مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

رفع تیرگی زیر بغل و کشاله ران با کمک روش های خانگی

dark underarms
فهرست مطالب

تیرگی نواحی مختلف بدن از جمله زیر بغل و کشاله ران یکی از دغدغه های اکثر افراد می باشد. این مشکل نقش مهمی در کاهش اعتماد به نفس بانوان خواهد داشت. در این مطلب با ما همراه باشید تا به معرفی راهکارهایی برای سفید کردن تیرگی زیر بغل و کشاله ران با کمترین هزینه بپردازیم و به شما آموزش دهیم چگونه با توجه به پوست تان از آن مراقبت کنید.

علت تیرگی زیر بغل و کشاله ران چیست؟

مسلما یکی از راه های پی بردن به سیاهی کشاله ران یا زیر بغل تغییر رنگ آن می باشد، که دغدغه اکثر خانم ها است. این مشکل حس نا خوشایندی به آن ها می دهد. بنابراین، ما در این مقاله سعی داریم، به شما علل تیره شدن زیر بغل و کشاله ران را نشان دهیم.

dark-underarms-1

ساییده شدن پوست

ساییده شدن پوست بر اثر پوشیدن مداوم لباس های تنگ و تماس پوست با سطوح مختلف یکی از عوامل اصلی سیاهی زیر بغل می باشد.

اصلاح موهای زائد با  تیغ و ژیلت

استفاده از تیغ و یا ژیلت برای اصلاح موهای زیر بغل و… یکی دیگر از دلایل عمده ی این مشکل می باشد.

بیشتر بخوانید: لیزر موهای زائد

عدم تعادل هورمونی

به هم ریختن تعادل هورمون ها در بدن می تواند یکی از دلایل ایجاد سیاهی در ناحیه زیر بغل باشد.

اضافه وزن

در برخی از افراد، چاق شدن و اضافه وزن می تواند باعث ایجاد تیرگی های پوستی شود.

روش های رفع تیرگی زیر بغل و کشاله ی ران در منزل

بسیاری از افراد ترجیح می دهند، برای سفید کردن کشاله ران یا زیر بغل شان درمان خانگی را تجربه کنند. چرا که عوارضی نداشته و در یک برهه زمانی مشخص و طی یک روند طبیعی به مرور سیاهی برطرف شده و لایه برداری به خوبی انجام می شود. بنابراین مراقبت خانگی از پوست را به راحتی بیاموزید.

سفید کردن نقاط تیره ی بدن  با ماسک خیار و زردچوبه

یکی دیگر از روش های ارزان قیمت برای رفع تیرگی های بدن، استفاده از ماسک خیار و زردچوبه می باشد. برای درست کردن این ماسک ابتدا باید آب یک خیار متوسط را بگیرید و سپس مقدار کمی زردچوبه به آن اضافه کنید و محلول را انقدر هم بزنید تا یک خمیر یک دست به وجود بیاید.

Cucumber-and-turmeric

سفید کردن نقاط تیره ی بدن با روغن نارگیل

یکی دیگر از مواد طبیعی بسیار تاثیر گذار در رفع تیرگی زیر بغل و کشاله ران روغن نارگیل می باشد. برای استفاده از روغن نارگیل در نواحی تیره ی بدن باید، یک قاشق مربا خوری روغن نارگیل را بر روی پوست تمیز قرار داده است. آن را به خوبی ماساژ دهید و اجازه دهید تا روغن به مدت 15 دقیقه بر روی پوست استراحت کند. پس از آن باید پوست خود را با آب ولرم و صابون شست و شو دهید و نتیجه را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه ماساژ صورت

سفید کردن نقاط تیره ی بدن با جوش شیرین

از قدیم الایام افراد از جوش شیرین برای از بین بردن سلول های مرده پوست خود استفاده می کردند. همچنین بسیاری از افراد از این ماده ی طبیعی برای روشن سازی نقاط مختلف بدن خود استفاده می کنند.

برای استفاده کردن از خواص این ماده برای روشن سازی تیرگی زیر بغل و کشاله ران باید مقدار دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط نمایید، تا خمیری یک دست به وجود بیاید. سپس خمیر را بر روی پوست تمیز قرار داده و پوست را به مدت یک دقیقه ماساژ دهید. به مدت نیم ساعت اجازه دهید تا خمیر بر پوست تان استراجت کند و پس از آن پوست خود را با آب ولرم شست و شو دهید.

  خانگی روشن کننده کشاله ران  با خیار و آلوئه ورا

یکی دیگر از روش های سنتی و بسیار موثر در رفع سیاهی نواحی مختلف بدن ، استفاده از ماسک خیار و آلوئه ورا است. برای امتحان کردن خواص این ماسک خانگی و ارزان قیمت ابتدا باید یک عدد خیار را رنده کرده و با مقدار مناسبی آلوئه ورا به خوبی ترکیب کنید تا مخلوطی خمیری شکل به وجود بیاید. پس از درست شدن این ماسک در مرحله بعد می توانید این ماسک را روی نواحی تیره ی  پوست خود قرار داده و به مدت 15 دقیقه صبر کنید.

Cucumber-and-aloe-vera

 با روغن نارگیل و عسل

یکی دیگر از روش های خانگی و ارزان برای رفع و درمان تیرگی کشاله ران و زیر بغل ، استفاده از مخلوط روغن نارگیل و عسل است. برای امتحان کردن این روش شما می توانید یک قاشق چای خوری روغن نارگیل را به همراه یک قاشق چای خوری عسل را مخلوط کنید. سپس این مخلوط را به مدت 20 ثانیه در مایکرو ویو قرار داده و گرم کنید و آن را بر روی نواحی تیره ی بدن قرار داده و به مدت 15 دقیقه صبر کنید. سپس از گلاب استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: روش‌ های روشن شدن پوست

سفید کردن زیر بغل و کشاله ران  با سیب زمینی

برای امتحان کردن این روش تنها باید سیب زمینی را شسته و در قطعات نازک ببرید. در مرحله بعد قطعات سیب زمینی را روی پوست خود قرار دهید و اجازه دهید تا برای مدتی در حدود 5 تا 10 دقیقه روی پوست تان باقی بماند. سپس می توانید پوست خود را با آب بشویید.

سفید کردن نقاط تیره ی بدن به کمک لیمو

استفاده از لیمو به عنوان یک سفید کننده ی طبیعی یکی از ساده ترین و ارزان ترین روش های خانگی به حساب می آید. برای استفاده از لیمو باید ابتدا یک عدد لیمو را از وسط برش بزنید و سپس آب آن را بگیرید و پیش از هر بار حمام کردن، مقدار مناسبی از آب لیمو را به نقاط تیره ی پوست خود بمالید.

lemon

سفید کردن نقاط تیره ی بدن با حنا

یکی دیگر از مخلوط های بسیار موثر در رفع تیرگی های بدن استفاده از مخلوط ماست و حنا می باشد. برای ساخت این مخلوط باید ماست کم چرب و حنا را با نسبت یک به دو با یکدیگر ترکیب کرده و به خوبی هم بزنید، سپس از آن استفاده کنید.

کلام آخر

تیرگی زیر بغل و کشاله ران، یکی از دغدغه های اصلی زنان می باشد. همه ی خانم ها مایل اند بدنی شفاف و سفید داشته باشند و همین مسئله نقش مهمی در اعتماد به نفس شان خواهند داشت. روش های خانگی متعددی موجود است تا نقطه پایانی برای این بحران بگذاریم. اگر شما راهکار تازه ای سراغ دارید می توانید برای ما کامنت بگذارید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید