مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

متعادل سازی چهره چیست و چه تکنیک ‌هایی دارد؟

face
فهرست مطالب

یکی از مهم‌ ترین تکنیک ‌های آرایشی، متعادل سازی است که افراد برای از بین بردن خطوط منفی و معایب صورت خود آن را انجام می ‌دهند. افراد می ‌توانند متعادل سازی چشم، متعادل سازی ابرو، متعادل سازی لب و… را بر اساس اصول آن انجام دهند تا نواقص این نواحی را رفع کنند. اگر که می ‌خواهید با این کار و تکنیک ‌های آن آشنا شوید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه این مقاله تمامی مواردی که باید در رابطه با این موضوع بدانید را بیان خواهیم کرد. 

متعادل سازی چهره زنانه چیست؟ 

همان طور که بیان شد، اغلب بانوان با کمک متعادل سازی عیوب صورت خود را رفع می‌کنند. آن ‌ها می ‌توانند با کمک این روش، بینی خود را کوچک کنند، گونه ‌های خود را برجسته کنند. همچنین، اگر شخصی صورت پهنی و یا کشیده‌ ای داشته باشد، می ‌تواند با کمک این روش آن را رفع کند. در واقع، متعادل سازی چهره زنانه کمک می‌ کند تا معایب و نواقص صورت کمتر دیده شود و بلعکس، برخی از قسمت‌ ها بیشتر نمایان شوند. 

بیشتر بخوانید: تفاوت های آرایش و گریم

آنها پیش از آغاز متعادل سازی صورت، باید متعادل سازی پوست را انجام دهند که این کار، خود دارای دو روش است که شامل موارد زیر می ‌باشند: 

متعادل سازی پوست با کمک کانتور 

یکی دیگر از روش ‌های متعادل سازی پوست، کانتور کردن است که افراد با کمک این روش، صورت خود را قرینه می‌ کنند. در واقع، اشخاص در این روش خط و خطوطی را بر روی چهره خود می‌ کشند که با کمک این خط و خطوط، قسمت ‌هایی از صورت خود را محو  و یا قسمتی را برجسته ‌تر کنند.

متعادل سازی پوست با کمک هایلایت

همه ما تا حالا حداقل یک بار نام هایلایت را شنیده ‌ایم اما ممکن است که برخی افراد ندانند که هایلایت چیست؟ هایلایت، یکی از روش‌ های متعادل سازی پوست است که افراد طبق شکل چهره خود از آن استفاده می‌کنند. در واقع، اگر شخصی صورت کشیده‌ ای داشته باشد، پوست خود را به نحوی هایلایت می ‌کند تا این کشیدگی را رفع کند. همچنین، اگر شخصی صورت پهنی داشته باشد، پوست خود را به نحوی هایلایت می ‌کند تا پهنی صورت خود را رفع کند. 

متعادل سازی چهره مردانه چیست؟

ممکن است سوال کنید که آیا آقایان هم متعادل سازی چهره انجام می ‌دهند؟ بله!

برخی از آقایان هم متعادل سازی صورت را انجام می‌دهند. در واقع، مردان هم از این روش کمک می ‌گیرند تا معایب و نواقص چهره خود را رفع کنند. لازم به ذکر است تا بدانید که متعادل سازی چهره مردانه همانند بانوان نیست و قرار نیست که مردان هم مانند زنان آرایش کامل داشته باشند. برای متعادل سازی چهره مردانه، افراد باید با آناتومی چهره آن‌ ها آشنا شوند. به عبارتی ساده ‌تر می ‌توان گفت که آرایشگران و یا خود افراد، ابتدا باید با فرم چهره، ساختمان و جمجه مردان آشنا شوند. این آناتومی، شامل 7 دسته مختلف است که شامل موارد زیر می ‌باشند: 

  • چهره مربع
  • چهره گرد
  • چهره بیضی
  • چهره مستطیل
  • چهره لوزی
  • چهره گلابی
  • چهره قلبی و یا چهره مثلت

وسایل مورد نیاز متعادل سازی چهره 

برای متعادل سازی چهره مردانه و زنانه، وسایل و ابزار های بسیاری نیاز است که در صورت عدم وجود آن‌ ها، نمی‌ توان متعادل سازی را انجام داد. برخی از مهم‌ ترین وسایل مورد نیاز متعادل سازی چهره، شامل موارد زیر می‌باشند: 

آینه

آینه، یکی از وسایل مورد نیاز متعادل سازی چهره است. لازم به ذکر است تا بدانید که آینه، باید کاملا تخت باشد و با زمین 85 سانتی متر فاصله داشته باشد.

کاردک

کاردک، یکی دیگر از وسایل مورد نیاز متعادل سازی چهره است که برای انجام این عملیات نیاز است. افراد می ‌توانند با کمک کاردک، چربی و مواد اضافی روی قلمو ها را بگیرند. 

قلمو های مختلف

عدم وجود قلمو ها، به معنی عدم توانایی انجام متعادل سازی صورت است. به همین دلیل، افرادی که می ‌خواهند این کار را انجام دهند، باید تمامی انواع قلمو ها را به همراه داشته باشند؛ زیرا، هر یک از قلمو ها برای کاری مناسب هستند. انواع قلمو ها و کاربرد هر یک از آن ‌ها شامل موارد زیر می ‌باشند:

بیشتر بخوانید: انواع براش آرایشی

قلمو کم حجم یا باریک

این قلمو معمولا برای خطوط حساس و نافذی همچون ابرو و خط چشم به کار برده می ‌شود. 

