مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

میزانپلی چیه و چجوری جذابیت تان را مضاعف می کنه؟

curler
فهرست مطالب

میزانپلی یک روش قدیمی برای حالت دادن به موی خانم‌ ها است که آسیب کمتری به موها می‌زند. بسیاری از خانم‌ ها به پیچاندن و فر کردن موهایشان علاقه دارند و بشدت مایل اند تا مدل های مختلف درست کردن موی فر را بدانند. امروزه بیشتر از واژه شینیون به جای میزانپلی استفاده می‌شود. فرق شینیون با میزانپلی در نحوه آراستن مو و ابزارهای مورد استفاده برای حالت دادن مو است. برای آراستن مو با روش میزانپلی برای دوام و ماندگاری حالت موها و راحت فرم گرفتن از لوسین میزانپلی استفاده می‌کنند. حال ممکن است این سؤال برای شما مطرح شود که لوسیون میزانپلی چیست؟ با ما همراه باشید تا جواب این سؤال را پیدا کنید.

معرفی انواع و اقسام میزانپلی

اگثر خانم ها تصور می‌کنند که با حالت دادن به موها و حتی انجام میزانپلی ساده زیبایی چهره خود را افزایش می‌دهند. روش‌های متعددی برای میزانپلی موی کوتاه، میزانپلی موی فر و حتی میزانپلی عروس وجود دارد که توسط میکاپ آرتیست‌ها به کار گرفته می‌شود. لذا مطالب جدیدی پیرامون میزانپلی صورت، میزانپلی ناخن، فرق شینیون و میزانپلی، میزانپلی ساده، میزانپلی موی فر و میزانپلی عروس را برای شما شرح خواهیم داد.

آشنایی با میزانپلی موی فر

میزانپلی موهای فر مناسب موهای بلند است. اگر بعضی افراد موی فر دارند ابتدا باید موها را با استفاده از اتو، سشوار و برس صاف کنند. اصطلاحاً به این کار براشینگ می‌گویند که در آرایشگاه‌ها توسط هیراستالیست­ های حرفه‌ای انجام می‌شود. سپس میزانپلی موی فر را با استفاده از بیگودی انجام می‌دهند. انواع بیگودی با سایزهای مختلف وجود دارد که برای پیچیدن موها استفاده می‌شود. معمولاً برای حالت دادن به موها و شینیون از بیگودی‌های بزرگ استفاده می‌شود.

میزانپلی عروس، یک متد به روز و پرطرفدار

امروزه یکی از پرطرفدارترین متدهای مورد استفاده در آرایشگاه‌های بانوان، میزانپلی عروس و هیراستایل عروس است. برای سرعت بخشیدن به کار شینیون و میزانپلی عروس، آرایشگرها با استفاده از روش‌های مدرن مانند براشینگ و میزانپلی با بیگودی، موهای عروس را حالت می‌دهند. انتخاب مدل مو به سلیقه عروس و مهارت آرایشگر بستگی دارد؛ اما آشنایی با روش‌های شینیون و میزانپلی از موارد مهمی است که در دوره‌های آموزشی آرایشگری به آن توجه ویژه‌ای می‌شود.

آرایش عروس یکی از مهم‌ترین انواع آرایش است که دورهای اختصاصی دارد و اکثر آرایشگرهای حرفه‌ای دوره‌های مختلفی را برای فراگرفتن این مهارت سپری می‌کنند و مدرک­های بین ­المللی آن را دریافت می­کنند.

میزانپلی عروس

میزانپلی موی کوتاه

در گذشته میزانپلی با استفاده از انواع بیگودی انجام می‌شد. البته برای میزانپلی موی کوتاه ممکن بود از کلیپس­های مخصوص میزانپلی استفاده شود. به‌طورکلی میزانپلی یکی از روش‌های قدیمی آراستن موها است. تمام آرایشگران حرفه‌ای با روش‌های میزانپلی موی کوتاه آشنایی دارند و فرق شینیون و میزانپلی را می‌دانند. آرایشگران بانوان که مهارت کافی در استفاده از این روش‌ها را دارند، با استفاده از این روش قدیمی بدون استفاده از دستگاه‌هایی که به مو آسیب می‌رساند به آرایش موها می‌پردازند. معمولاً برای میزانپلی موی کوتاه از انواع مدل‌های باز و بسته استفاده می‌شود و می‌توان با استفاده از بیگودی‌های ریز و درشت موها را فر کرد. در کنار آرایش موها و استفاده از روش‌های متنوع میزانپلی ساده یا میزانپلی موی فر انواع دیگری از این نوع آرایش مانند میزانپلی صورت وجود دارند که شرح مختصری درباره آن‌ها ارائه می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: نحوه درست کردن موهای فر

میزانپلی ساده چیست؟

در میزانپلی ساده که بیشتر در گذشته کاربرد داشته است، با استفاده از شانه موها را به چند قسمت تقسیم می‌کنند و با استفاده از بیگودی قسمت چتری مو را از سایر قسمت‌ها جدا می‌کنند و از جلوی سر شروع به پیچیدن مو با بیگودی می‌کنند. ابتدا قسمت‌های سمت راست و سمت چپ را از نوک موها دور بیگودی می‌پیچند و با گیره ثابت می‌کنند. در نهایت نیز لایه‌های پشت سر که جدا شده‌اند را دور بیگودی پیچیده و با توری روی بیگودی جمع می‌کنند تا موهای ریز بلند نشوند. برای حالت گرفتن موها از سشوار کلاهی استفاده می‌شود. حدود ۲۰ دقیقه زمان نیاز است تا موها حالت بگیرند.

خودآرایی صورت با کمک میزانپلی

همیشه بین مدل و رنگ مو و آرایش صورت باید هماهنگی وجود داشته باشد. آرایش صورت هر شخص با توجه به فرم صورت و مدل موها انتخاب می‌شود. آرایشگرهای باتجربه و حرفه‌‌ای باید شناخت کافی نسبت به نحوه آرایش و هماهنگی میزانپلی صورت با میزانپلی موی فر یا سایر مدل‌های بسته داشته باشند. در دنیای مدرن امروز که زیبایی ظاهری بسیار اهمیت دارد، شناخت تکنیک‌ها و روش‌های زیرسازی پوست قبل از آرایش برای آرایشگرها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ممکن است واژه میزانپلی صورت کمی برای شما ناآشنا باشد، اما در واقع به انجام متدها و تکنیک‌های آرایش صورت به اصطلاح میزانپلی صورت گفته می‌شود. به‌منظور آشنایی با جدیدترین مدل‌های خودآرایی و روش‌های زیرسازی پوست قبل از آرایش، می‌توانید به مقالات موجود در وب سایت مراجعه کنید.

استفاده از میزانپلی جهت آراستگی بیشتر ناخن ها

میزانپلی ناخن هم اصطلاحی است که برای آراستن ناخن‌ها استفاده می‌شود. امروزه کاشت ناخن و مانیکور بسیار مورد علاقه بانوان است و با استفاده از تکنیک‌های جدید و متنوع، میزانپلی ناخن انجام می‌دهند. استفاده از لاک و طراحی ناخن‌ها با مدل‌های گوناگون سبب زیباتر شدن دست‌ها و جذابیت خانم‌ها می‌شود. در سالن‌های آرایشی ناخن کارهای حرفه‌ای کارهای مربوط به مانیکور، پدیکور و میزانپلی ناخن را به‌صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: ترفند‎‌های آرایش عروس

معرفی لوسیون های میزانپلی

باید به این نکته اشاره کنیم که برای انواع موهای مختلف، مناسب‌ترین لوسیون میزانپلی چیست. برای موهای معمولی از لوسیون‌های مانند ایورین استفاده می‌شود. افرادی که موهای خشک دارند نیز می‌توانند از لوسیون­های نظیر سوفراژ استفاده کنند.

اصلی ترین فرق بین شینیون با میزانپلی چیست؟

در واقع شینیون به معنای فرم دادن به موهای بلند است که با جمع کردن و ثابت نگه داشتن آن‌ها توسط گیره و وسایل مختلف انجام می‌شود. انواع مختلفی از شینیون‌های باز و بسته وجود دارند که بسته به انتخاب مشتری و ذوق و سلیقه آرایشگر انتخاب می‌شود. فرق شینیون با میزانپلی این است که بیشتر در روش میزانپلی موها را با استفاده از بیگودی فر می‌کنند؛ اما شینیون به بستن مو با سنجاق یا سایر ابزار دیگر مانند گیره یا تور گفته می‌شود. مدل‌های جدید شینیون نیز هستند که با بافت مو هم انجام می‌شوند.

اشتراک گذاری

متن سربرگ خود را وارد کنید