مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مدت نقاهت جراحی پلك یا بلفاروپلاستی چقدره؟

Eyelid surgery
فهرست مطالب

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده است که جراحی پلك یا بلفاروپلاستی چیست، بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. به طور مختصر جراحی پلک یا بلفاروپلاستی یک شیوه زیبایی و درمانی است. که معمولاً به منظور حذف پوست و چربی پوست اضافی در پلک بالا و پایین به کار می رود و اخیراً رایج شده است.

eyelid-surgery-or-blepharoplasty

 بلفاروپلاستی چهره را شاداب‌ تر و  جوان‌ تر و از سوی دیگر، میدان دید را در افرادی که افتادگی شدید پلک دارند، بیشتر می کند. یکی از موضوعاتی که در زمان مراجعه به پزشک به منظور انجام بلفاروپلاستی، ذهن افراد را مشغول می‌کند. ریکاوری بعد از جراحی بلفاروپلاستی است.

بیشتر بخوانید: فیلر لب

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی چیست؟

مراقبت بعد از عمل بلفاروپلاستی، بلفاروپلاستی چقدر طول می کشد؟ محدودیت سنی جراحی پلک چیست؟ آیا عمل پلک نیاز به بیهوشی دارد؟، مدت زمان لازم برای بهبودی چقدر است؟، آیا جای بخیه و زخم در عمل پلک می ماند؟ و این عمل چه عوارضی را به همراه دارد؟ می پردازیم.

آشنایی با جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

در پاسخ به این پرسش که جراحی پلک یا بلفاروپلاستی چیست باید بگوییم. جراحی پلک یا بلفاروپلاستی یک روش زیبایی است. که به منظور برطرف کردن پف چشم، چین و چروک اطراف چشم، پوست اضافه و افتادگی پلک‌ها انجام می شود. در واقع بیشترین اثرات جراحی پلک، به جوانسازی چشم ها باز می گردد. به طور کلی دو فاکتور وراثت و افزایش سن می‌ توانند. موجب افتادگی پلک شود که در هر حال می‌توان با بلفاروپلاستی این مشکلات را برطرف کرد. هر چند که جراحی پلک، همیشه به دلایل زیبایی انجام نمی شود و بعضاً جنبه درمانی دارد. در واقع گاهی اوقات، افتادگی پلک‌ ها به حدی شدید می ‌شود. که باز نگه داشتن پلک ها سخت می شود و زاویه دیگر فرد را کم می کند.

Familiarity-with-eyelid-surgery

ریکاوری بعد از جراحی پلك یا بلفاروپلاستی

حال که به این پرسش که جراحی پلک یا بلفاروپلاستی چیست؟ پاسخ دادیم، نوبت به این رسیده است که ببینیم ریکاوری بعد از جراحی بلفاروپلاستی چگونه است. به طور کلی ریکاوری بعد از جراحی بلفاروپلاستی کوتاه است. معمولاً افراد تحت جراحی می توانند پس از انجام این عمل به خانه برگردند. فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرند ولی باید از فعالیت ها و ورزش های سنگین اجتناب کنند. هم چنین ایجاد کبودی و ورم در چند روز اول در ناحیه سر و چشم‌ها طبیعی است و بعد از چند روز برطرف می شود. در واقع ریکاوری بعد از جراحی بلفاروپلاستی به فاکتورهای متعددی نظیر سیستم ایمنی فرد، امکانات و تجهیزات کلینیک، مهارت جراح، رعایت مراقبت‌ها و … مربوط است.

بیشتر بخوانید: لیفت بینی چیست

مراقبت بعد از عمل بلفاروپلاستی

یکی دیگر از موضوعات مهم که در عمل جراحی پلك یا بلفاروپلاستی باید آن را در نظر گرفت، مراقبت بعد از عمل بلفاروپلاستی است. همان طور که گفتیم بعد از جراحی پلک می توانید کارهای روزانه خود را از سر بگیرید ولی بهتر است. از انجام کارهایی مانند مطالعه یا رانندگی بپرهیزید و البته به توصیه ها و نکاتی که جراح متخصص به شما می کند، عمل کنید. هم چنین بهتر است شب اول بعد از جراحی یک همراه داشته باشید تا در صورتی که تاری دید داشتید، به شما کمک کند. هم چنین به دلیل بروز عوارضی مانند التهاب و تاری دید، تورم و درد، به گونه‌ ای برنامه ‌ریزی کنید. که تا زمانی که این عوارض از بین می روند در خانه بمانید و حتی الامکان به محل کار خود نروید.

Care-after-blepharoplasty

بلفاروپلاستی چقدر طول می کشد؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که بلفاروپلاستی چقدر طول می کشد؟ در جواب این سوال باید بگوییم که عمل جراحی پلک معمولاً به دو تا سه ساعت زمان نیاز دارد.

محدودیت سنی جراحی پلک چیست؟

اگر شما هم تصمیم به جراحی پلک گرفته اید ولی نمی دانید که محدودیت سنی جراحی پلک چیست؟ باید بگوییم که حداقل سن مناسب برای عمل جراحی پلک، 35 سالگی است ولی چنانچه افتادگی پلک در خانواده شما به صورت ارثی وجود دارد و باعث ایجاد مشکل برای شما شده است،  می توانید این جراحی را زودتر انجام دهید. جراحی پلک ظاهر شما را بهبود می بخشد و به اعتماد به نفس شما را بیشتر می کند.

آیا عمل پلک نیاز به بیهوشی دارد؟

سوالی که برای بسیاری از افرادی که تصمیم به انجام عمل جراحی پلک می گیرند وجود دارد این است. آیا این عمل نیاز به بیهوشی دارد؟

در جواب این سوال باید بگوییم که عمل بلفاروپلاستی یک شیوه تهاجمی است. جراح با استفاده از تیغ پوست و چربی اضافه را خارج می کند. و بنابراین به تناسب از بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی ممکن است استفاده می کند.

eyelid-surgery-require-anesthesia

مدت زمان لازم برای بهبودی چقدر است؟

هر شخصی که می خواهد جراحی پلك یا بلفاروپلاستی را انجام دهد. بهتر است پیش از انجام این عمل از پزشک خود بپرسد که مدت زمان لازم برای بهبودی چقدر است؟ یکی از مزیت های عمل بلفاروپلاستی، مدت زمان بهبودی کوتاه آن است. به عبارت دیگر اغلب افراد می‌توانند بعد از گذشت یک هفته تا ۱۰ روز کارهای عادی خود را از سر بگیرند. پس از گذشت ۲ هفته کبودی و تورم ایجاد شده در ناحیه عمل بهبودی کامل خواهد داشت. بنابراین پس از ۲ هفته از انجام عمل بلفاروپلاستی، بدون مشکل خاصی می توانید زندگی خود را از سر بگیرید.

آیا جای بخیه و زخم در عمل پلک می ماند؟

یکی دیگر از دلواپسی های مهمی که در خصوص عمل بلفاروپلاستی زیاد پرسیده می شود این است که  آیا جای بخیه و زخم در عمل پلک می ماند؟، در پاسخ باید گفت که در سه ماه اول پس از عمل جای بخیه ها و زخم ممکن است قرمز و کمی برجسته باشد ولی با رعایت نکاتی مانند استفاده از کرم های موضعی و اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، می توانید تا حدود زیادی به محو شدن جای زخم ها کمک کنید. با این حال ممکن است جای عمل مانند دو خط نازک باقی بماند.

بیشتر بخوانید: درمان جای زخم

scars-remain-in-eyelid-surgery

این عمل چه عوارضی را به همراه دارد؟

اگر بخواهید بدانید که این عمل چه عوارضی را به همراه دارد؟ باید بگوییم که جای نگرانی نیست و عوارض آن می تواند. کمی کبودی و تورم و همین طور قرمزی پوست نواحی تحت درمان در روزهای نخست باشد. که این عوارض را می توان با رعایت توصیه های جراح متخصص از بین برد.

کلام آخر

در این مقاله گفتیم که جراحی پلک یا بلفاروپلاستی چیست؟ و چگونه می تواند به زیبایی و جوانی چهره کمک کند. افتادگی پلک علاوه بر اینکه در ظاهر افراد تغییراتی را ایجاد می کند، می تواند میدان دید را نیز محدود کند. جراحی پلک عوارض محدودی دارد و هر شخصی می تواند بعد از سن 35 سالگی آن را انجام دهد. این عمل با توجه به صلاحدید پزشک ممکن است تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید