مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

دکلر مو چیست ؟ فوت و فن های انجام آن

Hair bleaching
فهرست مطالب

دکلره مو چیست ؟

دکلره کردن یکی از روش‌ های رنگ مو است. با استفاده از روش‌ های دکلره بانوان می‌ توانند موهای خود را به رنگ بلوند یا رنگ‌ های فانتزی در بیاورند. طی فرآیند دکلره یا بلیچ کردن مو، موها کاملاً بی‌ رنگ می‌ شوند تا آرایشگر بتواند. رنگ مو را طبق بروشورهای موجود و رنگ واقعی که مدنظر دارد دربیاورد. انجام دکلره به خاطر استفاده از پودرهای دکلره و استفاده از روش‌ های غیر استاندارد ممکن است به مو آسیب برساند. بنابراین اگر این سؤال ذهن شما را درگیر کرده که آیا این نوع رنگ کردن مو عوارض دارد. یا خیر در این مقاله همراه ما باشید.

bleaching

آیا دکلره فایده ای هم دارد؟

امروزه بسیاری از خانم‌ ها با توجه به فواید دکلره به‌ جای وکس کردن یا بند انداختن برای از بین بردن موهای زائد بدن. از بلیچینگ موهای زائد استفاده می‌ کنند. از فواید دکلره صورت و بدن می‌ توان به روشن شدن پوست صورت یا بدن اشاره کرد. این کار باعث می‌ شود که هنگام استفاده از کرم بلیچینگ، پوست یک تا دو درجه روشن‌ تر شود. در واقع به خاطر لایه برداری که دکلره یا بلیچینگ انجام می‌ دهد، رنگ پوست روشن‌ تر می‌ شود. 

The-benefits-of-bleach

از دیگر فواید دکلره می‌ توان از سرعت بالای این فرایند و ساده بودن بلیچینگ موهای زائد نام برد. کم هزینه بودن و همچنین عدم ایجاد موهای زیر پوستی پس از وکس یکی دیگر از فواید دکلره است.

خرید بهترین مواد برای دکلره مو

یکی از مشکلاتی که هنگام دکلره یا بلیچ کردن موها اتفاق می‌ افتد، سوختن و خرد شدن آن­ها است. زمانی که از کرم بلیچ مو استفاده می‌ شود. تا موها رنگ‌ دانه‌ های خود را از دست بدهند و اصطلاحاً به ‌پایه برسند، تمام رطوبت موها گرفته می‌ شود. همین امر باعث خشک شدن و شکنندگی موها خواهد شد. حالا به این سؤال می‌ رسیم که آیا دکلره مو را می‌ سوزاند یا خیر؟ در پاسخ به این سؤال بهتر است بگوییم اگر از بهترین مواد برای دکلره موی خود استفاده کنید هرگز این اتفاق نمی‌ افتد. برخی از محصولات دکلره و کرم بلیچ مو آب‌ رسان هستند. و هم‌ زمان با بی‌ رنگ کردن موها به آن‌ ها آب‌ رسانی و از آسیب دیدن مو جلوگیری می‌ کنند.

Chlorine-material

در گذشته بیشتر از پودر دکلره و اکسیدان به‌ جای کرم‌ بلیچ مو استفاده می شد. محصولات بی‌‌ کیفیت و قدیمی بیشتر باعث آسیب‌ دیدگی و سوختن موها می‌ شدند. اما در حال حاضر پودرهای دکلره، با استفاده از روش‌ های مختلف به کار برده می‌ شوند و باعث آسیب‌ دیدگی موها نخواهند شد. بهترین مواد برای دکلره موادی هستند که خاصیت آب‌ رسانی داشته و در طول مدت دکلره پوست سر را خنک می‌ کنند. برخی از این مواد دکلره یا بلیچ مرغوب حاوی ترکیبات گیاهی هستند که باعث تقویت تارهای مو شده و خاصیت نرم کنندگی دارند. بسیاری از خانم‌ ها به پودر دکلره و بلیچ مو حساسیت دارند. اما برخی از انواع مواد بدون غبار هستند و به ریه‌ ها آسیب نمی‌ رسانند.

 آشنایی با بلیچینگ مو

طی فرآیند بلیچ مو، رنگ ‌دانه‌های مو از آن خارج می‌شوند تا مو آماده پذیرش رنگ‌ های فانتزی و رنگ‌ های روشن شود. برای انجام این کار از پودرهای متفاوتی استفاده می‌ شود. قیمت دکلره مو با استفاده از انواع پودر دکلره و بلیچ متفاوت است. اگر می‌ خواهید بدانید بهترین پودر دکلره برای بلیچ مو چیست، باید ابتدا بدانید قصد شما از دکلره یا بلیچ کردن چیست؟

Introduction-to-hair-bleaching

پودر دکلره آبی

اگر می‌ خواهید موهای مشکی خود را بی‌ رنگ کنید پودر دکلره آبی می‌ تواند بهترین انتخاب باش.

پودر دکلره بنفش

اما اگر می‌ خواهید بدانید که مناسب‌ ترین گزینه برای دکلره موهای صورت و بدن یا بلیچ مو چیست. به شما توصیه می‌ کنیم از پودر دکلره بنفش برای بلیچ کردن موهای زائد استفاده کنید.

پودر سفید رنگ

یکی از ضعیف‌ ترین انواع پودر دکلره که در دکلره فویلی مورد استفاده قرار می‌ گیرد، پودر سفید رنگ است.

تکنیک های دیگر رنگ مو :

بهترین اکسیدان برای بلیچ مو چیست؟

هر اکسیدان برای ترکیب با انواع مختلف پودر و با توجه به نوع موها انتخاب می‌ شود. بنابراین این آرایشگر شما است که باید بر اساس این که شما چه نوع مو‌هایی دارید. انتخاب کند که مناسب‌ ترین اکسیدان برای بلیچ مو چیست!

بیشتر بخوانید: ویژگی یک آرایشگر خوب

آیا دکلره مو را می‌ سوزاند؟

سوختن موها و خشک شدن آن‌ ها جزو عوارض استفاده از دکلره است. امروز آرایشگرهای با تجربه از تکنیک‌ های جدیدی را برای بین بردن عوارض دکلره موها به کار می‌ برند. و اگر شما نگران این مورد هستید که آیا دکلره مو را می‌ سوزاند یا خیر، می‌ توانیم نگرانی شما را برطرف کنیم. بگوییم استفاده از بهترین مواد برای دکلره مو، در کنار مراقبت از موهای دکلره شده می‌ تواند. عوارض ناشی از بلیچ کردن مو را تا حد زیادی کاهش دهد.

Burning-hair-with-bleach

یکی از دلایلی که باعث سوختن موها می‌ شود این است که مواد شیمیایی تشکیل دهنده دکلره به ساقه مو نفوذ می‌ کنند. و موجب از بین رفتن اسیدهای چرب طبیعی مو و در نهایت ضعیف و شکننده شدن آن‌ها می‌ شوند. بنابراین با استفاده از مواد نامرغوب و روش‌ های غیر استاندارد، ممکن است پاسخ به این سؤال مثبت شود!

بلیچ کردن موهای زائد

از بین بردن موهای زائد دغدغه بسیاری از خانم‌ ها است. همان‌ طور که می‌ دانید جدا کردن موهای زائد از ریشه واقعاً دردآور است و گاهی اوقات موجب ایجاد تاول یا جوش پوستی می‌ شود. به همین خاطر خانم‌ هایی که پوست حساسی دارند. و از عوارضی چون دانه‌ های قرمز روی پوست و موهای زیر پوستی خاطره خوبی ندارند. به‌جای از ریشه کندن آن‌ ها، از روش بلیچ و بی‌ رنگ کردن آن‌ها استفاده می‌ کنند.

بیشتر بخوانید: رفع موهای زیرپوستی

هزینه ی دکلره مو

هزینه دکلره مو با توجه به کوتاهی و بلندی موها و نوع موادی که برای دکلره یا بلیچ کردن استفاده می‌ کنند، متفاوت است. دکلره مو در برخی از شهرها به خاطر اینکه آرایشگرها دستمزد پایین‌ تری می‌ گیرند کمتر است. اما در آرایشگاه‌ های معروف که کیفیت کار بالایی دارند، ممکن است قیمت دکلره مو بالاتر باشد. هر ساله نرخ انجام دکلره و بلیچ کردن مو توسط اتحادیه مصوب می‌ شود؛ اما ممکن است در برخی شهرها شاهد انجام تخلفاتی هم باشیم.

cost-bleach

کرم بی رنگ کردن مو

دکو کرم یا کرم بی رنگ کننده مو یک جایگزین برای پودر دکلره است که کمتر به موها آسیب می‌ زند. و همان خاصیت بی‌ رنگ‌ کنندگی مو را دارد. مواد پایه تشکیل دهنده این کرم، روغن‌ هایی مانند جوجوبا یا روغن آرگان هستند. که خاصیت تقویت‌ کنندگی دارند و موها را خوش‌ حالت و محکم می‌ کنند. اگر چه این کرم هم خاصیت پودر دکلره را دارد. اما نسبت به آن ضعیف‌ تر است؛ بنابراین ممکن است آرایشگرها زیاد تمایلی به استفاده از آن نداشته باشند.

دکلره ی ریش و موی مردان

ممکن است یکی از دلایل دکلره مو و وریش مردان، سفید شدن زود هنگام موها به دلایل ارثی باشد. اما بسیاری از جوان‌ های امروزی به رنگ کردن موهای خود علاقه دارند. به همین جهت در آرایشگاه‌ های مردانه نیز روش‌ های مختلفی برای دکلره مو مردانه مورد استفاده قرار می‌ گیرد. قبل از انجام دکلره برای موی مردها آرایشگر بایستی ابتدا نوع مو را بشناسد. بداند از چه روش و موادی برای دکلره استفاده کند تا نتیجه بهتری بگیرد و موها دچار آسیب‌ دیدگی نشوند. آقایان نیز پس از انجام دکلره باید از موهای خود مراقبت کنند تا دچار مشکل نشوند.

کلام آخر

قطعا با بلیچینگ یا دکلره کردن مو و همچنین کاربرد آن در این مقاله آشنا شدید. ما در این مقاله دکلره کردن مو را معرفی کردیم. توضیح دادیم که به چه شکل است و چگونه باید انجام داد. اگر شما هم در این زمینه تجربه ای دارید با ما و دوستان تان به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید