مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

اشتباهات رایج در مراقبت از پوست

فهرست مطالب

پوست بدن اولین سپر دفاعی و محافظ در برابر عوامل خارجی است که باید به مراقبت از آن اهمیت بدهیم. همه انسان ها دوست دارند زیبا به نظر برسند به همین خاطر مراقبت های مناسب انواع پوست بدن را به کار می گیرند تا پوست جوان و شادابی داشته باشند. آگاهی داشتن درباره روش های مراقبت از پوست بسیار مهم است؛ اما انتخاب روتین پوستی نامناسب و انجام اشتباهات رایج در مراقبت از پوست نتیجه معکوس می دهد.

برای انتخاب یک روتین مراقبتی، ابتدا باید انواع پوست بدن را بشناسید تا بتوانید روش مناسبی برای مراقبت انتخاب کنید. به عنوان نمونه شناخت ویژگی های پوست چرب می تواند به شما کمک کند تا اشتباهات پوست چرب را انجام ندهید و به درستی با استفاده از روش ‌های مناسب از پوست چرب خودتان مراقبت کنید. انواع پوست بدن انسان به پاکسازی نیاز دارند.

توسط پاکسازی و لایه برداری بافت‌ های مرده و آلودگی هایی که روی سطح پوست هستند از بین می‌ روند؛ اما اشتباهات رایج در پاکسازی پوست موجب می شود مشکلاتی نظیر التهاب، قرمزی و خشکی پوست ایجاد شود. به همین خاطر باید ابتدا نوع پوست خود را بشناسید تا کار هایی که پوست را نابود می کند انجام ندهید.

skin-care-2

انواع پوست بدن

پوست بدن سه نوع است. پوست چرب، پوست خشک و پوست معمولی یا مختلط، عدم شناخت پوست موجب می ‌شود اشتباهات رایج در مراقبت از پوست رخ دهد. چرا که انتخاب یک لایه بردار یا کرم آبرسان اشتباه می تواند به اندازه کرم های آرایشی اشتباه به پوست شما آسیب بزند؛ بنابراین قبل از انتخاب یک روتین پوستی، نسبت به نوع پوست خود شناخت داشته باشید تا بتوانید از محصولات مناسب پوست خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: رفع چربی پوست

چه کارهایی که پوست را نابود می کند؟

در این قسمت از مقاله درباره اشتباهات رایج در مراقبت از پوست صحبت می ‌کنیم. روتین مراقبتی باید در شبانه روز متفاوت باشد. اگر از یک محصول مراقبتی دو بار در روز استفاده شود ممکن است که چربی پوست را افزایش دهد. کرم های مخصوص شب نیز در روز قابل مصرف نیستند و اگر روزانه استفاده شوند، لکه های پوستی به وجود می ‌آورند. تمام کرم های کلاژن ساز و جوان کننده پوست، موجب تغذیه پوست می‌ شوند و بهترین زمان استفاده از آن ها شب است؛ بنابراین استفاده از آن ها در روز جزئی از اشتباهات رایج در مراقبت از پوست محسوب می شود.

اشتباهات رایج در مراقبت از پوست 

این روزها سوالی که ممکن است ذهن تان را درگیر کند این پرسش می باشد، “چطور بهتر از پوستم مراقبت کنم؟” پوست شفاف، درخشان، بی عیب، بدون آکنه و لک برای همه افراد جامعه ضروری است و طراوت چهره ی شما را دوچندان می کند. در حالی که پوست پر از نقص صرف نظر از ویژگی های ظاهری دیگر، اعتماد به نفس شما را کاهش می دهد. مردم در سراسر جهان، به مراقبت پوستی توجه خاصی دارند. عمل های جدید و محصولات مراقبت پوستی کار شما را راحت تر کرده اند تنها کافی است با مرحل روتین پوستی آشنا شوید و آن ها را عملی کنید.

لایه برداری نامناسب

یکی از کارهایی که پوست را نابود می کند لایه برداری نامناسب است. لایه برداری زیاد بدون توجه به نوع پوست و شرایط آب و هوایی می تواند پوست را نازک کند و آن را در معرض اشعه ماورا بنفش قرار دهد. یکی دیگر از اشتباهات رایج در پاکسازی پوست استفاده کردن از لایه بردار زبر است. البته لایه برداری کم نیز پوست را به اندازه کافی پاکسازی نمی ‌کند و پوست شفاف و درخشان نمی شود. لایه برداری پوست آفتاب سوخته نیز می ‌تواند بهبود آن را به تعویق بیاندازد. 

استفاده از آبرسان های چرب

اشتباهات رایج پوستی دیگری که موجب بروز جوش و آکنه های پوستی می شوند، استفاده کردن از آبرسان ها یا مرطوب کننده هایی است که چرب هستند. مرطوب کننده هایی که بر پایه روغن هستند، به خاطر داشتن چربی منافذ پوست را می بندند و جزء اشتباهات پوست چرب محسوب می ‌شوند. همین امر باعث می‌ شود پوست های چرب جوش بزند.

بیشتر بخوانید: آبرسانی پوست

care-for-skin

کنار گذاشتن کرم ضد آفتاب

مهم ترین اشتباه در انتخاب روتین پوستی کنار گذاشتن کرم ضد آفتاب است. پزشکان همیشه توصیه می ‌کنند حتی در محیط های سربسته و یا هوای ابری از ضد آفتاب استفاده کنید؛ بنابراین یکی از اشتباهات رایج در مراقبت از پوست عدم استفاده از ضدآفتاب است.

 قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه های مضر خورشید می تواند باعث بروز بیماری پوستی و سرطان ‌های پوست شود. پس این نکته را نباید نادیده بگیرید. 

رژیم غذایی

استفاده از رژیم غذایی مناسب موجب سلامت و طراوت پوست می شود. در نهایت نیز به یک مورد اشاره می‌ کنیم که از اشتباهات رایج پوستی است. پس از شستشوی پوست از کرم های مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید تا رطوبت مورد نیاز خود را به دست آورد.

اشتباهات رایج در پاکسازی پوست

استفاده از کرم صورت به جای کرم دور چشم

اگر شما هم از کرم صورت به جای کرم دور چشم استفاده می کنید باید بدانید که اشتباه محض است. چرا که چین و چروک ها و حلقه سیاه دور چشم را بیشتر می ‌کند. کرم دور چشم به گونه ‌ای فرمول شده که تفاوت زیادی با کرم صورت دارد و به خاطر داشتن آنتی اکسیدان از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند؛ بنابراین یکی از کار هایی که پوست را نابود می‌ کند، استفاده نکردن از کرم دور چشم است.

skin-care-1-1

کلام آخر

ما در این مقاله در مورد اشتباهات رایج مراقبت از پوست و روش های درمان آن صحبت کردیم. امیدوارم از این مقاله بهره برده باشید و اطلاعات کافی را به شما در مورد روش صحیح مراقبت از پوست داده باشیم. نظرات خود را با ما در رابطه با مراقبت از پوست و اینکه چگونه از پوستتان مراقبت میکنید را در میان بگذارید.

اشتراک گذاری

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید