مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

با خوردن این غذاها دیرتر پیر می‌شوید!

mask
فهرست مطالب

با خوردن این مواد غذایی به جنگ چین و چروک پوست بروید!

رژیم غذایی شما علاوه بر تاثیر روی جسم، چین و چروک‌های پوستی، حالات روحی، ممکن است بر سن نیز تاثیر داشته باشد. به طور معمول رژیم غذایی می‌تواند روند پیری را افزایش یا کاهش دهد. شما می‌توانید با مصرف میوه و غذا‌ها بر سلامت جسم و روح خود تاثیر داشته باشید. البته باید بدانید تاثیر مواد خوراکی بر جسم می‌تواند در طولانی مدت اتفاق بیافتد. در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم شما را با برخی از این مواد غذایی که مصرف آنها در طولانی مدت در جلوگیری و رفع چین و چروک به شما کمک خواهند کرد را معرفی کنیم. از طرفی دیگر اطلاعاتی مفید در خصوص غذاهای نامناسب پوست که باعث ایجاد چین و چروگ می‌شوند را در اختیار شما قرار دهیم.

علت ایجاد چین و چروک چیست؟

چین و چروک پوست روند طبیعی از زمانی است که انسان‌ها سالخورده می شوند. علت ایجاد چین و چروک ممکن است به دلیل قرار گرفتن در طولانی مدت در زیر نور آفتاب باشد. آلاینده‌هایی که در هوا وجود دارند و در معرض دود سیگار قرار گرفتن نیز از علت ایجاد چین و چروک هستند. علاوه بر موارد گفته شده قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش نیز می‌تواند علت ایجاد چین و چروک باشد.

راه‌های رفع چین و چروک

برای رفع چین و چروک بهتر است از ضد آفتاب استفاده کنید. بهتر است بدانید کرم ضد آفتاب با داشتن فاکتور محافظت در برابر خورشید باعث رفع چین و چروک و کاهش ابتلا به سرطان پوست می‌شود. برای رفع چین و چروک پوست یا صورت خود مصرف قند را کاهش دهید. مصرف قند بر روی سلامت شما اثر دارد. با مصرف قند بدن شما شروع به تولید ماده‌ای به نام گلیکاسیون پیشرفته می‌کند؛ در نتیجه این مواد تولید شده برای پوست مضر هستند و باعث ایجاد چین و چروک می‌شوند. برای رفع چین و چروک بهتر است از روغن نارگیل استفاده کنید. ماساژ پوست با روغن نارگیل باعث پر کردن فواصل موجود در اپیدرم و باعث رفع چین و چروک صورت شده و پوست شما را نرم می‌کند.

خوراکی‌های جوان کننده

در میان خوراکی‌هایی که در زندگی مصرف می‌کنید، خوراکی‌های جوان کننده پوست نیز وجود دارد که از شما در برابر پیری محافظت می‌کنند. از جمله این خوراکی‌های جوان کننده بادام است. بادام حاوی بالاترین مقدار پروتئین می‌باشد. این آجیل خوشمزه دارای مس و ویتامین E است.

این خوراکی‌های جوان کننده از پوست و ناخن شما  در برابر چین و چروک و پیری محافظت می‌کنند. از دیگر خوراکی‌های جوان کننده می‌توان به سیب اشاره کرد. سیب حاوی ترکیب کوئرستین است که در برابر التهاب یا درد در بدن و ایجاد چین و چروک محافظت می کند.

مواد غذایی ضد پیری

برای داشتن پوست و بدنی جوان و سالم نیاز است که شما مواد غذایی ضد پیری را در رژیم غذایی خود مصرف کنید. روغن زیتون یکی از سالم‌ترین روغن‌های روی کره زمین است که از مواد غذایی ضد پیری محسوب می‌شود. این روغن دارای چربی‌های سالم است.  وجود مواد Mufa در روغن زیتون باعث کاهش التهاب پوستی و چین و چروک می‌شود.

چای سبز نیز از جمله موادغذایی ضد پیری محسوب می‌شود که به دلیل اینکه آنتی اکسیدان فراوان دارد می‌تواند با رادیکال‌های آزاد بدن مبارزه کند و از چین و چروک صورت و پوستی جلوگیری کند.

میوه‌های جوان کننده

میوه‌های زیادی وجود دارند که برخی از آن‌ها به میوه‌های جوان کننده معروف هستند. کیوی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و ویتامین‌ از میوه‌های جوان کننده شناخته شده است و روند ایجاد چین و چروک را کاهش می‌دهد. از بارز‌ترین خواص انار که از میوه‌های ضد پیری شناخته می‌شود، می‌توان به تامین تغذیه سلول‌های پوست اشاره کرد. انار با تولید کلاژن پوست از جمله میوه‌های جوان کننده محسوب می‌شود.

وجود کلاژن سبب کاهش چین و چروک پوست است. از دیگر میوه‌های جوان کننده می‌توان هندوانه را نام برد که دارای ویتامین و آنتی اکسیدان‌های ضروری برای پوست است. هندوانه با داشتن آب فراوان سبب کاهش روند ایجاد چین و چروک پوست می‌شود.

غذای پوست صورت

اگر شما نیز به غذای پوست صورت خود اهمیت می‌دهید بهتر است توت را به عنوان یک خوراکی در رژیم غذایی خود قرار دهید. توت دارای سطح بالایی از آنتی اکسیدان است و برای غذای پوست صورت بسیار مفید است. این میوه می‌تواند با داشتن آنتی اکسیدان با رادیکال‌های آزاد مبارزه کند و ایجاد چین وچروک را کاهش دهد.

تخم مرغ یکی دیگر از انواع غذای پوست صورت است. بدن شما برای ایجاد کلاژن به پروتئین نیاز دارد در نتیجه زرده تخم مرغ با داشتن بیوتین و سلونیوم می‌تواند باعث کاهش چین و چروک و بهبود پوست صورت شما شود. تخم مرغ را به عنوان میان وعده و صبحانه برای غذای پوست صورت مصرف کنید تا مواد مغذی برای پوست شما ذخیره شود.

از دیگر غذای پوست صورت مصرف ماهی سالمون است. برای دور بودن از چین و چروک‌ها و کک و مک‌های پوستی از ماهی سالمون که دارای امگا سه است استفاده کنید. این ماهی باعث افزایش رطوبت پوست شده و ظاهر پوست را بهبود می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: فواید حمام شیر

غذاهای نامناسب پوست

از مواردی که باعث می‌شود پوست افراد دچار تغییرات منفی شود خوردن غذاهای نامناسب پوست است. یکی از این غذا‌های نامناسب پوست، غذا‌هایی‌اندکه دارای شکر فراوان هستند. شیرین کننده‌های غیر طبیعی مثل ژله و سایر فراورده‌های شیرین با بالارفتن سطح قند خون آثار جبران ناپذیری برای پوست بدن و ایجاد چین وچروک دارند.

نوشیدنی‌های گازدار از جمله غذا‌های نامناسب پوست به شمار می‌آیند که با وجود قند و شکر و اسید‌های مضر سبب شده تا به پوست آسیب برسانند و باعث چین و چروک شوند.

از دیگر غذا‌های نامناسب پوست، خوراکی‌ها‌ی فراورده‌ای مانند چیپس، پفک و انواع کیک‌های فراوری شده می‌باشند. با وجود خوشمزه بودن، این محصولات در طولانی مدت آثار منفی و ایجاد چین و چروک را بهدنبال دارند. یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی که بیشتر انسان‌ها آن را مصرف می‌کنند، گوشت قرمز است. با وجود داشتن پروتئین مناسب برای بدن، وجود چربی‌های گوشت می‌تواند تاثیرات منفی در پوست داشته باشد و سبب ایجاد چین و چروک شود.

اشتراک گذاری

متن سربرگ خود را وارد کنید