مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

تفاوت هایلایتر، کانتور و کانسیلر در‌ چیست؟

The difference between highlighter and concealer
فهرست مطالب

دنیای آرایش بسیار وسیع و زیباست. تکنیک ها و سبک های مختلفی برای یادگیری وجود دارند. سه محصول آرایشی که در مورد آنها زیاد شنیده اید، کانتور، هایلایتر و کانسیلر هستند. هریک کاربرد متفاوتی دارند، از زیر سازی میکاپ گرفته تا پنهان کردن عیوب یا حلقه های تیره، درخشندگی پوست و … اما تفاوت این سه محصول چیست؟ بین کانتور، هایلایتر و کانسیلر چند تفاوت عمده وجود دارد که در ادامه می‌ خواهیم به طور کامل آن ها را بررسی کنیم. پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

هایلایتر آرایشی را بیشتر بشناسید

هایلایتر محصولی است که برای روشن و براق کردن نواحی خاصی از صورت مانند استخوان گونه، ابرو و لب بالایی استفاده می شود. هایلایترها در انواع پودر و مایع موجود هستند و قوام سبک تری نسبت به کانسیلر دارند. هایلایت های طبیعی هنگامی که روی صورت قرار می‌ گیرند درخشش بسیار طبیعی به پوست اضافه می کنند که بسیار زیبا است.

کاربرد کانتور در آرایش صورت

کانتورینگ تکنیکی برای افزایش ابعاد صورت شما با استفاده از آرایشی است که کمی تیره تر یا روشن تر از رنگ واقعی پوست شما است. بر خلاف کرم پودر و کانسیلر های روزمره، که معمولاً می‌ خواهیم دقیقاً با پوست خود مطابقت داشته باشند، کانتورینگ تماماً می تواند به ایجاد اثر سایه و نور در پوست کمک می کند. کانتور از یک سایه تیره تر و یک سایه روشن تر تشکیل شده است.

رنگ تیره ‌تر کانتور زمانی که آن را روی قسمت‌ های صحیح صورت خود اعمال می ‌کنید، مانند یک سایه عمل می‌ کند. شما باید کانتور تیره‌ تر را در سه قسمت اصلی کناره‌ های بینی، زیر استخوان گونه و لبه پیشانی نزدیک خط رویش مو بمالید. رنگ روشن تر کانتور باید در قسمت هایی از صورت که می خواهید برجسته کنید نیز اعمال شود. پیشنهاد می شود رنگ روشن تر کانتور را روی نقاط بلند صورت مانند پل بینی، بین ابروها و روی چانه بزنید.

کاربرد کانسیلر در آرایش صورت

کانسیلر یک محصول آرایشی است که برای پوشاندن نواقصی مانند سیاهی دور چشم و لک ها استفاده می شود. کانسیلرها معمولا در یک لوله کوچک قرار دارند و بوسیله یک فرچه فشرده در می آیند و قوام آن ضخیم تر از کرم پودر است. می توان آن را به آرامی روی پوست با یک اسفنج کوچک یا برس استفاده کرد. کاربرد کانسیلر در آرایش ایجاد چهره ای بی عیب و نقص است. محبوب ترین کانسیلر نوع مایع آن است. استفاده از آن آسان است و در رنگ های مختلف موجود است که می تواند برای بسیاری از رنگ های پوست مناسب باشد.

Application-of-concealer

آیا هایلایتر،کانتور و کانسیلر با هم متفاوت اند؟

استفاده از کانسیلر، کانتور و هایلایتر سه مرحله برای دستیابی به آرایش بی عیب و نقص است. اما لازم است که بدانید تفاوت هایلایتر، کانتور و کانسیلر در چیست؟برای اینکه تفاوت هر کدام از آن ها را بهتر متوجه شوید لازم است تا در ادامه هر کدام از این محصولات را با یکدیگر مقایسه کنیم. در ادامه روی فیلم کلیک کنید و روش کانتور صورت و استفاده از هایلایتر را ببینید.

از کانتور، کانسیلر و هایلایرتر برای گریم صورت و متعادل سازی چهره استفاده می‌کنند.

فرق هایلایتر با کانتور

استفاده از کانتور قطعا باعث زیبایی آرایش شما می شود و آرایش تان را تقویت می کند، اما بسیار مهم است که کانتور به درستی انجام شود. در صورت استفاده نادرست از محصولات آرایشی ممکن است آرایش شما بهم ریخته و کثیف به نظر برسد. عمده ترین فرق هایلایتر با کانتور این است که هایلایترهای براق می توانند روی پوست درخشندگی و شادابی ایجاد کنند. اما کانتور تنها برای برجسته کردن صورت به کار برده می شود. مطالعه مقاله اشتباهات آرایشی میتواند کمک بزرگی به شما در این زمینه کند.

The-difference-between-highlighter-and-contour

فرق کانتور و کانسیلر

  • عمده ترین فرق کانتور با کانسیلر این است که کانتور تیره تر از کانسیلر است.
  • کانتور به شکل گیری صورت شما کمک می کند و ویژگی های صورت شما را برجسته می کند، اما کانسیلر برای پوشاندن لکه های تیره و سایر لک ها ساخته شده است.
  • کانسیلرها در واقع به تنهایی برای پوشاندن لک ها استفاده می شوند و یک نوع لوازم آرایش اصلاح کننده هستند. شما می توانید به مقدار دلخواه یا مقدار کمی از کانسیلر استفاده کنید. آکنه، حلقه های تیره و جای زخم را می توان با کانسیلر پنهان کرد تا ظاهری بدون لک ایجاد کند.
  • کانسیلر تمام عیوب مانند آکنه، رنگدانه، قرمزی، لکه های تیره و… را می پوشاند و به صورت حالتی یکدست و یکنواخت می بخشد.
  • یک کانتور با تیره کردن نواحی صورت که به طور طبیعی سایه می افتد، گونه های شگفت انگیز، خط فک و خط مو، بینی نوک تیز به شما می دهد.
  • کانتورینگ باعث می شود صورت تراشی شده و تیز به نظر برسد.

بیشتر بخوانید: تفاوت های آرایش و گریم

تفاوت بین هایلایتر و کانسیلر

وقتی صحبت از آرایش به میان می آید، محصولات و تکنیک های مختلفی وجود دارد که می توانید از آن ها برای زیبایی ظاهر خود استفاده کنید. دو تا از محبوب ترین محصولات برای زیبایی صورت کانسیلر و هایلایتر هستند. اما سوالی که پیش می آید این است که تفاوت هایلایتر و کانسیلر چیست؟ و از کدام یک باید استفاده کرد؟ کانسیلرها و هایلایترها از نظر استفاده روی پوست تفاوت های چشمگیری دارند. کانسیلر در درجه اول برای پنهان کردن عیوب یا حلقه های تیره استفاده می شود، در حالی که هایلایتر به نواحی خاصی از صورت درخشندگی می بخشد.

هم هایلایتر و هم کانسیلر را نباید روی کل صورت استفاده کرد و باید از کانسیلر برای لک، تغییر رنگ یا گودی زیر چشم استفاده کرد. هایلایتر باید روی نقاط بلند صورت مانند استخوان گونه، ابرو و لب بالایی اعمال شود. بسیاری از مردم اغلب به این فکر می کنند که آیا می توان از کانسیلر به عنوان هایلایتر استفاده کرد یا خیر. به طور کلی، می توانید از کانسیلر به عنوان هایلایتر استفاده کنید، اما انتخاب فرمول و رنگ مناسب ضروری است.

The-difference-between-highlighter-and-concealer1

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم درباره تفاوت هایلایتر، کانتور و کانسیلر صحبت کنیم و به بررسی تفاوت های هر کدام از آن ها بپردازیم. برای اینکه همیشه صورت شفاف و شادابی داشته باشید لازم است تا نکاتی که درباره استفاده از این سه محصول آرایشی گفتیم را به کار بگیرید.

اشتراک گذاری

4 پاسخ

  1. تفاوت هایلایتر و کانسیلر و کانتور رو خیلی عالی در این مقاله توضیح دادید و این موضوع دغدغه خیلی هاست و فک کنم با خوندن این پست به جواب واضحی برسند، ممنونم 🙂

  2. من از کانسیلر زیر چشم استفاده میکنم عالیه خیلی کاربردیه.سیاهی زیر چشمو محو میکنه یا اگر ریمل مالیده باشه میشه محوش کرد. خلاصه که خیلی کاربردیه و من استفاده میکنم. کانتور هم خوبه بد نیست یبار استفاده کردم خوب بود. الان مقاله تون رو دیدم تفاوتشو خوندم جالب بود مرسی از شما با مقاله ی خوبتون. خیلی خوب و مفید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید