مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

نحوه درست کردن مو‌های فر

curly hair
فهرست مطالب

درست کردن مو‌های فر در ظاهر شما تغییر چشمگیری ایجاد می کند. همانطور که می دانید کرلی کردن موها با ابزاری حرارتی مثل سشوار، اتو مو می تواند در دراز مدت به مو‌های شما آسیب بزند و یا زمان زیادی برای فر کردن مو ها لازم است.

آشنایی با پرطرفدارترین مدل فر کردن مو

پس بهتر است به گزینه های دیگر فکر کنید. برای فر کردن مو روش های مختلفی از جمله بافت،، گره، بیگودی و غیره وجود دارد که در این مقاله قصد داریم چندین روش جدید را برای فر کردن مو بدون آسیب در مدت کوتاهی به شما آموزش دهیم. این روش ها حتی در خانه نیز کاربردی هستند و بدون مراجعه به آرایشگر می توانید مو‌های خود را فر کنید و ظاهر خود لذت ببرید.  بهترین روغن برای مو‌های فر، ژل خیس برای مو‌های فر، شینیون موی فر، مدل مو برای مو‌های فر و وز

curly hair

بهترین روغن برای مو‌های فر

زمانی که در مورد مو‌های فر صحبت می شود، خرید بهترین روغن برای مو‌های فر اهمیت ویژه ای پیدا می کند. افراد با مو‌های فر تنها مشکل و دردسری که دارند، وز بودن و عدم داشتن براقیت و درخشش است. انتخاب بهترین روغن برای مو‌های فر می تواند کمک زیادی در درست کردن مو‌های فر به شیوه دلخواه داشته باشد. برای مو‌های فر دو نوع روغن وجود دارد. بهترین روغن برای مو‌های فر یا رطوبت را در مو نگه می دارد یا روغن باعث آبرسانی به مو می شود.

روغن های مرطوب کننده مانند روغن نارگیل، زیتون، آووکادو جزو  بهترین روغن برای مو‌های فر نیز به شمار می آیند. این روغن ها تنها برای مرطوب کردن و درست کردن مو‌های فر کارایی دارند. همچنین می توانید از روغن مرطوب کننده پوست سر که به تقویت رشد و کاهش موخوره کمک می کند نیز استفاده کنید.

best oily for curly

ژل خیس برای مو‌های فر

یک محصول آرایشی محبوب بین مردان و زنان ژل خیس برای مو‌های فر است. قبل از اینکه این محصول تولید شود از کتیرا، پارافین، روغن بادام و غیره برای درست کردن مو فر استفاده می شد.ژل خیس برای مو‌های فر معمولا براساس نوع غلظت مواد توسط مشتری انتخاب می شوند. ژل خیس باید حاوی نوعی مواد برای مرطوب سازی در جهت درست کردن مو‌های فر، حفظ رطوبت الیافی مو، فاقد الکل باشد؛  زیرا وجود الکل سبب پوسته پوسته پوسته شدن سر می شود.

مدل بستن موی فر کوتاه دخترانه

اولین کاری که برای مدل بستن موی فر کوتاه دخترانه به آن نیازمند هستید. داشتن اتو مو یا بابلیس و اگر مو‌های فرزند شما فر است داشتن مواد حالت دهنده مو است. مدل بستن موی فر کوتاه دخترانه به صورت نیم بافت یا نیم تاج به این صورت انجام می شود. ابتدا یک دسته مو از سمت چپ بالا گوش بردارید و گیس کنید. برای گیس جمع شده را مثل مطالب قبلی در سمت راست نیز تکرار کنید و سپس یک دست از گیس های جمع شده را در پشت سر خود با سنجاق محکم کنید. اولین گیس را که درست کردید از روی گیس دوم عبور دهید و در جای خود محکم ببندید.

 

close short curly hair

چگونه مو‌های فر را زیبا کنیم؟

برای درست کردن مو‌های فر این است به دنبال از بین بردن حالت طبیعی مو‌های فر نباشیم. برای زیبایی مو‌های فر بهتر است کمتر آن ها را با شامپو معمولی بیشویید. بهتر است برای از بین بردن آلودگی ها با آب خالی آبکش کنید. برای حفظ زیبایی مو‌های فر بهتر است به طور طبیعی آن ها را خشک کنید. اگر به طور مداوم از سشوار استفاده کنید، رطوبت مو‌های شما گرفته می شود. زیبایی موهای فر شما تبدیل به مو‌هایی خشک و وز خواهد شد. اسپری نمک دریایی به زیبایی مو‌های فر کمک زیادی می کند؛ زیرا علاوه بر حجیم کردن ریشه مو را نیز تقویت خواهد کرد.

نحوه شینیون موی فر

برای شینیون موی فر که به ظاهر فرد جلوه ای خاص می بخشد برای تنها به کمی سرم مو نیاز است و بعد از آن نیز با کمی گل و ریسه کار تمام می شود. از ریسه ها، سنجاق های سفید طلایی یا از گل های طبیعی و مصنوعی استفاده کنید. با این کار شینیون موی فر زیبا تر جلوه می کند. اگر فر موی شما ریز تر باشد، شینیون موی فر مرتب تر خواهد بود. و هرچه فر ها باز تر و حلقه ها درشت تر باشند، مدل شینیون و درست کردن موی فر واضح تر انجام می شود.

Hair chignon model

مدل موی فر دختر بچه‌‌ها

برای درست کردن موی فر به شیوه دخترانه، به شما راهی آسان را نشان می دهیم. مدل بستن موی فر دختر بچه ها با بافت جمع اینگونه است که ابتدا مو‌های خود را از یک طرف جدا کنید. کمی از مو‌ها را برای مدل بستن موی فر دختر بچه ها در قسمت جلوی سر خود رها کنید و بقیه مو‌ها را به شکل دم اسبی ببندید. در انتها دم اسبی را به دور خودش بپیچید.

Tying girls' curly hair

مدل مو برای مو‌های فر و وز

داشتن موی فر و موج دار برای بعضی افراد نعمت و برای برخی در دسر است. مثلا موهای فر و وز برای بازیگران هالیوود یک نعمت است. مثلا شما می توانید از سبک وینتج  در مو‌های خود از آن استفاده کنید. یک نوع مدل مو برای مو‌های فر و وز به سبک سلین است که یک خواننده افسانه ای نیز می باشد. این مدل مو امسال مورد استقبال قرار گرفت.

سرم مو برای مو‌های فر

استفاده از سرم مو برای موهای فر یکی از راه های مراقبت از آنهاست. سرم مو برای مو‌های فر در خشندگی طبیعی مو، محافظت مو در برابر آسیب های احتمالی، ایجاد مو‌های پر پشت و ایجاد ظاهری زیبا را به دنبال دارد. علاوه بر این استفاده از محصولات سرم مو برای مو‌های فر می تواند به استحکام مو‌ها نیز کمک کند.

منبع: تیم تحریریه صندلی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید