مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

با ما یک ناخن کار حرفه ای شوید

nail
فهرست مطالب

خدمات ناخن این رو‌زها طرفداران زیادی دارد و پر تقاضاست، از این رو ناخن کار حرفه‌ای شغلی مناسب برای کسب درآمد می‌باشد. ناخن کار حرفه‌ای این فرصت را دارد که در چندین محیط مختلف کار کند و با افراد مختلف ملاقات کند. در حالی که این کار مزایایی دارد و حقوق ناخن کار به نسبت خوب می‌باشد، مهم است که به معایب احتمالی آن توجه داشته‌باشید.

این کار مستلزم نشستن زیاد است که می‌تواند باعث کشیدگی ماهیچه‌ها شود، همچنین یک ناخن کار حرفه‌ای اغلب در معرض مواد شیمیایی قرار می‌گیرد، از ابزارهای تیز استفاده می‌‌کند ، بنابراین ضروری است که از خود محافظت کند و یک محیط کاری تمیز داشته‌باشد. در این مقاله با ما همراه شوید تا انواع خدمات ناخن که در سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌های زیبایی ارائه می‌شود را به شما معرفی کنیم. در پایان این نوشته شما متوجه خواهید‌ شد آیا این شغل مناسب شما می‌باشد یا خیر.

 ناخن کار حرفه ای

چگونه یک ناخن کار حرفه ای شویم؟

 یک ناخن کارحرفه‌ای شخصی است که ناخن‌های کسی را آراسته و مراقبت می‌کند. آنها اغلب متخصص زیبایی هستند و درسالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها می‌توانند مشغول به کار شوند. آنها ناخن مشتریان  ناخن را حالت و فرم داده و خدمات‌هایی چون ناخن‌های ژل، ناخن‌های اکریلیک، مانیکور، پدیکور، سوهان کشیدن ناخن و کاشت ناخن را ارائه می‌دهند. در میان این خدمات ناخن، برخی از ناخن کارهای حرفه‌ای می‌توانند در هنر طراحی ناخن تخصص داشته‌باشند و طرح‌های زیبا و منحصربه ‌فردی را روی ناخن‌های مشتریان ایجاد کنند. یک ناخن کار حرفه‌ای علاوه بر این کارها ممکن است ، ماساژ دست و پا را نیز ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: ترمیم ناخن در منزل

شرایط مورد نیاز ناخن کار

برای اینکه به یک ناخن کار حرفه‌ای و خوب تبدیل شوید و همواره مشتریان  ناخن ثابت خود را داشته‌باشید باید مهارت‌های مورد نیاز ناخن کارها را کسب کنید. این همان چیزی است که کارفرمایان آرایشی هم در مصاحبه به دنبال آن هستند.

در ابتدا باید در این زمینه مدرک کسب کنید، اگرچه که الزامی نیست اما این کار می‌تواند شما را نسبت به سایر ناخن کار‌ها متمایز جلوه دهد. 

سایر مهارت‌های مورد نیاز ناخن کارحرفه‌ای عبارت است از:

  • مهارت‌های خدمات ناخن به مشتریان ناخن
  • مهارت‌های ارتباط کلامی برتر
  • توانایی کار خوب با دست
  • تمرکز خوب
  • توجه به جزئیات
  • صبر
  • مهارت‌های اولیه کامپیوتر برای رزرو و غیره

از آنجا که ناخن کار حرفه‌ای دائماً با مشتریان ناخن در تماس می‌باشد، بنابراین باید مطمئن شوید که مهارت‌های مردمی و خدمات ناخن عالی دارید. اگر از بودن در کنار دیگران در تمام طول روز لذت نمی‌برید، ممکن است این شغل مناسب شما نباشد، زیرا باید فضایی آرام داشته‌باشید.

البته دقت داشته‌باشید که رعایت بهداشت ناخن کارها از همه چیز مهم‌تر است.

دوره کارآموزی ناخن کاری

متقاضیان معمولاً باید حداقل 16 سال سن داشته‌باشند با این حال، شرایط سنی و تحصیلی متفاوت است، و برخی از مناطق اصلاً هیچ پیش نیازی ندارند. در مرحله بعد، شما باید دوره‌های لازم را با موفقیت گذرانده و تعداد ساعات آموزشی مورد نیاز را تکمیل کنید. علاوه بر زمان کلاس، ساعت‌های آموزشی نیز خواهید داشت، جایی که می‌توانید آنچه را که آموخته‌اید بر روی مشتریان ناخن به صورت واقعی تحت نظارت یک مربی اعمال کنید.

بیشتر بخوانید: استمپر ناخن چیست

بسیاری از برنامه‌ها را می توان در سه تا نه ماه تکمیل کرد. پس از تکمیل دوره کارآموزی ناخن کاری، در یک آزمون کتبی وعملی، شرکت خواهید کرد. پس از قبولی، می‌توانید مجوز دریافت کنید. مجوز شما ممکن است سالیانه، هر دو سال یکبار یا در یک بازه زمانی متفاوت منقضی شود.

مهارت‌ های مورد نیاز ناخن کار

انتخاب مدل ناخن متناسب با دست افراد

انتخاب مدل ناخن به سلیقه افراد بستگی دارد. شما به عنوان یک ناخن کار حرفه ای باید مدل ناخن مناسب فرم دست را بشناسید، چگونگی سوهان کشیدن ناخن را یاد بگیرید و بعد از پرسش از مشتریان ناخن، بهترین و موردپسند ترین شکل ناخن را برای آنها ایجاد نمایید. نگران این موضوع نباشید، چرا که تمام اینها در دوره کارآموزی ناخن کاری به شما آموزش داده می‌شود.

مانیکور ناخن

مانیکور کردن ناخن هم یک روش برای زیبایی و مراقبت از ناخن محسوب می‌شود که مراحل مختلفی دارد. در ابتدا ناخن کار حرفه‌ای به سوهان کشیدن ناخن شما می‌پردازد و مدل ناخن شما را به شکل دلخواه شما در می‌آورد، سپس پوست‌های اضافه را با تجهیزات ناخن کاری مخصوص گرفته و صدف ناخن شما را تمیز می‌کند. آنگاه انتخاب با شماست تا کاشت ناخن انجام دهید یا صرفا به ژلیش ساده و طراحی ناخن اکتفا کنید. البته ماساژ دست ولایه برداری از آن هم  در بیشتر مراکز انجام می‌شود.

پدیکور

 پدیکور هم از دیگر خدمات‌های ناخن است که در سالن های زیبایی و آرایشگاه‌ها انجام می‌شود. در این روش یک تکنسین ناخن به اصلاح، سوهان کشیدن ناخن، فرم دهی مدل ناخن و پاکسازی و برداشتن پوست مرده پای مشتریان ناخن می‌پردازد. یکی از سوالاتی که هنرجویان در دوره کارآموزی ناخن کاری معمولا می‌پرسند، فرق مانیکور و پدیکور است. در واقع باید بگوییم مانیکور به اصلاح ناخن‌های دست و پدیکور به اصلاح ناخن‌های پا می‌پردازد.

طراحی ناخن با لاک های رنگارنگ

یکی از مهارت‌های مورد نیاز ناخن کار، توانایی هنری طراحی ناخن مشتریان به دلخواه آنها و ارائه مشاوره در مورد انتخاب رنگ برای لاک‌شان است. سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌های خوب همیشه باید آخرین رنگ‌های لاک بازار را داشته‌باشند تا بتوانند طراحی‌های دلخواه را روی ناخن‌های مشتریان ارائه دهند. حتی می توانید اطلاعاتی در مورد رنگ لاک ناخن برای متولدین هر ماه به مشتریان خود ارائه دهید.

اصولا کارفرمایان آرایشی تجهیزات  ناخن کاری مختلفی از جمله سنگ ونگین تزئینی، اکلیل، برق ناخن، لاک پاک کن، قلم‌های طراحی ناخن و… را در اختیار ناخن کارهای حرفه‌ای قرار می‌دهند.
 

سوهان زدن حرفه ای ناخن ها

یکی دیگر از خدمات ناخن سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها سوهان کشیدن ناخن است، که در مانیکور و پدیکور بعد از کوتاه کردن ناخن با ناخنگیر به کار می‌رود. برای این کار از ابزاری به نام سوهان ناخن استفاده می‌شود که به لبه‌های ناخن فرم می دهد و باعث زیباتر شدن مدل ناخن می‌شود.
سوهان کشیدن ناخن‌ها راه خوبی برای حفظ طول و فرم یکنواخت است و می‌تواند از شکستن ناخن‌ها جلوگیری کند. با این حال اگر این کار به درستی انجام نپذیرد، می‌تواند باعث آسیب رسیدن به ناخن و تشکیل ناخن‌های ناهموار و فرسوده شود.
 

کاشت ناخن

کاشت ناخن یکی از دیگر خدمات‌های ناخن است که در سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها انجام می‌پذیرد که در آن نوعی از مواد، به شکل ناخن روی ناخن طبیعی افراد قرار می‌گیرد که ماندگاری طولانی دارد و می‌تواند مدل ناخن شما را زیبا‌تر جلوه دهد. برای این کار سطح ناخن‌ها به وسیله سوهان برقی سوهان کشیده می‌شود تا جایی که لایه نازکی از ناخن باقی ماند. البته روش های کاشت ناخن متنوع است.

این کار برای این است که ناخن طبیعی‌تر به نظر برسد و زیاد برجستگی نداشته‌باشد. هرچه ناخن برجستگی کمتر و به ناخن طبیعی شباهتی بیشتری داشته‌باشد به اصطلاح خوب کاشته شده‌است واین همان چیزی است که کارفرمایان آرایشی و مشتریان ناخن از شما می‌خواهند. البته رعایت بهداشت ناخن کارها در این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است تا موجب عفونت نشود. 

متوسط درآمد یک ناخن کار چقدر است؟

حقوق ناخن کار بستگی به محل کار آنها دارد. ناخن کارحرفه ای و مستقل می‌تواند نرخ‌ خود را تعیین کند، در حالی که در برخی از سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها، ممکن است مجبور شوید هزینه اجاره صندلی را بپردازید. برخی از سالن‌های زیبایی حقوق سالانه ارائه می‌دهند و برخی دیگر ممکن است نرخ دستمزد ساعتی را ارائه دهند. در نتیجه همه اینها به تجربه و محل کاربستگی دارد.

اشتراک گذاری

متن سربرگ خود را وارد کنید