قلمو پرحجم یا گرد: این قلمو معمولا برای سایه چشم ‌ها به کار برده می‌ شود. 

قلمو متوسط: این قلمو اغلب برای لب و سایه ابرو به کار می رود. 

اسفنج ‌های مختلف

اسفنج‌ ها نیز دارای انواع مختلفی هستند که بهتر است افراد تعدادی اسفنج نرم را برای این کار تهیه کرده و به همراه داشته باشند. 

قیچی‌ های مختلف

برای متعادل سازی صورت، افراد باید قیچی‌های مختلفی را تهیه کنند. برخی از مهم‌‎ترین آن ‌ها شامل موارد زیر می ‌باشد: 

قیچی لبه کوتاه

 قیچی لبه کوتاه، برای کار هایی همچون کوتاه کردن ابرو ها مناسب است. 

قیچی لبه بلند

 قیچی لبه بلند، برای کار هایی همچون کوتاه کردن مو ها مناسب است. 

موچین‌ های مختلف 

آن ‌ها باید با کمک این موچین‌ ها، مو های زائد ابرو ها، مو های زائد صورت و… را اصلاح نمایند. 

دستگاه فرمژه

همان گونه که از نام این دستگاه پیداست، این دستگاه به مژه‌ ها حالت می‌دهد. 

انواع شانه ‌ها 

افراد باید تمامی نوع شانه ‌ها اعم از شانه پلاستیکی، شانه چوبی، شانه مویی و… را به همراه داشته باشند. اشخاص باید از این شانه ‌ها برای مرتب کردن ابرو ها، مرتب کردن مو و… استفاده کنند. 

انواع تور ها 

تورها نیز انواع مختلفی دارند که افراد برای انجام این عملیات باید تور های چند ضلعی و ظریف را تهیه نموده و به همراه داشته باشند. 

مژه ‌های مصنوعی

مژه‌ های مصنوعی، برای متعادل سازی چهره زنانه بسیار مهم اند و برخی از آن‌ ها شامل موارد زیر اند: 

مژه‌ های یکدست و کامل که برای گوشه داخلی چشم تا گوشه خارجی چشم هستند. 

مژه‌ هایی که فقط برای یک سوم گوشه خارجی چشم هستند. 

مژه‎ های تکی که برای طبیعی نشان دادن مژه ‌های افراد هستند.

بیشتر بخوانید: مدل های اکستنشن مژه

تکنیک های متعادل سازی چشم 

یکی از تکنیک ‌های متعادل سازی چهره، متعادل سازی چشم است. در متعادل سازی چشم، سایه اهمیت بسیار زیادی دارد و افراد باید برای متعادل سازی سایه چشم، از تکنیک ضربه زدن استفاده نمایند؛ زیرا با کمک این تکنیک، چشم‌ ها بهتر فرم گرفته و زیبا تر می ‌شوند. علاوه بر سایه، افراد باید برای متعادل سازی چشم از خط چشم نیز استفاده کنند تا چشم‌ ها گرد تر و کشیده‌ تر نشان داده شوند.

 اگر فردی مبتدی است، بهتر است تا از خط چشم‌ های ماژیکی استفاده نماید. علاوه بر سایه چشم و خط چشم، اشخاص برای متعادل سازی چشم، باید پف چشم و یا تیرگی دور چشم راهم رفع کنند. 

تکنیک های متعادل سازی لب

یکی دیگر از تکنیک ‌های متعادل سازی چهره، متعادل سازی لب است. پیش از اقدام به متعادل سازی لب، افراد باید خشکی لب ‌ها را از طریق مرطوب کردن از بین ببرند. افراد می ‌توانند از مرطوب کننده ‌های مختلفی برای نرم و خوش حالت کردن لب‌ ها استفاده کنند. پس از بر طرف کردن خشکی، برای متعادل سازی لب، افراد باید رژ لبی را انتخاب کنند که رنگ آن با چهره آن ‌ها، تناسب داشته باشد. همچنین، برای متعادل سازی لب، باید از رژ لب‌ هایی که دوام بسیاری دارند، استفاده کنند. 

بیشتر بخوانید: تشخیص رژلب اصلی و تقلبی

 تکنین متعادل سازی ابرو 

یکی دیگر از تکنیک ‌های متعادل سازی چهره، متعادل سازی ابرو است. پیش از آغاز متعادل سازی ابرو، افراد باید به نوع ابرو، فرم ابرو و… توجه کنند و سپس این متعادل سازی ابرو را متناسب با چهره انجام دهند. گاهی اوقات نیز ممکن است که ابرو ها نیاز به ترمیم داشته باشند که در این صورت افراد باید ابتدا مشکلاتی همچون کوتاهی طول ابرو، ریزش مو، وجود قوس بیش از حد و… را رفع کرده و سپس متعادل سازی ابرو را آغاز نمایند. 

سخن نهایی

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل و مفصل در رابطه با متعادل سازی چهره زنانه و مردانه آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که اگر قصد دارید که خودتان این کار را در منزل انجام دهید، باید تمامی وسائل ذکر شده را تهیه نمایید. در غیر این صورت، نمی ‌توانید این فرایند را به خوبی انجام دهید. اگر سوال و یا ابهامی در این زمینه دارید، کافی است برای ما کامنت بگذارید. همکاران ما در سریع ‌ترین زمان ممکن به شما عزیزان کمک خواهند کرد. 

 

اشتراک گذاری

متن سربرگ خود را وارد کنید