مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

فرق تونر با تونیک صورت چیست

difference toner and tonic
فهرست مطالب

در این مطلب تصمیم داریم شما را با دو مورد از پرمصرف ترین محصولات آرایشی و بهداشتی، یعنی فرق تونر با تونیک این دو آشنا کنیم.

امروزه تنوع محصولات آرایشی و بهداشتی به قدری زیاد شده که ما خیلی از این محصولات را با هم اشتباه می گیریم. فرق تونر و تونیک هم دو محصول آرایشی و بهداشتی بسیار کاربردی هستند که در اکثر مواقع افراد آن ها را با هم اشتباه می گیرند و یا حتی آن ها را یکی می دانند! برای اینکه بفهمید چه کسانی از تونر و چه کسانی از تونیک پوست می توانند استفاده کنند، باید با هر دو محصول و ویژگی آن ها آشنا شده و تفاوت تونر با تونیک را درک کنید. از همین رو در ادامه به شما خواهیم گفت تونیک پوست چیست و تونر چیست و انواع و فواید هرکدام را بررسی خواهیم کرد.

difference  toner and tonic

آشنایی با تونیک پوست

تونیک یک محصول مراقبت از پوست مغذی و آبرسان است. این محصول معمولا بعد از پاکسازی پوست و برای رفع التهابات ناشی از آن مورد استفاده قرار می گیرد. تونیک همچنین برای کوچک کردن منافذ و رفع آلودگی ها و چربی ها از روی سطح پوست کاربرد دارد. شما با استفاده از این محصول می توانید پوستی شفاف تر، روشن تر و سالم تر داشته باشید و از بروز چین و چروک جلوگیری کنید.

انواع تونیک پوست

تونیک ها انواع مختلفی دارند که هر نوع از ویژگی های تخصصی خاص خود برخوردار است. با وجود انواع تونیک پوست، افراد می توانند مطابق با نیاز خود بهترین گزینه را برای رسیدگی به پوستشان انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: سرم پوست چیست

مهم ترین انواع تونیک پوست شامل موارد زیر هستند:

تونیک های تنظیم PH پوست

این تونیک ها با متعادل کردن PH پوست، میزان تولید چربی روی سطح پوست را کنترل می کنند. به این ترتیب از بروز جوش و آکنه جلوگیری خواهند کرد.

تونیک های تسکین دهنده پوست

این تونیک ها مناسب ترین محصولی هستند که شما می توانید بعد از پاکسازی یا لایه برداری پوست خود استفاده کنید. چرا که با اثر تسکین دهنده خود به خوبی التهابات و قرمزی پوست شما را از بین می برند.

تونیک های آبرسان پوست

این تونیک ها مخصوص پوست های خشک و حساس تولید شده اند و با دارا بودن مواد مغذی و آبرسان، به خوبی رطوبت مورد نیاز پوست را تامین خواهند کرد.

Hydrating tonics

فواید تونیک پوست

مهمترین فواید تونیک پوست شامل موارد زیر است:

  • آبرسانی به پوست
  • ترمیم بافت پوستی و سلول های آسیب دیده
  • تنظیم پی اچ پوست
  • رفع آلودگی ها و چربی های اضافه
  • نرم و مرطوب کردن پوست
  • درخشان و شفاف کردن پوست

چه کسانی از تونیک پوست می توانند استفاده کنند؟

با توجه به فواید تونیک پوست که در بخش های قبلی به آن ها اشاره شد، احتمالا این سوال برای شما ایجاد شده باشد که چه کسانی از تونیک پوست می توانند استفاده کنند؟ در پاسخ باید بگوییم که هیچ محدودیتی در استفاده از این محصول وجود ندارد و همه افراد می توانند از آن استفاده کنند. البته تونیک ها معمولا به افرادی توصیه می شوند که پوست های خشک و حساسی دارند و یا پوست آن ها به شدت دهیدراته شده است.

همچنین افرادی که چین و چروک های ریزی در پوست خود مشاهده می کنند، می توانند با استفاده مرتب از تونیک و بهره گیری از مواد مغذی این محصول به کاهش چین و چروک ها کمک کنند.

تونر پوست را بشناسید

بعد از بررسی کامل تونیک، به این سوال می رسیم که تونر پوست چیست و چه فرقی تونر با تونیک دارد؟ تونرها یکی از بهترین محصولات مراقبت از پوست هستند که وجود آن ها در روتین روزانه پوست الزامی است. تونرها منافذ پوست را به صورت عمقی و کامل تمیز کرده و هر گونه آلودگی و چربی را از سطح پوست پاک می کنند. همچنین به صورت تخصصی روی تنظیم پی اچ پوست تاثیر می گذارند.

 toner

شما باید بعد از شستشوی صورت با شوینده مخصوص پوست و خشک کردن آن، از یک تونر مناسب استفاده کنید. سپس می توانید باقی مراحل روتین خود مثل مرطوب کننده، آبرسان و.. را انجام دهید. به این ترتیب محصولات مراقبتی دیگر جذب بهتری به پوست شما خواهند داشت و تاثیر آن ها روی سلامت پوست بیشتر می شود.

انواع تونر پوست

تونر هم مانند تونیک دارای انواع مختلفی است و هر نوع پوست از تونر مخصوص خود برخوردار می باشد. یعنی شما می توانید تونرهای مخصوص پوست خشک، چرب و مختلط را خریداری کنید. همچنین انواع تونر پوست به صورت تخصصی برای رفع مشکل خاص مثل بی آبی پوست، چربی بیش از حد و… هم وجود دارند.

به طور کلی می توان انواع تونر پوست را به صورت زیر دسته بندی کرد:

تونرهای پاک کننده

این تونرها مخصوص افراد با پوست های چرب و خیلی چرب ساخته شده اند و با قدرت پاک کنندگی بی نظیر خود می توانند چربی سطح پوست را کاهش دهند. از همین رو این تونرها محصولی فوق العاده برای کاهش جوش و آکنه هم به شمار می روند.

تونرهای روشن کننده

این تونرها دارای موادی هستند که از خاصیت روشن کنندگی و ضد لک برخوردارند. از همین رو می توانند بهترین انتخاب برای افرادی به شمار روند که پوستی مستعد لک داشته و یا پوست آن ها کدر شده است.

تونرهای آبرسان

این تونرها علاوه بر خواص پاک کنندگی، از خواص ابرسانی و مرطوب کنندگی هم برخوردارند. از همین رو معمولا به افرادی که دارای پوست چرب دهیدراته هستند توصیه می شوند.

Hydrating toner

فواید تونر پوست

بدون شک فواید تونر پوست به قدری زیاد بوده که به یک مرحله مهم از روتین پوستی تبدیل شده است. برخی از مهمترین فواید این محصول شامل موارد زیر است:

  • پاکسازی کامل و عمیق پوست از آلودگی ها و چربی ها
  • کوچک کردن منافذ
  • کاهش جوش و آکنه
  • کمک به شادابی و طراوت پوست
  • لیفت و سفت کردن پوست
  • روشن کردن پوست
  • کمک به جذب بهتر محصولات پوستی
  • و…

چه کسانی از تونر پوست می توانند استفاده کنند؟

با توجه به وضیحات ارائه شده، احتمالا متوجه شده باشید که چه کسانی از تونر پوست می توانند استفاده کنند. تونر محصولی الزامی برای تمام تایپ های پوستی است و هرکسی می تواند مطابق با نیاز پوست خود، یک تونر مناسب به روتین پوستی­اش اضافه کند.

Benefits of skin toner

جمع بندی

در این مطلب با تونر و تونیک آشنا شده و به خوبی متوجه شدید که چه کسانی از تونیک و چه کسانی از تونر پوست می توانند استفاده کنند.

در یک مقایسه کلی می توان گفت فرق تونیک و تونر در این است که تونر قدرت پاک کنندگی بیشتری داشته و تونیک از لحاظ تغذیه رسانی به پوست بهتر است. وجود تونر در روتین الزامی است، اما تونیک را می توانید در صورت خشکی بیش از حد یا برای افزایش طراوت پوست استفاده نمایید.

اشتراک گذاری

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید