مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

نکات طلایی برای خداحافظی با مو‌های چرب

Oily hair
فهرست مطالب

داشتن موهای چرب یکی از عواملی است که و ایجاد احساس خارش و ناراحتی پوست سر باعث شود. احساس خوبی نسبت به ظاهر خود نداشته باشید. اکثر مردم گمان می کنند دلایل چرب شدن مو صرفا مربوط به مشکلات سلامتی زمینه‌ ای می باشد.

اما کمتر کسی به تاثیر تغذیه در چرب شدن مو، اهمیت تمیزی برس در جلوگیری از چربی مو. نحوه شستن موی چرب، بهترین شامپو برای مو های چرب  و مواردی از این دست می پردازد. پس در کنار مراجعه به یک متخصص پوست و مو و یا متخصص تغذیه رعایت نکاتی که در این مقاله به آنها پرداخته شده است. می تواند شما را در جهت رهایی از موی چرب یاری بخشد. با ما در این مقاله همراه باشید تا شما را با چند راه حل ساده آشنا کنیم. که می توانند به شما در مبارزه با چربی مو کمک کنند.

از چرب شدن مو چه می‌دانید؟

چرب شدن مو ممکن است به این دلیل باشد که موهای شما روغن طبیعی بیش از حد تولید می کنند. همین باعث چرب شدن پوست سر می شود.

چرب شدن مو به عنوان امری طبیعی برای تمامی مردم به شمار می رود. چون به هنگام تولید سبوم ( یک محافظ طبیعی و نرم کننده مو) چرب شدن مو ها شروع می شود. اما اگر حتی پس از شامپو زدن روزانه و بدون استفاده از هیچ روغنی، مو هایتان زود به زود چرب می شود. می توانید با رعایت نکاتی در راستای کنترل چربی موی سر یا جلوگیری از چرب شدن مو ها تلاش کنید.

oily-hair

دلایل چرب شدن مو چه چیز‌هایی هستند؟

اگر چه از مهم ترین دلایل چرب شدن مو، تولید بیش از حد سبوم و خشکی پوست سر می باشند،  اما عوامل خارجی دیگری مانند دست زدن بیش از حد به موهایتان، استفاده از برخی سرم های مو و نرم کننده اضافی و شامپو زدن بیش از حد تاثیر گذارند. در ادامه مقاله، ما بهترین شامپو برای مو های چرب را به شما معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: سیلیکون در شامپو

با راهکارهای زیر به کنترل چربی موی سر خود بپردازید.

پس از آگاهی از دلایل چرب شدن مو می توانیم با رعایت نکاتی به کنترل چربی موی سر بپردازیم. برای مثال سعی کنید هنگامی که موهایتان چرب است. از محصولات فرموله شده برای موهای چرب استفاده کنید و در عوض در استفاده از برخی محصولات حاوی سیلیکون اجتناب کنید. سعی کنید به مو های خودتان زیاد دست  نزنید. ما به شرح برخی از بهترین محصولات طبیعی در قسمت مراقبت های خانگی از مو های چرب پرداخته ایم. توجه داشته باشید که اگر هیچ چیزی چربی مو های سر شما را  بر طرف نکرد. با تغییر سبک می توانید حداقل به کنترل چربی موی سر خود کمک کنید.

علاوه بر کنترل چربی موی سر به هنگام چرب شدن مو، راه هایی هم وجود دارند. با عنوان جلوگیری از چرب شدن مو ها شناخته می شوند و با کمک آنها می توانید از شر چرب شدن موهای تان خلاص شوید! شما همچنین برای جلوگیری از چرب شدن مو های تان می توانید مراقبت های خانگی از مو های چرب را انجام دهید.

برخی از راه کار های جلوگیری از چرب شدن مو ها عبارت اند از:

Prevent hair from becoming greasy
  • از نرم کننده ها به میزان کافی استفاده کنید.
  • مو های خود را در حد اعتدال بشورید.
  • لایه برداری پوست سر
  • استفاده از ماسک های مو
  • موهای خود را با شامپوی بدون سولفات بشورید.
  • از شامپوی خشک بین شستشو استفاده کنید.
  • نحوه شستن موی چرب را یاد گرفته و سعی کنید طبق اصول پیش روید.
  • به اهمیت تمیزی برس در جلوگیری از چربی مو توجه کنید.
  • پس از روسری سر کردن ، مو های تان را بشورید.
  • بیش از حد شانه نزنید.
  • و…

مراقبت های خانگی از مو های چرب

در جهت جلوگیری از چرب شدن مو ها،  در کنار راه کار هایی که یک متخصص پوست و مو ممکن است به شما توصیه کند. یکسری مراقبت های خانگی از موهای چرب هم وجود دارند. شامل استفاده از روغن درخت چای، سرکه سیب، روغن نارگیل، نمک اپسوم، جوش شیرین، چای سبز، روغن آرگان، آب لیمو، زرده تخم مرغ و … می شوند.

استفاده از این محصولات طبیعی فارغ از اینکه دلایل چرب شدن موی شما چه چیزی است، مجاز است. علاوه بر درمان های طبیعی ذکر شده در  بالا، با توجه به نکاتی که در ادامه به آنها پرداخته می شود. می توانید به جلوگیری از موهای چرب خود کمک کنید.

تاثیر تغذیه در چرب شدن مو

بخش قبلی به مراقبت های خانگی از موهای چرب اختصاص داشت.  اکنون در این بخش قصد داریم تاثیر تغذیه در چرب شدن مو را با یکدیگر بررسی کنیم. تاثیر تغذیه در چرب شدن مو می تواند از این حیث حائز اهمیت باشد. رژیم غذایی با گلی سمی بالا ممکن است بر هورمون های آندروژنی تأثیر بگذارد. آن هم بر میزان سبوم پوست اثر می گذارد.

از آنجایی که می دانید غده چربی،  بیش از حد از دلایل چرب شدن مو محسوب می شود. برای جلوگیری از موهای چرب باید تغییرات خاصی در سبک زندگی خود  ایجاد کنید. برای شروع، غذاهای غنی از ویتامین B، را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. زیرا اعتقاد بر این است که این ویتامین ها تولید سبوم را کنترل می کنند.  از مصرف غذاهای چرب خودداری کنید. اگر  فکر می کنید تاثیر تغذیه در چرب شدن موی شما عامل اصلی است، می توانید به یک متخصص تغذیه هم مراجعه کنید.

Nutrition

نحوه شستن موهای چرب

یکی از مواردی که می تواند به مراقبت و کنترل چربی موی سر شما کمک کند. گاهی اوقات، موهای چرب ناشی از چربی اضافی هستند که به درستی پاک نشده است. از طرفی دیگر شستن بیش از حد مو ها می تواند روغن طبیعی مو را از بین ببرد. باعث شود مو ها روغن بیشتری را برای آب رسانی تولید کنند.

نحوه شستن موهای چرب  بدین گونه است که مقدار کمی شامپو را به آرامی روی ریشه و پوست سر خود بمالید. از استفاده از ناخن یا ایجاد اصطکاک غیر ضروری روی تار های مو خودداری کنید. شستشوی تهاجمی می تواند پوست سر شما را تحریک کرده و باعث تولید روغن بیشتر شود.

لازم نیست ساقه های مو هایتان را بشوئید. همان کف شامپویی که از ریشه مو های شما به سمت ساقه ها هدایت می شود کافی است. از بهترین شامپو برای مو های چرب استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: روتین مراقبت از مو

بهترین شامپو برای موهای چرب

در کنار نحوه شستن موی چرب،  قطعا نوع شامپو هم که استفاده می کنید مهم است. به نظر می رسد بهترین شامپو برای مو های چرب، شامپو های خشک هستند. البته توجه به این نکته ضروری است که استفاده بیش از حد از شامپو خشک باعث ایجاد احساس کثیفی در مو ها می شود. نباید به عنوان جایگزینی برای استفاده از شامپو و آب در نظر گرفته شود.

اهمیت تمیزی برس در جلوگیری از چربی مو

اهمیت تمیزی برس در جلوگیری از چربی مو یکی از آن عواملی است که شاید خیلی مورد توجه قرار نگیرد. اگر برس تمیز نشود، دفعه بعد که فرد از آن استفاده می کند، کثیفی روی مو ها پخش می شود.

مراجعه به متخصص پوست و مو

اگر چربی موی شما رفع نشد می‌ توانید برای درمان بیشتر به پزشک یا متخصص پوست و مو مراجعه کنید. بررسی کنید که آیا مشکلات سلامتی زمینه‌ ای مانند عدم تعادل هورمونی دارید یا خیر! یک پزشک یا متخصص پوست و مو ممکن است بتواند محصولات یا داروهای مو را تجویز کند.

Refer-to-a-skin-and-hair-specialist

کلام آخر

در این مقاله ما راجع به موهای چرب صحبت کردیم. بیان کردیم که چگونه موها چرب می شوند و راه حل برای خداحافظی با موهای چرب را مطرح کردیم. امیدواریم این مقاله به شما کمکی کرده باشد تا بتوانید با موهای چرب خود خداحافظی کنید. اگر شما هم در این زمینه تجربه ای دارید با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید