کنده نشود. سپس، با کمک مایع ظرفشویی، آب و جوش شیرین، محلولی را درست کنید. پس از تهیه محلول، باید یک پارچه تمیز و نمدار را بردارید و به این محلول آغشته نمایید. پس از آن، پارچه را به آرامی بر روی لکه بمالید و کمی صبر کنید تا خشک شود. به یاد داشته باشید که مراحل ذکر شده را باید بلافاصله پس از کثیف شدن دیوار ها انجام دهید.

بیشتر بخوانید: عمر مفید محصولات آرایشی

پاک کردن لکه مواد آرایشی از روی لباس

اغلب بانوان ممکن است که در هنگام آماده شدن، مقداری از لوازم آرایشی خود را به طور اتفاقی بر روی لباس خود بریزند. این اتفاق، زمانی ناگوار می ‌شود که باید فورا آماده شده و به بیرون بروند. بانوان می ‌توانند لباس خود را تعویض کنند و زمانی که به منزل بازگشتند، آن را تمیز کنند. اگر لباس شما هم با لوازم آرایشی کثیف شد، برای پاک کردن لکه مواد آرایشی از روی لباس، ابتدا باید جرم اضافه مواد آرایشی را از روی آن‌ ها بردارید.

سپس، قسمتی که کثیف شده است را مقداری خیس نمایید و کمی مواد شوینده بر روی آن بمالید. پس از آن، از یک مسواک و یا برس کوچک نرم کمک بگیرید تا به آرامی شوینده را بر روی لکه پخش کنید. به یاد داشته باشید که این کار را به آرامی انجام دهید تا بافت لباس آسیب نبیند. پس از پاک شدن لکه، لباس را با آب ولرم شست و شو دهید.

اما، اگر لباس شما با هر گونه لوازم آرایشی دیگری نظیر انواع رژگونه، پنکیک و… کثیف شده بود، ابتدا باید آن ‌ها را فوت کنید تا از روی لباس ‌تان پاک شوند. سپس، باقی مانده آن ‌ها را با کمک یک دستمال آغشته به مواد شوینده، پاک کنید. در نهایت، لباس خود را همانند روز های عادی، شست و شو دهید تا هیچ لکه ‌ای بر روی لباس ‌تان باقی نماند. به یاد داشته باشید که برای پاک کردن لکه مواد آرایشی از روی لباس، بسیار دقت کنید تا این مواد بر روی لباستان پخش نشوند.

پاک کردن لکه مواد آرایشی از روی فرش و موکت

اگر که فرزند شما و یا خودتان بنا به دلایل مختلفی لوازم آرایشی را بر روی فرش و یا موکت ریختید، باید بلافاصله برای پاک کردن آن اقدام نمایید. برای پاک کردن لکه مواد آرایشی از روی فرش، ابتدا باید با کمک قاشق و یا کاردک، لوازم آرایشی را از روی موکت و یا فرش بردارید. در زمان برداشتن آن‌ ها دقت کنید که پخش نشده و یا به درون پرز های فرش نفوذ نکنند. پس از برداشتن جرم اضافه، شما باید برای برداشتن باقی مانده جرم از یک چسب کمک بگیرید.

در واقع، شما باید مقدار کمی چسب نواری را بر روی جرم ‌های باقی مانده بزنید و به آرامی چسب را بردارید. این کار را چندین بار تکرار کنید تا هیچ جرمی بر روی موکت و یا فرش باقی نماند. سپس، مقدار کمی خمیر دندان و یا جوش شیرین را بر روی لکه بریزید و کمی صبر کنید. در نهایت، مقداری شامپو فرش و یا مایع ظرفشویی را بر روی لکه بریزید و با کمک یک پارچه تمیز آن ‌ها را پاک کنید. به یاد داشته باشید که برای پاک کردن لکه رژ لب، از بین بردن لکه ضدآفتاب، از بین بردن لکه خط چشم و…. از روی فرش و موکت باید فورا اقدام کنید؛  زیرا اگر مدت زیادی این مواد بر روی فرش باقی بمانند، به درون پرز ها نفوذ کرده و پاک کردن آن ‌‎ها دشوار خواهد شد. علاوه بر این، در زمان پاک کردن لکه مواد آرایشی از روی فرش، باید دقت کنید تا این موادر روی فرش پخش نشوند.

از بین بردن لکه ضدآفتاب و حلال کرم پودر

برای از بین بردن لکه ضدآفتاب و یا پاک کردن حلال کرم پودر، می ‌توانید از مایع ظرفشویی، پودر لباسشویی، شیر پاک کن، ژل اصلاح، الکل ضدعفونی کننده و… استفاده کنید. برای پاک کردن حلال کرم پودر و یا از بین بردن لکه ضدآفتاب ابتدا باید با کمک سشوار، کاردک و… آن ‌ها را از روی لباس، فرش و یا دیوار پاک کنید. سپس، مواد نام برده را بر روی لکه مورد نظر قرار دهید و با کمک یک پارچه آن را به خوبی پاک کنید.

پاک کردن لکه رژلب

برای پاک کردن لکه رژ لب شما می ‌توانید از مواد مختلفی همچون خمیر دندان، صابون، اسپری مو، الکل ایزوپروپیل، آمونیاک و… استفاده کنید. لازم به ذکر است تا بدانید که هرگز نباید برای پاک کردن لکه رژ لب از روی پشم و یا ابریشم از آمونیاک استفاده کنید. بلکه، برای پاک کردن لکه انواع رژلب از روی پشم و یا ابریشم می ‌توانید از اسپری مو استفاده کنید. برای پاک کردن این لوازم آرایشی از روی دیوار، لباس، فرش و موکت و… ابتدا باید مقدار اضافه آن را بردارید و سپس مواد شوینده، خمیر دندان، اسپری مو و … را بر روی لکه بریزید. پس از آن، باید یک پارچه تمیز و نمدار را بر روی لکه بکشید و تا زمان خشک شدن آن صبر نمایید.

از بین بردن لکه خط چشم

از بین بردن لکه خط چشم و یا پاک کردن ریمل، نسبت به سایر لوازم آرایشی سخت ‌تر است. برای پاک کردن این لوازم، می ‌توانید از حلال ‌های روغنی که مخصوص خشکشویی ‌ها است، استفاده نمایید. برای این کار ابتدا باید حلال ‌های روغنی را بر روی لکه ریخته و صبر کنید تا خشک شوند. پس از خشک شدن آن‌ ها، باید از یک برس کمک بگیرید و آن را بر روی لکه مورد نظر بکشید و آن را به خوبی شست و شو دهید.

سخن نهایی

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل با نحوه پاک کردن لوازم آرایشی از روی دیوار، نحوه پاک کردن لکه مواد آرایشی از روی لباس، پاک کردن لکه مواد آرایشی از روی فرش و… آشنا کنیم. امیدواریم که با کمک روش ‌ها و مواد شوینده ذکر شده، بتوانید لوازم آرایشی را از روی لباس، دیوار و… پاک کنید. اگر در این زمینه دارای سوال و یا ابهامی هستید، کافی است تا برای ما کامنت بگذارید. همکاران ما در اسرع وقت شما عزیزان را یاری خواهند کرد.

اشتراک گذاری

متن سربرگ خود را وارد کنید