مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
پوست
پاکسازی و آبرسانی پوست

پاکسازی پوست؛ ویژگی های اصلی یک پاک کننده خوب صورت

پاکسازی پوست
فهرست مطالب

شما هر چند وقت یک بار صورت تان را می‌ شویید؟ دو بار در روز؟ یک بار در روز؟ یا به ندرت؟ از چه پاک کننده‌ ای برای پوست صورت خود استفاده می‌ کنید و آن پاک کننده از چه مواد اولیه تشکیل شده‌ است؟ هنگامی که با متخصصان زیبایی و پوست صحبت می‌ کنید، توجه به همه این موارد را ضروری اعلام می‌ کنند و  اغلب بر اهمیت شستن و پاکسازی روزانه‌ ی پوست صورت تاکید می‌ کنند.

پاکسازی منظم پوست برای حفظ سلامت پوست شما بسیار مهم است. اگر می‌ خواهید پوستی درخشان و شاداب داشته‌ باشید، تمیز کردن صورت خود در صبح و عصر ، صرف نظر از میزان خستگی،  مهم خواهد بود. اینکه بدانید چه معیارهایی را برای انتخاب  یک پاک کننده خوب صورت باید در نظر داشته باشید، اهمیت دارد. ما در این مقاله تلاش می‌ کنیم هر‌ آنچه که نیاز هست شما از معیارهای شستشوی صورت بدانید، در اختیارتان بگذاریم.

پاکسازی پوست

پاکسازی پوست صورت

پاکسازی پوست صورت جزو ضروری‌ ترین کارهای هر رژیم زیبایی است. به این دلیل که تمیز کردن و شستن منظم پوست برای داشتن پوستی که هم ظاهر زیبا و هم ظاهری سالم داشته‌ باشد، بسیار مهم است. در اینجا به برخی از دلایل اهمیت پاکسازی پوست صورت برای کسانی که خواهان پوستی درخشان و سالم هستند اشاره می‌ کنیم.

اهمیت پاکسازی پوست صورت چیست؟

پاکسازی پوست صورت، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شما در کل روز نیاز به رسیدگی به آن دارید؛ چرا که از ابتدای روز تا شب درگیر کار و دغدغه های زندگی هستید و از پرداختن به خود غافل اید. پاکسازی پوست صورت، لایه برداری و ماسک صورت به لطافت و شفافیت آن کمک می کند. و در این جا قصد داریم تا شما را با ضرورت آن آشنا سازیم.

از بین بردن چربی‌ ها و مواد مضر

آلودگی که هر روز ما با آن احاطه شده‌ ایم باعث تجمع روزانه کثیفی، روغن و سایر مواد ناخواسته روی پوست ظریف صورت می‌ شود. در طول روز، صورت ما در معرض گرد و غبار، گرما، سرما، آلودگی ذرات معلق هوا و میکروب‌ های مضری است که از هوا به ما هجوم می‌ آورند. اهمیت پاکسازی پوست صورت به همین جهت است.  پاکسازی پوست صورت به طور منظم یه ما این امکان را می‌ دهد تا از شر تمام آلاینده‌ ها و همچنین سلول‌ های مرده پوستی که پوست صورت‌ مان را پوشانده‌ اند خلاص شویم و پوست درخشنده، تازه و سالمی داشته‌ باشیم.

چربی‌ ها و پاکسازی پوست

افزایش هیدراتاسیون و آب‌ رسانی

پاکسازی منظم، هنگامی که با همراهی یک مرطوب کننده با کیفیت ترکیب می‌ شود، نقش اساسی در کمک به هیدراته ماندن و تغذیه مناسب پوست دارد. پوست کم آب می‌ تواند شما را چروکیده، خشن و مسن نشان دهد و درخشش جوانی را که یکی از جنبه‌ های مهم زیبایی است را از بین ببرد.

بیشتر بخوانید: آبرسانی پوست

از بین بردن لک، آکنه و جوش

تجمع بیش از حد ذرات کثیفی می‌ تواند باعث انسداد فولیکول‌ های مو در سطح پوست ما شود. این انسدادها می‌ توانند کثیفی، عرق و سلول‌ های مرده پوست را درست در زیر سطح به دام بیندازند و باعث التهاب و فعالیت باکتری شوند. این مسئله اغلب منجر به آکنه می‌ شود. پاکسازی مناسب پوست منافذ را از مواد زائد ناخواسته پاک می‌ کند و در نتیجه احتمال ایجاد لک و جوش روی صورت شما را کاهش می‌ دهد.؛ همچنین به درمان جوش و آکنه کمک می‌کند.

ژل‌ های شستشوی صورت و لوسیون‌ های پاک کننده پوست، تولید شده توسط شرکت‌ های معتبر با سال‌ ها تجربه در صنعت زیبایی و مراقبت از پوست، می توانند به شما کمک کنند تا پوست خود را تمیز، شاداب و سالم نگه دارید. با این حال، پاک‌ کننده‌ های متعددی که هم مضر و هم آسیب زننده هستند، هر روز تعدادشان در بازار بیشتر می‌ شود، بنابراین دانستن ویژگی‌ های یک شوینده خوب مهم است.

آکنه و جوش

سایر فواید پاکسازی خانگی پوست

در کنار پاکسازی پوست در سالن‌ های زیبایی می‌ توانید خودتان پاکسازی خانگی پوست را انجام دهید. در زیر بخشی از فواید پاکسازی خانگی پوست را با هم می‌ خوانیم:

  • اولین خط دفاعی شما در روتین مراقبت از پوست روزانه خواهد ‌بود. 
  • پاکسازی منظم، شما را جوان‌ تر از سن واقعی نشان خواهد داد.
  • به سایر محصولات مراقبت از پوست شما اجازه می‌ دهد تا موثر‌تر عمل کنند.
  • به حفظ اندازه منافذ پوست شما کمک می‌ کند.
  • از تولید چربی اضافی جلوگیری می‌ کند.

بیشتر بخوانید: روتین پوستی قبل از خواب

ویژگی های اصلی یک پاک کننده خوب صورت 

ترکیبات امولسیون کننده، مواد نگهدارنده، رنگدانه‌ ها، ترکیبات قوام دهنده از جمله ویژگی های اصلی یک پاک کننده خوب تلقی می شود. ویژگی های اصلی آن را در موارد زیر پیگیری کنید.

Infographic-features-of-a-good-cleaner-2

طبیعی بودن

یک شوینده خوب صورت باید با مواد طبیعی ساخته شود. بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر مصنوعی که می‌ تواند روی پوست شما تأثیر منفی بگذارد.

بیشتر بخوانید: ویژگی های پوست سالم

حفظ اسانس

در حالی که پوست را از آلودگی‌ ها و میکروب‌ های ناخواسته پاک می‌ کند. یک پاک کننده خوب باید اسانس‌ ها و عناصری را که پوست شما را تغذیه و آب رسانی می‌ کند. حفظ کند و آن را شاداب و جوان نگه دارد.

دارای مرطوب کنندگی

پاک کننده خوب صورت باید سطح پوست را عمیقاً آب رسانی کند. و یک پوشش مرطوب کننده ایجاد کند که به جای خشکی و سفت شدن پوست، احساس مرطوب و شادابی به پوست دهد.

پاک کننده صورت

پاکسازی کامل

 پاک کننده خوب صورت باید به عمق منافذ برسد تا ذرات کثیفی و آلاینده‌ های میکروسکوپی را به طور ذاتی پاک کند. نه اینکه فقط یک شستشوی سطحی انجام شود که مشکل عمیق‌ تر را درمان نکند.

کلام آخر

در این مقاله اهمیت پاکسازی پوست صورت بررسی کردیم و ویژگی‌ های ضروری یک پاک کننده خوب صورت را آشنا ساختیم. فراموش نکنید که توجه به نکات بهداشتی و آرایشی مهم در شستشوی صورت و انتخاب یک پاک کننده خوب صورت، تاثیر به‌ سزایی در پاکسازی پوست بانوان داشته. و در نتیجه آراستگی، زیبایی و جوان سازی پوست را برای شان به ارمغان می آورد.

اشتراک گذاری

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید