مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

آموزش آرایش پاییزی به سبک سوپر استارها+ ایده خودآرایی2022

fall make up
فهرست مطالب

اگر جزو افرادی هستید که به زیبایی و آرایش جذاب صورت خود اهمیت می‌ دهید، حتماً به این مسئله هم واقف هستید که در هر موقعیت و شرایطی، آرایش مخصوص آن را باید داشته باشید. به‌ خصوص با تغییر فصول، ترند مربوط به همان فصل را باید در نظر گرفت. در فصل پاییز، طبیعت رنگ و رویی دیگر به خود می‌ گیرد و هوای به سردی می‌ رود. پس آرایش پاییزی هم متناسب با شرایط این فصل انجام می‌ شود. در ادامه، چگونگی آرایش مطابق فرم صورت هر چهره را بررسی می‌ کنیم.

آرایش پاییزی چه سبکی می باشد؟

اگر می‌ خواهید مطابق با فصل پاییز و نوع پوست تان آرایش زیبایی را داشته باشید، باید جزئیات آرایش خود را با دقت طراحی کنید. آرایش مو، لب‌ ها، ابروها، چشم و … باید مطابق با حال و هوای پاییز انجام شود. پاییز پر از رنگ‌ های نارنجی، زرد و قرمز است که باید آرایش تان را متناسب با این تم رنگی تنظیم کنید. آرایش در پاییز باید با رنگ‌ های گرم باشد و می‌ تواند سردی هوا را کم تر نشان دهد.

autumn make up

آماده کردن پوست برای آرایش

اولین کاری که باید بکنید، آماده کردن پوستتان است. بهتر است پوست خود را با مواد شوینده مناسب، تمیز کنید. پس از خشک کردن صورت، بهتر است از محصولات آب‌ رسان و مرطوب کننده پوست استفاده کنید. به‌ خصوص اگر پوستتان خشک است، نیاز است که یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

می‌ توانید از تونر های تمیز کننده هم استفاده کنید. در صورتی که پوستتان مستعد آکنه و جوش است، از مرطوب کننده‌ های فاقد چربی استفاده کنید. استفاده از ضد آفتاب در صورتی که قرار است زیر نور خورشید باشید، بسیار ضروری است. می‌ توانید از ضد آفتاب‌ های حاوی کرم پودر استفاده کنید تا نیازی به استفاده از کرم پودر به صورت جداگانه نداشته باشید.

کرم پودر و زیرسازی مناسب پوست

برای داشتن یک آرایش زیبا و  دلنشین، باید ابتدا پوست خود را یکدست و صاف نشان دهید. هر چند اکثر افراد با توجه به سلیقه‌ ای که دارند، رنگ کرم پودر خود را انتخاب می‌ کنند؛ اما برای یک آرایش پاییزی جذاب، بهتر است از کرم پودر با رنگ روشن استفاده کنید. در رنگ‌ های زرد و قرمز طبیعت، داشتن پوستی روشن،  زیباتر و خاص‌ تر به نظر می‌ رسد. پس بهتر است فعلاً از پوست برنزه و تیره دست بکشید و به داشتن پوستی روشن رضایت دهید. از کرم پودر می‌ تواند زیرسازی خوبی را برای دیگر بخش‌ های صورت ایجاد کند.

آرایش پاییزی ابروها

قید ابروهای منظم و دارای خط را بزنید. بهتر است ابروهای تان را مرتب شانه کنید و حالتی طبیعی به آن بدهید. نیازی نیست از خط ابرو و قاب انداختن اطراف آن استفاده کنید. البته می‌ توانید ابروی خود را رنگی متناسب با چهره‌ تان بزنید. رنگی زیتونی تیره برای پاییز مناسب و جذاب است. ابروهای خود را پرپشت و پهن، اصلاح کنید تا چهره‌ تان زیباتر و جوان‌ تر به نظر برسد و آرایش در پاییز متناسب با زیبایی طبیعت باشد.

fall perfect make up

برای پر کردن بخش‌ های خالی ابرو می‌ توانید با توجه به رنگ مو و صورت خود، از مداد ابرو قهوه‌ ای تا مشکی استفاده کنید. مداد ابرو قهوه‌ ای که رنگ قرمزی دارد و به مرور حالتی قرمز به ابروها می‌ دهد، استفاده نکنید.

آرایش چشم پاییزی چگونه است؟

ابتدا یک پرایمر بردارید و روی پلک‌ های خود بزنید. این ماده کمک می‌ کند تا آرایش چشم تان ماندگارتر باشد و بهتر بر روی پوست بنشیند. برای فصل پاییز، رنگ‌ های تیره و دودی بر روی چشم زیباتر است. توصیه می‌ شود که از رنگ‌ های متعدد بر روی چشم استفاده نکنید. استفاده از دو سایه چشم با رنگ تیره و گرم کنار هم مناسب است. رنگ‌ های زغالی، قهوه‌ ای، مشکی و … برای رنگ اول و رنگ‌ های قرمز، طلایی و … برای سایه دوم استفاده کنید. دقت داشته باشید که سایه نزدیک چشم باید تیره باشد. استفاده از کانسیلر در زیر چشم باعث جوان‌ تر نشان داده شدن تان می‌ شود. اگر تیرگی و پف اطراف چشم دارید، کانسیلر به خوبی آن را پوشش می‌ دهد و زیباتر خواهید شد.

اگر چشم‌ های تان درشت است، کشیدن یک خط چشم تیره و دنبال دار بسیار زیبا و جذاب است. همچنین خط چشم براق و مشکی برای یک آرایش پاییزی مناسب است. ریمل مشکی یا قهوه‌ ای را می‌ توانید برای آرایش خود انتخاب کنید. در صورتی که رنگ موهای تان روشن است، بهتر است ریمل مشکی را بر روی مژه‌ های خود بزنید.

آرایش لب‌ ها به سبک پاییز چگونه است؟

لب‌ ها باید مرطوب و نرم باشند. پس در صورتی که لب‌ های خشک و پوسته‌ پوسته‌ ای دارید، بهتر است ابتدا آن را لایه‌ برداری و مرطوب کنید. به راحتی می‌ توانید با ترکیب شکر و آبلیمو و ماساژ دادن دانه‌ های شکر بر روی لب، لایه‌ های پوست مرده را روی لب برداشته و لبی نرم داشته باشید. بالم لب و مرطوب کننده‌ های مناسب لب نیز می‌ توانند انتخاب خوبی باشند.

fall make up lips

یک رژ لب براق برای آرایش مات، مناسب‌ تر است. یک گزینه خوب برای آرایش پاییزی، رژ لب تیره است. رنگ‌ های بنفش تیره، قهوه‌ ای و … مناسب برای چهره‌ هایی با پوست روشن است.

رژگونه پاییزی؛ آرایشی ملیح و شیک

یکی دیگر از بخش‌ های مهم در آرایش صورت، زدن رژ گونه است. برای این که آرایشی ملیح و جذاب داشته باشید، استفاده از سایه‌ های تیره‌ تر بر روی پوست خود استفاده کنید. البته باید دقت داشته باشید که نحوه کشیدن رژ گونه باید متناسب با حالت چهره باشد. اگر صورتی کشیده دارید، بهتر است رژگونه خود را به سمت گوش‌ ها بکشید تا زیباتر به نظر برسد.

چگونه در فصل پاییز موهای خود را خوش حالت کنید؟

مو، زینت رو است. زیبایی چهره با زیبا شدن موها چند برابر می‌ شوند. اگر مو هایی براق و خوش حالت داشته باشید، آرایش پاییزی شما به‌ مراتب جذاب‌ تر می‌ شوند. سرم‌ های براق کننده و شامپو ترمیم‌ کننده می‌ تواند موهای شما را طراوت می‌ بخشد.

fall make up & hair

چه رنگ مویی مناسب پاییز است؟

یکی از رنگ‌ های مناسب پاییز که افراد زیادی آن را می‌ پسندند، رنگ موی نارنجی است. این رنگ متناسب با برگ‌ های نارنجی طبیعت است. اگر دوست ندارید، رنگی نارنجی بر روی موهای خود استفاده کنید، می‌ توانید از آمبره یا بالیاژ هم استفاده کنید. رنگ موی گوجه‌ ای هم مناسب است و رنگ شرابی هم می‌ تواند انتخابی خوب برای افراد در سنین مختلف باشد. حالت موهایتان را هم بر اساس سلیقه و حالت چهره‌ تان طراحی کنید.

کلام آخر

برای این که با طبیعت سرد و رنگارنگ پاییز بیشتر همراه شوید، داشتن آرایشی گرم و جذاب مناسب است. آرایش پاییزی با پوستی روشن بهتر خود را نشان می‌ دهد. از رنگ‌ های متضاد و گرم استفاده کنید. رنگ‌ های تیره و دودی بر روی چشم، برای فصل پاییز مناسب‌ تر هستند. رژ گونه و رژلب تیره‌ تر می‌ تواند بهترین انتخاب برای این قسمت‌ های چهره باشد. رژ گونه‌ های صورتی و روشن مناسب نیستند و بهتر است از آن استفاده نکنید. رنگ موی نارنجی و قرمز که متناسب با رنگ پاییز است، یک گزینه عالی برای رنگ مو است.

اشتراک گذاری

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید