مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

طرز تهیه رنگ موی طبیعی در کمترین زمان ممکن

Herbal hair
فهرست مطالب

اما استفاده از رنگ موهای شیمیایی معمولا با مضرات زیادی برای مو همراه است. به همین دلیل خیلی از افراد ترجیح می­دهند رنگ موی گیاهی را جایگزین آن کنند. رنگ موهای طبیعی یا همان سنتی، فاقد هرگونه مواد شیمیایی هستند و با ساده ­ترین و دم ­دست ترین موادی که در هر خانه پیدا می­شود قابل تهیه هستند. شما می­ توانید انواع رنگ مو با ماندگاری بالا و طبیعی ازجمله زیتونی، دودی، مشکی، قهوه­ای و… را ساخته و برای موهای خود استفاده کنید.

natural-hair-1

رنگ مو طبیعی چیست؟

امروزه خیلی از افراد برای رنگ زدن موهای خود از رنگ­ های شیمیایی استفاده می­ کنند؛ اما این رنگ­ها می­ توانند به فولیکول ­های مو آسیب زده و آن­ها را آسیب­ پذیر کنند. این درحالی است که امکان رنگ کردن موها با رنگ موی طبیعی هم وجود دارد که نه­ تنها به مو آسیبی نمی­زند، بلکه آن را تقویت هم خواهد کرد. شما می­ توانید با استفاده از مواد طبیعی مانند حنا، سدر، بابونه، ورناس و… انواع رنگ موی روشن طبیعی، قهوه­ای، مشکی، زیتونی و… را برای موهای خود بسازید.

پیشنهاد مطالعه: معرفی انواع روش های رنگ مو

چنین گیاهانی از خواص دارویی هم برخوردار بوده و شادابی و سلامتی موی شما را هم حفظ می­ کنند. برای مثال ساخت رنگ موی طبیعی با دارچین علاوه بر رنگ زیبایی که به موهای شما هدیه می­ دهد، باعث شفاف و براق شدن تارهای مو خواهد شد. به شما توصیه می­ کنیم بعد از ساخت رنگ موی طبیعی، مقداری از آن را روی بازوی خود امتحان کرده و حداقل 24 ساعت صبر کنید. در این صورت حتی اگر به آن حساسیت داشته باشید هم مشخص خواهد شد.

فرمول ساخت رنگ مو طبیعی و گیاهی

در گذشته که رنگ موهای شیمیایی وجود نداشتند، افراد برای رنگ کردن موهای خود از مواد طبیعی استفاده می­کردند. در واقع می­توان گفت ساخت رنگ موی طبیعی قدمت زیادی دارد و به زمان مادربزرگ ­های ما برمی­گردد. جالب است بدانید در آن زمان خانم­ها با همین مواد دم­دستی و گیاهی، رنگ موی طبیعی دودی، روشن، مشکی و… را می ساختند.

پیشنهاد مطالعه: رنگ مو ترند سال

برای رنگ کردن مو با استفاده از مواد طبیعی، حتما باید فرمول استفاده از این مواد را بدانید. برای مثال اگر یک رنگ موی قهوه ­ای طبیعی می­ خواهید، می­توانید از ترکیب یک قاشق پودر فلفل فرنگی شیرین، یک قاشق پودر دارچین و نصفه قاشق بوته میخک استفاده کرده و آن­ها را به کمک آب خمیر کنید.

hair-color-natural

سپس موها را به این ترکیب آغشته کرده و زمانی که به تن دلخواه رسیدید شستشو دهید. در ادامه فرمول­ های خاصی برای ساخت پرطرفدارترین رنگ موی طبیعی به شما معرفی خواهیم کرد.

مطالعه بیشتر: بهترین رنگ مو برای موهای سفید

طرز ساخت رنگ موی روشن طبیعی

همانطور که در بخش قبلی هم گفتیم، ساخت رنگ موی طبیعی با دارچین یکی از بهترین راه ­ها برای داشتن موهایی روشن به شمار می­ رود. اما شما می­توانید با استفاده از مواد دیگری هم موهای تیره خود را روشن­ تر کنید. برای مثال استفاده از چای بابونه یکی از بهترین روش ­ها برای داشتن رنگ موی روشن طبیعی به شمار می­ رود. برای این منظور کافی است مقداری بابونه را دم کرده و موهای خود را به آن آغشته کنید. حدود 9 ساعت بعد می­توانید موهای تان را با آب ولرم شستشو داده و از زیبایی آن لذت ببرید.

سپس اجازه دهید که این محلول سرد شود و آن را روی موهای خود ماساژ دهید. وسمه و روناس در هر ترکیبی که استفاده شوند باعث تیره شدن رنگ موها خواهند شد. بنابراین اگر رنگ موی روشن طبیعی را می­پسندید، نباید از این دو ماده استفاده کنید. وسمه برای ساخت رنگ موی طبیعی دودی و به طور کلی رنگ­های تیره به غیر از مشکی هم کاربرد دارد.

نحوه تهیه ی رنگ موی گیاهی مشکی

برای ساخت رنگ موی طبیعی مشکی، به مقداری حنا و وسمه نیاز دارید. فرمول تهیه آن هم به این صورت است که ابتدا مقداری حنا با آب ترکیب کرده و به مدت یک ساعت روی موهای خود قرار دهید. سپس آن را با آب ولرم شستشو داده و موهای تان را با همین روش به وسمه آغشته کنید. روش دیگر برای ساخت رنگ موی گیاهی مشکی، استفاده از روناس می­باشد. برای انجام اینکار باید 4 قاشق روناس را با 3 لیوان آب مخلوط کرده و بجوشانید.

طریقه ی ساخت رنگ موی قهوه ‌ای طبیعی

برای ساخت رنگ موی قهوه­ای طبیعی، می­ توانید از مقداری پوست گردو، 2 قاشق حنا و 3 قاشق قهوه استفاده کنید. این مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده و حدود دو ساعت روی موهای خود قرار دهید. نتیجه حاصل، یک رنگ قهوه­ای روشن و بسیار زیبا خواهد بود. اگر به ساخت رنگ موی طبیعی قهوه­ای تیره علاقه دارید، می­توانید 3 قاشق ریوند چینی را جایگزین پوست گردو نمایید. ساخت یک رنگ موی طبیعی با دارچین و قهوه هم یک رنگ قهوه­ای خوش­رنگ به موهای شما هدیه خواهد داد. جالب است بدانید ساخت رنگ موی قهوه­ای طبیعی با اکثر مواد امکان پذیر است و جزء راحت ­ترین رنگ­های طبیعی به شمار می­رود. برعکس ساخت مواردی مانند رنگ موی طبیعی زیتونی چندان هم ساده نیست و به دقت زیادی نیاز دارد.

نحوه ساخت رنگ موی طبیعی زیتونی

برای ساخت رنگ موی طبیعی زیتونی، فقط کافیست مقدار ۵ گرم پودر حنا، ۶۰ گرم سدر، 35 گرم گل بابونه، 10 گرم کتیرا و 20 گرم گلدن رد را با هم ترکیب نمایید. در کل پودر حنا برای ساخت انواع رنگ موهای طبیعی، از رنگ موی گیاهی مشکی گرفته تا رنگ موهای قهوه­ای و روشن­تر هم کاربرد دارد. این ماده به استحام ساقه مو و ترمیم آن هم کمک زیادی می­ کند و خواص بی­شماری برای مو دارد.

olive-color-for-hair

چگونه رنگ موی طبیعی دودی بسازیم؟

برای ساخت رنگ موی طبیعی دودی، باز هم می­توانید به سراغ حنا بروید! همانطور که گفتیم این ماده برای ساخت انواع رنگ­ های طبیعی به کار می­ رود. برای اینکار فقط کافی ست از همان ترکیب رنگ موی گیاهی مشکی استفاده کرده، ولی مقداری رزماری هم به این ترکیب استفاده کنید. همچنین باید اندکی زودتر از حالت قبل این ترکیب را از روی موهای خود شستشو دهید.

چگونه با دارچین رنگ موی طبیعی بسازیم

شما می ­توانید برای داشتن یک رنگ موی روشن طبیعی از دارچین استفاده کنید. برای اینکار فقط کافی است مقداری دارچین را با آب به صورت خمیری در آورده و 6 ساعت روی موهای خود نگه دارید. البته برای ساخت رنگ موی طبیعی با دارچین، می­توانید این ماده را با مواد دیگری مثل حنا، عسل و… هم ترکیب کنید که به خواص آن بیفزایید و موهایی درخشان ­تر و نرم ­تر داشته باشید.

معمولا از دارچین برای ساخت رنگ موی قهوه‌ ای طبیعی استفاده می­شود. قهوه­ای به دست آمده با این ماده بسیار شفاف و براق بوده و حالتی بسیار طبیعی دارد. به طور کلی باید بدانید که دارچین از خاصیت روشن کنندگی برخوردار است و اگر به رنگ موی گیاهی مشکی علاقه دارید، باید از ترکیب کردن این ماده با مواد دیگر خودداری کنید.

Dyeing-hair-with-cinnamon-powder

کلام آخر

رنگ موی طبیعی یک جایگزین مناسب برای رنگ­ های شیمیایی به شمار می­رود و بدون هیچ آسیبی، باعث افزایش زیبایی موهای شما خواهد شد. در این مطلب سعی کردیم شما را با روش ساخت انواع رنگ موی طبیعی دودی، قهوه ای، مشکی، زیتونی و… آشنا کنیم.

همانطور که متوجه شدید، برای ساخت رنگ مو به رعایت فرمول­های خاصی نیاز است و اگر به درستی این فرمول­ ها را رعایت کنید، می­توانید به رنگ دلخواه خود دست پیدا کنید. برای مثال اگر به رنگ موی طبیعی زیتونی علاقه دارید. حتما باید میزان مواد مورد نیاز را دقیقا به همان ترتیب که گفته شد با هم ترکیب نمایید. امیدواریم که این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد!

اشتراک گذاری

2 پاسخ

    1. آره واقعا. یادمه صابون پر بود که با رنگ مخلوط می کردی و میزاشتی روی موها خیلی ام قشنگ میشد و انگار رفتی سالن زیبایی 😁

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید