مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

روش‌ های خانگی شفاف کردن پوست صورت

skin-Cleaning-10
فهرست مطالب

به طور کلی درخشندگی، صاف بودن و شفاف بودن پوست می ‎تواند در برخورداری از چهره ‎ای جوان بسیار تأثیرگذار باشد. به همین دلیل اغلب افراد راه‎ های مختلفی را برای زیبا سازی پوست خود استفاده می‎ کنند. این روش‎ ها از درمان‎ های خانگی آغاز می‎ شوند و تا روش ‎های پیچیده پزشکی و حتی در مواردی در رابطه با بیماری های پوستی به جراحی ادامه پیدا می کنند. به همین دلیل ما هم امروز تصمیم گرفتیم تا در این مقاله درباره روش‎ های شفاف کردن پوست صورت، بهترین روش برای رفع تیرگی پوست صورت، داروی گیاهی برای روشن شدن پوست صورت، قوی ترین ماسک روشن کننده پوست صورت و جلوگیری از خشکی پوست نکاتی را ذکر کنیم.

skin-Cleaning

 راه های شفاف کردن پوست صورت چیست؟

داشتن پوستی بدون جوش و لک و همین طور براق و درخشان خواست هر فردی است؛ زیرا تقریباً همه می‎ دانند که هر چقدر هم که اجزای صورت شما زیبا باشد، مادامی که پوستی شفاف و روشن نداشته باشید، زیبایی چهره شما نمایان نمی‎ شود.  دلایل زیادی وجود دارد که می ‌تواند شفافیت پوست صورت را تحت تأثیر قرار دهد، از جمله استرس، کم خوابی، دهیدراته بودن پوست، افزایش سن و حتی تغذیه نا مناسب، بنابراین برای اینکه پوستی شفاف داشته باشید، از یک طرف باید دلایل عدم شفاف بودن پوست خود را از بین ببرید و از سوی دیگر از یک سری از اقدامات درمانی و روش ‌های شفاف کردن پوست صورت استفاده کنید. از جمله روش های شفاف کردن پوست صورت عبارتند از: 

پاکسازی پوست

در طول روز پوست صورت در معرض آلاینده‎ های مختلفی قرار می گیرد که از آن جمله می توان به گرد و غبار، چربی پوست، کرم ‎های آرایشی، ضد آفتاب و … اشاره کرد. تمام این مواد باعث می شوند منافذ پوست بسته شود و نه تنها جوش و آکنه به وجود بیاید، بلکه پوست کدر شود؛ بنابراین به عنوان یکی از روش‌ های شفاف کردن پوست صورت می ‎توانید به طور مرتب از شوینده‎ های متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید و پوست خود را پاکسازی کنید.

لایه برداری پوست صورت

یکی دیگر از روش ‌های شفاف کردن پوست صورت، لایه برداری پوست است. لایه برداری، سلول‌ های مرده پوست را از بین می ‌برد و سطح پوست صورت را صاف و شفاف ‎تر می‌ کند و در بلند مدت باعث روشن شدن پوست می‎ شود. حتماً به این توجه داشته باشید که از لایه بردار مناسب پوست خود استفاده کنید؛ چراکه به عنوان مثال اگر پوست خشک و حساسی داشته باشید ممکن است دچار التهاب و قرمزی پوست شوید.

استفاده از کرم ‎های آبرسان

برای شفافیت بیشتر پوست حتماً باید از کرم‎ های مرطوب کننده و آب رسان استفاده کنید؛ زیرا وقتی پوست بتواند رطوبت مورد نیاز خود را جذب ‌کند، شفاف‎ تر و درخشان تر می‌ شود. هم چنین می‌ توانید از مرطوب کننده ‏های حاوی ویتامین C استفاده کنید؛ زیرا این ویتامین خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و رادیکال‌ های آزاد را دفع می‎ کند.

بیشتر بخوانید: روش های آبرسانی پوست

skin-Cleaning-1

محصولات روشن کننده پوست

یکی دیگر از روش‎ های شفاف کردن پوست صورت، استفاده از محصولاتی است که به همین منظور در بازار موجود است. استفاده از سرم ‏ها و تونر های مناسب می‌ تواند فوراً رنگ پوست تان را بهبود بخشد و از چین و چروک‎ های ریز و درشت و ظاهر شدن علائم پیری زودرس پوست جلوگیری کند. به عنوان مثال  سرم ویتامین C  آنزیمی که رنگدانه تولید می کند را مسدود کرده و پوست را روشن می سازد. تونر های صورت هم با تنظیم PH پوست از بروز جوش و آکنه و خشک شدن پوست جلوگیری کرده و پوست شما را شفاف و درخشان می ‎کنند.

ماسک ‎های صورت

یکی دیگر از روش ‎های شفاف کردن پوست صورت، استفاده مرتب از انواع ماسک است. ماسک‎ های صورت هم به صورت آماده و هم به شکل خانگی در دسترس هستند و شما به راحتی می ‎توانید با یک جستجو ساده در خانه آن ‎ها را تهیه کنید و از پوستی شفاف برخوردار شوید.

نوشیدن آب

نوشیدن آب کافی از دیگر روش ‎های روشن کردن پوست صورت است؛ زیرا می ‎تواند به بازسازی سلول ‌های پوست کمک کند. روزانه ۸ تا ۱۰ فنجان آب و مقدار کمی چای یا قهوه می ‎تواند به شفافیت پوست شما کمک کند.

skin-Cleaning-2

بهترین روش برای رفع تیرگی پوست صورت 

روش‎ های مختلفی برای شفاف سازی پوست و رفع تیرگی آن وجود دارد ولی آیا تا به حال فکر کرده ‎اید که بهترین روش برای رفع تیرگی پوست صورت کدام است؟ مسلماً استفاده از کرم‎ ها و سایر محصولات بهداشتی روشن کننده پوست و هم چنین کرم‎ های لایه بردار می توانند در رفع تیرگی پوست به شما کمک کنند. ولی بهترین روش برای رفع تیرگی پوست صورت، استفاده روزانه و همیشگی از کرم ضد آفتاب است. اشعه‎ های موجود در نور خورشید علاوه بر اینکه می ‎توانند باعث پیری زودرس پوست شوند، می ‎توانند باعث هایپرپیگمنتیشن یا افزایش رنگدانه ‎های پوست هم شوند و پوست صورت را تیره کنند، بنابراین بهترین روش برای رفع تیرگی پوست صورت فقط استفاده از کرم ضد آفتاب است. 

داروی گیاهی برای روشن شدن پوست صورت 

استفاده از داروی گیاهی برای روشن شدن پوست صورت یکی از روش ‌های شفاف کردن پوست صورت است. مهم‎ ترین داروی گیاهی برای روشن شدن پوست صورت، گیاه شیرین بیان است. از این گیاه به وفور در انواع کرم ‎ها و لوسیون‎‎ های روشن ‎کننده پوست استفاده می ‎شود. عصاره شیرین‌ بیان یک ضد التهاب موضعی است و می ‎تواند به کاهش قرمزی پوست و تیرگی پس از التهاب کمک کند. هم چنین فلاونویید موجود در گیاه شیرین بیان می ‎تواند ملانین پوست را پراکنده کند و باعث روشن شدن پوست شود.

skin-Cleaning-4

پماد برای روشن شدن پوست صورت 

بسیاری از کسانی که پوستی تیره دارند و در پی روش ‎های روشن کردن پوست صورت خود هستند، معمولاً از انواع پماد برای روشن شدن پوست صورت استفاده کرده ‎اند. با این حال تصمیم داریم که در ادامه مؤثر ترین پماد برای روشن شدن پوست صورت را معرفی کنیم. پماد هیدروکینون (Hydroquinone) از محصولات روشن کننده‌ پوست است که برای درمان کک و مک و رفع لک‌ های قهوه ‌ای پوست استفاده می شود. این پماد برای روشن شدن پوست صورت با کاهش ملانین موجب بی‌ رنگ ‌تر شدن پوست می‌ شود. البته ممکن است باعث بروز حساسیت و التهاب پوستی هم شود.

روغن های روشن کننده پوست صورت

روش ‎های روشن کردن پوست صورت متنوع است و یکی از آن ‎ها استفاده از روغن روشن کننده پوست صورت است. در ادامه از میان انواع روغن روشن کننده پوست صورت موجود، به برخی از متداول‎ ترین آن‎ ها می ‎پردازیم.

روغن سنجد تلخ

این روغن دارای مقدار زیادی اسید لینولئیک و اسید های آلفا لینولئیک است به همین دلیل می‎ تواند باعث سفید شدن 70 درصدی پوست شود.

skin-Cleaning-5

بادام

بادام نه تنها پوست را روشن می کند بلکه برای رفع تیرگی زیر چشم هم مؤثر است.

گلاب

گلاب بهترین روغن روشن کننده پوست صورت است و از ایجاد آکنه جلوگیری می کند. 

آرگان

این روغن روشن کننده پوست صورت نیز باعث جلوگیری از تولید ملانین در پوست و در نتیجه روشن شدن آن می‎ شود. روغن ارگان دارای مزیت‎ های دیگری مانند جوان سازی پوست و از بین بردن جوش و چین و چروک است. 

skin-Cleaning-6

قوی ترین ماسک های خانگی روشن کننده پوست صورت 

استفاده از ماسک برای روشن کردن پوست صورت یک روش خانگی، ارزان قیمت و در دسترس است. با این وجود چنانچه بخواهید از ماسک ‎های صورت برای روشن کردن پوست صورت استفاده کنید، باید کمی صبور باشید. به همین منظور بهتر است قوی ترین ماسک روشن کننده پوست صورت را بشناسید تا بتوانید زودتر به نتیجه برسید.

ماسک زردچوبه

یک قاشق چای خوری زرد چوبه، یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری آبلیمو را با هم ترکیب کنید و روی صورت خود بمالید و بعد از 30 دقیقه آن را بشویید و از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. 

بیشتر بخوانید: لیفت و جوانسازی

استفاده از آبلیموی تازه

می‎ توانید یک قاشق غذا خوری آبلیموی تازه را با چند قطره آب رقیق کنید و آن را با استفاده از یک پنبه به پوست صورت خود بمالید و پس از 15 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید و از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

skin-Cleaning-8

استفاده از جوش شیرین و سرکه سیب

جوش شیرین و سرکه سیب دارای خاصیت سفید کنند گی هستند و وقتی با هم ترکیب شوند، یک ماسک فوق ‎العاده تهیه می‎ شود.  از این ماسک 1 الی ۲ بار در هفته استفاده کنید تا پوست شما سفید شود. 

مواد لازم برای ماسک جوش شیرین و سرکه سیب

  • دو قاشق چایخوری جوش شیرین
  • سه قاشق چایخوری سرکه سیب

طرز تهیه ماسک جوش شیرین و سرکه سیب

  • جوش شیرین و سرکه سیب را مخلوط کنید.
  • اگر پوست تان حساس است،  سرکه را با آب رقیق کنید.
  • ماسک را روی پوست صورت قرار دهید و پس از یک دقیقه بشویید.
  • استفاده از کرم مرطوب کننده فراموش نشود.
skin-Cleaning-9

استفاده از جوش شیرین

روشن کردن پوست صورت با جوش شیرین به چند روش قابل انجام است، در این روش جوش شیرین و گلاب را با هم ترکیب می کنیم.. اگر از این ماسک ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید،  تیرگی پوست برطرف می‎ شود.

مواد لازم برای ماسک جوش شیرین و گلاب

  • جوش شیرین
  • دو قاشق چایخوری 
  • گلاب

طرز تهیه ماسک جوش شیرین

گلاب و جوش شیرین را مخلوط کنید تا خمیری شکل شود. این خمیر را روی پوست صورت خود بمالید. ۵ الی ۱۰ دقیقه صبر کنید تا ماسک خشک شود. پوست تان را با آب ولرم بشویید و سپس از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. 

استفاده از ماست

یک قاشق چای خوری ماست را با نصف قاشق چایخوری زردچوبه مخلوط کنید و اجازه دهید 30 دقیقه روی پوست شما باقی بماند و بعد آن را بشویید. 

بیشتر بخوانید: مزایای روغن کرچک

skin-Cleaning-7

 روشن شدن پوست صورت با لیزر 

یکی از بهترین روش ‌های شفاف کردن پوست صورت، استفاده از لیزر است. در تکنیک روشن شدن پوست صورت با لیزر، لکه ‎های تیره پوست از بین می ‎رود و پوست روشن و شفاف می ‎شود. روشن شدن پوست صورت با لیزر از طریق تمرکز انرژی حاصل از پرتو های نور روی لکه های پوستی انجام می ‎شود و به نوعی پوست را لایه برداری می‎ کند. در این روش لایه برداری، سطح مرده پوست حذف می‎ شود و سلول ‎های جدید که در دوره بهبودی ایجاد می شوند، به جوان ‎تر شدن پوست و رفع مشکلات آن منجر می ‎شوند.

سخن پایانی 

 جهت شفاف کردن پوست اگر مطمئن نیستید که کدام روش زیبایی با پوست شما سازگار تر است می توانید از یک پزشک متخصص کمک بگیرید.

اشتراک گذاری

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید