مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

میکرونیدلینگ؛ روشی جهت جوان سازی پوست + کاربردها

میکرونیدلینگ
فهرست مطالب

در میکرونیدلینگ که یک متد کم تهاجمی است، از سوزن‌ ها و تجهیزات خاصی برای سوراخ نمودن لایه‌ های بالایی پوست انسان استفاده می‌ گردد که کاملا کنترل شده بوده و می‌ توانند پوست انسان را تحریک نمایند. تحریکات پوستی یا همان آسیب‌ های ریزی که طی انجام این روش بر روی سطح پوست ایجاد می‌ گردند تولید کلاژن‌ ها را افزایش داد.

میکرونیدلینگ و جوان سازی پوست

کلاژن چیست؟ 

کلاژن‌ ها نوعی پروتئین به شمار می‌ روند که موجب سفت شدن و درخشان شدن پوست شده و با قابلیت‌ های بی‌ نظیر خود قادرند تا به ترمیم آسیب‌ های سلولی همچون بافت‌ های اسکار کمک‌ های شایانی نمایند. در ادامه این نوشتار قصد داریم تا به بررسی مزایا و ساختار میکرونیدلینگ به عنوان یک راه کار مراقبتی برای پوست و صورت پرداخته و به این طریق اطلاعات مفیدی را به شما انتقال دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر توصیه داریم تا انتها ما را همراهی نمایید.

ساختار درمانی میکرونیدلینگ چگونه است؟

آیا می‌ دانید میکرونیدلینگ چگونه موجب بهبود پوست شما می‌ شود؟ طی انجام این روش ابتدا پوست انسان به واسطه سیستم ایمنی بدن به ضدعفونی نمودن آسیب‌ هایی می‌ پردازد که در بخش‌ های قبل نیز به آن‌ ها اشاره نمودیم. این ضدعفونی می‌ تواند عمل پاکسازی پوست را انجام داده و آلودگی‌ هایی را که در بافت پوستی انسان وجود دارند را از بین ببرد. همچنین موجب افزایش گردش خون شده و با استفاده از کلاژن‌ ها زمینه‌ های ایجاد و ساخت بافت‌ ها و سلول‌ های سالم را نیز فراهم می‌ سازد.

متخصصین پوست و زیبایی این مرحله از مراقبت‌ های پوستی را به عنوان مرحله التهاب در نظر می‌ گیرند که در مراحل بعدی آن عمل بازسازی جهت بهبود و ترمیم پوست انجام می‌ شود تا به این طریق بتوان به نتایجی فوق‌ العاده دست یافت. مرحله التهاب قادر است تا سلول‌ ها و رگ‌ های خونی جدید را توسعه بخشد تا در مرحله نهایی بازسازی یا جایگزینی زخم‌ های ایجاد شده با بافت‌ ها و عروق خونی جدید صورت گیرد. این متد درمانی با تکیه بر چنین ساختاری قادر است تا بهترین‌ ها را برای شما رقم زده و به شما کمک کند تا گام‌ های موثری را در راستای جوان سازی پوست خود بردارید. 

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ نوعی درمان القای کلاژن با سوزن پوستی است که به طور معمول بر روی پوست صورت انجام می‌ گردد اما نمی‌ توان آن را تنها به صورت انسان محدود نمود، بلکه این قابلیت را دارد تا به بیشتر نواحی بدن اعمال گردد. شما به واسطه این متد می‌ توانید در سریع‌ ترین زمان ممکن بهبود یافته و شرایطی کاملا مناسب، مقرون به صرفه و بدون درد را تجربه نمایید.

میکرونیدلینگ و القا کلاژن

میکرونیدلینگ و دستگاه های خانگی

درحال حاضر دستگاه‌ های خاصی را می‌‌توان در سطح بازار مشاهده نمود که به صورت خانگی قابل استفاده می‌ باشند، اما توجه داشته باشید نتایجی که از مراجعه به مراکز تخصصی به دست می‌ آورید قابل مقایسه با نتایج خانگی نمی‌ باشند بنابراین توصیه داریم انجام فرآیندهای میکرونیدلینگ را به افرادی بسپارید که علاوه بر تخصص بالای خود از تجهیزات به روزتری بهره مند بوده و قادرند تا خدمات منحصر به فردی را به شما ارائه نمایند. همچنین دستگاه‌ هایی که در این مراکز تخصصی مورد استفاده قرار می‌ گیرند مرتب استریل می‌ گردند در حالی که چنین امری برای دستگاه‌ های خانگی کمتر اتفاق می‌ افتد و همین موجب می‌ شود تا آسیب‌ هایی به پوست شما وارد شود.

بیشتر بخوانید: اسید تراپی پوست

آشنایی با کاربردهای میکرونیدلینگ 

در این بخش از نوشتار خود قصد داریم تا به بررسی کاربردهای میکرونیدلینگ بپردازیم. این متد در واقع با هدف بازسازی پوست رواج یافته‌ است و می‌ تواند پوست شما را کاملا صاف نموده و با ایجاد بافتی نرم زمینه‌ های جوان سازی آن را فراهم سازد. از دیگر کاربردهای این دسته از مراقبت‌ های پوستی می‌ توان به ریشه کن نمودن آکنه‌ ها و بافت‌ های اسکار اشاره نمود که امروزه افراد بسیاری از این امراض پوستی رنج می‌ برند. همچنین این توانایی را دارد تا ظاهر خطوط ریز و پیری پوست شما را کاهش داده و مشکلاتی که به دلیل تغییر رنگ در بافت‌ ها ایجاد شده‌ اند را برطرف سازد. به واسطه این کاربرد ها شما می‌ توانید بهترین‌ ها را برای خود رقم بزنید به همین جهت توصیه داریم به سادگی از کنار این نوع مراقبت پوستی فوق‌ العاده عالی عبور ننمایید.

 درمان جای جوش

میکرونیدلینگ  درمان جوش

جوش و آکنه، یکی از مشکلات بسیاری از خانم ها می باشد. باقی ماندن جای جوش زیبایی افراد را در جهت منفی تحت تاثیر قرار می دهد. میکرونیدلینگ یکی از روش های موثر جهت حل کردن این معضل می باشد.

جوان سازی پوست

چین و چروک و ایجاد خطوط عمیق در کنار چشم یا پیشانی نشانه اصلی پیری و افزایش سن است. جهت جوان سازی پوست و بالا بردن شادابی آن، میکرونیدلینگ کلید راهگشای شما است.

جوان سازی پوست و میکرونیدلینگ

چه کسانی می توانند میکرونیدلینگ انجام دهند؟

آیا تا به حال به این موضوع که چه افرادی کاندید انجام فرآیند میکرونیدلینگ می‌ باشند فکر کرده‌ اید ؟ این متد نوعی درمان بسیار سریع می‌ باشد بنابراین افرادی که نمی‌ توانند صبر کنند تا در متدهای درمانی دیگر به نتایج دلخواه دست یابند می‌ توانند از این روش جهت بازسازی و ترمیم پوست خود استفاده کنند؛ زیرا طی یک هفته می‌ توان به نتایج دلخواه خود دست یافت. 

بروز هرگونه خطر یا عوارضی در میکرونیدلینگ حداقل است و لازم است بدانید برخلاف درمان‌ هایی همچون لیزر که پیگمانتاسیون را مورد توجه قرار می‌ دهند شما با این روش دیگر نگرانی خاصی نخواهید داشت. به طور کلی تمام افرادی که از پیری ، چروک‌ های پوستی ، امراض پوستی همچون جوش ، آکنه و … رنج می‌برند، کاندیدهای مناسب برای بهره گیری از این روش درمانی بوده و می‌ توانند با استفاده از آن پوستی سالم و جوان را برای خود رقم بزنند. توصیه داریم اگر سوابقی در زمینه تبخال یا تحریکات پوستی دارید قبل از انجام میکرونیدلینگ حتما این موارد را با متخصص خود را در میان بگذارید. 

طول درمان میکرونیدلینگ چقدر است؟

شما در این روش ترکیب درمانی خاصی را مشاهده نخواهید نمود ؛زیرا میکرونیدلینگ خود به تنهایی قادر است مشکلات پوستی شما را برطرف ساخته و آن‌ ها را بهبود بخشد. به طور معمول طی این فرآیند سه دوره درمانی در فواصل ماهانه برای حدود سه ماه در نظر گرفته می‌ شود که از لایه بردارهای شیمیایی برای افزایش سطح اثرگذاری استفاده می‌ گردد تا بتوان به نتایج خوبی دست یافت. علت این امر باز شدن منافذ با استفاده از ریز سوزن‌ ها می‌ باشد که امکان تحویل ایمن‌ تر مواد لایه بردار را فراهم می‌ سازند تا این مواد به طور عمیقی به لایه‌ های پوستی ارسال شده و نتایج بهتری ارائه گردد. شما با مراجعه به متخصصین پوست و زیبایی می‌ توانید مشاوره‌ های مناسبی در این زمینه دریافت نموده و دوره‌ های درمانی بهتری را تجربه کنید. 

بیشتر بخوانید: لایه برداری پوست

مراقبت‌ های پس از میکرونیدلینگ

مراقبت‌ های پس از میکرونیدلینگ همچون هر درمان پوستی دیگری همچون لیزر، میکرودرم و … امری مهم بوده پس از پایان جلسات لازم است مراقبت‌ هایی را در برنامه روزانه خود قرار دهید تا بتوانید به نتایج مورد انتظار خود دست یابید. توصیه داریم چندین روز از نور خورشید دور مانده و هر زمان که قصد دارید تا از منزل خود خارج شوید از کرم‌ های ضد آفتاب استفاده کنید. متخصصین زیبایی معمولا پس از پایان جلسات استفاده از کرم‌ های مرطوب کننده را تجویز می‌ نمایند تا به این طریق از خشکی پوست جلوگیری نمود؛ زیرا بروز هرگونه خشکی در پوست می‌ تواند در روند بهبود تاخیر ایجاد کند. همچنین بهتر است تا بهبود کامل از آرایش پوست خود بپرهیزید. شما زمانی می‌ توانید به نتایج دلخواه خود دست یابید که از برنامه‌ های مراقبتی خود پیروی نموده و در تمام جلسات و پیگیری‌ ها به طور کامل شرکت نمایید زیرا این ها زمینه ساز دستیابی به نتایجی درخشان‌ تر می‌ باشند که نباید نادیده گرفته‌ شوند. 

کلام آخر

میکرونیدلینگ، یک روش نوین می باشد که با استفاده از سوزن 0.15 میلی متری با استفاده از مواد معدنی منحصر به فرد وارد پوست می کنند و خاصیت درمانی و همچنین ترمیمی پیدا می کند. اگر شما از کاربردهای دیگر آن اطلاع دارید، برای ما کامنت بگذارید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید