مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

رنگ موی مناسب چهره و پوست

dyeing-hair
فهرست مطالب

رنگ موی مناسب چهره و پوست

رنگ مو باید با ویژگی ­های چهره متناسب باشد تا زیبایی افراد را دو چندان کند. استفاده از یک رنگ مو که با سایر اجزای صورت همخوانی ندارد، نه تنها باعث جذابیت افراد نمی­ شود، بلکه ممکن است تاثیر منفی روی چهره داشته باشد. برای مثال کسانی که پوست سبزه دارند باید از رنگ موی مناسب پوست سبزه استفاده کنند تا چهره آنها بازتر نشان داده شود.  در ادامه چند راهکار برای انتخاب رنگ موی مناسب چهره و پوست از جمله انتخاب رنگ موی مناسب برای پوست لکه دار، رنگ موی مناسب پوست رنگ پریده، رنگ مو برای پوست گندمی و چشم عسلی و… معرفی خواهیم کرد. همراه ما باشید.

رنگ موی مناسب چهره و پوست

در انتخاب رنگ مو باید دقت زیادی داشته باشید که هم زیبایی­ های شما دو چندان شود و هم چهره­ تان باز تر به نظر برسد. انتخاب رنگ موی مناسب چهره و پوست کار ساده ­ای نیست و به رعایت نکات خاصی نیاز دارد. برای اینکار شما ابتدا باید رنگ پوست خود را شناسایی کرده و سپس یک رنگ مو متناسب با آن پیدا کنید.

برای مثال اگر متوجه شدید که پوستی روشن دارید، باید به دنبال رنگ مو برای پوست روشن باشید. چنین رنگ موهایی معمولا برای پوست های تیره مناسب نیستند و روی چنین پوست ­هایی جلوه چندانی ندارند.

حتی اگر پوست شما لک دار باشد هم باید از یک رنگ موی مناسب برای پوست لک دار استفاده نمایید تا چهره شما بدون نقص به نظر برسد.

علاوه بر رنگ پوست، رنگ چشم­ ها هم در انتخاب رنگ مو تاثیر دارند. به عنوان مثال رنگ موی مناسب برای چشمان قهوه ‌ای با رنگ موی مناسب برای چشم ­های سبز یا آبی متفاوت خواهد بود.

به شما توصیه می­کنیم برای انتخاب رنگ موی مناسب چهره و پوست، از یک آرایشگر خوب کمک بگیرید و یا قبل از رنگ زدن مو ها، از یک کلاه گیس با همان رنگ موی مورد نظر خود استفاده کنید. در این صورت بهتر متوجه می ­شوید که آیا رنگ مورد نظر با چهره شما همخوانی دارد یا خیر. البته ما در بخش­ های بعدی نکاتی در خصوص انتخاب رنگ مو برای هر نوع پوست عنوان می­کنیم که می­ توانید از این نکات بهره بگیرید.

بیشتر بخوانید: ابزار رنگ مو

رنگ موی مناسب برای چشمان قهوه ‌ای

اگر چشم ­های قهوه­ای دارید در انتخاب رنگ مو محدودیت چندانی نخواهید داشت. خوشبختانه گزینه­ های زیادی برای انتخاب رنگ موی مناسب برای چشمان قهوه ‌ای وجود دارد. البته برای انتخاب رنگ مو علاوه بر رنگ چشم، باید به تن پوست خود هم توجه داشته باشید.

افرادی که پوست روشن و چشم قهوه ­ای دارند می ­توانند از انواع رنگ مو ها استفاده کنند. اما معمولا مناسب ترین رنگ مو برای پوست روشن و چشم قهوه­ ای، رنگ مو های بلوند شنی، بلوند خاکستری، بلوند پلاتینیوم بنفش و امبره آبی روشن هستند.

افرادی که پوست رنگ پریده و چشمان قهوه­ ای دارند باید از رنگ ­هایی با تن قهوه ­ای و طلایی استفاده کنند. رنگ­ موی مناسب پوست رنگ پریده، رنگی است که تناژ گرم داشته باشد تا بیحالی و رنگ پریدگی پوست را جبران کند.

رنگ موی مناسب پوست سبزه و چشمان قهوه­ ای هم شامل رنگ موی قهوه ­ای، کاراملی، شکلاتی، شرابی و صورتی پاستلی است.

بیشتر بخوانید: هایلایت مو

رنگ موی مناسب برای پوست گندمی

پوست گندمی یکی از زیبا ترین پوست ­ها است و با اکثر رنگ مو ها همخوانی دارد. معمولا رنگ مو های قهوه ای، شرابی، عسلی، کاراملی، فندوقی و خاکستری نمونه ­هایی از رنگ موی مناسب برای پوست گندمی هستند.

اگر چشم­ هایی سبز یا آبی دارید می ­توانید از رنگ ­های فانتزی هم استفاده کنید. اما رنگ­ های عسلی، طلایی و قهوه ­ای روشن بهترین رنگ مو برای پوست گندمی و چشم عسلی می باشند.

رنگ موی مناسب پوست رنگ پریده

همانطور که در بخش ­های قبلی هم اشاره کردیم، رنگ موی مناسب پوست رنگ پریده رنگی است که تناژ گرم و شاد داشته باشد تا به چهره شما نشاط ببخشد. اما رنگ مو های بسیار تیره که در تضاد شدید با پوست باشند هم برای چنین پوستی توصیه نمی ­شود. چرا که باعث می ­شوند رنگ پریدگی پوست بیشتر از قبل به نظر برسد.

معمولا استفاده از رنگ مو های طلایی، بلوند، عسلی و… بهترین انتخاب برای این نوع رنگ پوست هستند.

بیشتر بخوانید: دکلره مو

رنگ موی مناسب پوست سبزه

رنگ مو هایی با تن قرمز یا تن قهوه ­ای، رنگ موهای نسکافه ­ای، بلوطی، عسلی و… از نمونه­ های رنگ موی مناسب پوست سبزه هستند.

اگر به رنگ ­های پاستلی و فانتزی علاقه دارید، باید در استفاده از آنها با پوست سبزه بسیار محتاطانه عمل کنید. برای مثال رنگ موی قرمز در ترکیب با رنگ پوست سبزه فوق ­العاده می­ شود. بهتر است قبل از انتخاب چنین رنگ­ هایی از کلاه گیس استفاده کنید.

رنگ مو برای پوست روشن

رنگ موی بلوند معمولا بهترین رنگ مو برای پوست روشن به شمار می رود. همچنین رنگ مو های دودی، مشکی، زیتونی، رنگ­ های پاستلی و شاد و… هم در ترکیب با پوست روشن بسیار جذاب خواهند بود.

به طور کلی برای انتخاب رنگ موی مناسب چهره و پوست روشن هم می­ توانید از رنگ­ های تیره استفاده کنید و هم رنگ­ های روشن. البته اگر رنگ مو با رنگ چشم­ های شما هم تناسب داشته باشد جذابیت آن بیشتر خواهد شد.

رنگ مو برای پوست گندمی و چشم عسلی

در زمان انتخاب رنگ مو برای پوست گندمی و چشم عسلی، بیشتر به سراغ رنگ مو هایی بروید که تن طلایی یا قهوه ­ای روشن دارند. رنگ مو های عسلی، قهوه ­ای روشن و طلایی به درخشان شدن چهره و رنگ چشم­ ها کمک کرده و چهره فرد را زیباتر و دلرباتر نشان می ­دهند.

به طور کلی انتخاب رنگ موی مناسب برای پوست گندمی و چشمان عسلی کار چندان سختی نیست. چرا که این نوع پوست تن گرمی داشته و با اکثر رنگ موها حالتی جذاب و شاداب پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: سامبره مو

رنگ موی مناسب برای پوست لکه دار

انتخاب رنگ موی مناسب برای پوست لکه دار با چالش های زیادی همراه است. چرا که رنگ موی انتخابی برای این نوع پوست باید به گونه ­ای باشد که لکه ­های صورت را بیشتر از قبل نمایان نکند. بهتر است رنگ موی انتخابی شما خیلی هم در تضاد با رنگ پوست نباشد. همچنین در صورت متعادل بودن رنگ مو و هماهنگی آن با رنگ پوست و چشم، صورت یک دست ­تر به نظر رسیده و لکه­ ها هم به چشم نخواهند آمد.

بنابراین اگر پوست شما لک دارد، بهتر است با توجه به مطالبی که در بخش های قبلی گفتیم، یک رنگ موی مناسب چهره و پوست خود انتخاب کنید. در این صورت لکه ­های پوستی شما کمتر از قبل به چشم می­ آیند.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم نکاتی برای انتخاب رنگ موی مناسب چهره و پوست به شما عنوان کنیم. با رعایت این نکات می ­توانید بهترین رنگ مو را برای خود انتخاب کرده و از جذابیت چهره­ تان لذت ببرید!

در صورتی که شما به یک آرایشگاه معتبر مراجعه کنید، می ­توانید از آرایشگر خود بخواهید یک رنگ موی مناسب چهره و پوست برای شما پیدا کرده و موهایتان را رنگ کند. به شما توصیه می­کنیم فرصت را از دست نداده و برای جذابیت چهره خود همین حالا به صورت آنلاین از یک آرایشگاه معتبر وقت بگیرید!

اشتراک گذاری

متن سربرگ خود را وارد کنید