مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

10 قرص مکمل برای پوست و مو را بشناسید

pills
فهرست مطالب

این روزها رویای داشتن پوست صاف و یک دست تبدیل به یک رویای دست نیافتنی شده است و شما با مراقبت روزمره و منظم می توانید به این رویا دست یابید. روش های مختلفی وجود دارد که از طریق آن می توانید سلامت موها و پوست خود را تضمین کنید. استفاده از مکمل پوست و مکمل مو یکی از روش های رایج می باشد که به سادگی می توانید آن را وارد روتین روزمره خود کنید و تاثیرات آن را شاهد باشید. با شناخت مکمل های فوق العاده پوست و مو، یاد بگیرید چگونه از بیماری های پوستی جلوگیری کنید.

ویتامین برای پوست و مو

شما برای اینکه پوست شاداب و درخشان داشته باشید و به جوانسازی پوست تان کمک کنید، باید به ویتامین های مورد نیاز آن توجه کنید و آن ها را برای پوست و موی خود تامین کنید. توجه داشته باشید که بهترین ویتامین ها برای پوست عبارتند از ویتامین c و ویتامین کا و همینطور ویتامین هایی که از طریق آفتاب و مواد غذایی جذب می شوند مانند ویتامین e.

pills

جالب است بدانید که بعضی از ویتامین ها ممکن است از طریق مواد غذایی جذب شوند و شما نیازمند استفاده از مکمل‌ های غذایی باشید تا این ویتامین را تامین کنید ویتامین هایی مانند ویتامین دی و ویتامین e از این دسته ویتامین ها هستند که حتماً باید برای تامین آنها از مکمل های غذایی و قرص های مکمل برای پوست و مو استفاده کنید. در ادامه هر ویتامین و ویژگی های آن را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

ویتامین c

این ویتامین در اغلب میوه ها یافت می شود و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد این ویتامین برای شادابی و زیبایی پوست به کار می رود بنابراین می توان گفت که این ویتامین خاصیت ضد سرطانی نیز دارد. ویتامین c در تولید کلاژن نقش بسیار مهمی دارد زیرا باعث می شود که سلول های سازنده کلاژن تحریک شوند و کلاژن بیشتری تولید کند که این ماده برای سلامت پوست و مو بسیار اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: نقش کلاژن در پوست

ویتامین دی

 این ویتامین بسیار اهمیت دارد و امروزه کمبود آن در میان آزمایشات افراد بسیار بیداد می کند. تامین این ویتامین را باید از طریق مکمل های غذایی و مکمل پوست و مکمل مو انجام دهید تا در نهایت ویتامین به اندازه کافی به بدن شما برسد. یکی از راه های تامین ویتامین استفاده از نور آفتاب است که به دلیل پوشیده بودن لباس های بانوان در کشورهای اسلامی باعث میشود که این ویتامین تامین نشود و نیازمند مکمل های غذایی باشید. جذب این ویتامین از طریق کبد صورت می‌ گیرد و در فرایند سلول سازی استفاده می شود.

ویتامین e

 ویتامین e یک ویتامین آنتی اکسیدان ای به حساب می‌ آید که باعث میشود چین و چروک های شما در برابر آلودگی های محیطی و رویارویی مستقیم با خورشید کاهش یابد.

pills

ویتامین کا

ویتامین یک ویتامین حیاتی به حساب می‌ آید زیرا درمانگر زخم های بدن می باشد و باعث می شود که انعقاد خون صورت بگیرد. علاوه بر قرص ها و کرم های مختلف پوستی و همینطور مکمل پوست استفاده از مواد غذایی مانند اسفناج و کاهو و کلم پیچ و لوبیا سبز باعث تامین ویتامین کا می شود.

بیشتر بخوانید: پلاژن تراپی

بهترین مکمل های مو

استفاده از مکمل مو برای تقویت ساختارهای مختلف مو بسیار اهمیت دارد زیرا موهای شما یکی از اجزایی است که همواره در معرض آلودگی ها قرار دارد و رعایت نکردن نکات مختلف در مراقبت از آنها و شستشوی آن ها باعث می شود که آسیب پذیر تر شوند. شما باید مکمل مو با کیفیت برای موهای تان تهیه کنید و یا از قرص های مکمل استفاده کنید. به راحتی می توانید از سایت فروشگاهی زن شاد مکمل مو و مکمل پوست را تهیه کنید و از آنها در روتین تان استفاده کنید. چند مورد از مکمل هایی که برای مو مناسب هستند عبارتند از:

  • بیوتین
  • کراتین
  • کلاژن
  • ویتامین c

بهترین مکمل های پوست

پوست بسیار نیاز به رسیدگی دارد و برای آن که ظاهر بهتری داشته باشد و چروک های آن کاهش یابد نیازمند استفاده از مکمل های مختلف می باشید. مکمل ها منابع طبیعی که پوست شما نیاز دارد را در قالب قرص تامین می کنند. استفاده از مکمل ها دلایل مختلفی دارد دلایلی که هر کدام از آنها می تواند در صورت عدم رعایت یک معضل جدیدی به حساب بیاید. رشد سلول های جدید، جلوگیری از چربی بیش از اندازه پوست، استفاده از مکمل ها برای کاهش خشکی پوست، مرطوب شدن سطح پوست، آسیب آفتاب و آلودگی های محیطی به پوست و… همه آنها از نکاتی هستند که باعث می شود در نهایت نیاز به استفاده از قرص مکمل پوست الزامی باشد.

pills

قرص ویتامین a

این قرص باعث می شود که سلامتی پوست شما بالاتر رود و عملکرد ایمنی و بینایی شما افزایش یابد. این قرص باعث می‌ شود که رشد سلول شما نیز بیشتر شود و پوست تازه تری داشته باشید و رگ های خونی موجود در سطح پوست جریان خون بهتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: آبرسانی پوست

قرص coq۱۰

 این قرص از مکمل های رایج می باشد که کار یکی از آنزیم های بدن را انجام می دهد در حقیقت این قرص باعث می شود که رادیکال های آزاد خنثی شوند و سطح انرژی و سلامتی پوست افزایش یابد تولید به اندازه این آنزیم در بدن باعث کاهش استرس و پیری می باشد اما با بالاتر رفتن سن خوردن مکمل این آنزیم باعث جلوگیری از چروک و چین ها می شود و اثر آنتی اکسیدان را بالاتر می‌ برد.

قرص زینک

استفاده از این قرص باعث تولید پروتئین و تقسیم سلولی می باشد که در نهایت جوانسازی پوست شما را به همراه خواهد داشت. این قرص باعث می شود که جوش ها ترمیم یابند و آسیب های ناشی از آفتاب نیز به شدت کاهش یابد.

می توانید تمام این قرص ها و مکمل پوست و مکمل موهای دیگری که در این مطلب ذکر شده اند و یا مد نظر دارید را از سایت فروشگاهی زن شاد تهیه کنید و کیفیت و اصالت آن اطمینان داشته باشید.

zinc

قرص ویتامین e

این قرص یکی از مهم ترین موارد در زمینه مکمل پوست به حساب می آید و توجه داشته باشید که ویتامین e باعث ترمیم یافتن آسیب های ناشی از خورشید می باشد و آسیب های مختلف محیطی که باعث پیری می‌ شوند را کاهش می دهد.

نکات مصرف مکمل های پوست و مو

باید توجه داشته باشید که مکمل های مختلفی وجود دارند و شما می توانید از آن ها استفاده کنید. اما نباید در استفاده از این مکمل ها زیاده روی کنید زیرا انجام این کار باعث می شود که رفته رفته استفاده بیش از حد از مکمل پوست و مکمل مو نتیجه عکس دهد و سلامتی پوست و موی شما به خطر بیافتد. کلاژن و بیوتین از موادی هستند که بسیار به سلامت پوست و موی شما کمک می‌ کند اما بدیهی است که استفاده بیش از حد آنها باعث آسیب‌ های جدی می شود. توجه داشته باشید که تمام قرص های ویتامین برای پوست و مو نام مکمل را دارند به این منظور که این ماده ها در خود بدن تولید می شوند و شما هنگامی که بر اثر بزرگسالی و مشکلات مختلف احساس کمبود آنها را داشتید می توانید از این مکمل ها استفاده کنید. بنابراین استفاده سر خود آنها به هیچ وجه توصیه نمی شود.

اشتراک گذاری

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید