مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

درمان چین و چروک پوست صورت با آبمیوه طبیعی

Fruit mask
فهرست مطالب

بسیاری از خانم ‌ها از انواع ماسک میوه ‌ای برای شفافیت پوست استفاده می ‌کنند. ویتامین‌ ها برای کلاژن سازی ضروری هستند. به همین جهت استفاده از آبمیوه برای پوست، برای سلامتی و استحکام آن مفید است. یکی از موادی که به پوست آسیب می‌ رسانند، رادیکال ‌های آزاد هستند که باعث ایجاد چین و چروک می‌ شوند.

میوه ‌های جوان کننده پوست صورت و آب میوه ‌های طبیعی می ‌توانند برای درمان چین و چروک مفید باشند. همیشه روش‌ های طبیعی برای مقابله با مشکلات پوستی بیشتر مورد توجه قرار می‌ گیرند و هزینه کمتری دارند. به ‌عنوان مثال به جای استفاده از کرم‌ های آرایشی گران قیمت. می ‌توان از میوه ‌های جوان کننده پوست صورت یا آب مرکبات و آب انگور قرمز برای درمان چین و چروک استفاده کرد.

Fruit-mask-skin

درمان چین و چروک پوست با استفاده از میوه

اگرچه درمان چین و چروک عمیق پوست به این سادگی نیست. اما استفاده از میوه‌ های روشن کننده پوست یا آب میوه طبیعی می‌ تواند از بیشتر شدن چروک­ های پوستی جلوگیری کند. بعضی پوست‌ ها خشک هستند و به سرعت دچار چین و چروک و افتادگی می ‌شوند. استفاده از میوه برای پوست چرب هم توصیه می‌شود. چرا که عوارض ناشی از بالا رفتن سن و چروک­ های پوستی را کاهش می ‌دهد.

آیا آبمیوه برای پوست مفید است؟

استفاده از انواع آبمیوه برای پوست در سال‌ های اخیر بین نسل جوان و بانوان مرسوم شده است. البته از انواع ماسک‌ های میوه ‌ای طبیعی و آماده نیز استفاده می ‌شود. بیشتر از میوه ‌هایی که دارای آنتی اکسیدان و ویتامین C هستند استفاده می ‌شود. به‌ عنوان مثال آب مرکبات و آب انگور قرمز از بهترین نمونه ‌ها هستند. این روش‌ های پیشگیری طبیعی می ‌تواند عوارض ناشی از آلودگی ‌های محیطی و استرس ‌ها از بین می ‌برند، کاهش دهد.

برخی از انواع آبمیوه برای پوست که خاصیت جوان‌سازی دارند. عبارتند از: میوه ­های قرمز رنگ، آب هویج، آب گوجه فرنگی و آبلیمو، ترکیبات میوه ‌ها پوست را تحریک می‌ کنند تا سلول‌ های جدید بسازد و به درمان چین و چروک کمک می‌ کنند. به عبارتی می ‌توان گفت که این میوه ‌های جوان کننده پوست صورت، هم باعث شفافیت پوست می ‌شوند. هم نقش مهمی در زیبایی و زیبا سازی پوست ایفا می ‌کنند.

آبمیوه برای پوست مفید است و به خاطر داشتن ترکیباتی مانند پلی فنول، موسیلاژ، پکتین و اسید  های موجود در آبمیوه، ترکیبات خوبی برای جوان سازی پوست دارد. اگر احساس می‌  کنید پوست شما شفافیت خود را از دست داده است و یا مبتلا به کم خونی هستید، می ‌توانید از انواع آبمیوه برای پوست و درمان استفاده کنید. میوه‌ های خون ساز می ‌توانند زردی پوست را از بین ببرند. آبلیمو و آب انگور قرمز، آب هویج، آب انار، توت فرنگی، گوجه فرنگی و آب خیار، سرشار از انواع ویتامین‌ ها هستند و خاصیت نرم کنندگی برای پوست دارند.

juice mask

ماسک میوه‌ ای برای شفافیت پوست

مصرف میوه‌ ها به خاطر داشتن انواع ویتامین‌ ها و مواد معدنی برای سلامت و جوانی پوست مفید هستند. علاوه بر مصرف میوه استفاده از آبمیوه‌ های طبیعی و ماسک میوه ‌ای برای شفافیت پوست نیز بسیار مؤثر است. امروزه ماسک‌ های متعددی در بازار موجود هستند که به گفته تولیدکنندگان آن‌ ها خاصیت جوان ‌سازی دارند.

اما تجربه ثابت کرده است که انواع طبیعی ماسک میوه‌ ای برای شفافیت پوست مفید تر هستند و پوست را روشن می‌ کنند. برخی از میوه ‌ها مانند پرتقال دارای ویتامین c و روغن‌ های طبیعی هستند که رطوبت پوست را تأمین کرده و کلاژن سازی می ‌کنند. نحوه درست کردن ماسک میوه ‌ای برای شفافیت پوست روش‌ های مختلفی دارد. به ‌عنوان مثال می‌ توان از پوست خشک شده و آسیاب شده میوه ‌ها یا آب میوه‌ های طبیعی استفاده کرد. مانند لیمو، پرتقال، هندوانه و خیار برای تهیه ماسک میوه‌ ای استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: جلوگیری از پیری

میوه‌ های روشن کننده پوست

 برخی از میوه ‌ها خاصیت لکه بری دارند و اگر آب آن ‌ها را روی لکه‌ های پوستی بمالید، آن‌ها را از بین می‌ برند. به ‌عنوان مثال ترکیب آب لیمو و پرتقال برای درمان لک و آفتاب سوختگی هم مفید است. شاید دیده باشید که برخی افراد به علت بی ‌خوابی، حلقه ‌های سیاه دور چشم خود دارند. ترکیب آبلیمو با شیر می‌ تواند برای از بین بردن تیرگی اطراف چشم مؤثر باشد. از دیگر میوه ‌های روشن کننده پوست می ‌توان به انبه، توت فرنگی و … اشاره کرد.

انبه دارای ویتامین c و E است که علاوه بر درمان چین و چروک خاصیت ضد التهابی هم دارند و جزء انواع ماسک طبیعی میوه برای پوست چرب محسوب می‌شود. سیب نیز یکی دیگر از میوه ‌های جوان کننده پوست صورت است که سرشار از آنتی اکسیدان است و در کاهش علائم پیری مؤثر است. همانطور که در بخش‌ های قبلی اشاره کردیم، آب مرکبات نیز برای شفافیت و جوانی پوست مفید هستند. بنابراین استفاده از میوه­ های روشن کننده پوست می­ تواند تا میزان زیادی رنگ پوست را روشن کند.

میوه‌ های جوان کننده پوست صورت

در این بخش می‌خواهیم چند میوه که خاصیت ضد پیری دارند را معرفی کنیم.

Fruit-mask-for-skin-1

کیوی برای درمان چین و چروک پوست

کیوی دارای ویتامین E و C بوده و به عنوان یک جوان ساز طبیعی از آن نام می‌ برند.

انار کلاژن ساز

انار می تواند منبع غنی از فسفر و ریبوفلاوین باشد که چین و چروک پوست را از بین می‌ برد.

هندوانه آبرسان قوی

هندوانه دارای ویتامین A و B  و C است. همچنین منبع غنی از روی، ویتامین و سلنیوم است که برای انواع پوست مفید است.

آواکادو

آووکادو دارای پتاسیم و بیوتین است که به‌ عنوان ترکیبی طبیعی از میوه برای پوست چرب و سایر پوست‌ ها مفید است و چین و چروک پوست را کاهش می دهد.

 انبه هندی

انبه هم یکی از میوه‌ های روشن کننده پوست است که با داشتن پاپایا و مواد معدنی به نرمی و شفافیت پوست کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: روش های آبرسانی پوست

کدام میوه برای پوست چرب مفید است؟

ساختار پوست‌ های چرب به‌ گونه‌ ای است که غدد چربی آن ها فعال است. به همین خاطر می‌ توان از میوه‌ هایی که دارای فیبر، ویتامین و آنتی اکسیدان هستند به‌ عنوان یک راه درمان برای پوست چرب استفاده کرد. چند نمونه مفید از میوه برای پوست چرب عبارتند از: پرتقال، آب مرکبات، خیار، نارگیل، کیوی و موز، برخی از ماسک‌ های طبیعی دیگر نیز برای کنترل چربی پوست مفید هستند. به‌ عنوان مثال ماسک گوجه فرنگی، ماسک موز و عسل، ماسک انگور یا توت فرنگی، برای پوست چرب و جلوگیری از پیری پوست مؤثر هستند.

آب مرکبات

میوه‌ هایی که سرشار از ویتامین C هستند و به ویژه مرکبات برای جوان‌سازی پوست مفید هستند. پرتقال نارنگی، گریپ فروت و لیمو جز مرکبات هستند و به میزان زیادی خاصیت کلاژن سازی دارند. آب این میوه ها را می‌ توان منبع غنی از ویتامین c و آنتی اکسیدان دانست که ضد پیری هستند.

Citrus-juice

آب انگور قرمز

میوه انگور دارای رسوراترول است که آنتی اکسیدان طبیعی دارد و فرایند پیری پوست را کند می‌کند. آب انگور قرمز باعث سفت شدن پوست می‌شود و برای درمان چین و چروک نیز مناسب است. اگرچه انواع انگور و میوه هایی که ترکیبات پلی فنول دارند. برای سلامت پوست مفیدند اما آب انگور قرمز بیشترین میزان از پلی فنول را دارد. به همین جهت به‌ عنوان یک جوان کننده و کلاژن ساز پوست عمل می‌کند.

کلام آخر

ما در این مقاله در مورد چگونگی از بین بردن چین و چروک پوست صورت با روش ماسک میوه و انواع ماسک میوه و آبمیوه صحبت کردیم. روش درمان چین و چروک با میوه و آبمیوه را مطرح کردیم. امیدواریم از این مقاله لذت برده و توانسته باشید برای خودتان ماسک میوه و آبمیوه درست کنید و استفاده کنید. اگر شما هم ماسک های دیگری را استفاده کردید و تجربه دارید با ما و دوستان تان به اشتراک بگذارید تا هم بتوانیم از آن استفاده کنیم.

اشتراک گذاری

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید