مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

ترمیم ناخن در خانه

nail
فهرست مطالب

در این مطلب قصد داریم روش ترمیم ناخن در منزل را با روش‌های جدید روز دنیا آموزش دهیم. آموزش ترمیم ناخن باعث آشنایی بیشتر با وسایل مورد نیاز این حرفه نیز می‌شود. این کار باعث می‌شود در دوره‌های بعدی شما به تنهایی با وسایل اولیه به ترمیم ناخن خود به پردازید.  با استفاده از روش‌هایی که ما برای ترمیم ناخن آموزش می‌دهیم اصلا نگران از بین رفتن شکل ظاهری ناخن کاشته شده خود نباشید و حتی با این روش‌های خانگی می‌توانید برای دوستان و آشنایان خود ترمیم انجام دهید.

همراه ما باشید تا گام به گام ترمیم ناخن شکسته، ترمیم ناخن پا، ترمیم ناخن ژلیش، ترمیم ناخن هلویی، ترمیم ناخن کوتاه و … را فرا گیرید.

ترمیم ناخن چیست؟

ترمیم ناخن چیست؟

معمولا در هر کاشت ناخنی اگر بیست روز و نهایتا یک ماه از زمان کاشت آن گذشته باشد، شخص باید برای ترمیم ناخن مراجعه کند. این ترمیم ناخن یا در مراکز زیبایی انجام می‌گیرد با این حال ترمیم ناخن در منزل هم قابل انجام است. به دلیل اینکه کاشت ناخن در مراکز زیبایی انجام می‌گیرد و در مراکز پزشکی به صورت ریشه‌ای یا از ریشه انجام نمیشود نیازمند ترمیم ناخن است. 

ترمیم ناخن ژلیش چگونه است؟

ترمیم ناخن ژلیش مانند دیگر ترمیم کاشت ‌ها انجام نمی‌گیرد و به این صورت انجام می‌شود  که مواد روی ناخن برای ترمیم ناخن برداشته نمی‌شوند. در این کار فقط حجم مواد کم یا اضافه می‌شود. اگر شما قصد دارید ترمیم ناخن ژلیش را در منزل و به طور طبیعی انجام دهید باید چندین مرحله را یاد بگیرید. ابتدا باید برای ترمیم ژلیش ناخن کل مواد روی ناخن را حذف کنید سپس لاک ژل برای ترمیم ناخن ژلیش بزنید. 

با استفاده از دستگاه، مواد ژلیش بعد از پنج دقیقه از بین می‌رود و بعد از اتمام زیر‌سازی پوست برای ترمیم ناخن ژلیش باید بیس ژل بزنید و با قرار دادن دست خود داخل دستگاه آن را خشک کنید. برای ترمیم ناخن ژلیش در منزل می‌توانید بدون دستگاه بیس ژل قرار گرفته در روی دست را به طور طبیعی بگذارید نیمه خشک شود سپس دوباره بیس ژل را اضافه کنید. 

ترمیم کاشت ناخن با فرمر

فرمر یکی از ابزار هایی است که برای کاشت ناخن نیاز است. در واقع با این وسیله در زمان ترمیم کاشت ناخن با فرمر، ناخن را بلند تر جلوه می‌دهند. این دستگاه برای ترمیم کاشت ناخن با فرمر به صورت یک بار مصرف و چند بار مصرف قابل خریداری است. نصب فرمر بر روی ناخن، انواع مختلف دارد، مثل فرمر ذوزنقه که نصب آن دشوار‌تر است. با استفاده از مواد پودری و ژله‌ای می‌توان برای نقش دادن به ناخن یا ترمیم کاشت ناخن با فرمر استفاده کرد.

نوع مستطیلی، ترمیم کاشت ناخن با فرمر وجود دارد که به دلیل انعطاف کمی که دارد کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. ترمیم کاشت ناخن با فرمر برای ناخن‌هایی که دارای مشکل، سخت و شکننده و بد فرم هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ترمیم کاشت ناخن با فرمر

ترمیم ناخن ساده

سلامت ناخن‌های دست در زیبایی بسیار اهمیت دارد. هرگونه شکستگی یا فرم بد ناخن احساس نا‎خوشایندی به انسان مخصوصا خانم‌ها می‌دهد. ترمیم ناخن ساده با استفاده از روش‌های کاربردی قابل انجام است. شما با استفاده از ژل ناخن می‌توانید به ترمیم ناخن بپردازید. ابتدا روی ناخن آسیب دیده کمی ژل ناخن بزنید و با استفاده از چسب ناخن قالب بگیرید و بخش شکسته شده را برای ترمیم ناخن ساده و بدون کاشت با استفاده از ژل ترمیم کنید.

کی از روش‌های ترمیم ناخن در منزل با چای کیسه ای انجام می گیرد که هدف ما از استفاده از چای کیسه ای ایجاد یک محافظ بین ناخن و سطح شکسته یا بد فرم است. باید در ابتدا چای کیسه ای را خالی کنید سپس به اندازه قسمت شکسته شده آن را با چسب ناخن بین این پوشش قرار دهید.

بیشتر بخوانید: استمپر ناخن چیست

ترمیم ناخن شکسته در منزل

اگر ناخن شما در مواقعی اضطراری مثل قبل از مهمانی، عروسی و غیره شکسته یا آسیب دیده است نیاز نیست آن را کوتاه کنید. شما با ترمیم ناخن شکسته در منزل می‌توانید به راحتی ناخن خود را بهبود بخشید. شما می‌توانید یک چسب شیشه‌ای به اندازه کل ناخن شکسته خود جدا کنید. سپس قسمت اضافه چسب را با قیچی جدا کنید به طوریکه چسب روی ناخن شما باشد. بایک چسب قوی ناخن روی ناخن خود را بپوشانید تا شکستگی روی ناخن شما محکم شود. پس از گذشت مدت زمان اندکی چسب را جدا کنید و چسب را در جهت شکستگی بلند کنید شما توانسته اید ترمیم ناخن شکسته در منزل را انجام دهید.

ترمیم ناخن شکسته در منزل

روش ترمیم ناخن هلویی

در ترمیم ناخن هلویی به علت رنگ آن برای تشخیص مواد هوا گرفته،کار سخت تر از مواد کلییر می‌باشد. پس در ترمیم ناخن هلویی باید دقت کنید که هواگیری به درستی انجام شود.

 باید توجه کنید در ترمیم ناخن هلویی سایه ایجاد نشود و در انتهای کار مواد یکپارچه باشد. بعد از هواگیری برای ترمیم ناخن هلویی باید از مانیکور خشک استفاده کنید، زیرا اگر به درستی انجام نشود ظاهر نهایی ترمیم ناخن به خوبی انجام نمی‌شود. 

 ترمیم ناخن کوتاه 

اگر ناخن شما به صورت کوتاه کاشت شده است بعد از یک ماه نیاز دارد که ترمیم ناخن کوتاه انجام دهید. برای ترمیم ناخن کوتاه باید از سر سوهان الماسه استوانه یا استوانه سر گرد قد ناخن را کوتاه کنید. برای ترمیم ناخن کوتاه سوهان را  عمود بر ناخن نگه دارید و  با قرار دادن کمی فشار در جهت حرکت سوهان آن را سوهان بکشید اما حواستان باشد که قد ناخن کوتاه نشود. برای ترمیم ناخن کوتاه با سوهان دستی، مقداری قد ناخن کوتاه می‌شود. با ترمیم ناخن کوتاه اگر شما دوست داشته باشید می‌توانید آن را به شکل گلدانی یا نوک تیز تغییر دهید. 

 ترمیم ناخن کوتاه 

 ترمیم ناخن پا درمنزل

قبل از اینکه به ترمیم ناخن پا در منزل بپردازید باید بدانید برای ترمیم ناخن باید ابتدا گوشت‌های اضافی دور پا را بگیرید و سوهان کشی انجام دهید. ابتدا برای ترمیم ناخن پا در منزل لاک‌های قدیمی روی کاشت ناخن را پاک کنید. سپس ناخن کاشت شده یا ناخن خود را با استفاده از یک ناخن گیر کوتاه کنید. در مورد شکل ناخن‌های خود برای ترمیم ناخن در منزل تصمیم بگیرید که دوست دارید به شکل مربع، بیضی یا مستطیل باشد. از سوهان برای شکل دادن و ترمیم ناخن استفاده کنید. ترمیم ناخن پا در منزل را آرام انجام دهید تا ناخن پا ضعیف نشود. سوهان را در یک جهت بکشید تا شکل مورد نظر برای ناخن بدست بیاید. هم چنین پدیکور پا نیز می تواند نقش مهمی در زیبایی انگشتان پا داشته باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید