مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

لیست لوازم و ابزار رنگ مو و مش

فهرست مطالب

برخی از آقایان و بسیاری از خانم‌ها برای زیبایی موها، جذاب‌شدن چهره و تغییر استایل خود از روش‌هایی مانند رنگ مو و مش استفاده می‌کنند. این روش‌ها در ایران نیز مانند سایر کشورهای جهان طرفداران بسیار زیادی دارند. با توجه به این که هزینه رنگ مو و مش در سالن‌های زیبایی به شدت رو به افزایش است؛ تعداد زیادی از خانم‌ها ترجیح می‌دهند که با خرید باکیفیت‌ترین و بهترین لوازم رنگ مو و همچنین یادگیری مهارت‌های لازم، موهای خود را در منزل رنگ کنند و با این اقدام، باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها شوند. در این مطلب از صندلی قصد داریم به معرفی لوازم رنگ مو و مش بپردازیم. این لوازم همان لوازمی هستند که در سالن‌های زیبایی نیز استفاده می‌شوند‌.

معرفی لوازم مورد نیاز رنگ مو و مش

مهم‌ترین لوازم رنگ کردن مو و لوازم مش عبارت‌اند از: وازلین، دستکش، رنگ مورد نیاز، فرچه زبر رنگ، فویل مخصوص هایلایت، سوئیت مش، پیشبند یک بار مصرف، پنبه بهداشتی، شانه دم فلزی، اپلیکاتور رنگ مو، برس یا شانه دندانه پهن، گیره‌های پلاستیکی، کلاه رنگ، دستمال مرطوب، کاسه، کاغذ ویزیبل، تیوپ خالی کن، رول مش و بالیاژ، قلاب مش، شانه اسپاتولا، سشوار، شامپوی نرم کننده، روغن آرگان و حوله که ما در ادامه، شما عزیزان را با هر یک از این لوازم و کاربردهای آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

وازلین

یکی از لوازم ضروری برای رنگ کردن موها، وازلین است و قبل از شروع مراحل رنگ مو باید مقداری از آن را به اطراف محل رویش مو بمالید تا حین رنگ کردن، پوستتان رنگی نشود. وازلین باعث می‌شود که در صورت برخورد رنگ مو به پوست بلافاصله با دستمال پاک شود.

دستکش

یکی دیگر از وسایل رنگ مو که از تماس رنگ مو با دست‌ها جلوگیری می‌کند و باعث تمیزماندن آن‌ها می‌شود، دستکش است. دستکش‌های مخصوص رنگ مو از جنس لاتکس تولید شده‌اند.

رنگ مورد نیاز

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین لوازم رنگ مو، رنگ مویی است که با توجه به رنگ طبیعی مو، رنگ پوست و رنگ چشم‌های خود انتخاب و خریداری می‌کنید. رنگ مو باید از برندهای معتبر و باکیفیت انتخاب شود.

فرچه زبر رنگ

فرچه زبر رنگ نیز از ضروری‌ترین وسایل رنگ مو است که برای آموزش رنگ‌زدن موها کاربرد بسیار زیادی دارد. این ابزار برای مخلوط کردن یکنواخت رنگ مو و اکسیدان کاربرد دارد و مانع از گلوله‌شدن رنگ می‌شود.

فویل مخصوص هایلایت

فویل مخصوص هایلایت نیز برای لایت‌کردن موها کاربرد دارد. فویل‌های مخصوص هایلایت به شکل بسته‌بندی شده یا به صورت رولی به فروش می‌رسند.

سوئیت مش

سوئیت مش یک نوع لوازم مش است که هم برای مش‌کردن و هم برای لایت‌کردن موها کاربرد دارد. آرایشگران حرفه‌ای توصیه می‌کنند که برای کسب نتیجه دلخواه هنگام مش‌کردن موها هرگز فویل هایلایت را جایگزین وسایل مش مو یعنی سوئیت مش نکنید. برای تبدیل شدن به یک آرایشگر حرفه ای می‌توانید مقاله “رازهای تبدیل شدن به یک آرایشگر موفق” را مطالعه کنید.

پیشبند یک بار مصرف

 برای جلوگیری از رنگی‌شدن لباس‌ها هنگام رنگ و مش‌کردن موها از وسیله‌ای به نام پیشبند یکبار مصرف استفاده می‌شود. رنگ مو و مش اگر با لباس برخورد کنند، به سختی پاک می‌شوند. پیشبندهای یک بار مصرف موجود در بازار از جنس پلاستیک هستند.

پنبه بهداشتی

پنبه بهداشتی نیز برای پاک‌کردن وازلینی که در اطراف محل رویش موها قبل از شروع رنگ‎زدن استفاده کرده‌اید، کاربرد دارد. پنبه بهداشتی باعث حفظ چربی موجود در وازلین می‌شود.

شانه دم فلزی

یکی از ابزارهای رنگ مو که برای جداکردن موها هنگام رنگ کردن آن‌ها کاربرد دارد، شانه دم فلزی است. شانه دم فلزی یک نوع شانه دم باریک محسوب می‌شود که کار جدا کردن موها را راحت‌تر می‌کند.

اپلیکاتور رنگ مو

بطری پلاستیکی که به عنوان یکی ابزارهای رنگ مو شباهت زیادی به بطری اکسیدان دارد؛ با این تفاوت که قسمت سری آن تیزتر است و به آن اپلیکاتور رنگ مو گفته می‌شود. این ابزار برای رنگ‌کردن ریشه موها کاربرد دارد و به راحتی می‌تواند رنگ را به طور کامل به ریشه موها انتقال دهد تا ریشه‌ها به خوبی رنگ بگیرند.

برس یا شانه دندانه پهن

بعد از اینکه رنگ مو با استفاده از اپلیکاتور به ریشه موها زده شد، برش یا شانه دندانه پهن برای انتقال رنگ از ریشه مو تا انتهای مو استفاده می‌شود که از لوازم مهم در رنگ کردن موهاست. شانه دندانه پهن رنگ مو را به صورت یکنواخت روی مو صاف می‌کند.

گیره های پلاستیکی

برای تقسیم‌بندی موها به بخش‌های کوچک‌تر هنگام رنگ‌کردن آن‌ها از وسایلی به نام گیره‌های پلاستیکی استفاده می‌شود. استفاده از این وسایل رنگ مو باعث می‌شود که از رنگ‌شدن تمام تارهای مو اطمینان حاصل کنید و بعد از اتمام رنگ یک بخش به سراغ بخش بعدی بروید.

کلاه رنگ

بعد از اینکه تمام قسمت‌های مو را با رنگ پوشش دادید، باید برای چند دقیقه مشخص از کلاه رنگ استفاده کنید تا موها به خوبی رنگ بگیرند. کلاه رنگ مزایای زیادی دارد. از چکیدن رنگ در منزل جلوگیری می‌کند و باعث یکدست‌شدن رنگ مو می‌شود. با گذاشتن کلاه روی موهای رنگ شده به راحتی می‌توان به کارهای دیگر پرداخت.

دستمال مرطوب

بعد از به اتمام رسیدن زمان ماندن رنگ روی موها، باید کلاه رنگ را از روی سر خود بردارید و موهای خود را به خوبی آب بکشید. بعد از شستن موها ممکن است متوجه تغییر رنگ بخشی از پوست خود در اثر تماس با رنگ باشید. در چنین مواقعی می‌توان با استفاده از دستمال مرطوب، پوست را تمیز کرد و آثار رنگ به جای مانده روی آن را از بین برد‌‌.

بیشتر بخوانید: افزایش ماندگاری رنگ مو

کاسه

کاسه یکی از مهم‌ترین لوازم رنگ مو به شمار می‌رود و از آن برای مخلوط‌کردن رنگ‌ها با اکسیدان استفاده می‌شود. دقت کنید که کاسه مخصوص رنگ مو حتما باید از جنس پلاستیک باشد تا در اثر برخورد با مواد شیمیایی رنگ تغییر نکند. کاسه‌های فلزی اصلا برای این کار مناسب نیستند و امکان زنگ زدن آن‌ها وجود دارد.

کاغذ ویزیبل

کاغذ ویزبیل یکی از لوازم مورد نیاز برای هایلایت کردن موست. برای استفاده از این نوع کاغذ باید بخشی از مو را رنگ کنید و لای آن قرار دهید تا به خوبی رنگ بگیرد.

تیوپ خالی کن

تیوپ خالی کن از محبوب‌ترین لوازم رنگ‌کردن موهاست که به صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک زیادی می‌کند‌. همانطور که از نام این وسیله مشخص است، برای خالی کردن کامل تیوپ رنگ استفاده می‌شود. تیوپ خالی کن برای خالی‌کردن تیوپ رنگ روغن نقاشی، کرم، خمیردندان، چسب و غیره نیز کاربرد دارد.

رول مش و بالیاژ

رول مش و بالیاژ به عنوان وسایل مش مو برای هایلایت‌کردن، مش‌کردن و بالیاژکردن مو کاربرد دارد. از مزایای رول مش و بالیاژ می‌توان به صرفه‌جویی در مصرف رنگ اشاره کرد. این وسیله بهترین جایگزین برای ورق‌های آلومینیومی و کلاه مش محسوب می‌شود.

قلاب مش

زمانی که از کلاه مش برای مش‌کردن موها استفاده می‌کنید باید با وسیله‌ای به نام قلاب مش موها را از داخل کلاه مش به بیرون کشید.

بیشتر بخوانید: رنگ مو ترند سال

شانه اسپاتولا

به شانه‌هایی که برای مرتب‌کردن موها و دادن حالت صاف و مرمرین به آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، شانه اسپاتولا گفته می‌شود. استفاده از این وسیله برای موهای نازک و کم حجم در زمان رنگ‌کردن یا مش‌کردن موها مناسب است.

سشوار

سشوار وسیله‌ای گرمایشی است که‌ بعد از اتمام مراحل رنگ‌کردن مو و شستن موها برای خشک کردن آن‌ها کاربرد دارد و باعث خوش حالت شدن موها می‌شود. بعد از کشیدن سشوار می‌توانید برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی موها از لوازم مراقبت از مو استفاده کنید.

شامپو نرم کننده

قبل از این که مراحل رنگ کردن موهای خود را در منزل شروع کنید، موها باید با استفاده از شامپو نرم‌کننده شسته شوند تا در حین کار از گره‌خوردن موها جلوگیری کنید. برای خرید این وسیله به سراغ برندهای معتبر و باکیفیت بروید.

روغن آرگان

بعد از رنگ کردن موها برای براق‎شدن و زیبایی موها آن‌ها را با کمی روغن آرگان ماساژ می‌دهند. برای اینکه رنگ واقعی موها بیشتر جلوه کند، بعد از رنگ مو و قبل از براشینگ حتما باید از روغن آرگان کمک بگیرید.

حوله

حوله یکی از کاربردی‌ترین لوازم رنگ مو به شمار می‌رود و برای خشک‎کردن موها پس از رنگ‌کردن و آبکشی آن‌ها لازم است. حوله‌ای که برای خشک‎کردن موهای رنگ شده مناسب است باید حوله میکروفیبر باشد. حوله معمولی باعث شکنندگی موها می‌شود. اگر حوله میکروفیبر در دسترس نداشتید، موهای رنگ‎شده خود را با یک تیشرت خشک کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب صندلی سعی کردیم ضروری‌ترین لوازم رنگ مو و مش را به شما عزیزان معرفی کنیم. این لوازم باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند، تا از رنگ‌کردن یا مش‎کردن موها در منزل به نتیجه دلخواه برسید. امیدواریم از مطالعه این مطلب به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کرده باشید. اگر تجربه‌ای در زمینه رنگ کردن موهای خود در خانه دارید، لطفا آن را با کاربران ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید