مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

باید‌ها و نباید‌های آرایش لایت

Light makeup
فهرست مطالب

در این مطلب تصمیم داریم نکاتی درخصوص آرایش لایت آموزش داده و به شما بگوییم آرایش کردن لایت چیست؟ این نوع آرایش به تازگی بسیار ترند شده و توجه خانم های زیادی را به خود جلب کرده است. امروزه دیگر آرایش های غلیظ و خلیجی طرفدار زیادی ندارند و اکثر خانم ها به دنبال آرایش های ملایم تر هستند که جلوه طبیعی دارند. تاثیر آرایش لایت روی صورت بی نظیر است و باعث می شود چهره افراد زیباتر و شاداب تر به نظر برسد.در ادامه نکات آرایشی لایت را عنوان کرده و بررسی می کنیم که آرایش لایت چیست؟

makeup light

آشنایی با آرایش لایت

اگر در زمینه میکاپ و آرایش مبتدی باشید، حتما با این سوال مواجه می شوید که آرایش لایت چیست؟ در پاسخ باید بگوییم آرایش لایت سبک خاصی از میکاپ می باشد که در آن از ترکیب سه رنگ مکمل استفاده می شود. در این آرایش به هیچ عنوان از رژلب های غلیظ، سایه های پررنگ و خط چشم های بلند و بسیار کشیده خبری نیست. این آرایش که به میکاپ اروپایی هم معروف است، حالت چهره شما را کاملا طبیعی نگه داشته و روی زیبایی های طبیعی چهره تاکید دارد.

تاثیر آرایش لایت روی صورت

همانطور که در ابتدای مطلب هم اشاره شد، مهم ترین تاثیر آرایش لایت روی صورت این است که این آرایش چهره شما را طبیعی و زیبا نشان می دهد. این آرایش برای تمام افراد با هر نوع حالت چهره ای که داشته باشند مناسب است. ممکن است از خود بپرسید کاربرد آرایش لایت چیست؟ در پاسخ باید بگوییم استفاده از این آرایش در هر مکان و موقعیتی می تواند انتخاب مناسبی باشد. آرایش لایت به دلیل طبیعی بودن حتی برای استفاده در محیط های کاری و تحصیلی هم مناسب است.

makeup light in face

جالب است بدانید امروزه برای حضور در مجالس مختلف هم از این سبک آرایش استفاده می شود و حتی بسیاری از میکاپ آرتیست های معروف، این سبک را برای میکاپ عروس انتخاب می کنند.مطمئن باشید که اگر نکات آرایشی لایت را به خوبی رعایت کنید، می توانید زیبایی چهره تان را دو چندان کرده و در هر جمعی مانند نگین الماس بدرخشید.اما این نکات آرایش لایت چیست؟ در بخش بعدی به صورت مفصل درخصوص آن صحبت خواهیم کرد.

نکاتی در مورد آرایش لایت

آرایش لایت یک نوع آرایش کاملا ملایم است که در آن از لوازم آرایشی با رنگ هایی کاملا هماهنگ استفاده می شود. برای انجام این نوع آرایش شما به ابزارهای زیر نیاز خواهید داشت:

  • مرطوب کننده
  • پرایمر
  • کرم پودر
  • کانسیلر
  • سایه چشم
  • خط چشم
  • ماسکارا (ریمل مژه و ابرو)
  • رژ لب
  • رژ گونه

با استفاده از این ابزارها و با رعایت نکات آرایشی لایت، شما می توانید یک آرایش بسیار زیبا داشته باشید و به خوبی از این آرایش برای برجسته تر شدن زیبایی های چهره خود استفاده کنید.

Cosmetic makeup

این نکات به صورت زیر هستند:

زیرسازی مناسب

اولین نکته قبل از هرچیزی، زیرسازی مناسب می باشد. شما چه برای آرایش لایت و چه برای هر سبک دیگر باید زیر سازی آرایش را به خوبی انجام دهید. برای زیرسازی مناسب، ابتدا باید صورتتان را با شوینده مخصوص شستشو داده سپس از ابرسان و مرطوب کننده متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. بعد از این مرحله باید پرایمر بزنید تا پوست صورتتان صاف و یکدست شده و آماده آرایش باشد.

بیشتر بخوانید: زیر سازی آرایش

انتخاب درست کرم پودر

مرحله بعد از زیرسازی، زدن کرمپودر می باشد. در صورتی که شما از یک کرمپودر مناسب استفاده کنید. به خوبی تمام نواقص صورتتان کاور شده و پوستی صاف و یکدست خواهید داشت. اما انتخاب درست کرمپودر برای انجام آرایش لایت از اهمیت بالایی برخوردار است. کرمپودر انتخابی شما باید کاملا سبک بوده و مناسب نوع پوستتان باشد. رنگ کرمپودر هم باید تا حد زیادی به رنگ طبیعی پوست شما شباهت داشته باشد.

cream powder

بعد از انتخاب درست کرمپودر مناسب و یکدست کردن پوست با آن می توانید. برای پوشاندن تیرگی دور چشم یا لک های صورت از یک کانسیلر استفاده کنید. زاویه سازی و کانتور صورت در این روش چندان هم رایج نیست، اما اگر قصد دارید برای شرکت در یک مجلس خاص و مهم میکاپ کنید، می توانید این مراحل را هم انجام دهید.

آرایش چشم

آرایش چشم در میکاپ لایت متشکل از یک سایه کمرنگ و ملایم و در صورت تمایل، خط چشم نازک و کوتاه است. در این نوع میکاپ خبری از آرایش چشم غلیظ و خط چشم های پهن و دنباله دار نیست. به شما توصیه می کنیم برای آرایش چشم خود از یک سایه نود استفاده کرده و کمی آن را در گوشه خارجی چشم پررنگ تر کنید. این کار حالت زیبایی به چشمانتان خواهد داد.

eye makeup

آرایش ابرو

در سبک های دیگر میکاپ، تاکید بر روی ابروهایی کادری و مرتب است. اما آرایش ابرو در سبک لایت کاملا متفاوت بوده و در این میکاپ سعی بر این است که ابروها حالتی طبیعی داشته باشند. میکاپ ارتیست های حرفه ای برای آرایش ابرو در این نوع میکاپ با استفاده از ریمل ابرو، ژل ابرو، صابون ابرو و… ابروها را هاشوری و لیفت می کنند.

آرایش لب

معمولا برای آرایش لب در میکاپ لایت از رژ لب های نود و گوشتی استفاده می شود. این رژها هم می توانند مات و هم شاین دار باشند. اما معمولا در فصل تابستان رژهای شاین دار و کمی براق حالت زیباتری به لب ها می دهند. آرایش لب هم در این میکاپ درست مثل آرایش چشم ملایم بوده و از رژهای غلیظ و جیغ استفاده نخواهد شد. به شما توصیه می کنیم برای آرایش لب در این روش قبل از زدن رژ لب کمی لب های خود را مرطوب کنید. تا حالت پوسته پوسته نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: انواع رژ لب

lip makeup

استفاده از رژ گونه

استفاده از رژ گونه می تواند تکمیل کننده میکاپ لایت شما باشد؛ به شرطی که از یک رژ گونه مناسب و ملایم استفاده کنید که حالت صورتتان را مصنوعی جلوه ندهد. رژ گونه در این سبک میکاپ دقیقا روی استخوان گونه زده می شود. یعنی درست همانجایی که در حالت عادی هم کمی سرخ است. اگر قصد استفاده از رژ گونه را دارید، بهتر است به سراغ رژ گونه های مایع بروید. این نوع رژ گونه ها بر خلاف نمونه های پودری به خوبی روی گونه پخش شده و جلوه ای کاملا طبیعی و ملایم به آن خواهند داد.

Rouge makeup

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم به شما بگوییم آرایش لایت چیست؟ چه نکاتی دارد؟ و چه تاثیری روی چهره شما خواهد داشت. همانطور که متوجه شدید، این آرایش می تواند جلوه ای زیبا و فریبنده به چهره شما ببخشد و در عین جذابیت، کاملا ساده و طبیعی است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید