مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

میکاپ اسموکی؛ ترند برتر 1401

make-up
فهرست مطالب

برای تمامی افرادی که به آرایش و گریم علاقه دارند، میکاپ اسموکی ممکن است بسیار جذاب به نظر برسد، اما بسیاری از افراد روش درست انجام آن را بلد نیستند؛ بنابراین در ادامه می‌ خواهیم درباره میکاپ اسموکی، میکاپ اسموکی لایت، آرایش اسموکی تیره، آرایش اسموکی دخترانه و آرایش اسموکی شاین، و در کل آموزش جامع یک میکاپ حرفه ای صحبت کنیم.

مفهوم میکاپ اسموکی چیست و آموزش آن چگونه است؟

میکاپ اسموکی ساده، ساده ترین نوع آرایش اسموکی است که می توانید از آن برای مهمانی ها و مجالس خود استفاده کنید. برای انجام یک میکاپ اسموکی می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

1

یک سایه تیره مانند دودی رنگ را روی سایه کم رنگ خود قرار دهید. با فشار ملایم برس را روی ریشه مژه‌ های

2

نکته بسیار مهم استفاه از ریمل است. از یک ریمل که ترجیحا مژه ‌ها را بلند می ‌کند استفاده کنید.

3

در نهایت، می ‌توانید یک سایه درخشان با انگشت خود اضافه کنید تا ظاهری جذاب به آن ببخشید. این روش برای صاف کردن پلک و از بین بردن طریق چین و چروک چشم عالی است.

4

پایین، در امتداد خط مژه پایینی بکشید و سپس با انگشت تان آن را محو کنید تا ظاهری دودی‌ تر داشته باشد.

آموزش آرایش؛ سبک اسموکی تیره

آرایش اسموکی تیره بدون شک پرطرفدارترین نوع آرایش اسموکی است. این نوع آرایش همانند میکاپ اسموکی ساده بسیار آسان است با این تفاوت که باید بیشتر از رنگ های تیره استفاده کنید. برای نمونه می توانید مراحل زیر را برای انجام آرایش اسموکی تیره به کار بگیرید:

  1. برای ایجاد کردن یک آرایش اسموکی تیره به سراغ یک پالت سایه با رنگ ‌های قهوه ‌ای و سایه ‌های خنثی بروید. برای راحتی کار می ‌توانید از رنگ‌ های قهوه‌ ای تیره مات، قهوه ‌ای متوسط براق و مسی یا طلایی استفاده کنید. سایه چشم مات قهوه‌ ای تیره را به گوشه بیرونی چشمان خود بزنید و سایه روشن قهوه‌ ای متوسط را به مرکز پلک خود بزنید و آن را با رنگ قهوه ‌ای تیره‌ تر مخلوط کنید. با استفاده از یک برس صاف، سایه چشم قهوه ‌ای تیره را انتخاب کنید و به آرامی آن را در خط مژه پایین خود بزنید.
make up

2. با یک خط چشم مایع، یک خط نازک بکشید، اما آن را در قسمت انتهایی کمی ضخیم ‌تر کنید و سپس کار خود را با یک ریمل یا مژه مصنوعی تکمیل کنید. این گونه زیبایی چهره تان را دوچندان کنید.

آموزش گام به گام میکاپ اسموکی لایت

میکاپ اسموکی لایت تا حدودی برخلاف آرایش اسموکی تیره است، زیرا در انجام این میکاپ باید در کنار سایه های تیره از سایه های روشن تر نیز استفاده کنید. برای انجام میکاپ اسموکی لایت می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

  1. برای اینکه بتوانید یک میکاپ اسموکی لایت ایجاد کنید، از یک سایه چشم براق با رنگ طلایی استفاده کنید، آن را روی پلک ‌های خود بمالید و آن را به سمت گوشه ‌های بیرونی پلک خود قرار دهید تا سایه چشم در آنجا شدید تر به نظر برسد. این به زیباتر دیده شدن آرایش اسموکی شما کمک می‌ کند.
  2. یک مداد چشم خاکستری یا قهوه ‌ای را به خط مژه بالایی خود بزنید و آن را تا گوشه بیرونی خود بکشید. با استفاده از یک برس، خط قهوه‌ ای را به سایه چشم بزنید و در گوشه ‌های بیرونی چشم تان آن را به صورت پر رنگ تر و شدید تر کار کنید.
  3. برای زیباتر شدن آرایش اسموکی خط مژه بالایی خود را با خط چشم مشکی بپوشانید. مطمئن شوید که خطی که می کشید بسیار نازک و دقیق است.
make up

 آرایش اسموکی دخترانه چشم با رنگ های پرطرفدار

آرایش اسموکی دخترانه یکی از مدل های میکاپ بسیار پرطرفدار در بین دخترهای جوان است. برای انجام این میکاپ پیشنهاد می شود از مژه مصنوعی و خط چشم های کلفت استفاده نکنید زیرا زیبایی این آرایش وابسته به ساده و طبیعی بودن آن است. اگر شما جز علاقه مندان آرایش اسموکی دخترانه هستید، می توانید از مراحل زیر استفاده کنید:

  1. برای بوجود آوردن یک آرایش اسموکی دخترانه زیبا از دو رنگ سایه استفاده کنید. به طور مثال می ‌توانید از رنگ ‌های قهوه ای مات متوسط و مسی براق استفاده کنید. رنگ تیره ‌تر را روی گوشه ‌های داخلی چشم‌ هایتان بزنید و سپس رنگ مسی براق را بردارید و آن را به مرکز و گوشه‌ های بیرونی پلک خود بزنید. اشکالی ندارد اگر از رنگ مسی براق بیشتر استفاده کنید زیرا باعث درشت ‌تر شدن چشم‌ ها می ‌شود.

2. با استفاده از خط چشم یک خط ظریف و دقیق روی پلک ‌های خود ایجاد کنید. سپس ابرو های خود را با مداد به حالت طبیعی پر کنید و از کشیدن ابروها به صورت گربه ای یا کشیده خودداری کنید.

make up

3. در نهایت به جای استفاده از مژه مصنوعی، پیشنهاد می‌ شود تنها از ریمل برای این میکاپ اسموکی استفاده کنید. ترجیحا از رنگ های پاستیلی استفاده کرده تا نما و جذابیت آن را افزایش دهید.

آموزش سایه اسموکی شاین در دو مرحله

هدف اصلی در انجام سایه اسموکی شاین این است که شما بیشتر از رنگ های براق یا به اصطلاح شاین دار استفاده کنید تا هم میکاپ تان سرحال تر به نظر برسد و هم چشم هایتان درشت تر دیده شوند. برای ایجاد سایه اسموکی شاین تنها کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

  1. برای خلق یک سایه اسموکی شاین اولین گام این است که از یک سایه چشم براق به رنگ بنفش یا صورتی استفاده کنید و آن را به مرکز پلک‌ های خود بزنید. با استفاده از یک برس جداگانه، رنگ را در گوشه‌ های داخلی و خارجی چشم خود نیز ترکیب کنید. با این حال، سایه چشم باید در مرکز چشم ها شدیدتر و غلیظ تر کار شود.
  2. برای شاین دار شدن بیشتر این آرایش اسموکی، کمی هایلایتر روی استخوان ابرو بزنید و آن را با سایه چشم ترکیب کنید. شما حتی می ‌توانید آن را در گوشه ‌های داخلی چشم خود نیز اضافه کنید.
make up

3. گر چه برای این میکاپ اسموکی نیازی به خط چشم ندارید، اما برای زیبایی بیشتر می‌ توانید به سادگی تنها خط مژه بالایی خود را با مداد یا خط چشم سیاه کنید و در آخر از ریمل استفاده کنید.

کلام آخر

برای انجام یک آرایش اسموکی نیازی نیست حتما میکاپ آرتیست حرفه ای باشید بلکه تنها کافیست با استفاده از نکات آموزشی یا ویدیو های مختلفی که در این رابطه در اینترنت وجود دارند استفاده کنید تا به راحتی بتوانید یک میکاپ اسموک بسیار ساده و در عین حال زیبا انجام دهید.

اشتراک گذاری

2 پاسخ

  1. ممنونممممممممممممم از شما مطالب تون فوق العاده هستن لطفا به همین شکل به فعالیت تون ادامه بدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید