مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

معرفی 10 مدل از انواع سایه‌ های ترند

eyeshadow- perfect
فهرست مطالب

سایه چشم پودری، سایه مایع، سایه مدادی، سایه هندی، سایه عربی و… از جمله انواع سایه‌ ها هستند که هر شخص طبق سلیقه خود آن‌ ها را تهیه می کند. علاوه بر این، افراد در زمان تهیه و مصرف این وسیله، باید به تناسب سایه چشم با صورت شان نیز توجه کنند؛ زیرا هر نوع از این سایه‌ ها متناسب با چهره خاصی هستند. اگر شما هم می ‌خواهید که با انواع آن‌ ها آشنا شوید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه مقاله هر آن چه که باید در رابطه با انواع رنگ‌ سایه چشم، نحوه آرایش سایه چشم بدانید را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد. 

powder eyeshadow

انواع سایه چشم و تاریخچه‌ آن

لازم به ذکر است تا بدانید که اولین بار در 12 هزار سال پیش، مصریان در مصر باستان از ماده‌ ای برای آرایش چشم، استفاده می ‌کردند. در واقع، این ماده از ترکیب سرب، بادام سوخته، سنگ معدن کریسوکلا، خاکستر و… ساخته شده است. مصریان، در 12 هزار سال پیش، این ماده را هم برای درمان و هم برای افزایش زیبایی استعمال می‌ کردند. با گذر زمان در قرن بیستم، این ماده وارد صنایع آرایشی و صنایع بهداشتی شد و امروزه با نام سایه چشم در صنعت مد مصرف می ‌شود. سایه چشم، یکی از لوازم آرایشی است که بانوان آن را بر بالای پلک خود و زیر ابروهای شان می ‌کشند و یکی از ترفندهای آرایش چشم محسوب می شود. همان طور که بیان شد، بانوان از این وسیله برای افزایش زیبایی چشم‌ ها و چهره خود استفاده می ‌کنند. در واقع، این محصول به چشم ‌ها عمق و بعد خاصی می ‌دهد که همین امر سبب افزایش جذابیت و زیبایی آن ‌ها می ‌گردد. مواد تشکیل دهنده این محصول نسبت به سال ‌های قبل دچار تغییرات زیادی شده است که برخی از مهم ‌ترین مواد تشکیل دهنده آن، شامل موارد زیر می ‌باشند: 

  • سیلیکات منیزیم
  • استئارات منیزیم
  • میکا
  • خرده ‌های سنگ طلق
  • رنگ دانه‌ ها
  • مواد نگهدارنده 

لیست کلی انواع سایه چشم ها

همان طور که بیان شد، با گذشت زمان این محصول دچار تغییرات بسیاری شده است. همچنین، انواع مختلفی از آن نیز تولید شده است که هر شخص طبق سلیقه و نیاز خود نوعی از آن را انتخاب می‌ کند. سایه چشم، بر اساس جنس، رنگ و… انواع مختلفی دارد که برخی از آن ‌ها شامل موارد زیر می ‌باشند: 

colorful eyeshadow

سایه چشم پودری

سایه چشم پودری، یکی از انواع سایه‌ ها است که اغلب بانوان از آن استفاده می ‌کنند. این سایه نسبت به سایر آن‌‎ ها ماندگاری کمتری دارد، اما تنوع رنگ آن باعث شده تا افراد زیادی جذب آن شوند. افراد می‌ توانند برای افزایش ماندگاری سایه چشم پودری، پیش از استفاده از آن، بر روی پلک ‌های خود پرایمر بزنند. آن ‌ها با این کار می‌ توانند تا ساعت‌ ها از پخش شدن و یا کمرنگ شدن رنگ سایه خود جلوگیری کنند. سایه پودری در بازار به شکل پالت ‌های فشرده تکی، دوتایی، چهار تایی و … عرضه می‌ شود. این سایه، خود دارای انواع مختلفی است که شامل موارد زیر می‌ باشند: 

سایه مات

همان طور که از نام این سایه پیدا است، سایه مات هیچ درخششی ندارد و افراد می ‌توانند از آن برای کانتورینگ استفاده نمایند. همچنین، این سایه، برای افرادی که رنگ‌ های مات را دوست دارند و یا در روز در طی روز آرایش می ‌کنند، بسیار مناسب است. اما، افرادی که در شب برای رفتن به مهمانی و مکان ‌های دیگری آرایش می ‌کنند، این سایه اصلا مناسب نیست. 

سایه چشم مایع

ممکن است که اغلب افراد تا به حال نام سایه چشم مایع را نشنیده باشند و در مغازه ‌ها این محصول را با رژ لب، کانسیلر و… اشتباه بگیرند. در واقع، سایه چشم مایع نسبت به سایر آن ‌ها، در بین مردم کمتر شناخته شده است. سایه چشم مایع، نه تنها فقط برای افرادی که حرفه‌ ای هستند، بلکه برای افرادی که مبتدی هستند نیز بسیار مناسب است. سایه مایع، در بازار به صورت تکی و در رنگ‌ های مختلفی عرضه شده و به فروش می‌ رسد. افراد می ‌توانند برای مصرف این سایه، از براش‌ های مختلفی کمک بگیرند. اما، باید به یاد داشته باشند که پس از مصرف درب آن را محکم ببند؛ زیرا این محصول فورا خشک می ‌شود. 

liquid eyeshadow

سایه براق

سایه چشم براق، درخشش بسیار زیادی به خصوص در شب دارد؛ به همین دلیل بهتر است که افراد از آن در شب استعمال نمایند. بنابراین، این سایه برای آرایش ‌های نمایشی، مهمانی‌ های شبانه، عروسی‌ ها و… بسیار مناسب است. 

سایه چشم کرمی

نوع دیگری از انواع سایه، سایه چشم کرمی است که به نسبت سایه پودری، کمتر شناخته شده است. خرید و مصرف این سایه به افرادی که می ‌خواهند پلک ‌های شان کمی براق شوند، به شدت توصیه می ‌شود. اما اگر افراد دارای پوست چربی هستند، بهتر است که این نوع سایه را تهیه نکنند. برخلاف سایه پودری، سایه کرمی در ظرفی کوچک و به صورت تکی در بازار عرضه می ‌شود. این سایه نیز همانند سایه پودری، دارای رنگ‌ های مختلفی است که افراد می ‌توانند طبق سلیقه خود هر یک را تهیه کنند.  

سایه چشم مدادی

امروزه سایه چشم مدادی در بین افراد محبوبیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا کار با آن بسیار راحت ‌تر از انواع دیگر سایه‌ ها است. همچنین، این سایه نسبت به سایر آن ‌ها ماندگاری بیشتری دارد و افراد می‌ توانند با خیال راحت و بدون نگرانی، آن را مصرف کنند. سایه چشم مدادی دارای رنگ ‌های مختلفی است که محبوب‌ ترین رنگ‌ های آن، شامل مشکی، آبی و قهوه‌ ای می ‌باشند.

narrow eyeshadow

معرفی سبک های سایه چشم های به روز دنیا

سایه چشم های پرطرفدار سراسر دنیا مانند بقیه ابزار آرایشی سبک های گوناگون با تناژ رنگی متفاوت دارند. شما می توانید با شناخت آن ها بهترین سبک را متناسب با نوع صورت تان انتخاب کرده و بهترین میکاپ را تجربه کنید.

سبک سایه اروپایی 

علاوه بر جنس، سایه‌ ها از نظر سبک نیز دارای انواع مختلفی هستند که سبک اروپایی یکی از آن‌ ها است. سایه اروپایی همان گونه که از نام اش پیدا است، نوعی سایه است که دارای رنگ ‌های ملایمی است. افراد در این سبک، بخش داخلی چشم و زیر ابرو ها را نسبت به گوشه خارجی چشم روشن ‌تر می‌ کنند. در واقع، در این سبک از رنگ ‌های بسیار تیره و یا بسیار روشن هیچ خبری نیست. امروزه، افراد از سبک سایه اروپایی استقبال بسیار زیادی می‌ کنند و دیگر به دنبال سایه چشم‌ های شلوغ و پر زرق و برقی نیستند.

سبک سایه عربی و لبنانی

سایه عربی بر خلاف سایه اروپایی، دارای رنگ‌ های تیره و تند است و در اغلب مواقع از رنگ مشکی مات و مشکی اکلیلی استفاده می‌ شود. افرادی که به این سبک علاقه دارند، گوشه چشم خود را تیره ‌تر از سایر قسمت ‌های می‌ کنند. این سبک برای افرادی که استخوان پلک آن ‌ها برآمده است، اصلا مناسب نیست. سبک لبنانی نیز زیر مجموعه سبک عربی محسوب می ‌شود؛ زیرا هر دو آن ‌ها جزو آرایش‌ های سنگین هستند. اما، در آرایش لبنانی افراد باید قسمت میانی پلک خود را قهوه‌ ای سوخته کرده و برای فید کردن بالای پلک خود از رنگ قرمز مات استفاده کنند. 

arabic eyeshadow

سبک سایه هندی 

سبک سایه هندی برخلاف سبک سایه عربی و سایه اروپایی، دارای رنگ ‌های بسیاری همچون سبز، زرد، نارنجی و… می ‌باشد. در واقع، در آرایش سبک هندی، افراد باید از رنگ‌‎ های گرم استفاده کنند. علاوه بر این، در آرایش این سبک، افراد باید از خط چشم‌ های بسته استفاده نمایند. البته، انتخاب نوع رنگ در این سبک به سلیقه افراد نیز بستگی دارد. 

سبک سایه سوفستیک

سایه سوفستیک، یکی از ناشناخته ‌ترین نوع سایه‌ ها است و اغلب افراد حتی نام آن را هم نشنیده ‌‍‌اند. این سایه، همانند سایه فشن است و ظاهری شلوغ دارد. افراد در این سبک می ‌توانند بدون در نظر داشتن هیچ موضوعی، از تمامی رنگ‌ ها استفاده کنند. در واقع، افراد می‌ توانند هم زمان از دو یا چند رنگ که هیچ همخوانی با یکدیگر ندارند نیز استفاده نمایند. 

آموزش گام به گام نحوه آرایش سایه چشم

برخی از افراد ممکن است که از انواع سایه چشم عربی و براق خوش شان نیاید و بخواهند که سایه چشمی ساده داشته باشند. مراحل نحوه آرایش سایه چشم در مراحل زیر آمده است.


eyeshadow step by step

 مرحله اول

 افراد باید پوست خود را از هر گونه چربی پاک کنند. همچنین، برای افزایش زیبایی سایه چشم، بهتر است که صورت خود را اصلاح نمایند. 

 مرحله دوم

 افراد باید برای افزایش ماندگاری سایه، از پرایمر استفاده کنند. بنابراین، بهتر است که با کمک براش مقداری پرایمر را بر روی پلک‌ های خود بزنند. 

مرحله سوم

 آن‌ ها باید مقدار خیلی کمی سایه را به عنوان زیرساز بر روی پلک خود بزنند. برای این کار باید گوشه خارجی چشم را سایه تیره و گوشه داخلی چشم را سایه روشن ‌تر بزنند. 

مرحله چهارم

 افراد باید با کمک یک براش سر گرد، سایه را فید کنند؛ یعنی مرز بین دو رنگ را از بین برند. برای این کار آن ‌ها باید براش را به صورت رفت و برگشت بر روی سایه بکشند. پس از اتمام مراحل، افراد می‌ توانند خط چشم و ریمل را مصرف کنند. 

انواع رنگ سایه چشم چیست؟

همان طور که بارها بیان شد، سایه چشم دارای انواع مختلفی است که هر یک از آن‌ ها دارای رنگ ‌های مختلفی هستند. برخی از انواع رنگ‌ سایه چشم، شامل موارد زیر می ‌باشند:

  • قهوه‌ای
  • مشکی
  • سفید
  • آبی
  • سبز
  • زرد
  • قرمز
  • طلایی
  • زیتونی
  • خاکستری
  • وانیلی
  • ارغوانی
colored eyeshadow

افراد باید توجه کنند که رنگ‌ های بیان شده با چشم، صورت، مو و… تناسب دارند یا خیر؛ سپس، نسبت به خرید هر یک از این رنگ ‌ها اقدام نمایند. 

آشنایی با انواع سایه چشم دخترانه

سایه چشم دخترانه، دارای انواع مختلفی است که برخی از جذاب ‌ترین و زیبا ترین آن‌ ها شامل موارد زیر می‌ باشند: 

  • سایه چشم دخترانه چند رنگ
  • سایه دخترانه ساده
  • سایه دخترانه ساده چشم گرد
  • سایه دخترانه نارنجی چشم فاصله دار 
  • سایه دخترانه سبز جدید
  • سایه دخترانه چشم نزدیک به هم
  • سایه دخترانه بنفش برای چشم‌ های نزدیک به هم 
  • سایه دخترانه مسی و بنفش شیک
  • سایه دخترانه جدید شیک و پر رنگ
  • سایه دخترانه بنفش شیک و مات
  • سایه چشم دخترانه اسموکی برای چشم ‌های بادامی
  • سایه دخترانه با رنگ بنفش و خط چشم دنباله دار

کلام آخر

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل و مفصل با انواع سایه ‌ها آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که پیش از خرید سایه چشم، حتما مطمئن شوید که رنگ آن با صورت، چشم ‌ها، مو ها و … تناسب داشته باشد. همچنین، حتما در زمان خرید تاریخ انقضا آن را بررسی کنید و در صورت فاسد شدن، هرگز آن را نخرید. زیرا، لوازم آرایشی فاسد عوارض جبران ناپذیری را برای پوست شما به همراه خواهند داشت.

اشتراک گذاری

متن سربرگ خود را وارد کنید